handdator

Visa fullständig version : Opti-Men vitamintillskott.


Määng
2011-08-22, 09:48
Köpte ett random vitamintillskott och upptäckte att den verkar vara ganska overkill. Räcker det med att bara ta en tablett per dag istället för tre?

Får inte länka så jag copy pastar bara, ber om ursäkt för att det inte är så lättöverskådligt.
Dosering 3 tabletter per dag.

Amount Per Serving % Daily Value Vitamin A (As CaroCare Natural Mixed Carotenoids) 10,000IU 200%* Vitamin C (As Ascorbic Acid) 300mg 500%* Vitamin D (As Cholecalciferol) 300IU 75%* Vitamin E (As D-Alpha Tocopherol Succinate) 200IU 665%* Vitamin K (As Phytonadione) 75mcg 90%* Thiamin (As Thiamin Hydrochloride) 75mg 5,000%* Riboflavin 75mg 4,410%* Niacin (As Niacinamide) 75mg 375%* Vitamin B6 (As Pyridoxine Hydrochloride) 50mg 2,500%* Folic Acid 600mcg 150%* Vitamin B12 (As Cyanocobalamin) 100mcg 1665%* Vitamin B12 (As Cyanocobalamin) 300mcg 100%* Pantothenic Acid (As D-Calcium Pantothenate) 75mg 750%* Calcium (As Calcium Carbonate, Citrate) 200mg 20%* Iodine (As Kelp) 150mcg 100%* Magnesium (As Magnesium Oxide, Aspartate) 100mg 25%* Zinc (As Zinc Citrate) 30mg 200%* Selenium (As Selenomethionine) 200mcg 285%* Copper (As Copper Gluconate) 2mg 100%* Manganese (As Manganese Gluconate) 5mg 250%* Chromium (As Chromium GTF) 120mcg 100%* Molybdenum (As Molybdenum A.A. Chelate) 80mcg 110%* Amino Blend 800mg † L-Arginine, L-Glutamine, L-Valine, L-Leucine, L-Isoleucine, L-Cystine, L-Lysine, L-Threonine Viri Blend 525mg † Saw Palmetto, Powdered (Berries), Damiana, Powdered (Leaf), Korean Ginseng, Powdered (Root), Pygeum Africanum, Powdered (Bark), Ginkgo Biloba, Powdered (Leaf), Raw Oyster Concentrate, Nettles, Powdered (Leaf), Pumpkin Seed. Phyto Blend 240mg † Citrus Bioflavonoids (Fruit), Deodorized Garlic, Powdered (Bulb), Green Tea Powder, Grape Seed Extract (Vitis Vinifera)(Seed)(Standardized To 95% Polyphenols), Blueberry Powder, Cranberry Powder, Wild Yam Powder, Carrot Powder, Papaya Powder, Orange Fruit Powder, Pineapple Powder, Spinach Powder, Elderberry Powder, Kale Powder, Brussels Sprouts Powder, Broccoli Powder, Apple Fruit Powder, Kiwi Fruit Powder, Grapefruit Powder. Enzy 50mg † Papain, Bromelain, Alpha Amylase, Lipase. Alpha-Lipoic Acid 25mg † PABA (Para-Aminobenzoic Acid) 10mg † Choline (As Choline Bitartrate) 10mg † Inositol 10mg † Silica 5mg † Boron 2mg † Lycopene (As Lyc-O-Mato Natura Tomato Lycopene) 500mcg † Lutein 500mcg † Alpha Carotene 140mcg † Vanadium 100mcg † Cryptoxanthin 34mcg † Zeaxanthin 28mcg † * Percent Daily Values are based on a 2,000 calorie diet † Daily Value not established Other Ingredients Stearic Acid, Magnesium Stearate, Silica, Croscarmellose Sodium (Disintegrant), Microcrystalline Cellulose, Pharmaceutical Glaze

Eddie Vedder
2011-08-22, 09:55
De högre doserna av A- och E-vitamin kan det finnas anledning att se upp lite med kanske Jag har skrivit om det här:

http://traningslara.se/vitaepro-toppkvalitet-skrap-eller-bara-overdrifter/

I övrigt känns arginin och glutamin fullständigt onödigt och tveksamt vad man har för nytta av alla enzymer? Överhuvudtaget är jag väldigt tveksam till nyttan av matsmältningsenzym som tillskott och här är det ju dessutom redan aminosyror i fri form, vad ska brytas ner?

Määng
2011-08-23, 06:33
Så det kan vara onödigt att ta mer än en per dag?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Eddie Vedder
2011-08-23, 09:02
Så det kan vara onödigt att ta mer än en per dag?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Ja det skulle ju kunna vara en lösning.

Pepz
2011-08-23, 10:05
Viri Blend 525mg † Saw Palmetto, Powdered (Berries), Damiana, Powdered (Leaf), Korean Ginseng, Powdered (Root), Pygeum Africanum, Powdered (Bark), Ginkgo Biloba, Powdered (Leaf), Raw Oyster Concentrate, Nettles, Powdered (Leaf), Pumpkin Seed. Phyto Blend 240mg † Citrus Bioflavonoids (Fruit), Deodorized Garlic, Powdered (Bulb), Green Tea Powder, Grape Seed Extract (Vitis Vinifera)(Seed)(Standardized To 95% Polyphenols), Blueberry Powder, Cranberry Powder, Wild Yam Powder, Carrot Powder, Papaya Powder, Orange Fruit Powder, Pineapple Powder, Spinach Powder, Elderberry Powder, Kale Powder, Brussels Sprouts Powder, Broccoli Powder, Apple Fruit Powder, Kiwi Fruit Powder, Grapefruit Powder.

varför så mycket och lågdoserat? känns som de pulat i allt

agazza
2011-08-23, 10:11
Har en såndär burk hemma, tror det är typ 87 ingredienser förutom alla vitamintillskott.

Jag tog en lite då och då, aldrig mer än 1 om dagen.

Jag kanske inbillar mig men det tog ihjäl en förkylning direkt.

Det är blåbär och broccoli osv i dom också :D EDIT: försent

tabletterna är förövrigt dom största jag sett. säkert någonstans mellan 2-3 gram

Kischen
2011-08-23, 10:39
Jag kanske inbillar mig men det tog ihjäl en förkylning direkt.


Japp *popcorn*

Eddie Vedder
2011-08-23, 11:23
tabletterna är förövrigt dom största jag sett. säkert någonstans mellan 2-3 gram

Det finns forskning som visar att storleken på en tablett påverkar hur patienten känner sig. Även om det är sockerpiller. :) Samma sak med färger, pris, om läkaren har rock eller T-shirt (om byggaren är grov:D) och annat intressant.

Den här borde alla kosttillskottsfrälsta som är helt övertygade om effekt från skitprodukter se:

yfRVCaA5o18

agazza
2011-08-23, 14:49
Mycket väl medveten om placebo, men kraften är stark i denna då jag aldrig fått sådan tydlig effekt från andra vitamintillskott :D



skit var väl att ta i ändå, vissa behöver nog dessa tillskott, tex mig.

Eddie Vedder
2011-08-23, 14:58
skit var väl att ta i ändå, vissa behöver nog dessa tillskott, tex mig.

Om de behövs, eller i alla fall fyller i en funktion, så är det ju inte skit. När jag pratar om skit menar jag de som ingen frisk någonsin kommer behöva. Typ arginin, glutamin, karnitin och annat tjafs.