handdator

Visa fullständig version : Vad finns i erat kylskåp/skafferi?


lofito
2011-08-22, 01:08
Vad finner man frekvent i erat kylskåp, frys samt skafferi?
Jag känner att - sedan jag började träna seriöst - så kostar det lite att ligga
på topp känner jag. När jag åt skitmat förr så var det på något sätt billigare, verkade som att sakerna man då köpte också räckte längre.

I mitt finns mycket keso, mjölk, kesella, kalkon, ägg, kyckling, skinka, fisk, broccoli, tonfisk, ost m.m

Hos er? :)

Ponitus
2011-08-22, 01:18
Kyckling och broccoli i frysen, tar upp och tinar det jag behöver för en vecka ungefär.
Ägg, kvarg och mjölk i kylskåpet.
Pasta, pulvermos och tonfisk i skafferiet.

Sen har ju övriga familjen allt sitt också, då jag bor hemma. Men detta är väl det jag alltid har hemma iaf.

Gurkyngel
2011-08-22, 07:59
Skafferi: rågflingor, nötter/frön, vassle, kasein, kryddor, mjöl, sötningsmedel, fibrex, äpplen (ibland annan frukt), rapsolja
Kyl: kvarg, keso, ägg, div färska grönsaker, potatis, kaffegrädde, bregott, tonfisk, passerade tomater
Frys: kycklingfilé, vit fisk, någon form av kött (gris eller kossa), bär, div grönsaker, riven ost, kokt ris i portionsförpackningar, kokta bönor i portionsförpckningar

Detta är mina basvaror. När jag känner att livet blir för enformigt brukar det finnas lite andra varor. Frukt, grönt och kött varierar beroende på vad som är billigt i affären.

Scratch89
2011-08-22, 08:00
Godis, glass och kakor.

SiSenior
2011-08-22, 08:48
Kylskåp: Smör, ost, mjölk, rapsolja, omega-3 tabletter, potatis, morötter, lök och ägg.
Frys: 6 påsar broccoli mix, 3 påsar broccoli, 10kg nötfärs 20%, 4kg kyckling, 2-3kg chili con carne.
I skafferiet hittas allt mellan pasta och buljongtärningar till lös godis och bakpulver.

Pretorian
2011-08-22, 09:05
Några saker som oftast finns hos mig (jag exkluderar övriga familjemedlemmars gosdaker):
Fläskfilé, kyckling, ärter, hamburgare, köttfärs, mjölk, miniyoghurt, proteinshake, nötter...

Pompere
2011-08-22, 10:30
Kvarg, vaniljyoghurt, ägg
Kyckling, broccoli
Havregryn, diverse flingor (Cheerios), vaniljsocker, kakao, godis

vicarious
2011-08-22, 10:34
I kylen finns alltid mjölk och omega-3.

I frysen alltid grönsaker.

Skafferiet, kaffe & proteinpulver.

Robbmeister
2011-08-22, 10:34
Skafferi : proteinpulver , kreatin , omega 3 , koffeintabletter , rågrutbröd , bananer.

Kylskåp : Mjölk i stora mängder , bregott , pepsi max , ost av något slag , ägg.

Frys : Något slags kött (mamma som sköter inhandligen) , fisk av något slag , billys panpizza , bacon.

kalajset
2011-08-22, 10:41
Rapsolja, olivolja, havregryn, ägg, knäckebröd och smör.

vicarious
2011-08-22, 10:44
Skafferi : proteinpulver , kreatin , omega 3 , koffeintabletter , rågrutbröd , bananer.

Kylskåp : Mjölk i stora mängder , bregott , pepsi max , ost av något slag , ägg.

Frys : Något slags kött (mamma som sköter inhandligen) , fisk av något slag , billys panpizza , bacon.

In med omega-3 i kylskåpet ;) Håller sig bäst där.

blackindia
2011-08-22, 11:05
SKAFFERI: havregryn, vassleprotein, bananer, olivolja, kaffe, knäckebröd, pasta, ris

KYLSKÅPET: mjölk, kvargyoghurt, tonfisk, ägg, smör, sallad, tomat, gurka, omega-3, flyt.margarin, pass.tomat

FRYSEN: skivat bröd, broccoli, nötfärs, kyckling, fiskpinnar, hallon

meme
2011-08-22, 11:09
Skafferi: Matvete, bönor, linser, mörkt bröd, kryddor, olivolja, omega 3 kapslar, jordnötssmör.
Kylen: Ägg, lättostkaka, kvarg, osötad sojamjölk, paprika, tinade bär, något kött.
Har ingen frys. :(

Lille
2011-08-22, 11:13
Skulle vara kul om folk kunde ladda upp bilder istället:)

daloatf
2011-08-22, 12:54
Skafferi: proteinpulver, kreatin, omega 3, pasta, potatis, ris, bulgur, quinoa, havregryn och couscous.
Kylskåp: Kvarg, ost, ägg, mjölk och såser.
Frys: Kött, nötfärs, kyckling, bär och grönsaker.

Gurkyngel
2011-08-22, 17:06
Måste säga att det är ganska roligt att se hur folk förvarar samma livsmedel på olika sätt :)