handdator

Visa fullständig version : Effekt av omega-3 på träningsvärk och inflammation efter styrketräning


King Grub
2011-08-27, 08:37
Omega-3 fatty acids (omega-3) have anti-inflammatory properties. However, it is not known if omega-3 supplementation attenuates exercise-induced inflammation. We tested the hypothesis that omega-3 supplementation reduces inflammation that is induced by eccentric arm curl exercise. Healthy adult men and women (n=11; 35 ± 10 y) performed eccentric biceps curls on two occasions, once after 14d of dietary omega-3 restriction (control trial) and again after 7d of 3,000 mg/d omega-3 supplementation (omega-3 trial). Before and 48 h after eccentric exercise, signs of inflammation was assessed by measuring soreness ratings, swelling (arm circumference and arm volume), and temperature (infrared skin sensor). Arm soreness increased (p < 0.0001) in response to eccentric exercise; the magnitude of increase in soreness was 15% less in the omega-3 trial (p = 0.004). Arm circumference increased after eccentric exercise in the control trial (p = 0.01) but not in the omega-3 trial (p = 0.15). However, there was no difference between trials (p = 0.45). Arm volume and skin temperature did not change in response to eccentric exercise in either trial. These findings suggest that omega-3 supplementation decreases soreness, as a marker of inflammation, after eccentric exercise. Based on these findings, omega-3 supplementation could provide benefits by minimizing post-exercise soreness and thereby facilitate exercise training in individuals ranging from athletes undergoing heavy conditioning to sedentary subjects or patients who are starting exercise programs or medical treatments such as physical therapy or cardiac rehabilitation.

http://www.jssm.org/vol10/n3/2/v10n3-2text.php

Springer
2011-08-27, 09:30
"Arm circumference increased after eccentric exercise in the control trial (p = 0.01) but not in the omega-3 trial (p = 0.15). However, there was no difference between trials (p = 0.45)."

Den där sista meningen begrep jag inte. Vilka "trials" menar de då?

forslund
2011-08-27, 09:52
Är minskad inflammation något man ens vill uppnå vid styrketräning?

Eddie Vedder
2011-08-27, 10:02
"Den där sista meningen begrep jag inte. Vilka "trials" menar de då?

Den som kontrollgrupp och den med supplementering av omega-3.

Är minskad inflammation något man ens vill uppnå vid styrketräning?

Det är lite tveksamt faktiskt. Samma sak med antioxidanter direkt inpå passet. Hypotesen är att det hindrar kroppens egna anpassning till träningens belastning.

exevision
2014-02-25, 16:03
Bump. Känns aktuellt.

Gpajpen
2014-02-26, 13:03
Den som kontrollgrupp och den med supplementering av omega-3.



Det är lite tveksamt faktiskt. Samma sak med antioxidanter direkt inpå passet. Hypotesen är att det hindrar kroppens egna anpassning till träningens belastning.

Därför ökar dåligt? Rundar av post-wo protteshakear med ris och kyckling med en massa frysta grönsaker (dock alltid sist i måltiden då jag tänker mig matsmältningsapparaten redan är blockad av massa snabb mat som ris och chicky)

Edit: Brukar också dra den dagliga makrillen i tomatsås 1,5h efter träning (efter post-wo meal), omega3 bomb efter passet = fail?

Ultraedit: har 99 fall av 100 brutal träningsvärk, så brutal att det tar min 5 dagar att ens fundera på repeat