handdator

Visa fullständig version : Om brösvårtona pekar nedåt


personalprofile
2011-08-22, 20:01
Hej Där
jag har ett par frågor som jag gärna skulle vilja ha svar på

Någon som kan tala om om man skall köra övre eller nedre delen av bröstet om bröstvårtorna börjar peka nedåt??
Skall jag träna extra mycket rhomboideus om jag har framåtroterade axlar.

Sist men inte mist kan man få lite träningstips för adduktion och abduktion av axelleden

tacksam för svar!!

Kim1003
2011-08-22, 20:02
Minska i fettprocent borde hjälpa.

thethoos
2011-08-22, 21:41
Jag skulle inte oroa mig så mycket om jag var du, alla har inte jätte snygg bröst. Jag tror även att det är främst du som ser det, ingen annan tänker nog på det. Jag hade liknande problem förut och har lite nu men med mer massa och lite mindre kroppsfett så ser det mycket bättre ut.

frogmachine
2011-08-23, 00:55
övre delen

TheIsh
2011-08-23, 04:24
Genbyte antagligen.

Bjern
2011-08-23, 05:19
Troligen genetiskt.

Robbmeister
2011-08-23, 13:39
Jag brukar få så under bulk när jag har ganska högt fettprocent. Deffa hjälper nog.

klupknum
2011-08-23, 16:11
Antingen har du "puffiga" bröstvårtor från ett lätt fall av gynekomasti eller så är du bara för tjock, båda går att fixa (operation eller minska på fläsket) om du är så fixerad på att dina bröstvårtor pekar nedåt, men det är nog bara du som märker det, ingen annan lär spana in dina bröstvårtor ändå så, massor med män har ett lätt fall av gynekomasti och försvinner oftast när du är fullväxt.
Träning av axlarna är väl bäst gjort av diverse sorters axelpressar blandat med träning för rotator-cuffarna, vet inte vad du menar med adduktion och abduktion då enligt wikipedia betyder "Adduktion är en anatomisk, medicinsk term som avser rörelse av en kroppsdel i frontalplanet (vänster-höger) mot kroppens centralaxel. Exempel på adduktion är när man för ihop benen eller armarna.".