handdator

Visa fullständig version : Min bror är överviktig...


malash081
2011-08-22, 21:21
och han har kommit till insikt, efter en bra tid, att han måste göra någonting åt saken!
Vi bor i Göteborg och har funderat på att skaffa en personlig tränare till honom, vilket han gått med på. Han skulle helst vilja skaffa en personlig tränare som har erfarenhet av övervikt, kanske till och med varit det själv. Min bror skulle känna sig tryggare och vill att personen skall kunna förstå honom.

Vi har letat förgäves nu ett bra tag om en bra PT.
Jag skriver här i hopp om att någon kanske skulle kunna rekommendera någon bra PT från Göteborg med erfarenhet av övervikt.

Otroligt tacksam för svar då vi vill komma igång så fort som möjligt!

Jokester
2011-08-22, 21:23
och han har kommit till insikt, efter en bra tid, att han måste göra någonting åt saken!
Vi bor i Göteborg och har funderat på att skaffa en personlig tränare till honom, vilket han gått med på. Han skulle helst vilja skaffa en personlig tränare som har erfarenhet av övervikt, kanske till och med varit det själv. Min bror skulle känna sig tryggare och vill att personen skall kunna förstå honom.

Vi har letat förgäves nu ett bra tag om en bra PT.
Jag skriver här i hopp om att någon kanske skulle kunna rekommendera någon bra PT från Göteborg med erfarenhet av övervikt.

Otroligt tacksam för svar då vi vill komma igång så fort som möjligt!

Lycka till

Giljotinen
2011-08-22, 21:28
Nu är kanske inte detta den typ av svar som du vill ha; men personligen så tycker jag att ni ska lägga de där x 100lapparna / timme på bra mat och eventuellt gå på en introduktion med någon instruktör (ifall din bror är helt ny inom träning). För det är otroligt enkelt att gå ner i vikt (ifall viljan finns) och man inte har några större kvar på att bevara fettfri massa etc. :)

polat
2011-08-22, 21:32
Håller med Giljotinen, och om du erfaren och lärd om bra träning kan du ju träna med din bror.

BTW, Lycka till ;)

Rickard
2011-08-22, 21:34
Kontakta Fysiken, fråga om Frida fortfarande kan erbjuda "Kom i form coachning".
Hon är grymt duktig på sånt, minst sagt. http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3646206&postcount=336
Det där är jag efter ett tag med henne.