handdator

Visa fullständig version : Malmö-Gym????


BIGHAL
2011-08-22, 18:55
Pluggar ett halvår i Malmö from Oktober, tips på riktigt
gym, gärna "Hardcore".
Letar inte efter det dyraste stekargymmet utan snarare efter ett
litet slitet väl intränat gym som inte tar hutlöst betalt.
PM:a i fall ni inte vill göra gratisreklam för någon:)
Tacksam för svar.*flex*

Inge Enveten
2011-08-22, 19:09
Svetta (södervärn)
Athletic (numera MuscleZone, värnhem)
AA elit (sofielund)

Jag tränar på 24/7 och tycker att det funkar ok. Vad för sorts träning jag bedriver kan du se i journalen men det är främst vanlig styrketräning och alla deras gym har varit tillräckligt för att jag ska kunna träna ok bortsett från att jag måste till en specifik anläggning om jag ska böjja.

hugok
2011-08-22, 19:45
Om du kan ta dej till Lund kan det nog vara värt att kolla in LTK i bollhuset.

BIGHAL
2011-08-22, 21:12
Om du kan ta dej till Lund kan det nog vara värt att kolla in LTK i bollhuset.

Ska plugga i Åkarp, ligger väl mellan Malmö o Lund, har inte koll på Malmö ALLS. Är det långt till LTK i "bollhuset"??*flex**flex*

hugok
2011-08-23, 10:07
Ska plugga i Åkarp, ligger väl mellan Malmö o Lund, har inte koll på Malmö ALLS. Är det långt till LTK i "bollhuset"??*flex**flex*

Kommer du plugga i Åkarp är det ju inga problem, antar att du skaffar ett sånt busskort som gäller mellan Malmö-Lund då också. Bollhuset ligger väldigt nära Lunds centralstation.

Baske
2011-08-23, 14:04
Kommer du plugga i Åkarp är det ju inga problem, antar att du skaffar ett sånt busskort som gäller mellan Malmö-Lund då också. Bollhuset ligger väldigt nära Lunds centralstation.

Nu håller jag ju alltid med dig men om trådstartaren ska bo i Malmö är det ju en stor tidsförlust att först åka 8 minuter mot lund på ett tåg som går 2ggr i timmen. Sedan åka tillbaka ca 12 minutersnabbtåg med passa tider o så.

Ur praktiska skäl tycker jag du ska gå på Malmö.

Amgivna gym i tråden är riktigt bra.

Japp

hugok
2011-08-23, 15:28
Men om han ändå ska hem från Åkarp till Malmö går ju dom tågen lika ofta så i vilket fall måste han vänta länge på hemvägen. Det blir säkert lite längre restider, men det är helt klart värt det. Medlemskap är billigt, det är mycket trevligt folk och det är mer "hardcore" än de flesta andra ställen.

BIGHAL
2011-08-23, 16:12
Men om han ändå ska hem från Åkarp till Malmö går ju dom tågen lika ofta så i vilket fall måste han vänta länge på hemvägen. Det blir säkert lite längre restider, men det är helt klart värt det. Medlemskap är billigt, det är mycket trevligt folk och det är mer "hardcore" än de flesta andra ställen.

Jo, jag ska ju faktiskt bo i Åkarp också:) Ursäkta om jag uttryckte mig klantigt men för mig så är Skåne= Malmö:) Är inte så erfaren på Skåneland.
Men det lutar nog åt bollhallen i Lund, verkar smidigast (TROR JAG......

Gober
2011-08-23, 16:57
AA-Elit har bra utrustning och delar väll med Musclezone (fd Athletic) de flesta tävlande byggare. Men så hardcore vet jag inte om det är. Finns ju många regler som att man inte får ha med sin gymväska in på gymet. Man blir avstängd om man inte sätter tillbaka vikterna (vilket iofs är en bra regel) osv. Dvs inte ett slitet gym där vikterna dunkas i golvet och folk skriker i takt till hårdrock på full volym osv som iaf jag förknippar med hardkååår!

Har bara varit där på förmiddagar och då är det gott om plats där, men har hört att det är sjukt mycket folk på kvällen.

Själv trivs jag bäst i källaren på ett av 24/7, men det är ju inget alternativ om man ska träna där under en kortare tid.

hugok
2011-08-23, 16:57
Jo, jag ska ju faktiskt bo i Åkarp också:) Ursäkta om jag uttryckte mig klantigt men för mig så är Skåne= Malmö:) Är inte så erfaren på Skåneland.
Men det lutar nog åt bollhallen i Lund, verkar smidigast (TROR JAG......

Ja om du kommer bo i Åkarp spelar det i princip ingen roll om du väljer Lund eller Malmö. Ser fram emot att ses på bollhuset. När börjar du?

BIGHAL
2011-08-23, 17:57
Ja om du kommer bo i Åkarp spelar det i princip ingen roll om du väljer Lund eller Malmö. Ser fram emot att ses på bollhuset. När börjar du?

10:e Oktober:) Köra ett par pass i hop kanske o kolla vem som kör skiten ur vem*drool* Hur gammal o hur länge har du tränat??

hugok
2011-08-23, 19:45
10:e Oktober:) Köra ett par pass i hop kanske o kolla vem som kör skiten ur vem*drool* Hur gammal o hur länge har du tränat??

Okej nice, då kommer jag vara tillbaks tills dess. Jag bröt foten för ett litet tag sedan så jag tränar bara hemma nu. Så du kör säkert skiten ur mej i böj och mark i alla fall :cryout: Jag är 20 år och har tränat i ungefär 4,5 år.

BIGHAL
2011-08-24, 11:08
Okej nice, då kommer jag vara tillbaks tills dess. Jag bröt foten för ett litet tag sedan så jag tränar bara hemma nu. Så du kör säkert skiten ur mej i böj och mark i alla fall :cryout: Jag är 20 år och har tränat i ungefär 4,5 år.

Haha, själv e jag bara en avdankad gammal 80tals byggare, lade av när jag var ca 23, klämde mjölk ur tuttarna o värkande testiklar, dumt.... Men stooor var jag.
Sista rycket nu, e 46 o har tagit upp kampen igen innan det e för sent, tränat seriöst i ett halvår ca 120 i snebänk, 140-50 i knäböj och mark vet jag fan inte men drog 200 som 16åring:)
Gjorde inte en endaste dips för halvåret sen, nu gör jag runt 20-25st o väger 110 och det e väl ganska hyfsat:)
Nåja, du lär väl se färskingen på gymmet som ingen känner och som alla undrar vem fan är det där:) Hoppas du "vågar" komma fram o säga hej:)

hugok
2011-08-24, 12:43
Haha, själv e jag bara en avdankad gammal 80tals byggare, lade av när jag var ca 23, klämde mjölk ur tuttarna o värkande testiklar, dumt.... Men stooor var jag.
Sista rycket nu, e 46 o har tagit upp kampen igen innan det e för sent, tränat seriöst i ett halvår ca 120 i snebänk, 140-50 i knäböj och mark vet jag fan inte men drog 200 som 16åring:)
Gjorde inte en endaste dips för halvåret sen, nu gör jag runt 20-25st o väger 110 och det e väl ganska hyfsat:)
Nåja, du lär väl se färskingen på gymmet som ingen känner och som alla undrar vem fan är det där:) Hoppas du "vågar" komma fram o säga hej:)

Jag ska hålla utkik efter en ny biffig medelåldersman och hoppas att det är du ;) Du kommer säkert öka mycket nu när du dragit igång igen och snart komma upp i forna vikter.

BIGHAL
2011-08-24, 15:27
Jag ska hålla utkik efter en ny biffig medelåldersman och hoppas att det är du ;) Du kommer säkert öka mycket nu när du dragit igång igen och snart komma upp i forna vikter.

Har du tid lust o ork så får du gärna maila några bilder i från Gymet, eller har dom hemsida??*flex*

hugok
2011-08-24, 15:57
Här är hemsida:

http://www.laget.se/LUNDSTK/

Här är bilder:

http://www.laget.se/LUNDSTK/21339-bilder.html

:D

hugok
2011-08-24, 16:00
Det är väldigt många från kolozzeum också som tränar där. Så om du bläddrar lite granna bland tävlande-journalerna hittar du säkert många som du kommer känna igen när du kommer dit.

BIGHAL
2011-08-24, 19:19
Tackar, nu ska vi bläddra o kolla Tävlingssidor:) o hemsidor.
Ska bli ett äventyr det här o lämna fru o unge ett halvår o bli Skåning:)
Perfekt att man kommer att ha tråkigt liv på studenthem, bara träning på
fritiden.
Kanske ska chocka frugan o köra en deff;)

Ado2000
2012-05-16, 20:14
hmm brukar träna på parkmöllan då jag är i malmö men lyckas inte komma på om dom har squat rack där någon som vet om inte, på vilket gym i malmö finns det å utrymme för mark