handdator

Visa fullständig version : Styrketräning botemedel mot huvudvärk?


tigerofsweden
2011-08-26, 17:37
Är det fler än jag som blir av med huvudvärk efter ett styrketräningspass?

Hade riktigt dunkande huvudvärk idag men släpade mig till gymmet och blev, som så många gånger tidigare, av med huvudvärken rätt omgående.

Bailah
2011-08-26, 18:11
Helt tvärtom för mig. Går jag dit med huvudvärk så får jag fan så mycket ondare efter bara en 10-15 mins ;<

daloatf
2011-08-26, 18:58
Är det fler än jag som blir av med huvudvärk efter ett styrketräningspass?

Hade riktigt dunkande huvudvärk idag men släpade mig till gymmet och blev, som så många gånger tidigare, av med huvudvärken rätt omgående.

Upplevde samma sak för ett år sen, men nu har jag nästan aldrig huvudvärk. Så får testa om "kuren" fortfarande fungerar nästa gång

blackindia
2011-08-26, 19:03
Brukar oftast inte vara så upplagd för träning när jag har huvudvärk. Vet dock en gång jag gick dit ändå då jag get mig f-n på att träna den dagen. När jag gick därifrån kom jag plötsligt på att den hade släppt. Så om man lyckas låta träningen ta över så får man kanske den avslappning som behövs.

Detta ska enligt vad jag läst även stämma på sex, så tjejernas ursäkt om att de har huvudvärk är inte nått giltigt skäl längre...

:D:D:D

Endorah
2011-08-26, 19:13
Min huvudvärk lindras extremt av styrketräning, trodde inte att fler kände samma sak :D

whalle
2011-08-26, 19:24
Det är inte bara så enkelt att ni tar PWO med koffein i samband med träningen då?

lofito
2011-08-26, 19:24
När jag har jobbat och har massa skit i huvudet och tränar efteråt känner jag mig som en ny människa i hjärnan. Allt skit som samlats i huvet under dagen och "tyngden" man har i huvet blir jag lätt av med efter ett träningspass, som att man rensar bort allt skit och ersätter med bra stuff - typ som att bajsa - men att det sker i huvet =)

Zorban
2011-08-26, 19:33
Brukar ha ont i huvudet när jag vaknar på lördagarna eftersom jag sovit så tungt och länge, antagligen nacken som legat konstigt. Lindras alltid av ett ryggpass :-)

Mats J
2011-08-26, 19:48
Japp, senaste idag har jag haft sjuk huvudvärk och kännt mig allmänt hängig, men efter passet var huvudvärken och segheten borta.

Och jag tar varken kaffe/koffein eller PWO vid träning, så det är endast själva träningen som ger den effekten.