handdator

Visa fullständig version : Deffhjälp tack!


slängdigiväggen
2011-08-27, 21:45
(har läst deffguiden)
Tjena, jag har nu gymmat (bulkat) i ungefär ett år och har bestämt mig för att jag ska köra upp emot minst ett halv år till innan jag ska påbörja min deff. Men jag känner att jag redan nu behöver påbörja en insamling av information för hur jag exempelvis ska lägga upp mitt schema och nå bästa resultat.

Nuvarande vikt,längd,ålder:
- 1.80cm lång
- 15 år gammal, fyller 16 i höst
- 81kg

Hur tycker ni att jag skall gå tillväga? LCHF? -500 underskott?

Sorry om jag är lite efter när det gäller sådant :smash:

Vorre tacksam för svar och tips!!!

willtjam
2011-08-27, 21:53
Det är inte säkert att man går ner i vikt av LCHF, utan man kan fortfarande käka för mycket. Viktminskning åstadkommer man genom att ligga på kaloriminus, oavsett vilken metod man använder. Det är helt enkelt upp till dig.

mini
2011-08-27, 21:57
Du växer och är inte direkt fet. Jag tycker att du ska äta sådant du gillar och träna. Strunta i läsk, snacks, godis och skräpmat så mycket du kan. Rör på dig i vardagen. Försök lära dig vad som är "bra mat" och vilka alternativ du bör äta med måtta. Ät mammas mat.

willtjam
2011-08-27, 22:21
Såg inte att du var 15 år. Lyssna på mini!

slängdigiväggen
2011-08-27, 23:15
Jo, det funkar ju också. Men jag tycker själv att jag fått så pass bra resultat, vilket får en ännu mer sugen på att deffa och få en snyggare kropp. Hade tänkt mig ca 1-2kg i veckan, sen sluta när jag blivit nöjd.

willtjam
2011-08-27, 23:18
Eftersom du är så ung så växer du troligtvis fortfarande, och då är det nog bäst att ligga på balans och träna. Såvitt jag vet.

lofito
2011-08-28, 06:17
1-2 kg i veckan låter ju väldigt väldigt mycket för en viktuppgång, du kommer enbart dra på dig massa fett i stort sett samt vätska. Över hur lång tid hade du tänkt gå upp 1-2 kg? Posta gärna en bild så man ser hur din kropp ser ut i nuvarande form.

willtjam
2011-08-28, 09:26
Han skulle väl gå ner 1-2 kg i veckan?

Nicklas enlund
2011-08-28, 09:52
tjena alla ! har med en fråga, vill inte göra en ny tråd så jag frågar här ist!

när man kör cardio vilken är den bästa sättet att för bränna på?
txp cyckling, jogga, gå, någon övning? tacksam för svar !!!!

vicarious
2011-08-28, 09:54
tjena alla ! har med en fråga, vill inte göra en ny tråd så jag frågar här ist!

när man kör cardio vilken är den bästa sättet att för bränna på?
txp cyckling, jogga, gå, någon övning? tacksam för svar !!!!

Förutsatt att man håller samma intensitet så tror jag crosstrainer bränner mest av de vanliga maskinerna som finns på de flesta gym. Löpning lite mindre och cykling ännu mindre.

Crocker
2011-08-28, 09:55
Vad du tycker är roligast, sett över dagen förbränner du inget fett. Det som spelar störst roll är kcal-under/överskott. Det är ju kcal du förbrukar, därefter är det för vissa lättare att gå ned i vikt på så sätt.
Dock har jag för mig grub skrivit att intensiv löpning ca 30 min förbränner det viserala fettet bra. Men det lämnar jag åt någon annan.

Nicklas enlund
2011-08-28, 10:08
Förutsatt att man håller samma intensitet så tror jag crosstrainer bränner mest av de vanliga maskinerna som finns på de flesta gym. Löpning lite mindre och cykling ännu mindre.

tack! ska testa detta ! har TOM en hemma..

om jag säger ''VIBRATORPLATTA / MASKIN'' va säger det dig då? bra / dåligt? vi har en sådan på gymmet, har själv testat den har max kunnat stå 10 min innan hela kroppen sticks/kittlas så jag vatt tvungen att gå av.

Nicklas enlund
2011-08-28, 10:09
Vad du tycker är roligast, sett över dagen förbränner du inget fett. Det som spelar störst roll är kcal-under/överskott. Det är ju kcal du förbrukar, därefter är det för vissa lättare att gå ned i vikt på så sätt.
Dock har jag för mig grub skrivit att intensiv löpning ca 30 min förbränner det viserala fettet bra. Men det lämnar jag åt någon annan.

okej ! frågar dig med som jag gjorde med han andra.

om jag säger ''VIBRATORPLATTA / MASKIN'' va säger det dig då? bra / dåligt? vi har en sådan på gymmet, har själv testat den har max kunnat stå 10 min innan hela kroppen sticks/kittlas så jag vatt tvungen att gå av.

Eddie Vedder
2011-08-28, 10:27
Dock har jag för mig grub skrivit att intensiv löpning ca 30 min förbränner det viserala fettet bra. Men det lämnar jag åt någon annan.

Konditionsträning har den effekten ja, mer vid högre intensitet. Så du har rätt förutom stavfelet, viscerala stavas det. :)

vicarious
2011-08-28, 10:28
okej ! frågar dig med som jag gjorde med han andra.

om jag säger ''VIBRATORPLATTA / MASKIN'' va säger det dig då? bra / dåligt? vi har en sådan på gymmet, har själv testat den har max kunnat stå 10 min innan hela kroppen sticks/kittlas så jag vatt tvungen att gå av.

Låter inte som något som kommer förbruka särskilt mycket energi. Man står väl bara på en vibrerande platta?

lofito
2011-08-28, 13:16
Han skulle väl gå ner 1-2 kg i veckan?

Nja, läs igen :) Han ville fortsätta med sin bulk i 6 månader till innan han på började deffen skrev han.

willtjam
2011-08-28, 13:43
Ja, och under deffen skulle han gå ner 1-2 kg i veckan. Så förstod jag det i alla fall.

Crocker
2011-08-28, 14:01
Låter inte så effektivt att stå på en vibrerande platta nej.

hehelol
2011-08-28, 16:46
Du kommer att få 200 % mer och nyttig hjälp om du visar en bild på din kropp, då kanske du även får tips att redan börja deffningen nu.

Det är alltid bättre att visa hur du ser ut, ta en bild med bara kalsonger/shorts, täck för ansiktet, då kan du få mycket mer hjälp än vad du egentligen frågade om!