handdator

Visa fullständig version : Godaste kaseinet till pudding?


Lellan
2011-08-22, 18:50
(jo, jag har sökt men hittar bara gamla trådar och ja, jag förstår att det beror på personliga referenser, men nu frågar jag folk om deras tycke o smak..:)).

Har alltid använt Protec Choklad (deras blåbär var asäcklig.. :( ), finns ngt liknande? Choklad alltså. Eller tipsa om annan smak? God.

Efterlyser alltså goda kaseinpulver som gör sig med vatten, till pudding.

Tipsa! :thumbup:

Jokester
2011-08-22, 18:52
Fairings Sloow Choklad är god om man blandar med mjölk och banan eller blåbär. Bara pulver och mjölk blir också gott. Vatten funkar men blir bra mycket godare med mjölk.

vicarious
2011-08-22, 18:57
Double Pro chokladen är fin. Sloow Choklad också.

ThisIsTheOne
2011-08-22, 19:34
Body Science casein päronsplit eller choklad. Jag har provat massor och tycker de är överlägsna Double Pro, Sloow m.fl.

vicarious
2011-08-22, 19:35
Body Science casein päronsplit eller choklad. Jag har provat massor och tycker de är överlägsna Double Pro, Sloow m.fl.

Ja Double Chocolate Almond är verkligen bra den också.

Kung atlas
2011-08-22, 20:04
Body Science casein päronsplit eller choklad. Jag har provat massor och tycker de är överlägsna Double Pro, Sloow m.fl.

smaken är som baken *spy* BS faller inte mig i smaken och är för sött. Double pro choklad och sloow vanilj är enligt mig bättre val

JojjeG
2011-08-22, 20:04
ja double chocolate almond är verkligen bra den också.

+12345677

krubkungen
2011-08-22, 20:17
Jag lyckas göra pudding med diet fuel. Gott :)

Lellan
2011-08-22, 21:01
Viktigast är konsistensen, och inte för sött/artificiellt. Älskar mandlar så blev lite nyfiken på det?

Om man gillar Protec (vet inte om jag kört på den typ.. 10 år?), vilken kan man tänkas gilla då? Den är ju inte så söt, väldigt lätt att få puddinglik..

(brukar blanda i lite kakao + sötmandlar). Ev skivad banan till, el fluffad minimjölk.

Gurkyngel
2011-08-22, 21:03
jag tycker casein fx milk chocolate funkar finfint som pudding/fluff. blandar enbart med vatten

bear.flowertwig
2011-08-22, 21:06
Jag tvivlar på att du verkligen får bra pudding den vägen (har inte lyckats själv, blir för sött/sliskigt och en geggig konsistens). Jag värmer 3 dl mjölk i micron, vispar i 1,5 tsk gelatinpulver och ca 1 dl chokladvassle. Ev lite extra cancao eller kakao. Det blir chokladpudding det :)

Lellan
2011-08-23, 07:52
jag tycker casein fx milk chocolate funkar finfint som pudding/fluff. blandar enbart med vatten

Hur är smaken i jmf med protec om du smakat den?

Jag tvivlar på att du verkligen får bra pudding den vägen (har inte lyckats själv, blir för sött/sliskigt och en geggig konsistens). Jag värmer 3 dl mjölk i micron, vispar i 1,5 tsk gelatinpulver och ca 1 dl chokladvassle. Ev lite extra cancao eller kakao. Det blir chokladpudding det :)

Bra och bra, jag gillar proteckonsistensen på pudding (seg blir den bara om man vipar länge/mycket tycker jag.. snabbt vevande ett par sek, sen in i kylen - gillar som sagt protec. Blandar m vatten, extra kakao.) Och det där lät som det tog längre tid än 3 sekunder.. *lat*

Fasen, man kanske inte SKA ändra ett vinnande koncept? *jorgen* Vore kul med smakvariation dock..

Kul med tips! Om ngn av er gillar protec - vad brukar ni varva med? Jag testade som sagt deras blåbär en gång och det var inte kul.

Maod
2011-08-23, 07:56
Body science chocolate almond med lite extra cankao.
Eller också Orbilox-8 choklad. Två favoriter *drool*

ThisIsTheOne
2011-08-23, 10:08
Viktigast är konsistensen, och inte för sött/artificiellt. Älskar mandlar så blev lite nyfiken på det?

Testa Body Science Chocolate Almond. Visserligen är smaken som baken, som kung atlas skriver, men i hans fall är nog haken att det inte står Fairing eller Allmax på förpackningen. För i övrigt har jag bara läst positiva recensioner.

yooii
2011-08-23, 13:19
Ja Double Chocolate Almond är verkligen bra den också.
Den är bra.
Säkerligen inte det godaste kaseinet på marknaden men för det priset så är det tämligen prisvärt.

Ronn
2011-08-23, 13:27
Double Pro choklad med lättmjölk blir förjäkla god och riktigt bra konsistens!

bear.flowertwig
2011-08-23, 14:39
Double Pro choklad med lättmjölk blir förjäkla god och riktigt bra konsistens!

Hur ser mängderna ut då?

Ronn
2011-08-23, 16:27
Hur ser mängderna ut då?

Hur jag blandat för konsistens menar du?

2,5 dl mjölk 2dl pulver eller 3,5dl mjölk 3dl pulver beroende på hur stor portion jag vill ha, in i kylskåpet minst 30 minuter gärna lite längre, ungefär 400 resp 600kcal.

bear.flowertwig
2011-08-23, 16:54
Hur jag blandat för konsistens menar du?

2,5 dl mjölk 2dl pulver eller 3,5dl mjölk 3dl pulver beroende på hur stor portion jag vill ha, in i kylskåpet minst 30 minuter gärna lite längre, ungefär 400 resp 600kcal.

Hmm, tycker det blir så vansinnigt sött med en ratio på nästan 1:1. Å andra sidan är det väl vad som behövs för att det ska bli i närheten av puddingkonsistens på det.

Kung atlas
2011-08-23, 17:42
Testa Body Science Chocolate Almond. Visserligen är smaken som baken, som kung atlas skriver, men i hans fall är nog haken att det inte står Fairing eller Allmax på förpackningen. För i övrigt har jag bara läst positiva recensioner.

Smaker är svårt och ofta verkar det som företag kör samma mängd sötningsmedel rak igenom sin produktion.Har skrivit det förut att jag köper FX , kolozzeum eller whey 80 före BS alla dagar i veckan när det gäller WPC och Eiselt eller Fairing när det gäller kaseinbaserade produkter.

Jag tycker helt enkelt att BS , Self , BMR har för söta produkter.
Skulle ett företags smak passa alla skulle vi väl alla äta whey 80 och ingen konkurrens skulle finnas;)

bear.flowertwig
2011-08-24, 13:37
Hur jag blandat för konsistens menar du?

2,5 dl mjölk 2dl pulver eller 3,5dl mjölk 3dl pulver beroende på hur stor portion jag vill ha, in i kylskåpet minst 30 minuter gärna lite längre, ungefär 400 resp 600kcal.

Bättre än väntat :thumbup:

Den blir lite för torr och "smulig". Hade gärna fått bli lite mer krämig och len men klart godkänd smak.

Ronn
2011-08-24, 13:52
Bättre än väntat :thumbup:

Den blir lite för torr och "smulig". Hade gärna fått bli lite mer krämig och len men klart godkänd smak.

2,5/2 eller 3,5/3 är inte exakt vetenskap, pulvret i skopan kan ju diffa lite från gång till gång men märker jag att det verkar lite torrt medans jag vispar med ballongvispen häller jag i lite mer mjölk. :)

Gurkyngel
2011-08-24, 19:42
Hur är smaken i jmf med protec om du smakat den?

Har ej smakat den så kan tyvärr inte jämföra. Har testat Double pro choklad också och den är riktigt god och ger bra konsistens. Föredrar dock FX pga priset :)

Fairing
2011-08-26, 08:18
Body Science casein päronsplit eller choklad. Jag har provat massor och tycker de är överlägsna Double Pro, Sloow m.fl.

Så klart att du tycker det. Man skall alltid lyfta fram sin sponsor :D

Var tydlig med att du är sponsrad så blir inte inläggen så färgade.

" MM Sports


Jag är glad över att få representera den avgjort bästa återförsäljaren av kosttillskott och träningskläder"

rooz
2011-08-26, 08:27
Vi dödliga som inte är sponsrade då?

Body science var långt bättre än Sloow. Tyvärr. Både pris, smak och konsistens.

ThisIsTheOne
2011-08-26, 08:45
Så klart att du tycker det. Man skall alltid lyfta fram sin sponsor :D

Var tydlig med att du är sponsrad så blir inte inläggen så färgade.

Fast jag skriver så om BS kasein för att jag tycker så. :) Det finns BS-produkter som jag blir måttligt hård i brallan av (gainern t ex, tvi) och då rekommenderar jag andra framför dem, oberoende sponsring.

Ronn
2011-08-26, 08:53
Någon som brukar göra puddingen på DoublePro+Mjölk som hittat fler tillverkare som får samma konsistens?

Fairing
2011-08-26, 08:59
Vi dödliga som inte är sponsrade då?

Body science var långt bättre än Sloow. Tyvärr. Både pris, smak och konsistens.

Självklart få alla ha sin åsikt. Fairing sponsrade måste skriva att dom är med i Team Fairing ( typ lars östling) och det vore bra om alla företag tänkte så:D

Mell
2011-08-28, 12:52
Gjorde vaniljpudding idag på body science blandproteinpulver och det var riktigt smarrigt. Trevligt med variation till den vanliga chokladpuddingen. Strödde lite kanel på vaniljpuddingen och åt den tillsammans med riskakor med kanelbullesmak, väldigt bra kombo.

Bilder finns i min blogg.

machine gun
2011-08-28, 20:18
Hmm, tycker det blir så vansinnigt sött med en ratio på nästan 1:1. Å andra sidan är det väl vad som behövs för att det ska bli i närheten av puddingkonsistens på det.

1 msk kakao dämpar sötman och förbättrar chokladsmaken rejält. Jag brukar ta 1 dl Double pro choklad + 2 dl mjölk (ibland hälften vatten, för att minska på kcal) + 1 msk kakao. Vispa ihop lite snabbt och så in i frysen ca 15 min. Klart!

Ronn
2011-08-29, 05:40
Efterlyser alltså goda kaseinpulver som gör sig med vatten, till pudding.

Nå Lellan, har du hittat bra pulver än? Är i samma situation och tänkt beställa mer snart. :)

bear.flowertwig
2011-08-29, 19:44
1 msk kakao dämpar sötman och förbättrar chokladsmaken rejält. Jag brukar ta 1 dl Double pro choklad + 2 dl mjölk (ibland hälften vatten, för att minska på kcal) + 1 msk kakao. Vispa ihop lite snabbt och så in i frysen ca 15 min. Klart!

Kool. Ska testa med kakao. Lite hallon till det också kanske...

Lellan
2011-08-31, 22:15
Nå Lellan, har du hittat bra pulver än? Är i samma situation och tänkt beställa mer snart. :)

Nä, jag ger upp. Är för snål för att testa något - äter det ffa för smaken och gillar konsistensen och typ allt med Protec så varför byta ett vinnande koncept. Skulle iofs kunna köpa på mig den OCH en till, men vågar ju inte ens testa ngn annan smak än choklad av protec såatte.. vi kör väl på en 10 år till på samma! ;)

Mell
2011-09-01, 20:48
Mm, det är lite surt att det är så många proteinpulvertillverkare/webshopar som inte erbjuder en att köpa varuprover av deras olika smaker :(.

Macroman
2012-05-21, 09:11
Mm, det är lite surt att det är så många proteinpulvertillverkare/webshopar som inte erbjuder en att köpa varuprover av deras olika smaker :(.

Finns portionsförpackning nu såg jag.

Bendermannen
2012-05-21, 10:56
Nå Lellan, har du hittat bra pulver än? Är i samma situation och tänkt beställa mer snart. :)

Nu verkar jag vara ensam i smak vad det gäller BS-mintchoklad. Men jag tycker den blir riktigt god med bara vatten och lite kaffe. :)

Brukar köra 60g pulver, 3dl vatten och 0,5dl kaffe sen in i kylen i 10 minuter.

Albin Eriksson
2012-05-21, 11:19
Det är inget rent kaseinprotein utan ett blandprotein, men Orbilox-8 från Nanox är överlägset smakmässigt.

Blir puddingkonsistens men rent kasein blir lite mer volym på om man är ute efter att "äta mycket" dock.

vicarious
2012-05-21, 15:05
Ett tips är annars att slänga i lite fiberhusk i puddingen om man vill få upp volymen. Suger åt sig mer vätska. Av de jag testat tycker jag Double Pro Chocolate ger godast chokladpudding. Har dock ej testat Orbilox.

Jode
2012-05-21, 20:42
Upplever att kakao i fluffen gör att den bara blir en sörja igen efter typ några minuter.


Åter till topic så kör jag BS + bär och vatten, blir superb

vicarious
2012-05-21, 20:44
Upplever att kakao i fluffen gör att den bara blir en sörja igen efter typ några minuter.


Åter till topic så kör jag BS + bär och vatten, blir superb

Det är därför man ska vända ner kakaon det absolut sista man gör. Helst med sked och inte vispa alls.

Pinarello
2012-05-22, 10:40
1 msk kakao dämpar sötman och förbättrar chokladsmaken rejält. Jag brukar ta 1 dl Double pro choklad + 2 dl mjölk (ibland hälften vatten, för att minska på kcal) + 1 msk kakao. Vispa ihop lite snabbt och så in i frysen ca 15 min. Klart!

Håller med. Vill jag ha något riktigt smaskigt så kör jag i en rågad tesked kakao till double pro choklad. Galet gott!

Vardagsproteindrinken (skönt ord) är 30gram FX neutral vassle och en rågad tesked kakao tillsammans med vatten. Blir mkt bra trots avsaknad av sötma.

Macroman
2012-05-24, 10:54
Köpte BS chocolate Almond. Stor besvikelse! Smakade färsk gödselstack, rena skiten.

Betyg: En svag 1:a av 5.

Jode
2012-05-25, 04:50
Köpte BS chocolate Almond. Stor besvikelse! Smakade färsk gödselstack, rena skiten.

Betyg: En svag 1:a av 5.

Ja alla är vi olika, tror dock att många fler tycker att den är skit god än skit äcklig!

Synd att du inte uppskattade smaken. Prova päron split?

vicarious
2012-05-25, 09:09
Köpte BS chocolate Almond. Stor besvikelse! Smakade färsk gödselstack, rena skiten.

Betyg: En svag 1:a av 5.

Tråkigt att höra. Var det ditt första protein? Folk som just börjat med proteinpulver brukar ofta tycka det smakar skit, och då spelar det ingen roll vilken smak man har. Efter några år med olika pulver så lär man sig uppskatta de smaker som sticker ut lite :) Body Science Chocolate Almond är en sådan. Dessutom väldigt prisvärd.

Jode
2012-05-25, 12:40
Tråkigt att höra. Var det ditt första protein? Folk som just börjat med proteinpulver brukar ofta tycka det smakar skit, och då spelar det ingen roll vilken smak man har. Efter några år med olika pulver så lär man sig uppskatta de smaker som sticker ut lite :) Body Science Chocolate Almond är en sådan. Dessutom väldigt prisvärd.

Håller med!
Antar att det är lite som finsprit. I unga år dricks vilken fulsprit som (allt smakar skit) bara för att bli full. Jhu äldre och visare man blir desto mer lär man sig att uppskatta smaken i låt säga en riktigt korvig/rökig whiskey?

Macroman
2012-05-26, 08:45
Ja alla är vi olika, tror dock att många fler tycker att den är skit god än skit äcklig!

Synd att du inte uppskattade smaken. Prova päron split?

Tråkigt att höra. Var det ditt första protein? Folk som just börjat med proteinpulver brukar ofta tycka det smakar skit, och då spelar det ingen roll vilken smak man har. Efter några år med olika pulver så lär man sig uppskatta de smaker som sticker ut lite :) Body Science Chocolate Almond är en sådan. Dessutom väldigt prisvärd.

Alltså, jag är ingen rookie när det gäller proteinpulver men jag har aldrig testat kasein tidigare.

Kolla t.ex. i stora vassletråden där har jag bidragit flera ggr. Senast gällande Scitecs strawberry & white chocolate och ONs Extreme milk chocolate. Båda fick betyget 5 av 5.

BS chocolate & almond däremot... *spy*

Spyorna stockade sig i halsen när jag provade den.