handdator

Visa fullständig version : Gainer + fettförbrännare


getripped
2011-08-26, 16:44
Om man kombinerar dessa 2 kommer man då enbart att öka i muskelmassa?

vicarious
2011-08-26, 16:45
Vad för fettförbrännare syftar du på? Gainer är i sig inget som gör att man ökar i vikt. Kaloriöverskott däremot.

getripped
2011-08-26, 16:51
Vad för fettförbrännare syftar du på? Gainer är i sig inget som gör att man ökar i vikt. Kaloriöverskott däremot.

de som har fettförbränning som egenskap t.ex ripped fuel 5x, bmr tartarus eller vf inte l-carnitine

getripped
2011-08-26, 16:51
alltså att man ligger på kcal+ och använder någon sorts fettförbrännings preparat

stridis
2011-08-26, 16:52
Om man kombinerar dessa 2 kommer man då enbart att öka i muskelmassa?

Känns otroligt onödigt i mitt tycke. Varför gainer? Om du bara kör styrketräning så känns det mer befogat med ett hyggligt efterträningsmål än att dra i sig en gainer.

Sedan så är fettförbränningskosttillskott marginellt effektiva i att öka fettförbränningen.

getripped
2011-08-26, 16:58
lite offropic: ifall min vikt t.ex är 72kg och jag har vi säger 12% bf och jag börjar ligga på kcal+ och när jag har gått upp till 80kg så börjar jag deffa tillbaka till 72kg kommer jag då ha samma bf? eller kommer jag ha mer synliga muskler än innan och lägre bf?

Jokester
2011-08-26, 17:05
lite offropic: ifall min vikt t.ex är 72kg och jag har vi säger 12% bf och jag börjar ligga på kcal+ och när jag har gått upp till 80kg så börjar jag deffa tillbaka till 72kg kommer jag då ha samma bf? eller kommer jag ha mer synliga muskler än innan och lägre bf?

Om du tränar och äter bra samt genomför deffen bra så bör du ha ett lägre bf när du kommer ned på 72 kg igen.

Sniggel
2011-08-26, 17:11
Något av de sämsta idéer man kan få för sig imo. Inte menat att dissa trådskaparens idé. Men fettförbrännare är egentligen inte fettförbrännare och gainers är inget som får din muskelmassa eller din vikt att öka per automatik.

Jokester
2011-08-26, 17:16
Något av de sämsta idéer man kan få för sig imo. Inte menat att dissa trådskaparens idé. Men fettförbrännare är egentligen inte fettförbrännare och gainers är inget som får din muskelmassa eller din vikt att öka per automatik.

Till TS och alla andras försvar som ställer liknande frågor så är det nog väldigt lätt att tro det med tanke på hur produkterna marknadsförs och vad det står om dem på leverantörernas hemsidor. För någon som inte är så insatt och precis börjat träna och ska handla kosttillskott kan det nog vara väldigt lätt att tro på det som står.

Sniggel
2011-08-26, 17:23
Håller med. Marknadsföringen fungerar bra för kosttillskottsföretagen helt enkelt.