handdator

Visa fullständig version : Kolozzeum app (Inofficiell)


Mr.Cosybear
2011-08-28, 09:51
Nu är det dags att göra den inofficiella kolozzeumappen publik.
Koloseum Forum (https://market.android.com/details?id=se.poposki.kolofree) (Nej namnet är inte felstavat, varumärkestjaffs).

Appen är idag i betastadiet så vissa funktioner som man tycker är självklara saknas fortfarande och det kan säkerligen finnas ett par buggar här och där. Detta är min första androidapp och första gången jag suttit i java och kodat så var inte allt för kinkiga på prestanda och annat. Inte suttit allt för länge med appen. :)

Den app som finns ute nu är alltså gratis och kommer i stora drag endast kunna användas för att läsa på forumet. Tanken är sedan att jag även ska vidareutveckla denna och göra en premiumversion som kommer att kosta där man kan logga in och posta och annat kul.

Kommande ändringar som är planerade i gratisversionen:
*Rubrik/Information om vilken forumsavdelning/tråd man befinner sig i.
*Högerställd knapp på trådarna för att hoppa till sista sidan i tråden.(Detta är det prio på för tillfället)
*Lägga till underforum som saknas.
*Hanteringen av länkar.
*Loadingscreens och annan "felhantering"
*Plus massa annat.

Saker som inte fungerar som det ska ännu:
*Länkar visas ej, om en post är ett YT-klipp så blir posten tom.
*Saknas funktion för att komma till sista sidan i en tråd (Detta är prio 1 för tillfället)

Har ni tips på förbättringar eller annat så tar jag jättegärna emot det.

Till ägaren/ägarna: Jag orkar inte vänta på svar längre gällande användningen av namnet Kolozzeum. Hoppas ni inte har något emot det namn jag har valt

daloatf
2011-08-28, 09:54
Varför göra tapatalk igen?

Mr.Cosybear
2011-08-28, 09:57
Jag ville ha ett androidprojekt så det bästa jag kom på var detta. Sedan kostar även tapatalk pengar senast jag kollade.

EDIT: Såg nu även en liten miss jag gjort där jag glömt sätta namn på appen, kommer uppdateras strax :)

Tricce
2011-08-28, 10:02
Kul initiativ Mr Cosy! :thumbup:

Mr.Cosybear
2011-08-28, 10:24
Tack Tricce.

Glömde ju tillägga det viktigaste av allt, detta är en android-app.

SiSenior
2011-08-28, 10:29
Ska bli kul att se hur den fungerar när den är vidare utvecklad. Kul idé =-)

JojjeG
2011-08-28, 10:34
Har du gett den ett namn på market än ? :)

Mr.Cosybear
2011-08-28, 10:35
Appen är uppdaterad, det tar dock en timme eller så innan den går igenom verkar det som. Du kan ju ladda ner den redan nu och köra en uppdatering på den senare :)

JojjeG
2011-08-28, 10:53
Hittar den inte via telefon.

Mr.Cosybear
2011-08-28, 10:56
Appen finns på market, lättast hittar du den om du söker efter kolozzeum. Det jag menade med namn på appen var namnet som syns på telefonen när den är installerad.

Vad har du för mobil/version av android? Kanske har något med det att göra.

JojjeG
2011-08-28, 11:17
Hero. Version vet jag inte, den senaste tror jag iaf. Vad hette den när du inte bytt namn?

Mr.Cosybear
2011-08-28, 11:25
På android market har den hetat samma hela tiden. Koloseum Forum, du kan hitta den genom sökorden Kolozzeum, koloseum bl.a.

Jag ser nu att HTC Hero officiellt bara har version 2.1 installerat. Troligen därför du inte hittar den då jag endast har satt stöd för 2.2 och uppåt.

Jag ska försöka få ner stöd till 2.1 men sist jag provade fick jag en hel del fel. Ska lägga detta på todo-listan.

JojjeG
2011-09-22, 11:40
Nån som testat?

agazza
2011-09-22, 11:53
Fullständiga rättigheter?

http://troll.me/images/net-noob/net-noob.jpg



Annars gillar jag upplägget, men den är seg så in i helvete, och qoute indelningar osv syns inte så det är rätt jobbigt att läsa.

En blandning av denna och tapatalk forums upplägg så skulle jag använda den direkt.

En knapp för nya inlägg, sök och kontrollpanelen skulle va schysst också.


Jag gillar initiativet, men det kanske skulle behövts fler kodare?

Mr.Cosybear
2011-09-22, 14:19
Har inte gjort något på appen på väldigt länge nu pga tidsbrist och avsaknad av motivation tyvärr.

Fullständiga rättigheter behöver den väl ändå inte? Jag har endast satt rättighet till internet. Dina tips Agazza ligger i todolistan :)

Angående segheten så är jag medveten om det. Jag antar att du menar att det tar lång tid från det att man tryckt, till ny sida. Det beror på att den hämtar innehållet varje gång man trycker, så den simulerar mer eller mindre en webläsare. Har en alternativ lösning som ska komma i någon snar framtida version.

Så fort jag får tummen ur så kommer det bli mycket bättre :)

agazza
2011-09-22, 15:15
ja den är intressant iaf, jag gillar inte riktigt tapatalk