handdator

Visa fullständig version : Ont i ryggen


94aN
2011-08-25, 19:18
Imorse vaknade jag upp och låg i sängen, jag sträckte på ryggen vred på den alltså och knäcker den så som jag normalt brukar göra. Tyvärr gick de inte så jävla bra och de gjorde ont som fan. Har jätte ont nu och vet inte vad jag ska göra.

Bra om jag smörar och masserar in lite tiger balsam eller ta någon varm dusch kanske?

Tolkia
2011-08-25, 19:42
Skriv vettiga rubriker. Folk måste ha en chans att veta vad tråden handlar om.

94aN
2011-08-25, 19:46
Tolkia, ber om ursäkt! Du råkar inte ha någon aning om vad som skett med mig?

Tolkia
2011-08-25, 19:58
Du har uppenbarligen gjort illa ryggen. Exakt hur är rätt omöjligt att säga över internet, men det mest sannolika är nog att det rör sig om ett vanligt ryggskott. Avvakta några dagar (undantaget om du skulle få problem med urin/avföring, då bör du åka in på akuten, men det är nog inte så stor risk att du lyckats knäcka till dig ett massivt diskbråck) och se hur det utvecklar sig; försök att inte sitta så mycket om du kan undvika det, och rör gärna på dig. En varm dusch, som du föreslår, kan säkert kännas bra. Tigerbalsam botar inte, men skadar inte heller. Har du väldigt ont så ta receptfria värktabletter så att du kan röra dig någorlunda normalt och så att du kan sova.

Låt gärna bli att knäcka så mycker med ryggen i fortsättningen; det verkar inte som om den uppskattar det.