handdator

Visa fullständig version : hur lägger ni upp träning?


SannaK
2011-08-26, 14:38
nu har vi i för sig alla olika mål med träningen, men hur gör ni? "bulk" under vinterhalvåret och deff under sommarmånaderna?

jag har "bulkat" (som man så fint säger) sen december och nu sen juni har jag deffat. och kan inte bestämma mig hur jag ska lägga upp det, ska jag fortsätta på deff några månader eller ska jag bulka snart för att deffa i januari. så svårt, eftersom jag inte som professionell kan se vad största "problemet" är, bli av med fett eller mer muskler, eller kanske båda i för sig.

vicarious
2011-08-26, 14:42
Ställ dig själv istället frågan, är du nöjd med formen? Om inte, deffa. Är du nöjd och vill bli starkare och större så bulka.

Bulkar man långsamt och undviker att lägga på sig en massa fett så slipper man deffa så mycket sen :)

ceejay
2011-08-26, 14:47
typ kaloribalans alternativt försöker öka lite hela tiden. L¨ångsam bulk

SiSenior
2011-08-26, 14:52
Jag kör kaloribalans varje dag, 365 dagar om året. Men alla är vi olika. Du ska inte rätta dig efter vad jag trivs med.

klupknum
2011-08-26, 16:45
Bulk året runt.
Standard.

lofito
2011-08-26, 16:55
Jag kör kaloribalans varje dag, 365 dagar om året. Men alla är vi olika. Du ska inte rätta dig efter vad jag trivs med.

Hade också tänkt något liknande - alternativt gå väääldigt långsamt upp några kg för att köra kaloribalans. Känner du att du ändå kunnat öka lite i muskelmassa samt vikterna?

SiSenior
2011-08-26, 17:57
Hade också tänkt något liknande - alternativt gå väääldigt långsamt upp några kg för att köra kaloribalans. Känner du att du ändå kunnat öka lite i muskelmassa samt vikterna?

Absolut. Så länge träningen håller hög kvalité´och sker regelbundet. Detta trots att jag cyklar 10 mil+ i veckan.

Fredrik_S
2011-08-26, 18:03
min plan numer är att hålla vikten året om och satsa på prestationsförbättrningar tekniskt och styrkemässigt. aldrig någonsin få en fettprocent på över ca 10%. vilket i praktiken innebär att jag äter lite som jag vill och väger mig regelbundet för att kolla att jag inte går upp eller ner för mycket i vikt

LillaGubben
2011-08-26, 18:04
Hej !

Jag kör väldigt långsiktigt. Kommer "bulka" med bra krubb ända tills jag har några muskler (nått år kvar) sen när jag är nöjd ska jag fixa min modelkropp å spänna mig framför spegeln minst 2 timmar varje dag.

Allt handlar om att ge allt tid tror jag

Mvh/LG

SannaK
2011-08-26, 19:03
Ställ dig själv istället frågan, är du nöjd med formen? Om inte, deffa. Är du nöjd och vill bli starkare och större så bulka.

Bulkar man långsamt och undviker att lägga på sig en massa fett så slipper man deffa så mycket sen :)


nej, jag är inte nöjd än, men jag är mer nöjd nu än när jag började. jag är inte vid mitt mål ännu. jag är fortfarande "mjuk", det vill jag inte vara.
då är din rekommendation att fortsätta deffa? sen när jag deffat klart kan jag fortsätta bygga? då börjar man ju från "scratch" så de måste gå snabbare och lättare.

SannaK
2011-08-26, 19:07
Jag kör kaloribalans varje dag, 365 dagar om året. Men alla är vi olika. Du ska inte rätta dig efter vad jag trivs med.


som tjej har jag mer underhudsfett och det är sjukt jobbigt, tråkigt och främst svårt att bli av med. går jag ner i vikt (fett) så är det främst på magen det syns, men inte på lår och rumpa. det är DÄR jag främst vill bli mindre.

fast det är i för sig rätt bra, kaloribalans året om. varken för lite eller för mycket.

SannaK
2011-08-26, 19:09
Hade också tänkt något liknande - alternativt gå väääldigt långsamt upp några kg för att köra kaloribalans. Känner du att du ändå kunnat öka lite i muskelmassa samt vikterna?

om jag känner att jag kan öka muskelmassa? Ja! man börjar se konturer dock, men på rumpa och lår ser man d inte lika mkt, kanske inte så konstigt eftersom jag är tjej. men d är främst DÄR jag vill d ska synas.

SannaK
2011-08-26, 19:10
Absolut. Så länge träningen håller hög kvalité´och sker regelbundet. Detta trots att jag cyklar 10 mil+ i veckan.

pratar nu med varandra nu eller är det menat till mig?

SannaK
2011-08-26, 19:13
Hej !

Jag kör väldigt långsiktigt. Kommer "bulka" med bra krubb ända tills jag har några muskler (nått år kvar) sen när jag är nöjd ska jag fixa min modelkropp å spänna mig framför spegeln minst 2 timmar varje dag.

Allt handlar om att ge allt tid tror jag

Mvh/LG

tid är överskattat, haha, nej, men jag förstår det tar tid. så du menar att du först tänker få dig så mkt muskler du önskar (bulk) för att sedan deffa?

Alzie
2011-08-26, 20:03
Bulk året runt.
Standard.

Hahaha, riktig man!

SiSenior
2011-08-26, 20:07
pratar nu med varandra nu eller är det menat till mig?

Inlägget du citerar var ett svar till lofito.