handdator

Visa fullständig version : Cleanparfym.se - Genuint?


Kimball
2011-08-22, 18:46
Då flickvännen pratat om parfymerna från Clean sökte jag runt och fann http://www.cleanparfym.se vilka verkar hålla priser långt under alla andra nätshoppar.

Bolaget verkar ha registrerats tidigare i år i april: http://www.allabolag.se/891108SNEF/verksamhet

Finns väl egentligen ingen anledning till att misstänka några skumaffärer, men nog verkar priserna lite suspekta.

När priserna är såpass mycket bättre brukar det ju ligga ett djur begravet? Finns väl egentligen inget bra sätt att ta reda på det heller?

Kurash
2011-08-22, 18:50
Fresh Laundry :thumbup:

LeBron
2011-08-22, 18:53
Har alltid antagit att billigare parfymer = fake, dvs väldigt svag doft och försvinner VÄLDIGT fort. Men kan ha fel här :) Någon annan får gärna vara försökskanin :D

Nils.R
2011-08-22, 18:54
Kan man inte på nåt sätt kolla ifall de har anmärkningar hos konsumentverket?

Slurf
2011-08-22, 18:57
Inte speciellt mycket parfym där inte, rekommenderar nordicfeel.com eller parfym.se!

MasterChief
2011-08-22, 18:59
Finns ju en butik till som matchar deras priser och de verkar legitima så helt orimligt är det väl inte.

http://www.carolaeden.se/shop/?ref=prisjakt&artnr=P607-60

Lellan
2011-08-22, 19:02
Har alltid antagit att billigare parfymer = fake, dvs väldigt svag doft och försvinner VÄLDIGT fort. Men kan ha fel här :) Någon annan får gärna vara försökskanin :D

Fast det ska ju vara samma vara, det är väl det ts efterfrågar? Eftersom cleanparfymerna normalt ligger på ca 700 pix.

Inte speciellt mycket parfym där inte, rekommenderar nordicfeel.com eller parfym.se!

Men det är ju bara cleanparfymer, det är lite det som är idén.. ;) Jämförde med just nordicfeel som brukar ligga bra under annars, och det var stor skillnad. Har funderat själv på clean wellness purity.

Ett tips - oavsett vad hon köper, är att de går att sälja halvfulla för 2/3 av priset på tradera (gjorde det med fresh laundry, visst den är fräsh, men man tröttnar fort. Den är lite som vin som är smakrika - men inte med särskilt lång eftersmak.. Därför jag är lite sugen på deras wellness, ska vara parfymolja = varaktigare).

Kimball
2011-08-22, 19:37
Kan man inte på nåt sätt kolla ifall de har anmärkningar hos konsumentverket?

Var väl nåt sådant jag funderade på ja, men frågan är hur länge webbhoppen faktiskt legat uppe då de inte har ett enda omdöme på prisjakt heller.

Finns ju en butik till som matchar deras priser och de verkar legitima så helt orimligt är det väl inte.

http://www.carolaeden.se/shop/?ref=prisjakt&artnr=P607-60

Den butiken har inte heller några omdömen på prisjakt. Hade jag varit ny butik hade jag givit 1-5% rabatt om man kunde få kunden att lämna omdöme på prisjakt och liknande, känns ju riktigt viktigt för att få igång en webbshop ordentligt.

Cleanparfym
2011-09-02, 23:29
Fast det ska ju vara samma vara, det är väl det ts efterfrågar? Eftersom cleanparfymerna normalt ligger på ca 700 pix.

Men det är ju bara cleanparfymer, det är lite det som är idén.. ;) Jämförde med just nordicfeel som brukar ligga bra under annars, och det var stor skillnad. Har funderat själv på clean wellness purity.

Hej!

Det var troligtvis Kimball som köpte en Clean Warm Cotton för 399 kr inkl frakt hos mig. Han utmärkte sin osäkerhet även i mejlet, men trots detta blev ett köp av relativt snabbt. Har nyss skickat förfrågan om han fått varan, men Posten brukar ju inte slarva så hoppas jag inte behöver oroa mig.

Alla våra parfymer är 100% original, inköpta från en av de största grossisterna. Anledningen till de låga priserna beror helt enkelt på att det är möjligt att ha så låga priser. Vinstmarginalerna är generellt stora på skönhetsprodukter jämfört med andra branscher. I fysiska butiker är det inte helt ovanligt att det är över 60% marginal. Inom elektronikbranschen är det alltifrån 0-30% rent generellt.

Jag hoppas även du Lellan köper en parfym. Jag har en Clean Wellness Purity i lager.

Mvh,
Magnus Karnéus

Kwon
2011-09-02, 23:35
Där har vi ju bra respons!

Kul att cleanparfym kom hit till Kolo så snabbt att de kunde svara :D

Kimball
2011-09-02, 23:58
Har haft i bakhuvudet att återkomma här ja, ruskigt upptagen vecka dock, så jag har inte hunnit tidigare.

Alles gut som sagt, Magnus var snabb med respons osv! Parfymen var inte fel heller, folk frågade mig verkligen flera gånger om jag precis duschat då jag stal lite från flickvännen igår. :D

MasterChief
2011-09-03, 04:46
Vinstmarginalerna är generellt stora på skönhetsprodukter jämfört med andra branscher. I fysiska butiker är det inte helt ovanligt att det är över 60% marginal. Inom elektronikbranschen är det alltifrån 0-30% rent generellt.


Mvh,
Magnus Karnéus

Nu tror jag du blandar ihop begreppen lite. :)


Det är möjligt att de har 60% i marginal. Jag antar att du menar marginal/pålägg och då pratar vi om skillnaden mellan varukostnad och försäljningspris. Att de skulle ha det i vinstmarginal tror jag däremot är helt fel (företagets slutresultat i förhållande till omsättning). Förmodligen betydligt lägre med tanke på hyra/personal. Däremot är det ju en produkt som definitivt är perfekt att sälja på nätet och dina låga omkostnader gör ju att en fysisk butik aldrig kommer att kunna konkurrera mot dina priser.

Cleanparfym
2011-09-03, 16:38
Nu tror jag du blandar ihop begreppen lite. :)


Det är mycket flytande begrepp. I specifika sammanhang så kan de ha specifika betydelser. Men enligt boken kanske jag skulle valt bland termerna bruttovinstmarginal, bruttovinstprocent, påläggsprocent eller marginal, men nu valde jag vinstmarginal för att förklara enkelt.


Billigare på nätet
Låskompaniet.se drivs som lågprisbutik. Det ska löna sig att handla säkerhetsprodukter av oss. Merparten av våra produkter är så mycket som 15-25 procent billigare än i de flesta låsbutiker runt om i landet. Du undrar kanske hur det är möjligt? Framförallt därför att vi har lägre vinstmarginaler per såld vara. Lägre vinst för oss ger bättre priser för våra kunder.


Mvh,
Magnus Karnéus

WHITEFOLKS
2011-09-03, 17:43
Det är mycket flytande begrepp. I specifika sammanhang så kan de ha specifika betydelser. Men enligt boken kanske jag skulle valt bland termerna bruttovinstmarginal, bruttovinstprocent, påläggsprocent eller marginal, men nu valde jag vinstmarginal för att förklara enkelt.



Mvh,
Magnus Karnéus

Lägre vinst ger sällan lägre priser :D

Lägre pris ger lägre pris, det är ungefär så långt man kan dra det ;)