handdator

Visa fullständig version : Gym på GMU?


L Johnsson
2011-08-23, 13:11
Hejhopp!
Jag är förbaskat trött på mitt industrijobb och har funderat på att testa på livet som militär ett tag innan jag börjar plugga. Men jag har ett problem som bekymmrar mig som jag hoppas att någon som har gjort/gör GMU skulle kunna svara på. Det är om man har möjlighet att gymma något under själva GMU?
Jo jag vet att jag lär vara duktigt trött efter allt man ska hitta på men fortfarande så känner jag att det är viktigt för mig att kunna få pumpa ett par timmar i veckan. Det behöver inte vara så mycket men iaf ett eller två timmespass så jag både kan upprätthålla det jag jobbat hårt för de senaste åren att bygga upp och för mitt eget höga nöjes skull.

Tack på förhand för svar!

Exdiaq
2011-08-23, 13:13
"If there's a will there's a way". Klart du kan, men det kommer vara jobbigt ibland.

L Johnsson
2011-08-23, 13:17
Jaja klart det kommer vara jobbigt men frågan är om det överhuvudtaget kommer finnas tillgång till det?

martikainen
2011-08-23, 13:20
svar: Ja, polaren ligger inne nu
Alla regementen (jag är 99% säker) har ett gym, under GMU'n är det ju hyffsat högt tempo i början precis som det var under GSU'n (det gamla) men det lär trappa ner och mer tid för egen träning kommer.
Vi hade gott om tid efter första månadens stress (gamla värnplikten)

Mental
2011-08-23, 13:21
Jodå. Det finns gym. Men kolla de orter du funderar på att söka till och kolla med de direkt. De jag har pratat med som gjort GMU har haft möjlighet till det i alla fall

L Johnsson
2011-08-23, 13:28
Skönt låter ju stabilt! :)

Müller
2011-08-23, 15:59
vad trodde du egentligen själv? Imo så kommer du säkert vara så sjukt trött "iaf i början" att du inte ens orkar att träna.

Kallsone
2011-08-23, 17:15
Det finns gym på alla regementen. På vissa finns tom simbassänger. Men att gymma under GMUn kommer säkert bli jobbigt. Men har du tillräckligt med självdisciplin så är det inga problem. Men du kommer säkert att ha en del att plugga och du kommer vara ute på övningar då det inte finns tillgång till gym, men då kan du alltid göra lite pushups vid rast/vila ;).

Tänk på att GMU bara är 3 månader, efter det kommer det vara gott om tid att gymma om du tar anställning som soldat. Sen får du inte glömma konditionsträningen.

L Johnsson
2011-08-24, 15:02
vad trodde du egentligen själv? Imo så kommer du säkert vara så sjukt trött "iaf i början" att du inte ens orkar att träna.
Jag visste inte det var därför jag frågade. Fullt möjligt, men om jag skulle känna ork för att träna ville jag veta att möjligheten fanns där.

Det finns gym på alla regementen. På vissa finns tom simbassänger. Men att gymma under GMUn kommer säkert bli jobbigt. Men har du tillräckligt med självdisciplin så är det inga problem. Men du kommer säkert att ha en del att plugga och du kommer vara ute på övningar då det inte finns tillgång till gym, men då kan du alltid göra lite pushups vid rast/vila ;).

Tänk på att GMU bara är 3 månader, efter det kommer det vara gott om tid att gymma om du tar anställning som soldat. Sen får du inte glömma konditionsträningen.

Låter stabilt :).
Härligt, ser jag redan fram emot :thumbup:

hilfebre
2011-08-24, 16:58
Absolut, kan inte tänka mig att något regemente är utan gym. Kör hårt!

TyskenGBG
2011-08-25, 19:02
Träna pannbenet , allt för många GMU.are som hoppar av
Räkna dock med blåmärken på låret i början (hängande svängande obligatoriska vattenflaskan)
Tror aldrig jag varit på ett regemente utan minst 1 gym / löpspår

Kallsone
2011-08-25, 19:05
Träna pannbenet , allt för många GMU.are som hoppar av
Räkna dock med blåmärken på låret i början (hängande svängande obligatoriska vattenflaskan)
Tror aldrig jag varit på ett regemente utan minst 1 gym / löpspår

Hängande vattenflaskan är förbjuden. Så får man bara ha det 2 sekunder innan man dör.