handdator

Visa fullständig version : Gainer utan druvsocker


snusmumrik
2003-12-21, 14:34
Vilka gainers är inte baserade på druvsocker? Får så ruskigt med gaser i magen av druvsocker.

King Grub
2003-12-21, 14:49
Varför inte göra använda rent vassleprotein och äta valfria snabba kolhydrater till, så slipper du druvsockerproblemet?

DiZi
2003-12-21, 15:42
"valfria kolhydrater" ... Om du är lika "kär" i godis som jag så kan du alltid käka Gelé- eller skumgodis efter träning ;D Muums :D

King Grub
2003-12-21, 15:58
Originally posted by DiZi
"valfria kolhydrater" ... Om du är lika "kär" i godis som jag så kan du alltid käka Gelé- eller skumgodis efter träning ;D Muums :D

Frågan är om han klarar det i sådana mängder, med tanke på att skum- och gelégodis är 75% glukos/druvsocker.

Vitt bröd, cornflakes, riskakor, pulverpotatismos fungerar finfint.

DiZi
2003-12-21, 16:04
Originally posted by King Grub


Frågan är om han klarar det i sådana mängder, med tanke på att skum- och gelégodis är 75% glukos/druvsocker.

Vitt bröd, cornflakes, riskakor, pulverpotatismos fungerar finfint.

Oj sorry, tänkte inte på det... Tack för att du rättade mig iaf ;)

EDIT: Värt ett försök iaf? :D

snusmumrik
2003-12-21, 20:15
Originally posted by King Grub


Frågan är om han klarar det i sådana mängder, med tanke på att skum- och gelégodis är 75% glukos/druvsocker.

Vitt bröd, cornflakes, riskakor, pulverpotatismos fungerar finfint.

Nä, precis. Det hjälper ju inte då godis också innehåller stora mängder druvsocker. Jag har tänkt på pulvermos men jag var ute efter nåt som man lätt får i sig direkt efter träningen typ gainer. Känns litet brutalt att äta en talrik pulvermos (för det blir väl rätt myclet) när man är helt utpumpad, svettig och dan.

z_bumbi
2003-12-22, 15:37
Finns väl massor av gainers som innehåller maltodextrin? Annars finns det ju att köpa separat och för att sen blanda med protein.

snusmumrik
2003-12-22, 20:22
Originally posted by z_bumbi
Finns väl massor av gainers som innehåller maltodextrin?

Till exempel?

z_bumbi
2003-12-22, 20:44
Star Nutrition hade ingen druvsocker i när jag använde deras gainer, det var ett tag så de kan ju lagt till det nu men kolla där.

Annars får du väl köpa maltodextrin separat.

snusmumrik
2003-12-23, 11:07
OK, tack för tipset.

"dextrorotatory glucose crystals"
Är det druvsocker eller maltodextrin?

EiseltUK
2003-12-23, 17:37
Twinlabs super gainers innehåller väl också bara maltodextein (de brukar ju skriva att inget socker är tillsatt).

/ Henrik

KniveN
2003-12-23, 23:31
Originally posted by snusmumrik


Till exempel?

Strength Sport Gainer