handdator

Visa fullständig version : Tips på grym rakapparat till bra pris?


Danne2k
2011-08-25, 17:27
Behöver en ny rakapparat främst för ansiktsrakning.

Några krav är väl:

- Bra kvalitét/hållbarhet
- Effektiv och nogrann, man ska inte behöva stå hur länge som helst framför spegeln och man ska inte behöva raka sig varannan dag för att hålla skägget på en acceptabel nivå
- Prisvärd och uppladdningsbar
- Hyfsat lätt att rengöra

En snabb och effektiv rakapparat som inte kostar skjortan och håller ett tag, helt enkelt.

Hit me!

LeBron
2011-08-25, 19:23
Har denna;
http://www.elgiganten.se/product/hem-hushall/personvard-halsa/rakning-trimning/BRA320S/braun-rakapparat-320s

Riktigt nöjd med den, min andra från just Braun och de sviker en aldrig :) Den förra höll i cirka tre år innan trimmern blev slö, men krånglade aldrig :D

P.S köp "BRAUN", de ligger flera mil framför andra rakapparat tillverkare

Kristian
2011-08-25, 20:52
Ska du ha en snabb o effektiv så är det givetvis Braun series 7 som gäller. Den faller dock nog lite på priset...

stridis
2011-08-25, 21:04
P.S köp "BRAUN", de ligger flera mil framför andra rakapparat tillverkare

Tar ett tag innan man litar på ett företag som heter brun, liksom.:MrT:
Haft en braun, min första rakapparat- fick den i present. Den tyckte jag dock var mer än lovligt brun så jag köpt andra märken. Nu börjar jag inse att kanske inte var märket som var felet utan snålheten hos gåvobringaren...

Larsson85
2011-08-25, 21:34
Har denna;
http://www.elgiganten.se/product/hem-hushall/personvard-halsa/rakning-trimning/BRA320S/braun-rakapparat-320s

Riktigt nöjd med den, min andra från just Braun och de sviker en aldrig :) Den förra höll i cirka tre år innan trimmern blev slö, men krånglade aldrig :D

P.S köp "BRAUN", de ligger flera mil framför andra rakapparat tillverkare

"Braun's 3-serie uppladdningsbar rakapparat med LED display."

De ska beskriva rakapparaten med en mening, och väljer att framhäva att den har en LED-display :smash:

Danne2k
2011-08-25, 22:50
Har denna;
http://www.elgiganten.se/product/hem-hushall/personvard-halsa/rakning-trimning/BRA320S/braun-rakapparat-320s

Riktigt nöjd med den, min andra från just Braun och de sviker en aldrig :) Den förra höll i cirka tre år innan trimmern blev slö, men krånglade aldrig :D

P.S köp "BRAUN", de ligger flera mil framför andra rakapparat tillverkare

Verkar prisvärd. Rakar den verkligen på "djupet" utan att man behöver köra över samma yta med skinn typ 10 ggr?


Ska du ha en snabb o effektiv så är det givetvis Braun series 7 som gäller. Den faller dock nog lite på priset...

Antar att de kostar en hel del mer eftersom series 3 kostar 800 kr..

r3mpuh
2011-08-25, 23:13
Ge mig en länk till rakapparaten jag vill ha!
Braun 350CC Rakapparat (http://www.elgiganten.se/product/hem-hushall/personvard-halsa/rakning-trimning/BRA350CC/braun-350cc-rakapparat?scid=1698)

Danne2k
2011-08-25, 23:27
Braun 350CC Rakapparat (http://www.elgiganten.se/product/hem-hushall/personvard-halsa/rakning-trimning/BRA350CC/braun-350cc-rakapparat?scid=1698)

Shit, hur kan den vara så billig med automatisk rengörning och allt? Trodde dom kostade mycket mer!

Har du en själv eller?

r3mpuh
2011-08-26, 05:12
Shit, hur kan den vara så billig med automatisk rengörning och allt? Trodde dom kostade mycket mer!

Har du en själv eller?Den är det fjärde populäraste köpet av rakapparat på internet.
Inte den absolut bästa såklart, men prisvärd. :)

Danne2k
2011-08-26, 10:29
Den är det fjärde populäraste köpet av rakapparat på internet.
Inte den absolut bästa såklart, men prisvärd. :)

Har du den själv?
Den har onekligen bra betyg.

Hur står den sig mot Phillips 3-huvuds tenkik, någon?

Juxta
2011-08-26, 11:33
Jag köpte en Phillips 3-huvud i London när jag var där senast. Den högg tag i skäggstråna så det sved som faen. Gav bort den till min flickväns far som tyckte den klippte skitbra. Jag har för tjocka och hårda skäggstrån helt enkelt.

Drfg
2011-08-26, 11:46
Har alltid haft philips tidigare men köpte en braun sist, sjukt mycket bättre imo.

Danne2k
2011-08-26, 13:22
Ni har övertygat mig, tack för era tips!

jikajd
2011-08-26, 15:18
Slutet gott, allting gott... Eller vänta, jag kapar tråden!

Jag söker också efter en trimmer/rakapparat, jag ser så bra jag kan se ut i 2-3 dagars skäggväxt. Alltså ca 2-3 millimeter försöker jag hålla efter. Använder idag en BabyLiss raktrimmer (Magnus Samuelsson Edition, så klart?!) som verkligen börjar bli till dagarna. Slö motor. Stort/brett skär som gör det svårt att komma åt skäggväxten på halsen där det växer åt alla möjliga håll i virvlar och krusiduller. En vanlig session i badrummet lämnar en irriterad hals då jag i dagsläget behöver dra min trimmer i alla möjliga vädersträck och med kraft bakom för att uppnå önskat resultat.

Jag söker en trimmer med ställbar längd, gärna ner mot 1-2 millimeterslängden. Som tar bra, gärna så att man slipper dra upp/ner/vänster/höger - även om jag förstår att det är svårt då man helst ska trimma mothårs (se ovan beskrivning av min skäggväxt). Pris spelar inte så stor roll, betalar bra för bra kvalité.

jikajd
2011-08-29, 14:41
Bump!

LoTiX
2013-07-28, 09:34
Slutet gott, allting gott... Eller vänta, jag kapar tråden!

Jag söker också efter en trimmer/rakapparat, jag ser så bra jag kan se ut i 2-3 dagars skäggväxt. Alltså ca 2-3 millimeter försöker jag hålla efter. Använder idag en BabyLiss raktrimmer (Magnus Samuelsson Edition, så klart?!) som verkligen börjar bli till dagarna. Slö motor. Stort/brett skär som gör det svårt att komma åt skäggväxten på halsen där det växer åt alla möjliga håll i virvlar och krusiduller. En vanlig session i badrummet lämnar en irriterad hals då jag i dagsläget behöver dra min trimmer i alla möjliga vädersträck och med kraft bakom för att uppnå önskat resultat.

Jag söker en trimmer med ställbar längd, gärna ner mot 1-2 millimeterslängden. Som tar bra, gärna så att man slipper dra upp/ner/vänster/höger - även om jag förstår att det är svårt då man helst ska trimma mothårs (se ovan beskrivning av min skäggväxt). Pris spelar inte så stor roll, betalar bra för bra kvalité.

Bumpar en gammal tråd då jag är ute efter samma sak som ovan, dvs. en ställbar rakapparat som kan lämna en konstant stubb på mig om dagarna.

Hatar allt arbete med att köra med hyvel som ändå bara ger mig en nära rakning vilket jag inte vill ha.