handdator

Visa fullständig version : Ang bulk.


Xtronal
2011-08-29, 12:49
Jag vet att många frågar hur många gånger de ska jobba igenom kroppen varje vecka, nu är det min tur.

Jag funderar på att jobba igenom alla muskler 2 gånger i veckan. Har kört 1 gång i veckan ett tag men jag tror att 2 gånger i veckan skulle vara bättre, eftersom att jag ligger på kcal+.

Funderar på att köra följande schema:


Måndag, Ben och extra mage - Knäböj
Tisdag, Bröst, Axlar, Triceps - Bänk
Onsdag, Rygg och Biceps - Marklyft
Torsdag, Vilodag
Fredag , Ben - Böj
Lördag, Bröst, Axlar, Triceps -Hantelpress
Söndag, Rygg och Biceps - Inge marklyft.

Någon som har erfarenhet av ett schema som linkar det här ? , Ser det OK ut när det kommer till basövningarna osv? Någon som har en bra erfarenhet av ett schema som det här?

Mvh / Xtronal.

vicarious
2011-08-29, 12:55
Upplägget ser OK ut men det saknas en massa information för att kunna ge en vettig bedömning.

Till exempel:

Hur många övningar körs? Hur många set? Hur många reps? Hur nära failure ligger du? Hur länge har du tränat? osv..

Xtronal
2011-08-29, 13:00
Upplägget ser OK ut men det saknas en massa information för att kunna ge en vettig bedömning.

Till exempel:

Hur många övningar körs? Hur många set? Hur nära failure ligger du? Hur länge har du tränat? osv..

okej, svarar.


Måndag, Ben och extra mage
Benspark, Knäböj, Frontböj, Liggande lårcurl. - Crunches i maskin.

Tisdag, Bröst, Axlar, Triceps
Bänkpress , Lutande hantelpress , Flyes, sittande militärpress, sittande hantelpress, lyft åt sidan, Triceps extention, frenchpress med hantel, pushdowns.

Onsdag, Rygg och Biceps
Marklyft (3 set) arbetsset. ca 4-7 , Latsdrag, latsdrag bak nacke, stångrodd. Curls m stång, hantelcurls, hammercurls

En dag vila sen rullar det om till ben igen. Kommer ligga på ca 12-20 rep på alla övningar förutom marklyft, ca 3 set. :)

Kör hantelpress ist för bänk den andra gången jag tränar bröst, samt inge mark heller. tränat på gym i 3 år i slutet av April, kör inte till failure.

Pretorian
2011-08-29, 13:23
Kommer ligga på ca 12-20 rep

Oh boy, youre gonna get it.. :whipped:

vicarious
2011-08-29, 13:37
Det där ser ut som att det kan fungera fint. Det kan också bli för mycket. Ingen kan veta förrän du har testat.

lurre86
2011-08-29, 13:47
ett alternativ skulle väl va att köra lågreps första halvan och högreps andra?

Ondskapelsen
2011-08-29, 15:45
Oh boy, youre gonna get it.. :whipped:

Utveckla gärna.

Pretorian
2011-08-30, 06:52
Utveckla gärna.

Det var lite på skämt... varje gång jag skrivit om mina högreppare (upp till 15) så reagerar många och säger att det är för många repetitioner.

Rahf
2011-08-30, 07:03
Det var lite på skämt... varje gång jag skrivit om mina högreppare (upp till 15) så reagerar många och säger att det är för många repetitioner.

Men då har du kombinerat det med en frågeställning också, typ "hur har man koll på ökningar," och dylika saker.

Pretorian
2011-08-30, 07:19
Men då har du kombinerat det med en frågeställning också, typ "hur har man koll på ökningar," och dylika saker.

Det stämmer.