handdator

Visa fullständig version : bästa lagliga kreatin


jibbstyla
2011-08-28, 13:07
Tjena! har äntligen fått råd o köpa något gott.. så frågan är vad är det bästa lagliga kreatinet, vad för slags kreatin osv. :)
svara bara om du vet om det mesta o vad som ger mest :D
tjing

Robbmeister
2011-08-28, 13:09
Kreatin är inte olagligt precis om det nu inte innehåller diverse dopingpreparat. Vanligt kreatin monohydrate duger , billigt och bra.

willtjam
2011-08-28, 13:14
Allting jag har tagit upp hittills i detta inlägg gäller kreatinmonohydrat. Det finns väldigt lite forskning på de andra typerna av kreatin som kre-alkalyn, kreatincitrat, kreatinpuruvat osv. Den forskning som finns har inte visat på någon fördel och det finns inte heller någon anledning att tro att de skulle ge någon fördel. Effekten från kreatin kommer av en ökad mängd kreatin i muskulaturen.

Monohydrate mättar musklerna på kreatin och det finns inget som talar för att någon annan typ av kreatin skulle kunna höja den nivån ytterligare. Särskilt inte då mängden intaget kreatin ofta är mycket mindre om man följer rekommenderad dos på de andra typerna av kreatin. Ökade mängder kreatin i musklerna leder alltid till ökad vätskeretention i muskler. Alla produkter som inte påstår sig ge någon vätskeinlagring kan således inte heller höja mängden kreatin i muskulaturen och kommer därför inte att ge den effekt som man får från kreatinmonohydrate.
http://traningslara.se/kreatin-ett-av-fa-tillskott-som-ger-nagot/

jibbstyla
2011-08-28, 13:30
Kreatin är inte olagligt precis om det nu inte innehåller diverse dopingpreparat. Vanligt kreatin monohydrate duger , billigt och bra.

aah menade bästa lagliga tillskottet.

Pepz
2011-08-28, 13:55
aah menade bästa lagliga tillskottet.

http://shop.kolozzeum.com/sv/kreatin/kolozzeum-kreatin-1000gr.html


Inget kreatin monohydrat är märkbart bättre än ett annat kreatin monohydrat.




eller du kanske undrade om en kombinationsprodukt av typen pre-workout?

jibbstyla
2011-08-28, 20:01
http://shop.kolozzeum.com/sv/kreatin/kolozzeum-kreatin-1000gr.html


Inget kreatin monohydrat är märkbart bättre än ett annat kreatin monohydrat.




eller du kanske undrade om en kombinationsprodukt av typen pre-workout?

det finns väl nån annan slags pwo som hjälper bygga bättre? på vilket sätt hjälper den du länkade?

Ponitus
2011-08-28, 20:02
på vilket sätt hjälper den du länkade?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194

Dreas
2011-08-28, 20:04
det finns väl nån annan slags pwo som hjälper bygga bättre? Du överskattar nog tillskott.

vicarious
2011-08-28, 20:07
Styrketräning bygger muskler, inte PWO-tillskott.

jibbstyla
2011-08-28, 20:14
ok. så det är helt värdelöst alltså? jag försöker inte få muskler genom tillskott, däremot tänkte jag att det kan hjälpa mig lite :)

Dreas
2011-08-28, 20:16
ok. så det är helt värdelöst alltså? jag försöker inte få muskler genom tillskott, däremot tänkte jag att det kan hjälpa mig lite :)Värdelöst har vi väl inte sagt?

Ja, kreatin kan ge en skjuts i rätt riktning.

jibbstyla
2011-08-28, 20:21
Värdelöst har vi väl inte sagt?

Ja, kreatin kan ge en skjuts i rätt riktning.

nåt tips då? hihi:)

Pepz
2011-08-28, 20:27
nåt tips då? hihi:)

http://shop.kolozzeum.com/sv/kreatin/kolozzeum-kreatin-1000gr.html




frågor på det?

King Grub
2011-08-28, 20:27
Tips? Valfritt monohydrat.

jibbstyla
2011-08-28, 20:54
så alla ger ungefär lika mycket alltså? isf nej..

Dreas
2011-08-28, 20:59
så alla ger ungefär lika mycket alltså? isf nej..Va? Så du köper inte ett fungerande tillskott för att det finns flera som säljer det? :p

jibbstyla
2011-08-28, 21:11
Va? Så du köper inte ett fungerande tillskott för att det finns flera som säljer det? :p

haha nä då har jag inga mer frågor alltså :p men jag vill få en hel***** j*vla pump om man säger så. kört på ragex2 och det hjälpte mycket. men nu vill jag ha nåågot billigare men den du länkade känns onödig på nåt sätt. fast vad vet jag.. :)

NiHa
2011-08-28, 21:11
Om du tar din kreatin-burk (köpt i Sverige) och åker in i Frankrike så är den OLAGLIG:naughty:, alltså har du då köpt olaglig kreatin men stannar du i Sverige så är den laglig. Kreatinmonohydrat is da SHIT :thumbup:
Finns bara två sett att få muskler, 1: Träna :D:D 2: ha låga värden eller helt avsaknad av myostatin (kreatin blockerar till liten del myostatin) fast det finns som sagt var endast EN pojke som är känd för denna avsaknaden av myostatin så du får nog hålla dig till ettan o göra som resten av vi andraq, nämligen träna :D

Pepz
2011-08-28, 21:19
haha nä då har jag inga mer frågor alltså :p men jag vill få en hel***** j*vla pump om man säger så. kört på ragex2 och det hjälpte mycket. men nu vill jag ha nåågot billigare men den du länkade känns onödig på nåt sätt. fast vad vet jag.. :)

rage är inte kreatin.
den innehåller kreatin men som produkt är det en helt annan grej.

Jag frågade ju förut om du menade pwo men det svarade du inte på.

finns tusen att välja mellan

Rage (ett gäng)
Vip-X (ett gäng Vip-x Extreme är min favorit)
Jacked XX extreme
Overdrive
FUry Nitro
Superpump
Juggernaut
naNO Vapor
NaNO proxil (riktigt bra)
HemoRage
Massacra

mfl

jibbstyla
2011-08-28, 21:23
rage är inte kreatin.
den innehåller kreatin men som produkt är det en helt annan grej.

Jag frågade ju förut om du menade pwo men det svarade du inte på.

finns tusen att välja mellan

Rage (ett gäng)
Vip-X (ett gäng Vip-x Extreme är min favorit)
Jacked XX extreme
Overdrive
FUry Nitro
Superpump
Juggernaut
naNO Vapor
NaNO proxil (riktigt bra)
HemoRage
Massacra

mfl
jaha, ursäkta då! vill bara ha nåt som man känner ger resultat.. så enkelt är det :bpump:

Insulinus
2011-08-28, 21:23
Säker på att du inte skriver kreatin men egentligen söker en PWO-produkt? Har du använt Rage så har du ju använt en pwo tidigare iaf. Är det pump du söker så är inte kreatin det du ska köpa. Däremot är kreatin ett av få bevisat efffektiva och fungerande tillskott men det ger ju inte mer pump :)

Köp ett vanligt Kreatin monohydrat och kanske en pwo med om du nu vill ha något som ger lite motivation/pump/stickningar/stim.

Pepz
2011-08-28, 21:27
jaha, ursäkta då! vill bara ha nåt som man känner ger resultat.. så enkelt är det :bpump:

ingen fara på taket men det är enklare om du berättar allt från början.
'

och rage ger inga särskilda resultat även om man "känner av" produkten.
Inga kosttillskott ger resultat, några få (varav kreatin är ett) kan förbättra de resultat du får av träningen en aning

jibbstyla
2011-08-28, 21:40
då kör jag på kreatinmonohydrat och ev. en pwo. sista frågan, vad säger ni om kre-alkalyn? det kanske inte är så stor skillnad på produkter som jag trodde :) men rage hjälpte mig komma igång hårt med träningen iaf, kanske är det bättre än kreatin som bara hjälper en aning?

Crocker
2011-08-28, 21:42
Jag förstår inte vad du vill ha för något, vet du vad det är du vill köpa?

jibbstyla
2011-08-28, 21:45
Jag förstår inte vad du vill ha för något, vet du vad det är du vill köpa?

något som ger effekt, resultat!! haha.

Pepz
2011-08-28, 21:47
då kör jag på kreatinmonohydrat och ev. en pwo. sista frågan, vad säger ni om kre-alkalyn? det kanske inte är så stor skillnad på produkter som jag trodde :) men rage hjälpte mig komma igång hårt med träningen iaf, kanske är det bättre än kreatin som bara hjälper en aning?

skippa kre alkalyn inte värt pengarna

om du gillade rage så köp rage annars testa vip-x extreme. det är min favorit.
Komplettera med kreatin monohydrat på vilodagarna

Crocker
2011-08-28, 21:48
något som ger effekt, resultat!! haha.

Kan vara bra att veta vad du köper innan, hård träning och mat och möjligen kreatin ger bra resultat.
PWO-produkter har inget med resultat att göra, möjligen effekt(Uppiggande) om det är det du söker.

jibbstyla
2011-08-28, 21:53
skippa kre alkalyn inte värt pengarna

om du gillade rage så köp rage annars testa vip-x extreme. det är min favorit.
Komplettera med kreatin monohydrat på vilodagarna

ok. tränar hårdare och man längtar ju till nästa träning med rage:D blir väl en pwo då!

Dreas
2011-08-28, 21:55
något som ger effekt, resultat!! haha.Bara för att det känns bra så betyder inte det att det ger resultat.

Sure, springer du omkring och tror på det så är placeboeffekten inte något direkt negativt.

jibbstyla
2011-08-28, 22:13
Bara för att det känns bra så betyder inte det att det ger resultat.

Sure, springer du omkring och tror på det så är placeboeffekten inte något direkt negativt.

så jag borde köpa vanligt kreatin helt enkelt!?

Pepz
2011-08-29, 06:30
så jag borde köpa vanligt kreatin helt enkelt!?

nej. köp det du gillar och som gör att du längtar till nästa pass

Lille
2011-08-30, 01:41
så jag borde köpa vanligt kreatin helt enkelt!?

Lägg pengarna på god mat istället;)