handdator

Visa fullständig version : Dansa på dansgolvet


Stromen
2011-08-26, 23:33
Tjena, hur gör man för att kuna dansa "coolt" på t.ex ett discotek, hur lär man sig det? Är det dansskola man ska söka till? Vilken stil isf.

Hoppas på svar! :)

ceejay
2011-08-26, 23:35
se o lär

Yu8z1DIMe9Q

joker560
2011-08-26, 23:36
såklart ska du lära dig med LEROY!
http://www.youtube.com/watch?v=3ZrHfdBkqVo

Kwon
2011-08-26, 23:36
Strongmen, Lär dig Salsa
http://www.danscenter.se/kurser/

http://www.stockholmsalsadance.com/

http://www.dansasalsa.se/salsa.asp?idpage=01

Gillar du inte Salsa, så funkar alltid...

http://www.cdn.sherdog.net/forums/avatars/nordic-nonsense-251978.gif?dateline=1314133737http://www.cdn.sherdog.net/forums/avatars/nordic-nonsense-251978.gif?dateline=1314133737http://www.cdn.sherdog.net/forums/avatars/nordic-nonsense-251978.gif?dateline=1314133737http://www.cdn.sherdog.net/forums/avatars/nordic-nonsense-251978.gif?dateline=1314133737http://www.cdn.sherdog.net/forums/avatars/nordic-nonsense-251978.gif?dateline=1314133737

Lellan
2011-08-26, 23:37
Zumbaa!! :hbang:

Nä, seriöst. Jag fattar inte heller hur en kille dansar coolt, jag tycker lite synd om killar där, det är som att de alltid gör fel. Dansar de knappt, då ses de som tråkiga.. dansar de i otakt, ses de som insiktslösa. Dansar de fult, ses det som att de leker pajas el inte kan. Dansar de med mkt moves, så spelar de Allan, är sliskiga el uppnästa.

Jag tycker det är kul vilket som, och jag tycker ett avslappnat ansikte ev med ett varmt leende gör vilken stil som helst till bäst. Dvs, dansa hur du vill bara du är vettig. Så blir det rätt.

Det är den enkla vägen, el den svår kanske.. för exakta moves, nä där går jag bet, sry. Lycka till dock! Ha kul och var glad så ökar oddsen till coolness (om du ska gå på vad den här tanten tycker iaf! :)).

J.V
2011-08-26, 23:37
Kallar du det för "diskotek" är det nog kört för dig redan där.

Grazzafukkinrazzi
2011-08-26, 23:38
Dansa som du kommer straight från jersey shore! Ronnie-style

http://belieber.files.wordpress.com/2010/09/6a00d83451b8c369e20128770c680b970c-800wi.gif

Lellan
2011-08-26, 23:39
Här är en lektion, men jag vetekatten jag alltså... :D

zwakjoSs754

Stromen
2011-08-26, 23:41
Amen det är typ jersey shore style jag är ute efter att lära mig, vilket är bästa sättet att lära sig det? :)


Tack för alla de som hjälper, skit kul verkligen!

Kwon
2011-08-26, 23:43
Amen det är typ jersey shore style jag är ute efter att lära mig, vilket är bästa sättet att lära sig det? :)


Tack för alla de som hjälper, skit kul verkligen!

Här har du alla Jersey moves i en salig blandning

Jersey Dance-Compilation
ve2rwwRdRW4
u2CWeMng6oI

Lellan
2011-08-26, 23:44
Så här coola kan vi dock inte bli i vår tid.. jag tror vi är för feta och fega:

http://www.wimp.com/danceanymore/

Grazzafukkinrazzi
2011-08-26, 23:45
Amen det är typ jersey shore style jag är ute efter att lära mig, vilket är bästa sättet att lära sig det? :)


Tack för alla de som hjälper, skit kul verkligen!

http://guidosblog.com/wp-content/uploads/2010/09/guidos-guidettes-drunk-ronnie.gif
ska du lära dig dance moves ska du lära dig av endast en person och det är the greatest dancer of all time:

u2CWeMng6oI

edit: pucktvåååååa på youtube

Kwon
2011-08-26, 23:46
Här har du Stromen

gXvvuCgwLJk
XNlyKSdbU1E
1-FKTgDA4vY

Jokester
2011-08-26, 23:47
Ett seriöst svar: Om du har talang och/eller tycker det är kul att dansa och har tid/lust att bli bra så funkar all typ av hiphop/rnb dans på i stort sett alla klubbar. Du kan ju alltid lära dig shuffla. :cool:

För övrigt så är dans katabolt och bör undvikas.

Kwon
2011-08-26, 23:49
Räcker med att du kan den episka Fistpumpen för Dbag-status Strongem :)

HJFIca6J5BM

P_V8PNFGAEM

daks
2011-08-26, 23:50
Här är en lektion, men jag vetekatten jag alltså... :D


Underbart! Kunde likaväl slutat i porrfilm.

Jokester
2011-08-26, 23:50
Vilken typ av klubb/krog brukar du gå till? Ska du ut runt Stureplan kan jag varmt rekommendera denna video :D

reLb586WvXQ

Stromen
2011-08-26, 23:54
Tackar för länkarna, tycker faktiskt de är riktigt coola. Tycker ni detta är en löjlig fråga btw? För de som undrar så är jag 16 bast och precis börjat gå på fester. Därför vill jag kunna lära mig lite moves. Hoppas ni förstår.

Lellan
2011-08-27, 00:02
Tackar för länkarna, tycker faktiskt de är riktigt coola. Tycker ni detta är en löjlig fråga btw? För de som undrar så är jag 16 bast och precis börjat gå på fester. Därför vill jag kunna lära mig lite moves. Hoppas ni förstår.

Ok, här kommer i mitt tycke bra men dåligt råd: Samma dag du ska på fest, träna ett saftigt benpass el nåt... Du vet så man blir sådär helt mööör? Det är inte bra för uppbyggnaden om du ska festa (dricka), men du lär inte tåla lika mkt som normalt och har du vett dricker du inte el lite.. Benen kommer göra dig relaxed, man kan inte vara spänd med slutkörda ben.. så tittar du hur de andra gör lite diskret, och tar inte i från tårna utan börjar avslappnat likadant. Folk brukar inte vara så brydda, du behöver ju inte göra en headspin a la breakdansare som första move liksom.

Lycka till! :) Hoppas du får trevligt! (och joodå, jag vet mkt väl hur man vill "förbereda sig" inför grejer.. själv övningshånglade jag och det rekommenderas inte, man vill bara han tungor i sin mun som man vill. .ha i sin mun. Så öva inte där. Ba köör! Relaxed - är nyckeln till det mesta man är spänd inför, tyvärr. Men vem gillar inte en utmaning! *flex*)

Stromen
2011-08-27, 00:07
Haha tack som fan! Var på min första "fest" idag. Många av mina klasskompisar har redan börjat gå och detta var första gången de bjöd med mig, så ja tackade ja och följde med. Jag märkte att de andra kunde göra lite moves. Jag tror ärligt att jag också skulle klara av de men vågade inte kliva upp, satt i en soffa och tittade bara. Såg kul ut men vågade som sagt inte. Kanske får testa med alkolhol i kroppen nästa gång, men bara lite. Träning i första hand! Återigen tack som fan för tipsen Lellan!

Currenthill
2011-08-27, 00:08
Hahaha... jag är mest förbluffad över hur Kwon hittar alla bilder och klipp. Kan nästan i mitt inre se hans bibliotek framför mig.

Man kan bara försöka förstå det arbete som ligger bakom all metadata-indexering han satt på plats.

Föreställ er hur han i sin enkelhet nyttjar sin hemskrivna dokumenthanteringsapplikation och helt sonika - utan minsta ansträngning - söker upp tagen... wait for it... fist-pumping

Bisarrt.

För självklart finns där ett närmast makabert antal klipp även i den kategorin. :Virro

Lellan
2011-08-27, 00:11
Så lite så.. :D Sen brukar väl inte alla hålla med om mina råd, men då får de väl hojta till..

Öva innan kan väl va kul, om du minns ngra av de andras moves, testa efter duschen hemma framför spegeln till bra musik. Dansa är kul, man blir kul av det tänker jag mig iaf. :)

(alltså, du måste ju inte testa efter duschen, fasen vad skumt det lät, men jag tänker mig att varm och avslappnad och känna sig fresh å så underlättar lust och taktkänsla på nåt sätt! :D)

Grazzafukkinrazzi
2011-08-27, 00:14
Haha tack som fan! Var på min första "fest" idag. Många av mina klasskompisar har redan börjat gå och detta var första gången de bjöd med mig, så ja tackade ja och följde med. Jag märkte att de andra kunde göra lite moves. Jag tror ärligt att jag också skulle klara av de men vågade inte kliva upp, satt i en soffa och tittade bara. Såg kul ut men vågade som sagt inte. Kanske får testa med alkolhol i kroppen nästa gång, men bara lite. Träning i första hand! Återigen tack som fan för tipsen Lellan!

Helt korrekt bro, GTL! Gym, Tan, Laundry.

Gymma så du blir fit, sola så du blir brun och be mamsen tvätta och stryka skjortan innan du ska ut så kan det inte gå fel! Mike berättar hur det ska gå till här, Bromen!

32ctBdwedLI

Stromen
2011-08-27, 00:15
Så lite så.. :D Sen brukar väl inte alla hålla med om mina råd, men då får de väl hojta till..

Öva innan kan väl va kul, om du minns ngra av de andras moves, testa efter duschen hemma framför spegeln till bra musik. Dansa är kul, man blir kul av det tänker jag mig iaf. :)

(alltså, du måste ju inte testa efter duschen, fasen vad skumt det lät, men jag tänker mig att varm och avslappnad och känna sig fresh å så underlättar lust och taktkänsla på nåt sätt! :D)

Haha, skippar nog duschen men resten ska jag testa. Försöker titta på "dance guides" på piratebay och youtube, men hittar bara massa "töntigt" tror inte jag kommer ses som "cool" om jag börjar dansa typ balett. Mina inlägg låter säkert töntiga men alla som varit 16 hoppas jag förstår... :)

Jokester
2011-08-27, 00:15
Lär du dig dansa såhär kommer du inte ha några som helst problem att få flickorna i säng TS. Vill dock varna för att du lätt kan se ut som en riktig idiot om du inte har talang och får det att se bra ut. :thumbup:

rP1zHJKpV2s

Stromen
2011-08-27, 00:17
Helt korrekt bro, GTL! Gym, Tan, Laundry.

Gymma så du blir fit, sola så du blir brun och be mamsen tvätta och stryka skjortan innan du ska ut så kan det inte gå fel! Mike berättar hur det ska gå till här, Bromen!

32ctBdwedLI

hahaha :)

Jokester
2011-08-27, 00:18
I värsta fall får du köra lite basic om du nu måste dansa (katabolt ffs).

2bH0OXsmsbQ

Stromen
2011-08-27, 00:18
Lär du dig dansa såhär kommer du inte ha några som helst problem att få flickorna i säng TS. Vill dock varna för att du lätt kan se ut som en riktig idiot om du inte har talang och får det att se bra ut. :thumbup:

rP1zHJKpV2s

Hahah visst ser det coolt ut, men vill inte lägga ner livet på att lära mig dansa utan vill bara inte se ut som en pinne på dessa fester haha. Funderar på att ladda ner jersey shore och lära mig ett och annat, vad tycker ni?

Jokester
2011-08-27, 00:21
Ja, men glöm inte bort att skaffa dig en tillhörande guido-look också.

http://filterkungen.bloggproffs.se/files/guido-1.jpg

Pansartax
2011-08-27, 00:23
7wzbNpp2avM

Det kommer igång efter ett tag...

Grazzafukkinrazzi
2011-08-27, 00:23
Hahah visst ser det coolt ut, men vill inte lägga ner livet på att lära mig dansa utan vill bara inte se ut som en pinne på dessa fester haha. Funderar på att ladda ner jersey shore och lära mig ett och annat, vad tycker ni?

Självklart! Där har du allt du behöver veta. Här är ett klipp om hur du ser att du är redo innan du drar ut:

GqqcUTLu8PY

Stromen
2011-08-27, 00:25
7wzbNpp2avM

Det kommer igång efter ett tag...

Hahahaha, detta var kul. :)

Stromen
2011-08-27, 00:28
När jag trycket på några youtube länkar står det "inbäddning inaktiverad på begäran" Vad kan det bero på?

Drfg
2011-08-27, 00:29
Gör nog bort mig varje gång jag ställer mig på dansgolvet men jag har skoj iaf känns som det viktigaste :D

Grazzafukkinrazzi
2011-08-27, 00:30
När jag trycket på några youtube länkar står det "inbäddning inaktiverad på begäran" Vad kan det bero på?

klicka på "gå till youtube" bara, man kan inte se vissa klipp direktlänkade här på kollo

Kwon
2011-08-27, 00:32
Hahaha... jag är mest förbluffad över hur Kwon hittar alla bilder och klipp. Kan nästan i mitt inre se hans bibliotek framför mig.

Man kan bara försöka förstå det arbete som ligger bakom all metadata-indexering han satt på plats.

Föreställ er hur han i sin enkelhet nyttjar sin hemskrivna dokumenthanteringsapplikation och helt sonika - utan minsta ansträngning - söker upp tagen... wait for it... fist-pumping

Bisarrt.

För självklart finns där ett närmast makabert antal klipp även i den kategorin. :Virro

hahaha du e rolig du CurrentHill!

Här får du!
xkdY61l6uRk

babidi
2011-08-27, 00:38
När jag trycket på några youtube länkar står det "inbäddning inaktiverad på begäran" Vad kan det bero på?

inbäddning är inaktiverad på begäran.


ontopic: Min dougie funkar. Men att kunna röra sig till House är viktigare i dagens Sverige, tro mig. Jag är inbitet JS fan sen dagen dom släppte se01e01 skulle dock aldrig röra mig som dom gör på ett dansgolv.

Stromen
2011-08-27, 00:42
dougie : är det någon typ av hip hop stil?

LinusM
2011-08-27, 00:43
WVT6Mi7qwgM

Jokester
2011-08-27, 00:43
dougie : är det någon typ av hip hop stil?

Såg du väl på klippet jag posta tidigare?

Kimball
2011-08-27, 01:10
Terry Crews vet ju hur man gör!

FWstyHN4Iy4

Jpn
2011-08-27, 01:52
Amen det är typ jersey shore style jag är ute efter att lära mig, vilket är bästa sättet att lära sig det? :)


Tack för alla de som hjälper, skit kul verkligen!

Sitt lugnt i båten...

Tricklew
2011-08-27, 02:00
hahaha du e rolig du CurrentHill!

Här får du!
xkdY61l6uRk

Vad i? :D

Kwon
2011-08-27, 02:13
Vad i? :D

Ja, innan Eddie Vedder blev en faktor var det ju ALL KING GRUB :D

King Grub the Master, Eddie V, the Disciple :D

mysteak
2011-08-27, 02:33
Hahah visst ser det coolt ut, men vill inte lägga ner livet på att lära mig dansa utan vill bara inte se ut som en pinne på dessa fester haha. Funderar på att ladda ner jersey shore och lära mig ett och annat, vad tycker ni?
HAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA jag dör

Denna tråden och Grub videon är ju guld!

Det fetstila kan nog vara det skönaste jag läst någonsin på internäätet!

You rock TS ;)

chidde
2011-08-27, 02:57
synd att TS bara ar 16 bast (dvs alkoholforbud), men till er andra: dansa aldrig nykter, that's it!! :devil:

Currenthill
2011-08-27, 07:18
hahaha du e rolig du CurrentHill!

Här får du!
xkdY61l6uRk

What is this I don't even...

Hahahaha *popcorn*

Färssen
2011-08-27, 07:35
Jersey Shår och sånt skräp är bara för mesar. Ska brudar fångas in finns det bara EN (1) dansstil som är hundraprocentigt failsafe, i alla lägen:
lY3-IzJ0J40

Sheogorath
2011-08-27, 07:42
hahaha du e rolig du CurrentHill!

Här får du!
xkdY61l6uRk

Hhahahahhahahaha jag älskar dig Kwonne!

Bahir
2011-08-27, 07:48
6zjQTBukG0w

stevebc
2011-08-27, 09:12
Nä, seriöst. Jag fattar inte heller hur en kille dansar coolt, jag tycker lite synd om killar där, det är som att de alltid gör fel. Dansar de knappt, då ses de som tråkiga.. dansar de i otakt, ses de som insiktslösa. Dansar de fult, ses det som att de leker pajas el inte kan. Dansar de med mkt moves, så spelar de Allan, är sliskiga el uppnästaTill skillnad från tjejer då? Dom vet ju att tricket är att stå i en grupp och hoppa upp och ner i otakt till musiken, och skrika när de hör sin favoritlåt spelas (varannan låt). Och gud bevare om bästisen blir uppdansad av en kille, då står hon som bambi på is (kanske varar 5 sekunder då killar i närheten inte missar en sådan chans). Nä det finns en del aktiviteter där kvinnor av någon anledning överskattas och dans på nattklubb är verkligen en sådan grej.

Jag tyckte f ö det är konstigt att du nämner hur konstiga killar per definition är på dansgolvet i en tråd om en kille som är osäker kring detta. Men jag tycker du har rätt i att det viktigaste är att man är avslappnad och har kul; något av ett moment 22 i en situation som denna. Jag tror på att hitta rätt sällskap, åtminstone till en början. Leta upp dem som gillar att dansa och häng inte med folk i baren/soffan. Vi är sociala varelser som ofta har lättare att härma beteenden än avvika från dem. Hänger du med en grupp som dansar hela kvällen så kommer du känna dig manad att ta efter.

Sparven från Minsk
2011-08-27, 09:22
Har dålig taktkänsla och kan dansa fox på sin höjd! Disco blir det aldrig, vet inte hur jag ska röra mig och känner mig maximalt utstirrad. Skär hellre av mig ett finger än att dansa in public!

shut teh face
2011-08-27, 09:34
Jag har ingen taktkänsla för fem öre och jag tycker inte om att dansa på krogen. Pardanser kan man lära sig så det går an, bugg, vals osv. Inte prövat de mer avancerade pardanserna än (aldrig?:D)

fiskebulle
2011-08-27, 10:13
Lär dig shuffla. Man får poonani.

xvLI4Lt1Dck

Edit: Inget jävla jersey-shore fistpump föreihelvete.

Stromen
2011-08-27, 11:02
Lär dig shuffla. Man får poonani.

xvLI4Lt1Dck

Edit: Inget jävla jersey-shore fistpump föreihelvete.

Detta såg RIKTIGT jävla ballt ut. Är det bara titta en massa vidoes och lära sig eller finns det någon dans skola? Jag bor i Stockholm.

mangemani
2011-08-27, 11:10
aOIJtS4gbaY

qwerty1
2011-08-27, 11:18
Melbourne shuffle helt klart!
ZPaMdxC6CQI

Remas
2011-08-27, 11:21
OxESdVwPqII

Sarwien här på forumet visar sina fistpump skills!

Stromen
2011-08-27, 11:29
Shuffle ser riktigt coolt ut, men hur lär man sig det? :)

filmjölk
2011-08-27, 11:43
För att se cool ut på dansgolvet skall du dansa med en tjej. Gärna lite sådär simulerat samlag över dansen med mycket kroppskontakt och gnida er emot varandra.

Stromen
2011-08-27, 11:50
För att se cool ut på dansgolvet skall du dansa med en tjej. Gärna lite sådär simulerat samlag över dansen med mycket kroppskontakt och gnida er emot varandra.

Hahha, några tips på hur man gör det utan att skämma ut sig. Inte varit med så mycket tjejer om jag ska vara ärlig..

Drfg
2011-08-27, 11:52
CDSE9Z4TtO8
Ska ni linka melbourne shuffle så måste ni ju visa pingvinen :)

40MhhwysPxI
Cool shufflande kid.

2FjZkJJx3bc
Söt liten kinesisk tjej :)

3uYi729Rf0U
Dougie glee-style.

Grazzafukkinrazzi
2011-08-27, 11:56
eller C-walk like a mothafugga!

mueTXRoXwrE

Sparven från Minsk
2011-08-27, 12:37
Äh riktiga män dansar inte, de hänger och dricker i baren :thumbup:

krakowww
2011-08-27, 13:09
Att ingen tipsat om Hakkuh än. Så kan du låtsas vara holländare med :)

JIZgnYx8ms0

YRblTWtMTng

okGFel1eQ5E

Jokester
2011-08-27, 13:55
Shuffle ser riktigt coolt ut, men hur lär man sig det? :)

Titta på videos och träna, träna och träna. Det tar tiiiiid att bli bra på det. Kolla in den shuffle de gör i LMFAO - Party rock anthem, den är lite mer simpel och går rätt fort att få till bra om du har lite stil och talang.

Stromen
2011-08-27, 14:48
Titta på videos och träna, träna och träna. Det tar tiiiiid att bli bra på det. Kolla in den shuffle de gör i LMFAO - Party rock anthem, den är lite mer simpel och går rätt fort att få till bra om du har lite stil och talang.

Får nog bli så. :) Tack som fan för alla som har hjälpt! Och om jag en gång lär mig att dansa sådär, ska jag lägga upp en video och visa er!

Repliker
2011-08-27, 14:55
0.06 - 0.09 Dansa så, och du är kung.

http://www.youtube.com/watch?v=IOwt12de1Qw

Lellan
2011-08-27, 15:05
Till skillnad från tjejer då? Dom vet ju att tricket är att stå i en grupp och hoppa upp och ner i otakt till musiken, och skrika när de hör sin favoritlåt spelas (varannan låt). Och gud bevare om bästisen blir uppdansad av en kille, då står hon som bambi på is (kanske varar 5 sekunder då killar i närheten inte missar en sådan chans). Nä det finns en del aktiviteter där kvinnor av någon anledning överskattas och dans på nattklubb är verkligen en sådan grej.

Jag håller med - och man kan nästan generealisera till att på nattklubb ska du vara cool el tjej, så har man insett den attityden kan man iaf börja med att gå dit med inställningen att själv ha kul och ignorera att ngn sedan "regel" skulle finnas. Genom att krossa den genom att ha kul.

Jag tyckte f ö det är konstigt att du nämner hur konstiga killar per definition är på dansgolvet i en tråd om en kille som är osäker kring detta. Men jag tycker du har rätt i att det viktigaste är att man är avslappnad och har kul; något av ett moment 22 i en situation som denna. Jag tror på att hitta rätt sällskap, åtminstone till en början. Leta upp dem som gillar att dansa och häng inte med folk i baren/soffan. Vi är sociala varelser som ofta har lättare att härma beteenden än avvika från dem. Hänger du med en grupp som dansar hela kvällen så kommer du känna dig manad att ta efter.

Eftersom det inte finns ngt objektivt "win" så tänkte jag förklara att han inte behöver göra så himla mkt, himlen kommer inte ramla ner för det finns redan olika fenomen så om han går dit med inställning att slappna av och ha kul har han halva inne på win. Till skillnad om han hyper går dit och ska bränna av värsta movsen, alt måste hålla en image att ALDRIG dansa av princip för hela grejen blev för jobbig. Hellre inse att dansande killar på ett ställe inte ofta är ett fenomen, han kan tagga ner på kravkänslan där och helt enkelt go with the flow, har han kul, gör han rätt, blir det roligare och han gör inget fel öht. :thumbup:

Det 22:a momentent tänkte jag kunde avhjälpas med benpasset, JAG kan då inte vara nipprig med slaktade ben. Just avslappnad är mitt förnamn post benpass, han kan väl ta ett bänkpass som alla andra discosnubbar om det känns bättre. :)

ddewe
2011-08-27, 15:06
TS, hur bra du än dansar så funkar inte den där "osäkra" stilen om du vill verka "cool". Upp på dansgolvet och gunga lite, alkoholen och musiken kommer göra resten av jobbet. Går du på fest med en hel koreografi så kommer du sända ganska så fel budskap :)

Kwon
2011-08-27, 15:12
Struman

Dansa som Dimitri så vinner du brudarna!
Det spelar egentligen ingen roll HUR du dansar eller vilka moves du kör.

Det är SÄTTET! Var självsäker och Cool som Dimitri!! Då blir de mest säregna moves coola och "the in-thing"

Kolla runt 0:18 och Lär!
gDKoXTEU8Vo

Angel
2011-08-27, 15:15
Zumbaa!! :hbang:

Nä, seriöst. Jag fattar inte heller hur en kille dansar coolt, jag tycker lite synd om killar där, det är som att de alltid gör fel. Dansar de knappt, då ses de som tråkiga.. dansar de i otakt, ses de som insiktslösa. Dansar de fult, ses det som att de leker pajas el inte kan. Dansar de med mkt moves, så spelar de Allan, är sliskiga el uppnästa.

Jag tycker det är kul vilket som, och jag tycker ett avslappnat ansikte ev med ett varmt leende gör vilken stil som helst till bäst. Dvs, dansa hur du vill bara du är vettig. Så blir det rätt.

Det är den enkla vägen, el den svår kanske.. för exakta moves, nä där går jag bet, sry. Lycka till dock! Ha kul och var glad så ökar oddsen till coolness (om du ska gå på vad den här tanten tycker iaf! :)).



Såg en kille en gång på Hardrock som dansade till Håkan Hellström, han var så himla fin. Han liksom studsade lite.

Angel
2011-08-27, 15:27
Jag gick förövrigt i dansskola i många år när jag var i övre tonåren. Dansade funk, jazzdans och musikalisk jazz. Vill minnas att det var jätteroligt samt en hel del killar.
Även om det kanske inte är moves man applicerar på dansgolvet så ger nog det en ökad självkännedom om var man har sina kroppsdelar.

Jag tränade i många år på Dansforum i Göteborg.

filmjölk
2011-08-27, 15:32
Hahha, några tips på hur man gör det utan att skämma ut sig. Inte varit med så mycket tjejer om jag ska vara ärlig..

Studera hur dessa dansar. Bjud upp en tjej och imitera. Skit i shuffle, jersey fist pump och coola moves. Du kommer se så mycket coolare ut om du dansar såhär;

http://www.youtube.com/watch?v=1hqmkmwk1bM&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=UYSHLebS3eo&feature=related

Tricklew
2011-08-27, 15:39
För att se cool ut på dansgolvet skall du dansa med en tjej. Gärna lite sådär simulerat samlag över dansen med mycket kroppskontakt och gnida er emot varandra.

Jag är inne på ungefär samma stil, killens uppdrag är väll att stå rakt upp och ner medan tjejen gnider sin stjärt mot hans skrev?

Fast man måste kanske kunna dansa själv, för att hitta någon som vill gnida sin stjärt mot en? Jag vet inte, jag är killen som sitter i baren och berättar historier om hur det är att ha sex med någon som har mens.

Jokester
2011-08-27, 15:42
Jag är inne på ungefär samma stil, killens uppdrag är väll att stå rakt upp och ner medan tjejen gnider sin stjärt mot hans skrev?

Fast man måste kanske kunna dansa själv, för att hitta någon som vill gnida sin stjärt mot en? Jag vet inte, jag är killen som sitter i baren och berättar historier om hur det är att ha sex med någon som har mens.

Du kan ju råka ut för en örfil eller två alternativt någon arg pojkvän om du inte får kontakt och dansar lite normalt med personen innan du börjar grinda med henne.

Sheogorath
2011-08-27, 15:44
Du kan ju råka ut för en örfil eller två alternativt någon arg pojkvän om du inte får kontakt och dansar lite normalt med personen innan du börjar grinda med henne.

Nejnej. Hon grindar. Jag får spö av min flickvän.

qwerty1
2011-08-27, 15:44
Vem fan gnider på dansgolvet?

Är jag ute på en klubb, helst en mörk källare, så ska jag ha min 1m^2 för mig själv.

filmjölk
2011-08-27, 15:45
Jag är inne på ungefär samma stil, killens uppdrag är väll att stå rakt upp och ner medan tjejen gnider sin stjärt mot hans skrev?

Fast man måste kanske kunna dansa själv, för att hitta någon som vill gnida sin stjärt mot en? Jag vet inte, jag är killen som sitter i baren och berättar historier om hur det är att ha sex med någon som har mens.

Exakt! Killen skall kunna gunga lite i höfterna och passa på att tafsa lite med händerna under tiden, det är allt.

Stycke två kan jag inte uttala mig om, då jag vart upptagen såpass länge. Men innan dess stog jag och småflexade (jag var i form), försökte se glad ut och höll käft så löste det sig av sig självt.

Kwon
2011-08-27, 15:51
Vem fan gnider inte på dansgolvet?

Är jag ute på en klubb, helst en mörk källare, så gnider jag på alla!

Medhåll! :)

Tjock herre i glasögon, reaktion 0:47 :D

Tror han gned för dåligt, därav reaktionen och klagomålet
qJYEpU8R1cA

Kwon
2011-08-27, 15:52
Jag är inne på ungefär samma stil, killens uppdrag är väll att stå rakt upp och ner medan tjejen gnider sin stjärt mot hans skrev?

Fast man måste kanske kunna dansa själv, för att hitta någon som vill gnida sin stjärt mot en? Jag vet inte, jag är killen som sitter i baren och berättar historier om hur det är att ha sex med någon som har mens.

Man måste även kunna göra det speciella dans-movet aka "Jucket"

http://content.buzzhumor.com/7/7_off_stage4bd5ba.gif

Jokester
2011-08-27, 15:53
Medhåll! :)

:thumbup:

anton2000
2011-08-27, 15:54
Det där måste testas, brudarna verkar ju falla pladask...

Stromen
2011-08-27, 15:54
Jag är inne på ungefär samma stil, killens uppdrag är väll att stå rakt upp och ner medan tjejen gnider sin stjärt mot hans skrev?

Fast man måste kanske kunna dansa själv, för att hitta någon som vill gnida sin stjärt mot en? Jag vet inte, jag är killen som sitter i baren och berättar historier om hur det är att ha sex med någon som har mens.

haha önskar att det kunde varit så lätt. ni kanske uppfattat nånting fel, men jag snackar inte om nån club/bar utan mer "hemmafester".

Tigerkotten
2011-08-27, 15:58
hahah visst ser det coolt ut, men vill inte lägga ner livet på att lära mig dansa utan vill bara inte se ut som en pinne på dessa fester haha. Funderar på att ladda ner jersey shore och lära mig ett och annat, vad tycker ni?

nej

Kwon
2011-08-27, 16:02
Stromen

Lite fler dans-tips
QtoUIGp4KcI

Lär av Major Lazer
http://nuevosgif.tk/wp-content/plugins/wp-o-matic/cache/c0595_1275555485_major-lazer-pon-di-floor.gif
http://img.chan4chan.com/img/2009-10-19/Major_Lazer_daggering.gif
http://www.gifsoup.com/webroot/animatedgifs2/1132015_o.gif
http://www.gifsoup.com/webroot/animatedgifs/109540_o.gif

stevebc
2011-08-27, 18:20
Jag är inne på ungefär samma stil, killens uppdrag är väll att stå rakt upp och ner medan tjejen gnider sin stjärt mot hans skrev?

Fast man måste kanske kunna dansa själv, för att hitta någon som vill gnida sin stjärt mot en? Jag vet inte, jag är killen som sitter i baren och berättar historier om hur det är att ha sex med någon som har mens.:laugh:

strong-man
2011-08-27, 19:38
Se o lär:D http://www.youtube.com/watch?v=CE8XKeN0zk4

Tricklew
2011-08-27, 19:45
:laugh:

En av mina bättre utekvällar började så. Träffade en ruskigt skön jäkel med grym musiksmak, vi spenderade kvällen med att sjunga Erie canal och diskutera spel. Drog hem till han vid 4 tiden och dundrade Bruce Springsteens enda bra album The Pete Seeger sessions och lirade Mario cart tills vi däckade. Vaknade dagen efter av att han hade köpt pizza, kort efteråt så drog jag hem och har aldrig träffat han igen. Hans flickvän var lite upprörd över det hela.

Mity bästa ons någonsin, och då var ingen av oss intresserade av mer fysisk kontakt än high fives när vi lyckades köra över någon med Bowser. Pizzan var dessutom skitgod.

L-Sami
2011-08-27, 19:50
Crip Walk enda rätta, om man ska hålla med seriös dancing på dansgolvet på diskotetet.

F2TSy0Z5qTE

Angel
2011-08-27, 20:18
Vart går ni ut där det utövas grinding? Enda gången jag ser det är när jag går ut på Kvarterskrogen i Stenkullen.

MAXX
2011-08-27, 20:34
fyller på kwon's youtube spammande :D

5xi4O1yi6b0

On topic: bara kul när folk inte kan dansa och kör sin egna fula grej. Mest pinsamt är väl folk som tror dom är Michael Jackson på dansgolvet.

Doggeh
2011-08-27, 20:34
wAEBK_HqbwQ
Shuffle, all the way. Även om det är jobbigt som fan.

Jokester
2011-08-27, 20:35
Vart går ni ut där det utövas grinding? Enda gången jag ser det är när jag går ut på Kvarterskrogen i Stenkullen.

Majoriteten av de nattklubbar jag besöker sker det ganska frekvent.

Stromen
2011-08-27, 20:39
wAEBK_HqbwQ
Shuffle, all the way. Även om det är jobbigt som fan.

Ser så jäääävla ballt ut, och det ända sättet att lära sig på är att titta på videos? ingen som helst skola för det där?

Kwon
2011-08-27, 20:40
Vi hade ju en MästerShufflare som la upp dansvideos på sig själv här på Kolo

Minns fasiken inte vad han hette, men han kunde Shuffla som han i Doggehs video

Stromen
2011-08-27, 20:43
Hur långt tid kan det ta att lära sig "Shuffla" någorlunda?

Kwon
2011-08-27, 20:46
Hoppas Kolos Shufflare ser tråden Stromen.

Så kan han ju hjälpa dig och ge dig tips.

Jag försöker komma på vad han kallade sig men det står stilla just nu.

Han var riktigt duktig

Ingen aning själv, har aldrig shufflat, har gjort sufflé dock

Jokester
2011-08-27, 20:49
Hur långt tid kan det ta att lära sig "Shuffla" någorlunda?

Att lära dig shuffla utan att skämma ut dig kan du åstadkomma på en vecka med lite talang. Är du helt talanglös kan det ta hur jävla lång tid som helst, vissa är bara inte födda till att dansa.

Stromen
2011-08-27, 20:52
Haha, låter inte helt dumt. Hade förväntat mig minst ett år. Ska sova tidigt idag och imorn blire upp tidigt och öva!

Kwon, tack för hjälpen! Får hoppas att han titta in. :)

Kwon
2011-08-27, 20:54
Haha, låter inte helt dumt. Hade förväntat mig minst ett år. Ska sova tidigt idag och imorn blire upp tidigt och öva!

Kwon, tack för hjälpen! Får hoppas att han titta in. :)

Ska du inte se UFC i afton?

ddewe
2011-08-27, 21:06
Vänta tills isen kommer > använd converse med platta sulor > du kommer kunna shuffla inom ett par timmar, det har du mitt ord på..

Reddan
2011-08-27, 21:11
Hoppas Kolos Shufflare ser tråden Stromen.

Så kan han ju hjälpa dig och ge dig tips.

Jag försöker komma på vad han kallade sig men det står stilla just nu.

Han var riktigt duktig

Ingen aning själv, har aldrig shufflat, har gjort sufflé dock

3o5ZbPt1C78
Avlid ;)

Kwon
2011-08-27, 21:12
DÄR ÄR han JU!

Skicka PM till honom omedelbums Skormen!

johanhej
2011-08-27, 21:14
Vi hade ju en MästerShufflare som la upp dansvideos på sig själv här på Kolo

Minns fasiken inte vad han hette, men han kunde Shuffla som han i Doggehs video

JoeyP var helt ok på att shuffla om jag inte missminner mig.

Angel
2011-08-27, 21:40
shuffle ska bli min nya grej, shit va roligt. Påminner om hur man dansade i mellanstadiet.

Tigerkotten
2011-08-27, 22:09
Tycker shuffle ser coolt ut, men vettifan om det är direkt optimalt för att ragga tjejer bra. Känns mera som en "ensam dans" som jag kallar det. Roligaste jag har på dansgolvet är när jag har skoj och dansar tillsammans med en tjej iaf, men det är ju svårt till en del musik.

JJOHANSSON
2011-08-27, 23:18
JoeyP var helt ok på att shuffla om jag inte missminner mig.

dw6XfBjDcVA&feature=BFa&list=ULiVs9dmjFxUo&lf=mfu_in_order

Jokester
2011-08-28, 00:00
dw6XfBjDcVA&feature=BFa&list=ULiVs9dmjFxUo&lf=mfu_in_order

Epic.

daks
2011-08-28, 00:55
Efter alldeles för många dagar i sträck som hemmaman kom mitt härliga bidrag här. Discodansa (http://kungforpresident.se/2011/05/joda/)

Och jodå det är att betrakta även som lite reklam för min sida, så det behöver man inte fråga om!

Kwon
2011-08-28, 00:57
Gillar denna!

SzJ9NAsOXFw

daks
2011-08-29, 22:20
Gillar denna!

SzJ9NAsOXFw

Det gillar jag! Det roligaste är att jag vet inte om du gillar min dans eller om du gillar min video, och du vet inte om jag dansar seriöst (jo en liten aning har du kanske) men du vet inte helt säkert om det är jag som dansar på toppen av min förmåga!

Nej det är det inte, jag har en grymt sexig svankdans som många refererar till som varandes en afrikansk kvinnas. Den kanske jag skall filma. Den är lite som en extremt jobbig och smärtsam McKenzie-övning.

Tack för din uppskattning!

Kwon
2011-08-29, 22:21
Väntar med spänning på nästa dans daks :)

Hoppas det snart skall bli daks för dans igen!

daks
2011-08-29, 23:17
Väntar med spänning på nästa dans daks :)

Hoppas det snart skall bli daks för dans igen!

Men vänta nu! Du bjuder upp till dans, det innebär att vi skall dansa tillsammans, eller hur?

Det här kan bli dunder det!

Avlid
2011-08-31, 18:26
Ser så jäääävla ballt ut, och det ända sättet att lära sig på är att titta på videos? ingen som helst skola för det där?

Tack! Kul att du gillar det! Såg på youtube att videon hade länkats härifrån, så jag kan passa på att försöka besvara dina frågor ;)

Finns dessvärre ingen direkt skola för melbourne shuffle i Sverige såvitt jag vet (möjligtvis på mindre orter). Dansen är uppbyggd av två grundsteg som du kan hitta på youtube, finns mängder med bra tutorials. Melbourne shuffle är en dans främst baserat på fotarbete. Så fort grunderna sitter i ryggraden är det bara att hämta inspiration från andra dansstilar för att få med resten av kroppen i det hela. Brukar blanda melbourne shuffle med electro, popping, liquid, milkeyway etc. Fotarbetet är den lätta delen och brukar sitta rätt bra från allt mellan några månader till några år. Inlärningstiden varierar självklart från person till person. Det som tar tid är att synca överkroppen till fötterna och det är här man får laborera själv och hämta inspiration från andra dansare och känna efter vad som fungerar.

För att anpassa stilen till klubb så kan det vara klokt att tona ner det en aning. Brukar mestadels köra en blandning av lite av varje för att slippa bli svettigast på stället :P

Om det är just melbourne shuffle du är intresserad av så finns det några sidor du kan kika in på. Exempelvis shuffling.se alt. shufflin.net

Riktigt kul är det i varje fall så jag rekommenderar du prövar ;)

/Avlid