handdator

Visa fullständig version : Konsten att behålla formen [Visuellt]


Sidor : [1] 2 3

Antevisu
2011-08-21, 22:40
Presentation

Namn: Ante Visu aka. Mr Visuell
Ålder: 21
Längd: 186cm
Vikt: ~84kg (81kg efter senaste deffen 5/8)
Bor: Helsingborg (Nyinflyttad från gbg)
Tränat sedan: Seriöst och regelbundet från våren 2009, kolla regdatum på kolo
Tidigare sporter: Fotboll mellan åldern 6 och 13
Mål med träningen: Fortsätta träna för att det är kul och bli starkare på kroppsvikten. Kommer uppdateras allt eftersom.
Förebilder:Ako Rahim, Mikko Salo & div mma:re och crossfittare


Personbästan
3km löpning: 11min
Chins med kv: 22st (Inte tävlingsstrikta men fulltutsläpp, hakan över och inget sparkande)
Chins med vikt: 6st med 25kg extra
Mark: 1x160kg, 3x140kg
Bänk: 1x105kg, 6x95kg, 13x80kg
Knäböj: 3x110kg
Frontböj: 5x70kg


Träningsfilosofi
Brukar allt som oftast gå in för träningen 100% och ge järnet på gymmet. Därför blir det inte så mycket vila utan en hel del superset och dropset. Jag försöker alltid bygga mina pass kring basövningar och kör dem oftast 5-10 set. Inget nytt under solen när jag tränar utan det är nog som vilken random-snubbe på gymmet som helst med undantag för att jag kanske är lite svettigare än medel.


Historia
Jag fick mitt första gymkort julen 2005 och gjorde några tappra försök till att få någon kontinuitet på träningen men det gick inget vidare. Tränade 2-3 månader, hade ingen aning om vad jag gjorde eller vad jag åt, hade uppehåll på lika länge och så höll det på. Det var tiden när Counterstrike hade sin primetime och diverse LAN gjorde besök i vardagen. Efter något år av cs-spelande med kompisarna kom nästa bakslag: World of Warcraft. Gymnasiet, Wow och skoltrötthet var ingen bra kombination, för skolan då, men kul var det. Det är väl tack vara Wow som jag är där jag är nu.

Formen var inget vidare efter en fjällenresa med familjen vintern 2009 och jag mådde inte så jätte bra så jag bestämde mig för att ta tag i det hela. Vågen visade 87kg på mina 186cm och det kanske inte låter så mycket.. om man har muskler det vill säga. Jag tog reda på allt jag behövde veta, läste deffguiden, och hade studenten som slutmål. Jag nådde en vikt på 75kg, alltså minus 12kg på våren, och när jag ser tillbaka på bilder nu ser det väl inte jättebra ut men så bra som jag mådde då har jag nog aldrig gjort i hela mitt liv.

Jag tänkte bulka, ville bli större, köpte gainer, drack 4kg, gick upp 8kg under Juli månad och fick deffa lite till igen. Vanligt misstag eller hur? Tror de flesta har gjort det och det var väl tur att jag slutade i tid. Jag låg i någon form av dietläge under hela den hösten och till vintern, Januari 2010, upptäckte jag LeanGains! Började deffa inför sommaren med periodisk fasta, 16 timmar fasta och 8 timmar ätfönster, och nådde en vikt strax under 74kg på min 20års dag i Juni.

I Juli tog jag och polarna en resa till Magaluf en vecka med all inclusive, det misstaget gör jag heller aldrig om då jag inte kan hantera buffé tre gånger om dagen. Mycket var vätska i och för sig men jag fick gå tillbaka och dieta lite till. Under hösten 2010 gick träningen bättre än aldrig förr, antagligen för att jag åt ordentlig bra mat och tränade bättre än någonsin tidigare. Körde en modifierad 5split med extra chins på bicepspassen och militärpressar på tricepspassen. Jag är inte säker men jag tror jag vägde runt 84kg vid julafton.

Under våren 2011 var jag och två polare på jorden-runt resa. Vi tränade riktigt bra första halvan (6 veckor) av resan medan sista halvan blev lidande. När vi sen kom hem 8 Maj var formen inte alls så som den skulle och därför var deffen ett faktum! Jag avslutade deffen 5 Augusti på en vikt av 81kg och jag var mycket nöjd med resultatet.

Jag ska posta en del bilder under journalens gång så blir det lättare att se mina framsteg.

För er som inte orkade läsa så kommer här en vikt-summering.

Feb 2009 - 87kg (första deffen)
Jun 2009 - 75kg (studenten)
Jun 2010 - 74kg (20års dagen)
Maj 2011 - 85,3kg (Hemma från 4mån resa)
Aug 2011 - 81kg (Avslutad deff)
Jun 2012 - ??kg



Det är alltså dags att en gång för alla dra igång denna journalen och hoppas ni vill följa min utveckling mot bättre prestationer. Jag kommer bjuda på en del bilder från min vardag med träning, mat och studier. Kanske att något av mina andra intressen dyker upp här men det får vi se.

/Ante

Sparven från Minsk
2011-08-21, 22:42
Vilket gym i hbg kör du på?

Antevisu
2011-08-21, 22:45
http://forumbilder.se/thumbs/a512011114019f90e.jpg (http://forumbilder.se/show.aspx?iid=a512011114019f90e)
Studenten Jun 2009 - 75kg (bra posering)


http://forumbilder.se/thumbs/0912011114808f138.jpg (http://forumbilder.se/show.aspx?iid=0912011114808f138)
20års-dagen Jun 2010 - 74kg


http://forumbilder.se/thumbs/fe12011114402cdc5.jpg (http://forumbilder.se/show.aspx?iid=fe12011114402cdc5)
Senaste deffen Aug 2011 - 81kg

Antevisu
2011-08-21, 22:50
Vilket gym i hbg kör du på?
Jag var på SATS idag, har en "bjud en kompis på prova på vecka" så var där och tränade gratis. Flyttade in igår och har aldrig varit här innan :smash:

Såg att jag kunde få en gratis vecka på Träningsakademin också så kanske ska utnyttja den. Var tränar du? Tips osv? :)

Sparven från Minsk
2011-08-21, 22:54
Jag var på SATS idag, har en "bjud en kompis på prova på vecka" så var där och tränade gratis. Flyttade in igår och har aldrig varit här innan :smash:

Såg att jag kunde få en gratis vecka på Träningsakademin också så kanske ska utnyttja den. Var tränar du? Tips osv? :)

I see. Jag tränar på sats. Har jobbat där så är lite partisk. Men de bra grejer för att vara ett sats. :thumbup:

Antevisu
2011-08-21, 22:55
Dieten 2011 - avslappnad rygg
Före 85,3kg - Efter 81kg
http://forumbilder.se/thumbs/a81201111522299a3.jpg (http://forumbilder.se/show.aspx?iid=a81201111522299a3)

Antevisu
2011-08-21, 22:57
I see. Jag tränar på sats. Har jobbat där så är lite partisk. Men de bra grejer för att vara ett sats. :thumbup:
Okej, vilka tider tränar du då? Får ta och hälsa på dig nästa gång.

Jag tyckte gymmet var riktigt bra och välutrustat. 3 smithar, 2 vanliga bänkpressar, 2 incline, 2 powerracks, mycket fria vikter osv.

Jag saknade/såg inte någon vanlig benpress (incline), rakskivstång och ingen vettig maskin för baksida axlar, typ omvänd pecfly.

Antevisu
2011-08-21, 23:09
Axlar Söndag 21/8
http://forumbilder.se/thumbs/6712011115910fd5f.jpg (http://forumbilder.se/show.aspx?iid=6712011115910fd5f)
Stående militärpress
5 set, 8 reps

Sittande axelpress i maskin
5 set, 10 reps

Axelflyes med hantlar (dropset)
3 set, 10 reps, 10>8kgs

Baksida axlar flyes i kabelställningen
-superset med-
Facepulls
4 set, 15/12 reps

Shrugs i smith
5 set, 12 reps framför
3 set, 12 reps bakom rygg

Sittande hantelpressar
-superset med-
Axelflyes med hantlar (utsida igen)
-superset med-
Framåtlutande axelflyes med hantlar
3 set, 10 reps


Avslutade med 3km joggning på bandet i lugnt tempo


Första passet på SATS HBG och det var riktigt bra. Skön atmosfär och inte allt för mycket folk. Kan dock varit pga Söndag och allt men men.

Antevisu
2011-08-22, 21:03
Ben & Mage Måndag 22/8
http://forumbilder.se/thumbs/22220111000575d7b.jpg (http://forumbilder.se/show.aspx?iid=22220111000575d7b)
Ett par håriga ben efter avslutad deff Aug-11


SATS HBG igen vid kl 18. Vägde mig på gymmet i mitten av passet och vågen visade 85,6kg

Knäböj
20kg x 10
40kg x 10
60kg x 8
80kg x 6, 6, 6
70kg x 6, 6, 6
60kg x 10, 10

Hackquat maskin (technogym)
3 set, 15 reps
Vet inte om jag bara är noob eller om den inte gick att justera men jag tyckte djupet var helt värdelöst. Gick ganska snabbt vidare

Liggande lårcurl
4 set, 12 reps, 30kg

Benspark
3 set, 12 reps, 20kg
20kg är ingenting, brukar köra 60-80kg men maskinen gjorde vikten galet tung

Stående vadpress
50kg x 12, 12, 12
30kg x 20, 20

Hängande benlyft
5 set, 12 reps

Crunch maskin
50kg x 15
60kg x 12, 10
55kg x 12, 12

Cablecrunch
-superset med-
Sneda cablecrunches för sidan
3 set, 12 reps

Sidolyft med vikt
-superset med-
Liggande benlyft
2 set, 10 reps


Jag var även och handlade mat idag för första gången som student och fyndade bl.a 4kg kycklingfilé för 35kr/kg! Hände även en olycka med tacosåsen jag köpte då jag tappade den när jag skulle packa ner den i matkassen :D Shit happens!

Antevisu
2011-08-23, 20:41
Armar Tisdag 23/8
http://forumbilder.se/thumbs/ed3201192213P7a44.jpg (http://forumbilder.se/show.aspx?iid=ed3201192213P7a44)
Hästsko - 199kr på IKEA. Dagsform på triceps tagen på just IKEA innan träningen

Körde sista passet på SATS HBG för denna veckan. Imorgon tar jag cykeln till F&S där det är öppet hus och kollar läget.


Vågen på gymmet visade 84,4kg

Uppvärmning av rotatorcuffar
2 slags rotationer med hantlar, 3 vändor


Dips med kv
16
12
10
9
7
Första gången på över ett år jag kör dips och fifan det var tungt. När jag vägde 75kg gjorde jag lätt 20stx3 men nu nej nej. Aja, det kan bara bli bättre. Ska försöka köra dips en gång i veckan så repsen kommer väl varje pass

Maskindips
5 set, 12-15reps, 45-50kg


Bicepscurl med rakstång
37kg 10, 10, 8
35kg 8
30kg 10, 10


Enarms-extensions i kabel
-superset med-
Bicepscurl med hantel (en arm åt gången)
3 set, 12 reps


Hammercurls
-superset med-
Triceps pushdowns (dropset)
-superset med-
Axelflyes med hantlar (4set)
3 set, 12 reps

Enarms-kabelflyes för utsida axlar
3 set, 12 reps


15 min crosstrainer nivå 10


Blir periodisk fasta upplägg nu om dagarna innan jag börjar skolan och är ledig. Idag t.ex. åt jag första gången vid 13-tiden, lite 2 timmar senare på IKEA och till sist en jävla massa mat efter gymmet. Blev 500g stekt kyckling, 500g kokt potatis, 250g keso och 2 stekta ägg på 2 skivor lingongrova. Det blir nog ytterligare en proteindrink om någon timma här på kvällskvisten.

Tror det blir lite rygg och baksida axlar imorgon. Vi får väl se.

davvvan
2011-08-23, 20:51
Samma längd som mig och typ samma vikt, mycket bättre form och starkare såklart... Deffen avklarad, blir det kaloriöverskott i höst?

Antevisu
2011-08-23, 21:22
Samma längd som mig och typ samma vikt, mycket bättre form och starkare såklart... Deffen avklarad, blir det kaloriöverskott i höst?

Okej, intressant. Hur gammal är du och hur länge har du tränat då?

Det kommer bli kaloriöverskott helt klart men jag vet inte riktigt hur jag kommer gå till väga. Hoppas på att kunna väga 85kg nästa sommar med samma form som denna och gärna utan någon längre diet så därför måste jag försöka hålla formen under kontroll.

Jag har hittills funderat på att ligga på lågt överskott, säg 200-300kcal 5 dagar i veckan och sen 2 dagar på balans. Är nyfiken själv på hur det kommer att gå, har lätt för att äta för mycket :smash:

davvvan
2011-08-23, 21:59
För mig är det åtminstone intressant då man lättare kan bilda sig en uppfattning om sin egen fysik kontra andras på samma eller liknande längd och vikt åtminstone. Jag är 24 år och har väl tränat i drygt 1.5 år, 1 år i sträck men knappt någonting från januari - juni pga en axelskada och annat... Haft vissa perioder tidigare men inget seriöst. Jobbar mig tillbaka uppåt.

85 kg nästa sommar är i princip samma mål som jag själv har. Planerar en långsam uppgång i höst/vinter. Hur mycket har du ätit per dag under deffen och vad ligger ditt kaloribehov på?

Det är lätt att äta för mycket... längtar tills jag får ligga på överskott igen :D

Antevisu
2011-08-23, 22:42
Okej, ja det är faktiskt rätt kul med personer som har liknande längd och vikt. Såg att du hade en journal och vi verkar väl vara ganska lika styrkemässigt ändå? Jag ska följa den och komma med lite motivation och kommentarer.

Lite pinsamt att säga men jag har faktiskt inte så bra koll på mitt dagsbehov. Jag räknade på det med Harrison Benedict ekvationen för länge sedan men har annars ansträngt mig för att äta lite och sedan inte försökt gå ner snabbare än -500g i veckan.

Jag tror att jag siktade på 2000kcal om dagen (det låter galet lite jag vet) under denna senaste deffen med ett proteinintag på 180-200g minst. Vissa dagar mer. Sista 4 veckorna nollade jag kolhydraterna helt och höll även nere fettintaget.

Nu ska jag väl testa att lägga mig på 3000kcal de dagarna jag kör överskott och sedan ligga på balans ev. litet underskott de andra två dagarna. Jag justerar väl det under resans gång med hjälp av vågen och spegeln.

gleeenn
2011-08-24, 06:57
Bra dipsat min vän, men tanke på att det var ett tag sen senast, på resan om jag inte missminner mig!

Bra plan vad gäller överskottet oxå. Försök få lite variation i kosten bara så du inte tröttnar på kyckling! ;)

davvvan
2011-08-24, 11:16
Kanske att vi var det tidigare när vikten var betydligt högre, men inte nu :D

Samma här, jag snittade/snittar 1900 kcal per dag och protein runt 170-180 och uppåt. Fruktansvärt lite men viktnedgången har funkat ganska bra, för mycket stillasittande i mitt fall.

Intressant att ligga på överskott vissa och underskott/balans andra dagar. Blir det överskott på träningsdagar? Hur ser ditt träningsupplägg ut?

Vågen och spegeln är fina kamrater, brutalt ärliga åtminstone. Måttbandet med. 0.5 kg+/vecka eller mindre?

Antevisu
2011-08-24, 17:51
Bra dipsat min vän, men tanke på att det var ett tag sen senast, på resan om jag inte missminner mig!

Bra plan vad gäller överskottet oxå. Försök få lite variation i kosten bara så du inte tröttnar på kyckling! ;)

Tackar vaktmästarn! Dags för dig o Simpa att börja föra journal här med nu.

Kanske att vi var det tidigare när vikten var betydligt högre, men inte nu :D

Samma här, jag snittade/snittar 1900 kcal per dag och protein runt 170-180 och uppåt. Fruktansvärt lite men viktnedgången har funkat ganska bra, för mycket stillasittande i mitt fall.

Intressant att ligga på överskott vissa och underskott/balans andra dagar. Blir det överskott på träningsdagar? Hur ser ditt träningsupplägg ut?

Vågen och spegeln är fina kamrater, brutalt ärliga åtminstone. Måttbandet med. 0.5 kg+/vecka eller mindre?

Asså okej :D

Jag har faktiskt inte bestämt mig helt än på upplägg men just nu lutar det åt en slags 5-split. Eftersom jag antagligen skaffar SATS-Student som är dagtidskort så är tiderna för Mån-Ons 6:30-15:30

Detta hade jag tänkt:

Måndag - Löpning/Mage (Hinner jag inte till gymmet så kv-övningar för mage om jag känner för det)
Tisdag - Armar
Onsdag - Löpning/Mage (samma som måndag)
Torsdag - Rygg + Baksida axlar
Fredag - Bröst + Utsida axlar
Lördag - Ben/Mage (Tung magträning)
Söndag - Axlar

Jag vet inte om det funkar, om vissa delar får för lite återhämtning osv men jag ska testa. Kanske att jag kör ben på gymmet en av löpdagarna men tanken är att hamna på balans/underskott Mån & Tis för att ligga på litet överskott alla andra dagar.

Angående vikten så är jag inte säker på vad jag ska sikta på men absolut INTE mer än 0.5kg / vecka :)

Antevisu
2011-08-24, 18:38
Rygg och baksida axlar onsdag 24/8


Som jag skrev tidigare var det dags att testa F&S gymmet nere i Helsingborg centrum. Det ligger lite sämre till jämfört med SATS för mig. Kanske 1km längre bort och en nedförsbacke precis innan gymmet som man måste ta sig upp efteråt. Visserligen ingenting jämfört med gymmet jag tränade på innan med jämför man nu med SATS så är det sämre läge.


Rotatorcuffar inåt-rotationer
3 set, 12 reps


Chins breda
15st
15st
10st
10st
8st
Kände mig lite rostig innan med bl.a. träningsvärk i brösten efter dipsen igår men det gick helt okej. Tråkigt att man dör så hårt på sista set bara.


Rodd i Startrackmaskin
30kg x 8
40kg x 8, 8
30kg x 10, 10
Aldrig sett en sån här maskin innan men man satte viktplattor längst fram som man sedan lyfte genom att ro med hantagen. Medelbrett grepp.


Sittande kabelrodd med smalt handtag
55kg x 12
60kg x 12, 12


Baksida axlar rodd
-superset med-
Supinerat grepp rodd
3 set, 12 reps
Aldrig sett en liknande maskin tidigare heller. Hette något i stil med Dynamic Human och det var handtag där man kunde dra åt lite alla möjliga håll.


Baksida axlar i pecflymaskin
3 set+1dropset, 12 reps


Ryggresningar i ställning
KV x 12, 12, 10, 10, 10
Brukar inte köra denna och fy fan vad det kändes. Trodde ryggen skulle spricka och pumpen var så enorm att jag nästan trodde jag skadat mig på riktigt. Fick böja benen för att plocka upp saker på golvet!


Slutligen så var gymmet på F&S av bra kvalitet. Omklädningsrummen hade lås, duschrummen var fräscha, det fanns sittande vadpress, powerrack, hantlar upp till 55kg, lite kettelbells och annat skoj. Tycket dock inte det nådde ända upp till SATS men jag ska ge det två omgångar till.

Tänkte att jag bjuder på en bild från dagens Post-WO måltid också.

http://forumbilder.se/images/e24201170213P693f.jpg (http://forumbilder.se)

470g stekt kyckling med curry och svartpeppar
180g chorizo
300g potatis
270g ägg
200g cottage cheese
2st Lingongrova
Grönsaker
Svennes
Funlight

Ca 178g protein

Antevisu
2011-08-25, 15:49
Löpning/Mage torsdag 25/8

Hittade ett trevligt motionsspår på Helsingborgs hemsida så jag tänkte cykla dit och kolla läget då det ligger knappt en km från lägenheten. Riktigt trevligt elljusspår på 900m och ett jävligt fräscht ghetto-gym (utomhusgym).

Började med att jogga runt lugnt ett varv men sprang fel så det blev lite över en km.

Andra varvet sprang jag 100% och fick en tid på 03:10min.

Jag blev tröttare än jag trodde efter spurtvarvet så sprang 2km i ett medellugnt tempo.
Sen vart det dags för ghetto-gymmet.

3 varv av:

Incline crunches (vanliga och sneda)
Dragonflags (Extra höga benlyft)
Jag försöker men klarar inte en riktig dragonflag än men det kommer
Hängande benlyft (vanliga och sneda)
allt kördes mellan 12-20 reps per set. Go pump.


Ett ghetto-gym som helt klart har potential att utnyttjas ordentligt av mig.
Nu blir det lite mat och sen iväg till F&S HBG för ett bröstpass.

Antevisu
2011-08-25, 21:05
Bröst torsdag 25/8

Rotatorcuffar
3 set uppåtrotationer

Bänkpress
20kg x 10, 10
40kg x 10
60kg x 10
80kg x 8, 8, 7
75kg x 8, 8

Smalbänk
60kg x 8, 8, 8
Har väl testat någon gång men annars har jag aldrig tränat smalbänk. Ska tydligen vara bra komplement för att bli stark i vanlig bänk och det skulle inte vara helt fel.

Incline hantelpress
25kg x 6, 6, 6

Incline hantelflyes
12kg x 10, 10, 10

Flyes i maskin
4 set, 12 reps

Flyes i maskin (nerifrån upp)
3 set, 10 reps

Pecfly
3 set, 12 reps

Pecdec (dropset)
1 set med 3 dropset, 10 reps på varje

Passet tog ganska exakt en timma.

Antevisu
2011-08-26, 20:47
Underkropp fredag 26/8

F&S HBG igen och tränade fastande. Passet tog ca 45min


Knäböj
20kg x 10, 10
60kg x 5
80kg x 5, 5, 5, 5, 5
Vill bli starkare i böj och funderar på att köra lite stronglifts 5x5 inspirerat med att höja vikterna varje vecka som jag klarar hela serien. 82,5kg nästa pass alltså.

Marklyft
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
110kg x 5

Stela mark
60kg x 10, 10, 10

Sittande vadpress
25kg x 15
50kg x 15, 15, 15
25kg x 20, 20

Länge sen jag tränade fastande och det var lite tufft. Ville egentligen köra fler set mark men jag kom inte ner ordentligt med röven pga träningsvärk i baksidan och knäböjen innan. Kände att tekniken hade blivit lidande om jag fortsatt så körde stela istället. Vilar antagligen imorgon.

davvvan
2011-09-01, 11:27
Stabila pass.

Angående smalbänken så hjälpte den mig väldigt mycket i min vanliga
Bänkutveckling förra hösten. Då skiljde det inte många kg mellan de två övningarna. Däremot vet jag inte om jag tycker att de är bra att lägga de efter varann på samma pass. Det blir lite kaka på kaka enligt mig. Kul att gymmet verkade bra, alltid en fördel.

Edit. Jag brukade köra smalbänk som första tricepsövning.

Antevisu
2011-09-03, 00:12
Okej Davvvan, tack för input. Blir inte mycket träning nu då jag är mitt upp i nollning och allt men här är första passet på en vecka. Utomhusgym med kroppsvikt.

2/9 Fredag

Breda chins
18, 12, 10, 10, 10
-superset med-
Dips
10, 10, 10, 10, 8
Chinsen gick bra och jag kände mig ganska lätt i kroppen. Dipsen däremot var en pina. Hade väl dels med att jag är kass på dips men sen även med att dips räckena hade för stort mellanrum mellan sig. Skulle varit en 5cm smalare kanske.



Hängande benlyft
12, 12
-superset med-
Incline crunches
15, 15
-superset med-
Liggande benlyft (Excentriska dragonflags)
12, 12

Armgång
2 vändor

Antevisu
2012-08-01, 12:52
Ganska EXAKT 11 månader sedan senaste inlägget i journalen och dags att liva upp den igen. Det gick inte så värst bra att behålla formen förra året då jag började plugga och blev introducerad till det kära studentlivet (fest och alkohol). Tränade dock på som vanligt med 5-6 gympass i veckan men detta gjorde att jag bulkade mig till sälform på 91.8kg *gah!*

Började därför en diet 1 februari i år med ett midjemått på 95cm.
Lägsta vikten hittills i år var 23 Juli med 81.4kg och midjemått på 86cm.

Tanken är att fortsätta dieta till skolstart (27/8) då det blir 2 veckor off sen hitta balans och försöka åstadkomma någon form av leangains.

Här kommer lite bilder som är ca en vecka gamla (den sista är från instagram, därav filtret). Vikt: 82.8kg Längd: 186cm

http://ladda-upp.se/data/xtabljjeajrjjr/http://ladda-upp.se/data/ggsoxrhaidsghb/

http://ladda-upp.se/data/qgeofuabelysxo/

Antevisu
2012-08-01, 19:43
Morgonvikt: 82,4kg

Andra träningsdagen sedan jag kom hem från Tomorrowland. Körde rygg igår så blev resten av överkroppen idag (utom mage) och sedan ben imorgon.

Militärpress 5 set
Bänkpress 5 set
Stångcurl 4 set
Dips 4 set

Antevisu
2012-08-02, 12:56
Nya pb sedan journalstarten
Marklyft - 175kg
Bänkpress - 115kg (inte långt från 120)
Knäböj - 130kg
Dessa gjordes någon gång under dec-jan då jag var som tyngst och alla utan bälte, remmar etc.

1 muscle-up i räcke och i ringar (ett av målen till denna sommaren)
26 chins (breda, gymstrikta. Hade som mål att göra 25 denna sommaren då jag suttit fast på 22st länge)
16x80kg bänkpress (strax under kroppsvikt)
Dessa är färska från sommaren.


2012-08-02
Morgonvikt: 81,9kg

Var på gymmet kl 12.00 och körde fastande träning. Passet tog strax över en timma.

Benpress (böjställningen var upptagen)
3 set, 12-20 reps stegrande vikt

Knäböj
60kgx10
90kgx5,5,5,5,5
Kändes riktigt tungt!

Stela mark
4set, 15 reps

Vader i benpress-maskin (dropset)
3 set, 35 reps totalt/set

Sittande vadpress -ss- maskincrunches
4 set, 15-20 reps

Jeml
2012-08-02, 19:26
klassiskt misstag de där med bulken haha har gjort nåt liknande själv..

intressant journal då vi är lika långa, gamla och nästan lika tunga och jämnstarka, ska följa:)

Antevisu
2012-08-02, 23:49
klassiskt misstag de där med bulken haha har gjort nåt liknande själv..

intressant journal då vi är lika långa, gamla och nästan lika tunga och jämnstarka, ska följa:)

Eller hur... Denna hösten/vintern ska jag fan hålla mig i form! Har en taktik för hur det ska gå till och börjar väl antagligen i mitten på September.

Spännande och kul att du vill följa! Har du till och med styrketränat lika länge, fotbollsbakgrund och ett intresse för löpning? Vore ju rätt sjukt isåfall! :)

Jeml
2012-08-03, 06:42
har väl styrketränat till och från sen gymnasiet men mer seriöst i nåt år. däremot var jag också ett offer för world of warcraft under högstadiet och gymnasiet. hade alltid varit lite mullig men nu blev de värre, vägde nog 110kg när jag var i absolut toppform!*flex*

gick ner till normal vikt ganska fort typ 83-90kg och var under ca 1år väldigt frekvent besökare på stadens nattklubbar, även på skoldagar hehe. det påverkade inte vikten negativt men var förmodligen inte något positivt för träningen :)

nej har inte direkt fotbolls bakgrund mer än ett par år. däremot hockey.

ja åtminstone hade jag intresse för löpning nu har jag inte sprungit på snart 1år då jag valt enbart styrketräning. förra året löptes det ordentligt dock, sprang Lidingöloppet på 2.47 :)

Antevisu
2012-08-03, 08:41
har väl styrketränat till och från sen gymnasiet men mer seriöst i nåt år. däremot var jag också ett offer för world of warcraft under högstadiet och gymnasiet. hade alltid varit lite mullig men nu blev de värre, vägde nog 110kg när jag var i absolut toppform!*flex*

gick ner till normal vikt ganska fort typ 83-90kg och var under ca 1år väldigt frekvent besökare på stadens nattklubbar, även på skoldagar hehe. det påverkade inte vikten negativt men var förmodligen inte något positivt för träningen :)

nej har inte direkt fotbolls bakgrund mer än ett par år. däremot hockey.

ja åtminstone hade jag intresse för löpning nu har jag inte sprungit på snart 1år då jag valt enbart styrketräning. förra året löptes det ordentligt dock, sprang Lidingöloppet på 2.47 :)

Okej, du har gjort en ordentlig viktresa med andra ord! Snyggt att ta sig runt Lidingöloppet har aldrig kommit upp i de distanserna själv. Försöker springa ibland med blir inte lika ofta nu som förr pga styrketräningen. Det var även mycket lättare att flyga fram i löparskorna när jag vägde ~75kg.

Denna hösten siktar jag på 3 konditionspass i veckan där ett är runt 10km löpning. För att hålla formen och konditionen på topp :)

Antevisu
2012-08-03, 22:16
Morgonvikt: 82,2kg

Tog bussen upp till familjen i Göteborg för att stanna en vecka. Fastade fram till kl 14.00 då jag åt lunch hos min farmor sedan var jag en timma på gymmet kl 16. Efter gymmet var det restaurangbesök med familj och jag skulle uppskatta dagens kaloriintag till ca 3000-4000kcal.

Chins 20, 15, 10, 10
Körde i cabelcross-ställningen där jag tycker det är lite jobbigare än med rakstång.

Sittande militärpress u. ryggstöd
4 set, 12 reps

EZ-curl ss. Hängande benlyft
3 set, 10-12 reps

Axelflyes (utsida axlar)
4 set, 15 reps

Hantelcurls ss. "Bamsecurls" i cc
3 set

Enarms kabelcurl ss. fällknivar
3 set

Antevisu
2012-08-04, 12:48
Morgonvikt: 84,7kg (annan våg jämfört med tidigare + vätska från igår)

Gick en timmes powerwalk kl 9.30 på 5,35km. Drack lite kaffe och körde 45min träning på altanen hemma med kroppsvikten i solen. Bröt fastan 13.00 med två äggmackor (4st ägg) på fullkornsbröd.

Pistols mot bänk
6 set, 10 reps (totalt 30 reps/ben)
Tekniktränade och körde mot en bänk där djupet blev 90grader. Tungt med träningsvärk i benen men såg en teknikfilm på youtube och det hade varit coolt att bli duktig på pistols!

Bänkdips
3 set

Smala armhävningar
3 set

Blir kanske en löprunda senare också :)

Antevisu
2012-08-04, 19:42
Blev en 4km löprunda på under 20min innan middag. ca hälften i terräng och riktigt mycket backar. Tog ut mig max.

Antevisu
2012-08-05, 20:00
Morgonvikt: 83kg

Åt första målet kl 12 för att sedan köra 1,5 timma incline-gräsklippning. Uppskattar kcal-förbrukning till ca 600 och aktiviteten utfördes självklart i bar överkropp i solen!

Gym vid 16.30 - ca 45min

Marklyft
10x80kg
10x100kg
5x140kg
3x160kg (kan varit pb)
3x150kg
5x140kg

Boxhopp (hög) ss. Stångrodd 60kg
3 set, 10 hopp / 12 reps

Chins ss. kryssdrag
3 set, 10-12 reps

T-Bar
1 set, 15 reps

Blev ett intensivt "snabbpass". Kände mig riktigt stark i marken och kul att få in lite boxhopp också för explosivitet, spänst och extra svett. Trean på 160kg kan mycket väl vara ett pb, har lite dålig koll på mina "reps-pb". Förhoppningsvis drar jag 180kg nästa gång jag testar att maxa :)

Antevisu
2012-08-06, 20:29
Morgonvikt: 83,8kg

Började dagen med en morgonpromenad på 1h53min och 12,53km. Gick med en vän, därav den långa sträckan.

Gym vid kl 19

Incline hantelpress
10x24kg, 10x28kg, 8x28kg, 8x28kg, 8x24kg

Cabelflyes ss. hängande benlyft
4 set, 10-12 reps

Incline crunches ss. bålrotationer ss. armhävningar
3 set. 10-15 reps

Sittande axelflyes ss. tricepsextensions med hantel
3 set, 12 reps

Hammercurls ss. pushdowns med stång
3 set, 12-15 reps

Plankan och sidoplankan
ca 5 min totalt

Bra pass trots att jag varit seg under dagen. Kanske var min powernap i soffan innan som gjorde susen :)

Antevisu
2012-08-07, 18:56
Morgonvikt: 84,5kg

Blev lite mer kolhydrater än planerat igår och antagligen därför som vikten gick upp lite. Åt första målet mat vid 13.00 och var på gymmet kl 18. Tränade första halvan med en god vän som tränar lite annorlunda pga skada så därför blev det ett lite annorlunda upplägg för min del. Så här såg det ut.

10 min crosstrainer

Benspark ss. bencurl
4 set, 20, 15, 15, 15 reps

Vader i maskinpress
3 set, 20 reps

Stående vadpress
3 set, 12 reps

Utfallsgång
3 set, 20 steg per set

Benpress
4 set, 12 reps

15 min crosstrainer

Bra tryck i benen och ett bra pass överlag. Har riktigt mycket träningsvärk i magen från igår och ländryggen från senaste marklyftspasset.

Antevisu
2012-08-08, 22:12
Morgonvikt: 84,4kg

Blev vilodag från gymmet och åt första målet mat vid kl 13. Blev löpning istället och sprang 9,11km med rätt ordentliga höjdskillnader på 43:51min vilket ger ett genomsnitts tempo på 04:49min/km. Mycket nöjd med detta och jag var rätt trött efteråt :)

Antevisu
2012-08-09, 22:53
Morgonvikt: 84,1

Åt första målet mat vid kl 12 för att vänta in min gymbro Glenn för ett ryggpass! Köttade på riktigt bra och åt en pizza efteråt. Hemma blev det lite spaghetti och köttfärssås och på min roadtrip ner till HBG tryckte jag även i mig en Grilled chicken wrap på MCD med milkshake. En reefeed, carb-load, cheatday med andra ord. Imorgon blir det vikten på min "egna" våg igen.

Marklyft
10x20kg
10x60kg
8x90kg
5x120kg
1x140kg
1x160kg
0x180kg (Försök på pb men ville sig ej)
1x160kg

Viktade chins (första gången på kanske ett år)
10xkv
5x10kg, 5x15kg, 5x20kg, 5x25kg
4(+2)x25kg
18xkv

Stångrodd
12x60kg, 10x80kg, 10x80kg, 12x60kg

V-latsdrag
4 set, 12 reps, 68>48kg kort vila.

Antevisu
2012-08-10, 13:10
Morgonvikt: 84,9kg (tillbaka på min vanliga våg)

Alltså +2,7kg efter en vecka uppe hos familjen. Tanken är att sänka kolhydraterna nu och endast äta dem efter träning så borde jag tappa lite extra vätska som jag bundit. Ska lägga in en extra växel med dieten nu en vecka fram till nästa fredag (17/8) då jag åker en vecka till Rom för semester och god mat.

Dagens pass kördes vid 11.15 med endast 10g BCAA i magen. Körde med min bro KimJay och smällde av ett av årets bästa pass, och definitivt det bästa axel/triceps passet detta året! Så här såg det ut.

Stående militärpress
15x20kg
15x40kg
10x50kg, 8x50kg, 8x50kg
12x40kg

Liggande axelpressar i maskin (TUT)
5set, 12-20 reps, kort vila

Smalbänk i 3d-smith
2 set 30kg + stång
2 set 20kg x stång
12-15 reps per set

Dipsmaskin
4 set, 20-30 reps, kort vila

Utsida axelflyes i kabel
3 set, 12-15 reps

Baksida axlar i kabel (kryssdrag)
2 set, 15 reps

Antevisu
2012-08-11, 17:42
Morgonvikt: 83,9kg

Blev en ofrivillig vilodag idag eftersom jag missade öppettiderna på gymmet som fortfarande har sommartider och stänger 15 på lördagar :/

Känner mig riktigt mör i axlar och kroppen generellt efter ca 6 timmar sömn i natt så det kom väl ganska lägligt trots allt. Siktar på benpass imorgon dock!

Antevisu
2012-08-12, 17:46
Morgonvikt: 83,3kg

Jobbade kväll igår och var därför hemma 00.30. Hade inte sovit länge natten innan så passade på att sova ut vilket resulterade i att jag gick upp först kl 12 efter ca 10 timmars sömn. Riktigt behövligt! Drog en kaffe och koffeintabletter för att cykla till gymmet och köra ben. Där kändes det att jag var seg och inte ätit så mycket kvällen innan, men jag gjorde det bästa av situationen! Kvällsjobb idag igen, sen ledig två dagar!

Knäböj
15x20kg
8x60kg
5x80kg
5x90kg, 5x90kg, 5x90kg

Stela mark i 3D-smith
30kg+stång 4 set, 15 reps varje

Liggande lårcurl
3 set, 10 reps

Hjulet
10, 10, 10

Benlyft i ställning m. raka ben
20, 20, 20

PatJack
2012-08-13, 01:15
Du är stark i chins och i marken! 180kg kommer snart! =)

Antevisu
2012-08-13, 12:50
Du är stark i chins och i marken! 180kg kommer snart! =)

Tack! Jag borde kunna få upp skiten nu om jag har en bra dagsform och inte försöker kriga upp skiten på fastande mage :smash:

Om inte annat så kommer det garanterat i höst när jag planerar att börja äta lite mer och hamna på ett lätt överskott styrketräningsdagarna :)

PatJack
2012-08-13, 13:19
Tack! Jag borde kunna få upp skiten nu om jag har en bra dagsform och inte försöker kriga upp skiten på fastande mage :smash:

Om inte annat så kommer det garanterat i höst när jag planerar att börja äta lite mer och hamna på ett lätt överskott styrketräningsdagarna :)

Jag tränar nästan alltid på fastande mage. Klarar fan inte av att träna med mat i magen.. och springa med käk/vätska fukkar upp hela rundan för mig! Vanesak förmodar jag =) Ibland när jag kör nattpass eller kvällspass på helgerna har jag ju käkat.. märks iof skillnad ibland vilken kraft man har då!

Antevisu
2012-08-13, 18:41
Jag tränar nästan alltid på fastande mage. Klarar fan inte av att träna med mat i magen.. och springa med käk/vätska fukkar upp hela rundan för mig! Vanesak förmodar jag =) Ibland när jag kör nattpass eller kvällspass på helgerna har jag ju käkat.. märks iof skillnad ibland vilken kraft man har då!

Blir en del fastande träning för min del också men märker SJUKT stor skillnad på om träningen sker vid 10-11 tiden eller 15-16 tiden, alltså väldigt beroende på antal timmar fastande. Hur kommer det sig att du kör nattpass? :d

Morgonvikt: 83kg prick

Jobbade sent igår kväll så ställde klockan på 11 för att få sova ordentligt. Gick upp, drack kaffe, tvättade mellan 12-15 och satt med en film jag håller på att redigera. Åt första målet kl 15 och var på gymmet kl 17 med ca 500kcal i tanken.

Kände mig svag på gymmet vilket antagligen berodde på kaloriintaget innan som var så gott som nollade på kolhydrater samt lätt träningsvärk i axlarna. Därför blev det inga vidare vikter i bänken och mindre pressar än vanligt men jag hade bra tryck i kroppen och passet tog ca 80min att genomföra.

Bänkpress
20kg x 20
50kg x 20, 20
80kg x 10, 7
70kg x 10, 8, 8

Cabelflyes
4 set, 12-15 reps

Frenchpress ss. smalapressar
25kg, 3 set, 12 reps

Enarms extension i kabel
2 set, 10 reps

Pushdowns med ez-handtag
3 set, 15-20 reps

2000m roddmaskin - 8:06min

20min crosstrainer - nivå 12/20

Antevisu
2012-08-14, 15:49
Morgonvikt: 82,8kg

Sov till kl 11 idag då jag inte hade något speciellt planerat. Drack lite kaffe och gick en 2km promenad där jag bland annat besökte min personliga barberare som fixade till min frilla och via grönsakstorget för att handla lite sallad.

Väl hemma filmade jag lite poseringsträning så kanske kommer någon bild från det senare ikväll. Efter det åt jag för att vid kl 15 möta min bro Alex och ett löppass med honom. Vi har sprungit en gång innan och tänkt få rutin på ett gemensamt löppass en gång i veckan under hösten.

Saxat från RunKeeper.

800m lätt jogg för att möta Alex.

Tid: 1:10:27
Sträcka: 13,11km
Tempo: 05:22min/km
Kcal: 1015kcal

800m promenad hem från att vi avslutade

Kändes riktigt bra och vi kunde snacka genom hela passet. Sista kilometern kändes det en del i höfterna men annars var det ingen fara med kondition, muskler etc. Förutom en kilometer, kanske typ 8e, så fick jag kramp eller något i muskelfästet i vänster bröstkorg. Det kändes som en kniv i mellan revbenen, men det var bara att kriga på och så gick det över efter någon kilometer.


Nu ska jag traska till gymmet sen blir det mega-tacos-med-homies-från-Göteborg! :d

Antevisu
2012-08-14, 21:58
Dagens gymträning

Hade världens träningsvärk i baksida lår, bröst och triceps sen var jag väldigt mör i benen efter dagens löp så målet på gymmet blev att träna rygg utan att koppla in benen något. Gick helt okej att köra rygg och första bicepsövningen men sedan var det slut i tanken! Riktigt bra tryck i början av passet dock!

Latsdrag uppvärmning
2 set 15 reps

Chins med kv
12, 12, 10, 10

Rodd i maskin
30kg 15, 15, 15

Kabelrodd med V-handtag
75kg 12, 12, 12

Stångcurl
50kg 7, 6, 5
40kg 10, 9

Hammercurls
15kg 10, 10, 10

Hantelcurls
12kg 10, 10, 10

Shrugs med hantlar
21kg 25, 25, 25

Dagsform på 82,8kg
912669126791268

Poseringstränade lite hemma och filmade. Framför allt på att flexa hamstrings som jag tycker är hard as fuck! Drar till Rom fredag morgon, sen kommer jag hem och kör 2 veckor nollning i skolan. Alltså ca 3 veckor "off" sen fortsätter dieten tills jag är nöjd! (Ursäktar för bleka och håriga ben. Bilderna är från idag vid kl 13 innan någon mat och utan pump)

Antevisu
2012-08-16, 00:00
Morgonvikt: 83,3kg

Tog vilodag från träningen idag pga besök av mina bros från Götet. Vi sov till 10, drack kaffe, gick till havet där vi solade och badade! Fastade till kl 14 då jag drack 1,5dl whey och åt tre ägg mellan doppen, fitness-style. Jobb 4h nu på kvällen, därav den sena uppdateringen.

Blir att köra igenom det som känns fräscht på gymmet imorgon för sen blir det Rom och inget gym på en vecka. :d

Antevisu
2012-08-16, 14:14
Morgonvikt: 82,8kg Midjemått: 86,5cm (största måttet precis under navel)

Drack en kaffe, blandade bcaa och tog med mig min gymbro Långe-Glenn till gymmet för en genomkörare innan avfärd till Rom. Riktigt galet bra pass som utfördes på lite smått otroliga 60min! Så här såg det ut.

Squat Clean & Jerk
20kg 10 reps

Squat Clean & Jerk > Squat Clean
40kg 5st > 5st
40kg 5st > 5st
40kg 5st > 5st

Lite teknikträning då jag aldrig kört några OL innan. Har som mål att lägga in lite mer OL under hösten då det är något som hade varit kul att bli bättre på!

Militärpress > Pushpress
50kg 5st > 5st
50kg 4st > 4st
50kg 4st > 4st

Stångrodd
50kg, 15,15,15

Bänkpress (ca 4s excentrisk fas)
50kg 20, 14, 10, 10

Chins med kv
20, 12, 10

Nu blir det antagligen ingen uppdatering förrän om en vecka igen.
Träna hårt så länge kamrater!

Antevisu
2012-08-24, 19:20
Första dagen hemma efter en vecka i Rom

Morgonvikt: 86,9kg (+4,1kg) Midjemått: 91cm (+4,5cm)

Helt sjuuuukt vad formen kan försämras på en vecka med italiensk mat, ingen styrketräning och vila. Känner mig som en gravid kvinna slät som en säl.

Men det var fett värt. Väldigt längesen jag hade en hel vecka från gymmet och Rom var riktigt nice. Åt croissant med capucchino till frulle (gratis på hotellet), lunch och middag på restaurang, 3 kulor glass om dagen och ca 20 flaskor inhemsk öl första 4 dagarna.

Nu blir det fre-sön träning sen är det nollning i skolan två veckor där jag ska vara fadder så då får vi se hur mycket träning och alkohol det blir. Räknar inte med så mycket träning dock så all träning som blir av är positivt.

Dagens träning mellan tvättider kl 15.20

Latsdrag
5 set, 15 reps

Pullups ss. latpulldowns
10, 8, 6

Stångcurl ss. shrugs med hantlar
3 set, 12/25 reps

Kort intensivt pass. Hade riktigt ordentligt med pump trots att jag endast svepte koffeintabletter och 1dl whey pre-wo. Åt 1dl havregryn efter gymmet annars är kolhydratsintaget lågt idag. Tänkte köra bröst/triceps imorgon och ben/mage på söndag *flex*

Antevisu
2012-08-25, 16:11
Morgonvikt: 85,2kg (-1,7kg)

Tappade lite vätska första dygnet hemma efter resan. Var på gymmet idag kl 14 och åt en omelett som dagens första mål kl 13.20. På gymmet tänkte jag köra lätt som igår men blev faktiskt tyngre och intensivare än vad jag räknade med. Fick med mig Jonjon och mötte KimJay där som hakade alla övningar vilket var najs!


Bänkpress
20kg x 20
50kg x 20
60kg x 20
80kg x 8, 7
70kg x 10

Sittande hantelpress
17kg x 20
20kg x 15, 12
17kg x 12

Frenchpress ss. smala pressar
27,5kg - 8, 8, 7

Kabelflyes
4 set, 12-15 reps

Antevisu
2012-08-26, 15:46
Introduktion
Välkomna till en ny journal i min journal som kommer sträcka sig mellan 25/8-8/9. Det är skolstart och nollning där jag och mina roomies kommer agera faddrar. Började med en inledande fest igår och imorgon måndag välkomnar vi våra nollor. Nollningsschemat är något i stil med 9 st dagar med aktiviteter där jag måste vara nykter 3 st dagar. Det blir även 2-3 "vilodagar" där det med stor sannolikhet kan glida ner en del alkohol.

Journalens syfte
Att försöka (i den mån det går) dokumentera alkohol intag, välmående och annat för skojs skull. Målet med perioden är att minst träna 2ggr på 12 dagar och behålla ett högt proteinintag trots bakfylla, spyor etc. Jag ska även dokumentera morgonvikter och vad för träning som blir gjord.

Hoppas ni vill följa och att journalen fungerar i ett förebyggande syfte då jag inte förespråkar alkohol annars.

Lördagen 25/8
Jobbar 19.30-00:15, kommer från jobbet 00:18 och har därför missat en stor del av festen som började 21:00. Cyklar järnet de 2km jag har från jobbet hem till en shaker med Kapten-ColaZero. Slänger ner två kylda cider i jackfickan och hoppar på cykeln, efter ett klädbyte, ner till festen. Drar på nattklubb, dansar till 04:20, traskar hem och kommer i säng 05:30ish.

Alkoholintag (ganska exakt)
20cl Captain Morgan
66cl 7% cider
En halv flaska (27,5cl) 5% öl

Söndag 26/8

Morgonvikt: 83,5

Vaknade 11.45 efter ca 6,5h. Lite huvudvärk men mest otroligt trött i kroppen (muskulärt). Gick till gymmet och var där 13.20-14.40.

Benspark
5 set, 10 reps (stegrande vikt)

Bencurl
3 set, 10 reps

Benpress ss. vader i maskin
5 set, 10 reps

20 min cykel
Fett seg, damage control och surfade på kolo.

Hantelcurls ss. axelflyes
3 set 10/12 reps

Scottcurl
5, 8, 8 reps

Hammercurls i rep
12, 12, 12

Ett av årets sämsta pass med årets sämsta dagsform *flex*
Kvällsjobb idag igen, samma tid som igår och imorgon ska vi samlas kl 11.

Tills vi hörs nästa gång, ta det försiktigt med spriten!

Antevisu
2012-09-10, 22:11
Blev inte så mycket med suparjournalen pga alkohol, bakfylla och generell dekadens. Två veckors fylla med dålig mat (vissa dagar endast 1 burk kvarg och 2 wheyshakes) så är det dags att ta sig tillbaka till rutiner med träning och skola.

Börjar ett nytt schema nu som jag även postade på min Instagram. Det ser ut som följande:

Träning hösten 2012
Mån: Tung Ben - knäböj
Tis: Lätt 30 min kardio + mage ev. biceps
Ons: Tung Bröst - Bänkpress
Tors: Lätt 30 min kardio + mage
Fre: Tung Rugg - Marklyft och viktade chins m.m
Lör: Tung Axlar + armar - Militärpress och dips m.m
Sön: 30 min kardio / vila

Kan hända att vissa dagar byter plats osv osv. Målet är att dieta 2-3 veckor nu för att få ett bra utgångsläge och "leanbulka". Kommer försöka börja med samma 2-3 övningar varje pass för att lätt kunna se utveckling, höja vikt eller reps. Schemat grundar sig på fyra tunga gym dagar med tre lättare dagar av aktiv vila.

100912
Morgonvikt: 83kg (söndags)

Börjat med kreatin igen efter 3 veckors uppehåll. Gick i skolan 10-12 och fastade till 15.30. Åt 250g kvarg, svepte lite koffein och var på gymmet 16.00. Kände mig riktigt svag men är ändå nöjd med passet.

Knäböj
80x5
100x6, 4, 3

Stela mark
50x12
70x10, 10, 10

Utfall i smith
37x8, 8, 8

Liggande lårcurl
27x12, 10, 8, 7

Vader i maskinbenpress
116x15, 15, 15, 15, 15

Antevisu
2012-09-11, 19:58
Morgonvikt: 82,3kg

Lätt dag på gymmet.

15min intervall på löpband
5min jogg efteråt

Maghjulet
10, 10, 10

Hängande benlyft
4 set, 15-20 reps

Crunches i maskin
3 set, 15 reps

Stångcurl
4 set, 10-15 reps

Sittande hantelcurl
3 set, 8 reps

Repcurl i kabel
3 set, 15 reps

Antevisu
2012-09-12, 18:55
Morgonvikt: 81,8kg

"Alla har en dröm eller ett mål som de strävar efter. Hur lång och svår vägen dit blir är upp till dig själv"

Bänk
90x5, 4, 4

Incline hantelpress
25kgx5
33kgx7, 5, 4

Bremerövn ss. axelflyes
3 set, 12-15 reps

Incline maskinpress
15kgx20
25kgx15, 10

Cabelflyes
27kgx12, 12, 12

Bra tryck men kände mig rätt svag. Var i skolan kl 10 och pluggade sen gick vi en vända på stan så bröt fastan först 15.30. Imorgon tror jag det blir vila då jag jobbar 6h kväll.

Antevisu
2012-09-17, 19:49
Morgonvikt: 84,8kg

Hade en vilohelg hemma i gbg med massa god mat och en utgång på lördagen. Detta resulterade i lite extra vätska vilket visade sig på vågen. Tentaplugg denna veckan så kör gym sent för att kunna utnyttja de "fräscha" timmarna till skolan. Idag körde vi ben och firade en vecka med det nya schemat!

Knäböj
80x5
100x8 (+1)
100x5 (+1)
100x5 (+2)
Inom parentes är ökningen från förra veckan

Stela mark
50x12
80x10, 10, 10
Körde på 70kg förra veckan

Utfall i smith
37x10, 9, 9

Sittande lårcurl
15 reps

Liggande lårcurl
3 set, 8-12 reps

Vader i benpress
2 set, 20 reps

Stående vadpress i smith
4 set, 20 reps

Jeml
2012-09-17, 20:05
grymma böjar mannen! :thumbup:

Antevisu
2012-09-17, 20:20
grymma böjar mannen! :thumbup:

Tack! Jag kämpar på och är jävligt nöjd med ökningen eftersom jag ligger på kaloriunderskott. Siktar väl på 2-3 veckor diet till för att ge mig ett bra utgångsläge sen ska det bli ordentliga ökningar! :)

Antevisu
2012-09-19, 19:18
Två dagar i ett inlägg!

180912
Morgonvikt: 83,8

Maghjul
10, 10, 10

Hängande benlyft raka drop böjda
12-12, 10-10, 8-8

Fällknivar
3 set, 10-12 reps

Stångcurl
20kgx15
40kgx12, 10, 10

Liggande kabelcurl på bänk
3 set, 10-12 reps
Körde liggandes på bänk och curlade lodrätt mot huvudet. Första gången jag testade och det kändes riktigt bra!

30 min crosstrainer nivå 12

190912
Morgonvikt: 82,8

Bröst på schemat, fastade som vanligt, idag till 12:45ish. Var på gymmet vid kl 17! Siffror i parentes är förändring från förra veckan.

Bänk
90x6 (+1)
90x4
90x3 (-1)

Snedhantelpress
33x5 (-2)
33x5
33x4

Dips kv
12, 10, 9

Axelflyes - bremerövningen - hantellyft framåt
3 set, 10-15 reps

Sittande kabelflyes
3 set, 12-15 reps

Antevisu
2012-09-21, 16:35
200912

Morgonvikt: 83
45min tentaplugg på cykeln

210912

Morgonvikt: 83,8kg

Gick upp 07.30, okristligt tidigt för att vara mig, då det var tenta kl 09.00. Det gick bra och vi rörde oss mot gymmet kl 12. Tung rygg på schemat, siffrorna i parentes är från förra passet!

Marklyft
140x8 (4)
140x7 (3)
140x5 (3)
Galet bra ökning på en vecka, men mycket ligger i att dagsformen var mycket bättre nu än förra veckan. Nästa vecka blir det 150kg! Testade även min "magnesium-spray" som jag köpte på MM, funkade prima!

Chins
kv x 10
20 x 8 (15x10)
20 x 6 (15x8)
20 x 6 (15x8)

Stångrodd
55x15, 12, 10

Breda latsdrag
3 set, 15-20 reps

Pulldowns ss. facepulls m. rep
3 set, 12-20 reps

Antevisu
2012-09-23, 17:34
220912
Morgonvikt: 83,4kg

Vilodag. Var ett gött gäng som drog en daytrip till Köpenhamn! Jobb på kvällen.

230912
Morgonvikt: 84,3kg

Drack lite öl på afterwork igår, var hemma 04.30 :) Vaknade lite bakis och städade hela lägenheten. Drog till gymmet 16.30 och det blev ett bra pass! Jobb ikväll igen..

Militärpress
20x15
40x5
50x5
60x3
65x3
70x1
75x0
55x7
Stående pushpress. Kände mest på vikterna för att veta vart jag ska börja nästa vecka!

Dips
15, 11, 11

Stångcurl ss. axelflyes
25x20, 15, 15
5x15, 15, 15

Hammercurl ss. baksida axlar
15x12, 12
5x15, 15

Antevisu
2012-09-24, 20:12
240912
Morgonvikt: 84,8

Hade skola 15-18 idag så passade på att åka till affären, handla kvarg och tvätta. Gick hem, tryckte lite müsli med mjölk och var på gymmet 18.40. Körde 1h20min ben och det kändes riktigt bra. Så här såg det ut:

Knäböj
105x7, 5, 5
Höjde 5kg från förra passet och gjorde en likadan serie som på 100kg. Sjukt nice!

Stela mark
60x12
80x10, 10, 10
Samma vikt som förra veckan, nästa pass siktar jag på 12x3.

Utfall i smith
47x8, 7, 7
Höjde 10kg från förra passet.

Vader i maskinbenpress ss. Djupa ATG TUT-pressar
116x20 123x20, 20 / 95x12, 12, 12

Enbens lårcurl
11x15, 12, 10

Jeml
2012-09-24, 20:16
härliga böjs mannen:thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-09-24, 21:05
härliga böjs mannen:thumbup:



Thanks bro! Utvecklingen går framåt, riktigt kul! :)

Ska bli bättre på att titta in i din journal också, du är ju min enda "synliga" journal-läsare :D

Jeml
2012-09-24, 21:14
Thanks bro! Utvecklingen går framåt, riktigt kul! :)

Ska bli bättre på att titta in i din journal också, du är ju min enda "synliga" journal-läsare :D

skönt att höra:D Hur tränar du?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-09-25, 19:13
skönt att höra:D Hur tränar du?


Jag kör enligt följande schema:
Måndag: Ben - fokus knäböj
Tisdag: 30min kardio + mage (och lite lätt biceps ibland)
Onsdag: Bröst - fokus bänk
Torsdag: 30min kardio + mage (om den är fräsch annars vila)
Fredag: Rygg - fokus marklyft & chins
Lördag: Axlar och tunga armar - fokus militärpress
Söndag: 30min kardio eller vila

Kör 3 set i fokusövningarna där jag försöker att antingen göra fler reps än förra passet på samma vikt eller höja vikten.
Siktar på att höja om alla 3 seten blir över 5 reps var.

250912

Morgonvikt: 84,8kg Midjemått: 87cm

Hittade måttbandet som varit på villovägar. Midjemåtten var mellan 86,5-87cm vilket är smalaste jag någonsin mätt när jag vägde under 82kg vilket är nice.
Hade skola 10-15 och fastade till 12.30. Blev gym ca 17:15.


Crosstrainer nivå 12 - 30 min (tror den visade ca 420kcal förbrukat)

Maghjul
10, 10, 10

Incline crunches med vikt
10kg x 12, 10, 10

Hängande benlyft i ställning
20, 20, 20

Hantelcurls ss. sidolyft med hantel
16x10, 10, 10 / 15x12, 12, 12

Bänk imorgon, taggad som fa-an!

gleeenn
2012-09-26, 06:09
Thanks bro! Utvecklingen går framåt, riktigt kul! :)

Ska bli bättre på att titta in i din journal också, du är ju min enda "synliga" journal-läsare :D

Du vet att jag läser! ;)

Antevisu
2012-09-26, 09:43
Du vet att jag läser! ;)
Senast jag frågade så hade du ju inte varit inne och läst :(

Du får ju dock reda på allt ändå *flex*

Antevisu
2012-09-26, 18:43
190912
Morgonvkt: 82,8

Bänk
90x6 (+1)
90x4
90x3 (-1)

Snedhantelpress
33x5 (-2)
33x5
33x4


260912

Morgonvikt: 83,4

Förra veckans bröstpass i ovan. Åt första gången efter 12, hade skola 13-17 och var på gymmet 17:45.


Bänk
90x7
90x5
90x4

Snedhantelpress
33x7
33x4
33x4

Sittande kabelflyes
3 dropset per set totalt 30 reps
3 set

Dipsmaskin
2 dropset per set 10-15 reps
2 set

Incline bänkpress
10 reps 40kg

Incline hantelflyes
10kg 10 reps

Bra ökningar detta passet, kör antagligen samma vikter nästa pass också innan jag höjer! Vilodag imorgon pga skola och jobb, sen rygg på fredag!

gleeenn
2012-09-26, 21:27
Senast jag frågade så hade du ju inte varit inne och läst :(

Du får ju dock reda på allt ändå *flex*

Hehe, det var under nollningen ju, nu är jag back in action och trackar dig varje dag ;)

Antevisu
2012-09-27, 14:27
Hehe, det var under nollningen ju, nu är jag back in action och trackar dig varje dag ;)

Nice! *cupid*

Vilodag idag pga. 6 timmar skola och 6 timmar jobb. Missade att ta morgonvikt också :smash:

Antevisu
2012-09-28, 17:40
210912

Morgonvikt: 83,8kg

Gick upp 07.30, okristligt tidigt för att vara mig, då det var tenta kl 09.00. Det gick bra och vi rörde oss mot gymmet kl 12. Tung rygg på schemat, siffrorna i parentes är från förra passet!

Marklyft
140x8 (4)
140x7 (3)

140x5 (3)
Galet bra ökning på en vecka, men mycket ligger i att dagsformen var mycket bättre nu än förra veckan. Nästa vecka blir det 150kg! Testade även min "magnesium-spray" som jag köpte på MM, funkade prima!

Chins
kv x 10
20 x 8 (15x10)
20 x 6 (15x8)
20 x 6 (15x8)


280912
Morgonvikt: 84,8kg

Fastade till 12.30ish och var på gymmet strax efter 16. Gjorde ett av mina bästa ryggpass någonsin! *flex*

Marklyft
150x6
150x4
150x4
Körde alla med dödstart vilket jag inte gjorde förra veckan. Ska se till att göra det i framtiden också då det känns bättre. Gör ju inte lika många reps men sen har man istället toppen koll på tekniken!


Chins
kvx10
20x9 (8)
20x7 (6)
20x6 (6)
Nästa vecka blir det nog +25kg i midjan!


Stångrodd
55x12, 12, 12, 12
Körde både supinerat och pronerat grepp.


Breda latsdrag
4 set, 12-15 reps

Hantelrodd
2 set, 12 reps

Antevisu
2012-09-29, 15:05
290912
Morgonvikt: 84,4

Körde första "riktiga" axelpasset idag med samma upplägg som de andra passen alltså 3st tunga set till fail. Så här gick det:

Militärpress - (pushpress)
65x5, 6, 6

Stångcurl
40x5
50x12
55x8, 6

Smalbänk i smith
30x12
50x10
40x10, 12

Sittande hantelpress ss. axelflyes
15x15, 13, 12 / 11x12, 12, 12

Tricepspusdowns ss. axelflyes i kabel ss. hantellyft framåt
3 set, 20/10/10 reps

Jeml
2012-09-29, 15:06
riktigt starka militärpressar och curls dude! :thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-09-29, 16:15
Thanks bro! Det var nog pb i både pressar och curls :)

Antevisu
2012-09-30, 21:55
300912

Blev en sen kväll med festande igår så var lite seg och bakis idag. Tog med mig Robban till gymmet för ett lätt pass.

Crosstrainer
30min nivå 12

Vader i maskinbenpress
6-7 set. Stegrade vikten. 15 reps

Stående vadpress i smith
4 set 15-20 reps

Sittande vadpress
4 set 15 reps

Cablecrunch med rep i latsdrag
4 set, 12-15 reps

jsavefors
2012-09-30, 22:26
Stark jävel ser jag! Härliga böjar och riktigt start även i mark. Kriga på!:)

Antevisu
2012-10-01, 19:27
Stark jävel ser jag! Härliga böjar och riktigt start även i mark. Kriga på!:)

Tack! Kikade in i din journal och du är inte så klen du heller *flex*

011012
Morgonvikt: 85,2kg

Dags att börja skärpa till kosten lite, inte för att jag ser så mycket skillnad på formen men vill inte gå upp för fort!

Fortsatte på utvecklingskurvan som pekar rakt upp med dagens benpass (finns bild på IG). Kände mig trött och seg under dagen då vi började skolan redan kl 8 vilket inte borde få vara tillåtet :D

Tog en powernap på 50min innan gymmet och var där strax efter kl 16. Så här såg dagens pass ut, som vanligt är det inom parentes från förra veckans benpass.

Knäböj
20x15
50x8
80x5
100x2
110x5 (105x7)
110x4 (105x5)
110x3 (105x5)
Tror mitt tidigare pb på 110 är 3 reps från när jag vägde 92kg!

Stela mark
50x12
80x12, 12, 12

Liggande lårcurl
4 set, 8-10 reps

Benspark
3 set, 15 reps

Jeml
2012-10-01, 22:05
riktigt bra böjar:thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-10-02, 19:06
021012

Fastade till 12:30ish som vanligt och höll kolhydratsintaget relativt lågt. 1,5dl havregryn till lunchen och ca 200g potatis efter gymmet, resten proteinkällor.
Lätt dag på gymschemat och var där 17:40.

Crosstrainer
30min nivå 12 (450kcal)

Maghjul
10, 10, 10

Stående hantelcurls ss. sidolyft med hantel ss. shrugs i smith
3 set, 16kg - 10 reps/16kg - 12 reps/90kg - 15 reps

Repcurls ss. rephammercurls ss. enarmcurl med rep
3 set 10/10/10 reps

Maskincrunches
2 set, 2 dropset, 12-20 reps

Antevisu
2012-10-03, 18:41
260912


Bänk
90x7
90x5
90x4

Snedhantelpress
33x7
33x4
33x4


031012

Förra veckans bröstpass i citat.

Missade morgonvikten, ska ta den imorgon. Åt första gången vid 12.30, var i skolan 15-17 och gick till gymmet direkt efteråt.

Bänkpress *flex*
95x5
95x4
95x3
Höjde 5kg från förra veckan. BAAAM!

Incline hantelpress
33x9
33x8
33x7
Samma vikt men bra repsökningar! Höjer vikten nästa vecka :hbang:

Sittande kabelflyes
14x12
12x12, 10

Incline maskinpress (strartrack)
48x10, 12, 12

Axelflyes ss. bremerövn ss. hantellyft framåt
3 set - 12x12 / 6x10 / 6x10

Sittande kabelflyes dropset kabelflyes nerifrån
3 set, 10-12 reps

Antevisu
2012-10-04, 16:52
280912

Morgonvikt: 84,8kg

Marklyft
150x6
150x4
150x4


Chins
kvx10
20x9 (8)
20x7 (6)
20x6 (6)

041012
Morgonvikt: 84,5kg

Åt första gången vid 12.30, hade tvättid och gick med gubbarna till gymmet kl 16.30. Blev ett kort pass, men oj så bra det gick!

Marklyft
150x8
150x6
150x4
BAAAAAAAAM! *flex*

Chins
kvx10
25x6
25x5
25x5
Höjde 5kg, kändes bra!

Antevisu
2012-10-05, 18:13
051012
Morgonvikt: 83,6 (bakis)

Blev några öl (7st) igår kväll vilket gjorde att jag vaknade rätt tömd i morse. Var i skolan 13-15 och gick till gymmet 16.30. Blev ett lättpass, imorgon blir det tunga militärpressar, triceps och biceps.

Crosstrainer
30min nivå 12

Cablecrunch i latsdrag
4 set, 12-15 reps

Benlyft i ställning
3 set, 20 reps

Sneda bollcrunches
3 set, 12 reps

Jeml
2012-10-05, 18:46
ajabaja med ölen där;) vad är det du pluggar till btw?

stabilt ryggpass, både mark och chins! kör du med döda starter på marken eller touch N go? :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-10-06, 11:03
ajabaja med ölen där;) vad är det du pluggar till btw?

stabilt ryggpass, både mark och chins! kör du med döda starter på marken eller touch N go? :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Haha, det blir några öl i veckan men eftersom jag vill uppleva allt som studentlivet har att erbjuda så orkar jag inte optinoja. Hade långa nyktra perioder innan jag började plugga förra hösten så har väl tänkt ta mina tre år på universitetet och göra det mesta av det.

Jag läser ett kandidatprogram i Retail Management vid Lunds Universitet. Just nu är tanken att jobba inom marknadsområdet í detaljhandeln för att sedan avancera till någon ledarposition ;)

Tack så mycket, chinsen går förvånansvärt bra och marken likaså! Kör med dödstart, la upp filmen på fb och hade ju faktiskt kunnat lägga upp den här om jag orkar ladda upp den på tuben :)

Antevisu
2012-10-06, 17:49
290912
Morgonvikt: 84,4

Militärpress - (pushpress)
65x5, 6, 6

Stångcurl
40x5
50x12
55x8, 6


061012
Morgonvikt: 84,7kg

Gick en pw på 7,6km efter lunch, sen gym vid 15-tiden och jobb 4,5h ikväll.

Funderar på att köra en "deload" vecka nu, nolla kolhydraterna och köra samma övningar som innan men långt ifrån fail, typ 10-15 reps.
Detta för att jag ökat nu i fyra veckor och är sugen på att ta en vecka med riktigt lågt på kolhydrater för att se hur formen blir. Kommer att tentaplugga till fredag och kan därför lulla runt som en zombie på dagarna utan problem :)
Vad tror ni om det? Här är dagens pass:


Pushpress
65x7, 6, 6

Stångcurl
20x10
40x5
55x12
55x10
55x8

Smalbänk
6 set, 50-60kg, 8-10 reps

Enarms pushdowns ss. omvända latsdrag (fokus på biceps)
3 set, 20/10 reps

Enarms pushdowns ss. enarmscurl i kabel ss. axelflyes
3 set, 12-20 reps

Mazr
2012-10-07, 12:33
Shit vad stark du är! Kul att du bevisar hur effektivt Leangains är :D Grym form också. Jag inspireras verkligen av detta, så nu i veckan blir det ökningar!

Ska absolut följa din journal. Alltid kul att följa seriösa LG-journaler!

Antevisu
2012-10-07, 17:33
Shit vad stark du är! Kul att du bevisar hur effektivt Leangains är :D Grym form också. Jag inspireras verkligen av detta, så nu i veckan blir det ökningar!

Ska absolut följa din journal. Alltid kul att följa seriösa LG-journaler!

Tack! *cupid* Då följer vi varandra!

071012
Morgonvikt: 84,3kg

Från och med idag har jag tagit bort kolhydraterna som planerat. Detta för att dels se hur formen blir om några dagar och i förebyggande syfte så jag inte går upp för snabbt i vikt. Började med en 30min promenad innan första målet, bröt fastan vid 13.30 och tog mig till gymmet. Efter gymmet var jag tvungen att handla mat så promenerade ytterligare ca 45min. Ikväll är det sista kvällsjobbet denna helgen, här kommer dagens pass.

Bålrotationer med stång mot golv
20x30 (endast stång)
30x24, 24, 24

Crunches med kv i maskin
15, 15, 15

Hängande frivändningar
55x10, 8
50x10, 10, 10
Brukar inte köra det men min gymbro körde curls så var lite social :)

Hängande benlyft
12, 10, 10

Sidolyft med hantel
18x10, 10

Concept 2 rodd
10 min

Antevisu
2012-10-08, 19:26
081012
Morgonvikt: 83,3kg

Andra dagen med lowcarb och ett annorlunda upplägg på dagens benpass. Bröt fastan kl 12 med ca 400g ceasarsallad, sen har jag ätit 2 ägg, 500g kvarg och en omelett på ca 300g kassler, 3ägg och ost post-wo.

Frontböj
5 set, 35-45kg, 15-20 reps TUT
Gjorde även en OH-squat, fifan vad svårt det var :D

Benpress
200x10, 10, 10

Liggande lårcurl
4 set, 10-12 reps

Benspark
2 set, 2 dropset

Vader
3 set

Lätt pass, blir nog hel vila imorgon pga tentaplugg osv.

Mazr
2012-10-10, 00:22
Intressant med lowcarb. Ska bli spännande att se hur du presterar och mår under tiden som du kör det. Hur känns det än så länge? Alltid nice att chocka kroppen, så länge man vet vad man gör dvs, och det verkar du göra!

Bra benpress och frontböj. Vad menas med TUT?

Antevisu
2012-10-10, 17:38
Intressant med lowcarb. Ska bli spännande att se hur du presterar och mår under tiden som du kör det. Hur känns det än så länge? Alltid nice att chocka kroppen, så länge man vet vad man gör dvs, och det verkar du göra!

Bra benpress och frontböj. Vad menas med TUT?

Ja det funkar helt okej att köra PF med lowcarb. Idag blev det t.ex. omelett, proteinshake, kvarg och nötfärs med keso. Känns bra än så länge, men delvis för att jag tar det lugnare på gymmet också :) Redan taggad på nästa måndag med mer carbs och tunga böj!

Med TUT menar jag Time under tension, alltså lång TUT i övningsutförandet där jag inte låser ut benen utan jobbar från maxdjup till kanske 10-20% kvar till utlåsning. Svårt att uppskatta men bränner bra i låren och träningsvärken idag var ett ett faktum!

101012
Morgonvikt:83,8kg

Fastade till 12.45 och krängde en omelett. Var på gymmet vid 16.10 för ett lättare presspass som jag körde med en tjejkompis. Såg ut som följande:

Incline hantelpress
33x12, 7

Bänkpress
6 set, 50-70kg, några set med fötter upp, olika repsantal

Cabelflyes nerifrån
3 set, 8kg, 10-15 reps

Militärpress
3 set, 40-50kg, 10-12 reps

Stångrodd supinerat grepp
50x20
70x12, 10
Tjejkompisen körde marklyft :D


Tricepspushdowns med stång
3 set, 20 reps

Lätt pass, eventuellt bara kardio imorgon då det är sista dagen att tentaplugga på... Jobb 4h ikväll.

Antevisu
2012-10-11, 18:42
111012
Morgonvikt: 83,9kg

Pluggat hela dagen och ätit väldigt lowcarb. Blir antagligen sista lowcarb dagen idag då jag funderar på att fira tentan imorgon med lite härligheter som t.ex. müsli, havregryn, bröd etc :D Vet inte om jag ser så mycket skillnad på formen men ska ta midjemåttet imorgon, se vad det säger och så kanske jag bjuder på någon bild i helgen.

Var på gymmet och körde kardio, only.

Crosstrainer
43min - nivå 12 (~570kcal)

Antevisu
2012-10-12, 16:17
121012

Avslutar mina 5 dagar av lowcarbing med lite dagsform.

Morgonvikt: 84,2kg Midjemått: 86,5cm Längd:186cm

927939279492792

Första två bilderna är direkt efter att jag har vaknat. Sista bilden är tagen efter dagens pass med bra ljus, pump osv osv :cool:

Gym 13:00

Marklyft
60x10
90x10
120x16
120x10
120x10
Körde touch-n-go med en relativ långsam excentrisk fas, där av antalet reps som jag antagligen inte hade orkat annars.

Chins med kv
20
12
10

Stångrodd supinerat grepp
55x15, 12, 12

Breda latsdrag
3 set, 15-20 reps

Återgår till mitt vanliga leangains upplägg nu med mer kolhydrater på de fyra tunga träningsdagarna och lågkolhydrat på resterande tre. Beroende på hur formen ändrar sig så försöker jag öka i styrka 3-4 veckor innan jag gör någon liknande lågkolhydrats-vecka.

Jeml
2012-10-12, 20:44
förvånansvärt bra form, riktigt grymma ben! mirin

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Mazr
2012-10-13, 00:59
Håller med ovanstående talare: gaaaalna ben! Brutalt med 16 reps på 120 kg. Lagom mör efter det, right?

Kämpa på!

Antevisu
2012-10-13, 14:25
förvånansvärt bra form, riktigt grymma ben! mirin

Tack! Förvånansvärt pga allt mitt festande eller för att formen är ungefär samma nu som för 2kg sedan? :D *flex*

Håller med ovanstående talare: gaaaalna ben! Brutalt med 16 reps på 120 kg. Lagom mör efter det, right?

Kämpa på!

Tack! Benen har varit prioriterade i ett år och framför allt baksida lår. Framsida lår har alltid varit bättre än baksida.

Det var jävligt mört kan jag säga, pumpen i ländryggen var enorm och var väl inte långt från maxpuls :D

Jag kämpar som vanligt!

Antevisu
2012-10-14, 19:47
141012

Efter två dagars tentafestande pallrade jag mig till gymmet idag för att komma tillbaka lite på banan. Har inte tagit någon morgonvikt så ska bli spännande att se imorgon om jag hamnade på överskott under helgen.
Idag såg träningen ut som följande:

Crosstrainer
Nivå 12 - 30 min (430kcal)

Stångcurl
20x20
25x15, 15, 15, 15
ss med axelflyes m. hantlar
8kg 5set 15-20 reps

Hammercurls
16x10, 10, 10
ss med hantellyft framåt m. hantlar
7kg 3 set, 12 reps

Jeml
2012-10-14, 19:56
Tack! Förvånansvärt pga allt mitt festande eller för att formen är ungefär samma nu som för 2kg sedan? :D *flex*


Ne för den vikten och väldigt överraskande ben! :D

Antevisu
2012-10-14, 21:21
Aha tack! :D Jag är ju dock inte stark i benen för fem öre... Skulle ju aldrig kunna ställa upp i FitnessFive t.ex. och kunna ha äran i behåll!

jsavefors
2012-10-14, 21:51
grymt krigat med benen. Riktigt imponerande!

Antevisu
2012-10-14, 22:41
grymt krigat med benen. Riktigt imponerande!

Thanks bro! Ska ta lite mått någon morgon samt se om jag kan hitta gamla mått. Jag krigar vidare! Spontant känns det som att triceps och vader kanske ska köras lite hårdare kommande veckor :)

Antevisu
2012-10-15, 17:10
151012
Morgonvikt: 85,8kg

Knäböj
115x5, 3, 2
BAAAAAAAAAAAAM!

Stela mark
60x12
90x12, 10, 10
Bam igen.

Utfall i smith
47x8, 8, 8

Enbens lårcurl
3 set, 15 reps

Vader i benpress ss. sumobenpress
4 set, 15-20 reps

Bra pass!

Antevisu
2012-10-16, 18:25
161012
Morgonvikt: 85,3kg

Okej, hann inte reflektera så mycket i gårdagens inlägg på grund av tidsbrist.
Plussade lite vikt över helgen, framför allt en del vätska, men formen känns lite sämre och det brukar jämna ut sig efter några dagar.
Återstår att se vad vikten är imorgon efter lowcarb idag.

Så jävla nöjd med gårdagens benpass! Tog ju en lätt vecka förra veckan så visste inte hur det skulle gå men valde ändå att slänga på 5kg extra i böjen.
Gjorde som sagt 5reps på 115kg första set vilket är ett ordentligt personbästa. Har nog bara gjort en singel på 115kg och i somras maxade jag 117,5kg på 83kg kroppsvikt.
I vintras när jag vägde 92kg säl gjorde jag en på 130kg.

Målet sedan långt tillbaka är att komma upp till 120kg knäböj och bli repstark! *flex*

Idag fastade jag till kl 13 och åt en omelett på kassler, tre ägg och keso. Tog en proteinshake vid 15.30 och mötte upp en tjejkompis för 40min jogg/promenad.
Åt 250g kvarg och var på gymmet 17.20ish för att köra biceps/mage. Till middag blir det 200g potatis, kassler, keso, lite hemmagjord sås och 250g kvarg.

Ez-curl ss. bålrotationer m. OL-stång mot golv
17,5x15
27,5x15
37,5x10, 10, 10
/////////////////
Stång+10kg - 5 set 24reps

Arnold curls
11x15, 15, 15
ss. Fällkniv på bänk
15, 15, 15

Scottcurl m. ez
22,5x10, 10, 8

Omvända smala latsdrag (fokus biceps)
3 set, 12-15 reps

Cablecrunches ss. Hammercurls m. rep (mot huvud)
5 set, 15-20 reps

Enarms kabelcurls
20 reps per arm

Riktigt bra pass med riktigt bra tryck! Imorgon blir det tung bänk och då hoppas jag på nya ökningar :)

Antevisu
2012-10-16, 19:34
92941
Bild från dagens pass. Rätt bra tryck! *flex*
Notera snubben i bakgrunden, vad sysslar han med? Curls på step-up bräda :D

Jeml
2012-10-16, 19:43
92941
Bild från dagens pass. Rätt bra tryck! *flex*
Notera snubben i bakgrunden, vad sysslar han med? Curls på step-up bräda :D

Jävlar ser bra ut, stor visuell skillnad mot dom bilder du postade tidigare *flex*

Antevisu
2012-10-16, 19:49
Tack! :D
Lite ådror och pump gör mycket skillnad men lite muskler har jag nog lagt på mig de senaste månaderna. Får väl slänga upp lite post-wo flexande någon dag om jag får någon bild jag är nöjd med *flex*

PureWhey
2012-10-16, 20:34
Grymma ben och grymma chins! Jag klarar nog runt 12...

Antevisu
2012-10-17, 18:14
Tack så mycket PW! :) Chinsen är bara att träna så kommer det med tiden!

171012
Morgonvikt: 85,5kg

Bröstpass idag och kände mig sjukt taggad! Åt första gången vid 12.30 och började med 1dl ris till kasslern. Sen blev det en chiabata (ca 100g) och kvarg med müsli innan gymmet. Ordentligt med kolhydrater för att lyckas höja mig från bröstpasset för två veckor sedan. Allt stämde och lyckades även få i mig mina 600mg koffein som jag ska innan pass. Det gick inte hela vägen dock ....

Bänkpress
95x5, 4, 3
EXAKT samma serie som senast fast sista repetitionen varje set gick upp ganska snabbt/lätt men så faila jag på den efter det.
Blev lite frustrerad men kände hopp om att nästa vecka finns det en till rep!

Incline hantelpress
33x8, 6, 5
-1 rep på alla set! *mini här blev jag förbannad...

Pecfly maskin
4 set, 12-15 reps

Dipsmaskin
3 set, 20 reps

Cableflyes nerifrån sittandes
3 set, 12 reps

Enarms pushdowns
5 set, 12-15 reps

Trots den knackliga starten gick resten av passet riktigt bra! Helt absurt tryck i triceps pga alla carbs innan passet!
Imorgon blir det rygg så flyttar jag den "lätta" dagen till fredag istället! Godkväll!

Jeml
2012-10-17, 19:58
jävlar vad bra du bänkar! :thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-10-17, 20:26
Försöker ju men lite små sur över att jag inte höjde mig någon repetition :(

Tack för tummen och kommentar!

Antevisu
2012-10-18, 18:27
041012
Morgonvikt: 84,5kg

Åt första gången vid 12.30, hade tvättid och gick med gubbarna till gymmet kl 16.30. Blev ett kort pass, men oj så bra det gick!

Marklyft
150x8
150x6
150x4
BAAAAAAAAM! *flex*

Chins
kvx10
25x6
25x5
25x5
Höjde 5kg, kändes bra!

181012
Morgonvikt: 85,5kg

Senaste tunga ryggpasset i quote, var två veckor sedan då jag körde en lättare vecka förra veckan.

Åt carbs i båda måltiderna innan gymmet och var där vid 17:15.
Kände mig lite seg hemma innan och hade fortfarande kraftig träningsvärk i baksida lår och röven från måndagens benpass.
Egentligen var det en lättare dag/vilodag på schemat med eftersom min ena gymbro åker på weekend till Barcelona flyttade vi fram ryggpasset en dag. Gick helt okej ändå! *flex*

Marklyft
60x10
90x6
120x6
160x4
160x3
160x2
Höjde vikten och det gick helt okej trots omständigheterna. Med en bättre dagsform borde jag ha någon rep till!

Chins
kvx10
25x7
25x6
25x6
Nöjd över att lyckas höja mig med en rep varje set!


T-bar
20x20
35x15, 15, 15

Maskinrodd
4 set, 10 reps

Latsdrag supinerade ss. breda bakom nacke (lätt)
3 set, 15-20 reps

Bra pass! Imorgon har jag en långpromenad inbokad om vädret tillåter. Vid motivation eller brist på annat att göra kanske det blir ett besök på gymmet också, annars är det 4h kvällsjobb och lowcarb-friday som gäller!

Jeml
2012-10-18, 19:04
Riktigt bra mark och chins du bränner av!

Antevisu
2012-10-18, 20:57
Tack Jeml! Det går ju framåt och det är väl det viktiga, däremot så känns det som man är så långt från alla andra när det kommer till styrka här på brädan! :D

Antevisu
2012-10-19, 15:51
Dagsform 19/10 2012

Morgonvikt: 84,2kg

Poserade lite idag vid kl 13 på fastande mage. Utan pump, vettigt ljus och tryck. Här är den nakna sanningen! :D

9303293033

Visar bland annat på den taskiga formen runt midjan där jag är mjuk och saknar definition.
Syftet med vintern är att inte bli fetare så jag kan göra en ordentlig diet till våren.
Funderar på att inte gå över 86kg morgonvikt (har legat på 85,5kg senaste två dagarna)

Tanken är att försöka öka i styrka nästa vecka också för att ta en lättare vecka med underskott efter det och sedan om 3 veckor ändra träningsupplägg.
Lite mer byggarinspirerat än vad jag kör nu.

Jag kommer även att fortsätta med mitt leangainsupplägg då jag trivs med det, tror på konceptet och det funkar utmärkt i studentlivet! *popcorn*

Någon konstruktiv på vad som borde förbättras volymmässigt? Själv tänker jag triceps och vader. :)

Antevisu
2012-10-19, 17:46
191012
Morgonvikt: 84,2kg

Hade inget plugg idag så passade på att sova nästan 11 timmar till kl 12. Poserade lite som dokumenterades (se ovan) vid kl 13 och åt en omelett vid kl 13.30ish.

Det har varit riktigt fint väder idag så mötte upp en klasskamrat och gick en timmas pw. Efteråt hade jag inget för mig så jag drog en vända till gymmet och körde ett lätt pass. Ikväll blir det 4h jobb. Trevlig helg! :D

Stående vadpress i smith
4 set, 20 reps
ss. med liggande frenchpress
4 set, 12 reps

Vader i maskinbenpress (stegrande vikt varje set)
Reps: 25, 25, 20, 20, 20

Sittande vadpress
4 set, 20 reps
ss. med maskincrunches
4 set, 20-25 reps

Enarms pushdowns
4 set, 12 reps

Jeml
2012-10-19, 18:34
formen ser bra ut, i mina ögon symmetrisk svårt att säga vad du behöver jobba på imo :)
kanske den/dom musklerna du själv vill ha mer utvecklade helt enkelt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-10-19, 18:46
Jeml, tack för feedback. Tycker också att jag hänger med rätt bra symmetriskt.

Alltid lika kul att se att du kikar in här! :D

Mazr
2012-10-19, 21:18
Den där formen var inte att leka med dude! WOW! Min krabba bleknar ju i jämförelse...
Diggar speciellt första bilden i serien, dubbelbiceps bakifrån. Jävligt bra rygg må jag säga. Beror väl på din intensiva mark -och chinsträning/styrka.

Bra skit i vilket fall som helst. KÖTT!

Antevisu
2012-10-19, 23:57
Tack Mazr! :D Nu gäller det för mig att se till att hålla formen bara, har jävligt lätt för att överäta och studentlivet är farligt med fester etc.
Du har mycket kött på överkroppen också, hade du haft lägre bf och poserat så som jag gör min krabba så skulle det nog inte vara så stor skillnad mellan oss.

Kul att du gillar bdb-posen, det brukar oftast vara den som jag blir mest nöjd med. Mycket ligger i att jag alltid haft ryggträning som favorit och hela förra året körde jag chins två gånger i veckan, ibland alla set till fail med kroppsvikt och ibland vartannat pass med vikt.

Tack för de fina orden!

Antevisu
2012-10-22, 19:23
151012
Morgonvikt: 85,8kg

Knäböj
115x5, 3, 2
BAAAAAAAAAAAAM!

Stela mark
60x12
90x12, 10, 10
Bam igen.

Utfall i smith
47x8, 8, 8


221012
Morgonvikt: 84,6kg

Utan träning i helgen så kände jag mig otroligt motiverad till dagens pass! Åt första målet vid 13-tiden och laddade med kolhydrater.
Var på gymmet vid kl 17 för ett benpass. Gick sjukt bra! :hbang:

Knäböj
115x6, 4, 3
Höjde mig en rep varje set! Så jävla nice! *flex*

Stela mark
90x12, 12, 12

Utfall i smith
37x10, 10, 10

Liggande lårcurl
3 set, 12 reps

Benspark (2 dropset)
3 set, totalt 36 reps per set

Vader i maskinbenpress
5 set, 15-20 reps (tyngsta 3 på 130kg)

Antevisu
2012-10-23, 19:36
93156
Dagsform - straight outta bed

231012
Morgonvikt: 83,9kg

Riktigt nöjd med formen. Detta är utan tvekan bästa definitionen jag haft runt midjan någonsin samtidigt som jag aldrig har varit så stark som jag är nu!
Jag tackar Leangains och köttar vidare! *flex*
Förhoppningsvis kan jag fortsätta på samma spår!

Idag åt jag första gången kl 12, eftersom jag kokade upp 18 ägg här om dagen så blev det slutligen 7 ägg innan gymmet och 250g kvarg. Low-carb idag och ett lättare pass på gymmet. Såg ut så här:


Crosstrainer
23min nivå 12 - 340kcal

Maghjul
10, 10, 10

Benlyft i ställning (raka ben)
20, 20, 20

Crunches i maskin
4 set, 20 reps

Bålrotationer med OL-stång
ss. med stångcurl
3 set, 15 reps

Repcurl ss. hammercurl m rep
3 set, 10 reps

Jeml
2012-10-23, 19:38
På vilket sätt följer du leangains? cyclar kcal intaget bara eller?

Formen ser bra ut :thumbup:

Antevisu
2012-10-23, 19:46
Jeml: Ah, fastar och äter mindre kcal och mindre kolhydrater tre dagar i veckan, högre kolhydrater de fyra andra dagarna. Räknar inga kcal eller något, ser till att hamna på 200g+ protein bara.

Tack så mycket, som sagt så är jag nöjd själv! :D

Jeml
2012-10-24, 10:25
Okej, förmodar att dagarna med mindre kcal och carbs är på icke-styrkedagar? :)

Antevisu
2012-10-24, 14:15
Jeml: Korrekt. Blir ofta styrketräning men lättare pass som armar, mage, vader.
Tunga dagarna med carbs är ben, bröst, rygg och axlar :)

Antevisu
2012-10-24, 18:12
171012
Morgonvikt: 85,5kg

Bänkpress
95x5, 4, 3
EXAKT samma serie som senast fast sista repetitionen varje set gick upp ganska snabbt/lätt men så faila jag på den efter det.
Blev lite frustrerad men kände hopp om att nästa vecka finns det en till rep!

Incline hantelpress
33x8, 6, 5
-1 rep på alla set! *mini här blev jag förbannad...


241012
Morgonvikt: 84,3kg

Bänkpress
95x5
95x4
95x4
Puuuuuh!

Incline hantelpress
33x10, 8, 7
Ökning!!!


Sittande kabelflyes
3 set, 15 reps

Dipsmaskin
3 set, 15 reps

Axelflyes m hantlar ss. framåtlyft med stång
3 set, 15/10 reps

Enarms pushdowns
5 set, 8-15 reps

Stående frenchpress
3 set, 12 reps

Antevisu
2012-10-25, 20:29
251012

Missade morgonvikten, var i skolan 8-13, bröt fastan med 5st ägg kl 14. Var på gymmet vid 17-tiden och körde ett lätt pass.

Crosstrainer
Nivå 13 - 30 min (450kcal)

Stående vadpress på platta i smith
4 set, 20 reps

Vader i maskinpress
3 set, 20 reps

Åker på weekend till Stockholm imorgon och tror inte det blir något gym innan det. Kan bli vila fram till Måndag med andra ord :)

Jeml
2012-10-25, 20:35
Bra tempo ändå på crosstrainern för att bränna 450 på 30min? :D

Antevisu
2012-10-25, 20:49
Jeml: Ja då, men sen hur mycket glädjemätare det är vågar jag inte spekulera i :D
Skriver av det mest för att komma ihåg själv men det motsvarar nog en 30min 5min/km tempo jogg.

Mazr
2012-10-27, 08:58
Skaaaplig bänk ditt as! :D Starkt!

Enjoy Sthlm nu, själv drar jag ner till hufvudstaden på onsdag.

Antevisu
2012-10-29, 19:23
Tack Mazr! Sthlm var nice, mycket god mat, dryck och trevligt sällskap!

221012
Morgonvikt: 84,6kg

Knäböj
115x6, 4, 3
Höjde mig en rep varje set! Så jävla nice! *flex*

Stela mark
90x12, 12, 12


Utfall i smith
37x10, 10, 10


291012
Morgonvikt: 85,2kg

Samma morgonvikt som fredagen innan Sthlm. Formen känns lite sämre så trodde jag hade plussat något kilo men nej nej, så det vart ju nice!

Drog till gymmet vid 16.30 för benpass, gick grymt! :hbang:

Knäböj
120x3
120x2
120x1
PB! Gjort en på 120 innan.


Stela mark
60x12
90x12, 10, 10

Utfall i smith
47x8, 8, 8

Enbens curl
4 set, 10-12 reps

Liggande lårcurl
3 set, 12 reps

Grymt pass! Härligt att få kriga upp 120 i böjen :D

Jeml
2012-10-29, 19:27
Fan vad bra böjt! :thumbup:

Angående formen kan jag uppleva att den försämras när jag äter sämre än vanligt trots att vikten står still. Kanske pga att sämre mat ofta kommer i kombination av mindre/ingen träning i samband med semestrar och liknande, för min del åtminstone ;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-10-30, 15:01
Tack Jeml! :D

Det ligger något i det du säger. Jag tror att man tappar lite vätska i musklerna samtidigt som man binder lite vätska utanför musklerna vilket leder till en visuellt sämre form på samma vikt.

Antevisu
2012-10-30, 20:09
301012
Morgonvikt: 84,4kg

Fastade till kl 13 och höll nere kolhydraterna under dagen. Var på gymmet vid 17, körde 45min mage och biceps, sen drog jag på tightsen och löparskorna. Mötte upp ett gäng glada studenter och löpte intervaller! Mycket trevligt.

Crunches i ställning med kv
ss. med stångcurl
3 set, 15 reps

Benlyft ss. bicepscurl > hammercurls m. rep
3 set, 20/12 reps

Sittande bakåtlutande hantelcurls ss. sidolyft med hantel
2 set, 8/12 reps

Crunches sittande i latsdrag med rep
4 set, 15 reps

Hantelcurls
3 set, 10 reps

Löpning
7min lugn jogg

4x4min intervall (ca 4min/km tempo)
2min vila mellan intervallerna

7min lugn jogg

Antevisu
2012-10-31, 19:55
241012
Morgonvikt: 84,3kg

Bänkpress
95x5
95x4
95x4
Puuuuuh!

Incline hantelpress
33x10, 8, 7
Ökning!!!


311012
Morgonvikt: 84,8kg

Åt första gången vid 12.30, laddade med carbs under dagen och taggade för bröstpass vid 17-tiden.
Blir nog underskott mån-fre nästa vecka, sen ska jag hem till familjen helgen den veckan och efter det ändrar vi om träningsstrukturen.
Blir lite mer pump/kontakt i alla övningar inklusive basövningarna och mindre vikthets.
Ska bli spännande att se hur kroppen svarar på det.
Här är dagens pass.

Bänkpress
100x3
100x3
100x2
Borde gjort en fyra första set men fick riktigt dålig träff. Första set var med andra ord riktigt lätt. Andra set fick jag kriga upp tredje rep och sista set gick två rep upp lätt men fail på tredje.

Incline hantelpress
33x9, 6, 5
Kände mig otroligt svag. Vet inte om det var för kort vila mellan set eller om det var pga att jag tog ut mig mycket i bänken.


Incline maskin-bröstpress
3 set, 10-12 reps

Bremer övn ss. axelflyes m. hantlar
3 set, 15 reps

Liggande french m. ez > (dropset smala pressar)
3 set, 37,5kg 5-7 reps

Pushdowns med stång
3 set, 20 reps

Enarms pushdowns
3 set, 15 reps

Triceps ext bakom huvudet m. rep
3 set, 15 reps

Bra pass förutom hantelpressarna. Har årets träningsvärk i vaderna från gårdagens löp och normal träningsvärk i ben och biceps. *flex*

Jeml
2012-10-31, 20:09
Fan vad starka bänkar! Reppa på 100kg:thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-10-31, 23:52
Tack Jeml! "Reppa" med tre stycken låter lite väl bra tycker jag dock ;)

jsavefors
2012-11-01, 00:14
Alltid lika inspirerande att kika in här. Du är grym!

Antevisu
2012-11-01, 17:17
Alltid lika inspirerande att kika in här. Du är grym!

Tack mannen! Jag försöker :D Tycker själv det är roligt med bilder och har varit lite dålig på att få in bilder här men är desto flitigare på instagram. Ska bättra mig ;)

011112
Morgonvikt: 85,5kg

Första november, typiskt höstväder i Helsingborg och en riktigt slapp dag. Ingen skola, inget plugg.
Sov till kl 11, byggde en omelett vid 12-tiden och var på gymmet vid 14.30.
Ikväll ska jag på bio med tjejen så har hållit kolhydraterna och kalorierna lågt under dagen för att kunna trycka 400g lösgodis ikväll *popcorn*
Dagens gym såg ut så här:

Crosstrainer
40min, nivå 12, 550kcal

Fällkniv på bänk
3 set, 12-15 reps

Sidolyft med hantel
3 set, 10 reps

Bollcrunches (raka och sneda)
3 set, 12-20 reps

Antevisu
2012-11-02, 18:23
021112
Morgonvikt: 83,6kg

Riktigt KNAS med morgonvikten. Var på bio igår kväll och unnade mig lite lösgodis. Opti som man är höll jag nere carbs och kalorierna under dagen plus att jag körde 10min extra kardio på gymmet. Målet var att plocka max 400g godis och ingen choklad, lyckades med det sistnämnda men landade på hela 750g lösgodis!. Haha, åt allt utom några stycken så minst 700g slank ner. Därför jag trodde att vikten skulle ökat men istället droppade jag 1,9kg över dygnet, konstigt *popcorn*

Sov till 12 idag, åt första gången vid 13.30. Kände mig seg och övervägde en vilodag men drog till gymmet ändå. Taskig dagsform och bara tre smörgåsar innan gjorde att marklyften kändes otroligt tunga, men jag är nöjd med passet ändå! :D

Marklyft
60x10
100x10
130x6, 6, 5, 5
100x8

Chins
kvx10
30x5, 4, 4
PB!! Aldrig kört med 30kg i midjan tidigare :D

Stångrodd
3 set, 15 reps

Kryssdrag
3 set, 15 reps

Pulldowns m rep ss. facepulls ss. latsdrag
2 set, 20/25/15 reps

Jeml
2012-11-02, 18:26
Haha vafan! godiset är ju dryga 2000kcal :p

Grymma chins :thumbup:

jsavefors
2012-11-02, 18:27
Starka chins ante!

Antevisu
2012-11-02, 18:32
Haha vafan! godiset är ju dryga 2000kcal :p

Grymma chins :thumbup:


Starka chins ante!

Haha, det var inga problem alls ;) Köper aldrig godis annars så då får man passa på.

Tack grabbar! Chins är väl det jag är bäst på *flex*

Jeml
2012-11-02, 20:01
Hehe ne men konstigt på vikten :confused:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-11-03, 16:25
Haha, ah vet Jeml! :D


Dagsfärska bilder tagna på gymmet
93380933819338293383


031112
Morgonvikt: okänd

Andra bilden är en "innan sidechest bild". Tyckte den var coolare än sidechesten så därför den fick hänga med. Sista bilden är en "Ako-pose" där jag försöker se bred ut över axlarna. Dagens pass såg ut som föjande:

FU bänkpress
20x20
50x15, 15
60x12, 12
70x10, 10, 10
Maxbrett grepp, fötter upp, relativt kort vila, pump.

Sittande hantelpress
21x10
17x12, 12, 12

Armhävningar ss. hantelshrugs
3 set, 15/25 reps

Hantellyft framåt ss. axelflyes
2 set, 10/15 reps

Jeml
2012-11-03, 16:27
bra bänkat!
jävligt väldefinierade ben! :thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-11-04, 18:31
Tack Jeml!! :D

041112

Började dagen med 2h brunch, 4 tallrikar med allt möjligt fint. Promenerade runt lite efter det och var på gymmet 16.15. Damage control :D Jobb ikväll också...

Crosstrainer
40min nivå 12 (530kcal)

Hantelcurl
12x10
14x10
18x10, 10, 10

Ristretto
2012-11-04, 18:53
Varför blandar du konditions-/förbränningsträning med styrketräning?

Antevisu
2012-11-05, 14:13
Varför blandar du konditions-/förbränningsträning med styrketräning?

Tjena! Kul att du kikar in! :)

Svaret på din fråga är för att jag tycker det är kul att styrketräna så då passar jag på när jag ändå är på gymmet och kör min kardio. Att bara vara där 30-40min tycker jag är lite och jag känner inte för att gå dit två gånger.

Jag kör bara kardio mina "lättare" dagar där jag kör armar, mage eller vader och försöker att inte köra kardio "tyngre" dagar där jag tränar ben, bröst, rygg och axlar.

Personligen tror jag inte att muskelutvecklingen eller återhämtningen blir särskilt negativt påverkad av att köra kardio innan och eftersom jag kör "lättare" styrketräning efter kan jag tänka mig att offra lite prestation. Då kardion är fokus de passen och ser jag styrketräningen mer som en bonus och nöje *flex*

Antevisu
2012-11-05, 19:20
051112
Morgonvikt: 86kg

Glömde först av att väga mig så hann dricka 1 ½ kopp kaffe innan vägning. Gissar därför på att den borde stått på ca 85,6kg.

Inledde en 4-dagars cut idag med ca 500kcal underskott till fredag för att se till så formen inte svävar iväg. Det betyder lite lättare vikter på mina "tunga" dagar då jag inte äter så mycket innan.

Idag hade jag skola 10-13, tog en vassleshake kl 12 och åt första målet mat kl 14. Var på gymmet 17.15 och körde följande:

Uppvärmning
5min cykel

Knäböj
5 set, 6-15 reps

Liggande lårcurl
3 set, 12-15 reps

Benspark
4 set, 12 reps

Benpress
50x15
100x12
140x12, 12, 12

Dips m. kv
20, 20, 15
Ingen utlåsning, inte maxdjup


Pushdowns med stång
5 set, 12 reps

Enarms pushdowns
1 set, 15 reps

Mickee
2012-11-06, 13:34
Denna har jag missat!
Trevlig journal med formbilder och bra vikter, ska följas!

Jeml
2012-11-06, 13:41
najs benpressar, vad körde du för vikter i böjen? :)

Antevisu
2012-11-06, 16:06
Denna har jag missat!
Trevlig journal med formbilder och bra vikter, ska följas!
Tackar, kul med en till läsare! :) Jag försöker få upp bilder så ofta som möjligt då jag själv tycker det är kul i en journal!
Härligt att du följer, fråga gärna om du undrar något! :D

najs benpressar, vad körde du för vikter i böjen? :)
Tack, men hade otroligt dålig dagsform. Ska lägga in benpress varje benpass från och med nästa vecka. Då blir det intressant att se vad man kan flytta för vikter.
Kände mig pinsamt svag i böjen pga. dagsform och lågt energiintag. Därför jag inte skrev ut vikterna men hade kort vila mellan seten och 75kg på stången.

Antevisu
2012-11-06, 21:14
06-11-12
Dagsform - Morgonvikt: 84,9kg
934729347393474

Första bilden är direkt på morgonen med flexade ben.
De andra två är efter gymmet och togs hastigt och spontant, därav den bristande poseringen framför allt i sidkistan.

Började dagen med skola 10-13, precis som igår tog jag en proteinshake kl 12 och åt första målet mat hemma vid 14. Tog en löprunda med min homeboy Alex som även hängde med till gymmet för ett pass :D

Löpning
10km - 52min
Höll "snack-tempo" och kände främst av vaderna. Lite krampkänningar så här i efterhand också.
Det var fint väder och konditionen känns topnotch.

Gym

Maghjul
10, 10, 10

Benlyft (raka i ställning)
20, 20, 20

Crunches i maskin
5 set, 15-20 reps

Chins
21
14
12
Nöjd över att göra 21st. Hade jag inte kört långsamt i början hade jag nog haft 24+ i mig.

Bicepscurl m. rep ss. hammercurls m. rep
3 set, 12/12 reps

Omvända latsdrag (fokus biceps ej utsträck)
3 set, 12-15 reps

Hammercurls m. hantel
16x12, 12, 10

Bra pass, främst nöjd med chinsen och löpningen. Det var skönt!

Antevisu
2012-11-07, 14:58
Utvärdering av senaste träningsupplägget


Tänkte att det är dags att utvärdera förra träningsupplägget som började V.37 och avslutades V.44.

START v. 37 lägsta vikt: 81,8kg (12 september)

knäböj
100x6, 4, 3

Stela mark
70x10, 10, 10

Bänk
90x5, 4, 4

Incline hantelpres
33x7, 5, 4

Marklyft
140x4, 3, 3

Chins
15kg 10, 8, 8

Slut v.44 genomsnittsvikt: 84,7kg

Knäböj
120x3, 2, 1 (115x6, 4, 3 veckan innan)

Stela mark
90x12, 12, 12

Bänk
100x3, 3, 2 (95x5, 4, 4 veckan innan)

Incline hantelpress
33x 10, 8, 7

Marklyft
160x4, 3, 3

Chins
30kg 5, 4, 4

Sammanfattning
Knäböj: +15kg
Stela mark: +20kg
Bänk: +7,5kg (uppskattat)
Marklyft: +20kg
Chins: +10kg (uppskattat)

Egna tankar
Morgonvikten har ökat nästa 3kg
Formen är den samma, snäppet vassare till och med
Det har varit kul och lätt att hålla koll på ökningar
Viktigt med 3 "lätta" dagar utan prestationskrav

Nästa vecka, med start 12/11 kommer bli lägre vikter och fler reps. Mera volymträning helt enkelt. *flex*

Antevisu
2012-11-07, 17:57
071112
Morgonvikt: 84,5kg

Fastade till 13 och åt 4 ägg. Åt 250g kvarg kl 15 och var på gymmet vid 15.45.

Bänk
20x20
60x20
75x20
80x13
80x9 (fick kramp i röven)
75x12
Bra serie, borde gjort fler än 9st andra set på 80kg men fick kramp i röven och var tvungen att lyfta benen...

Incline hantelpress
20x12
23x10, 9, 10
Kort vila, strikt och fokus på kontakt. Här märktes det att jag inte ätit så mycket!


Pecdec
3 set, 15 reps

Sittance cableflyes nerifrån
3 set, 15 reps

Dipsmaskin
3 set, 15-20 reps

Enarms pushdowns
4 set, 12 reps

Bra tryck och helt okej pass trots det låga energiintaget!

Antevisu
2012-11-08, 20:36
081112
Morgonvikt: 83,4kg

Dagarna går som planerat med underskott idag igen. Imorgon åker jag hem till familjen i GBG över helgen så då lär jag äta på lite mer. Blir vilodag imorgon och så har jag planerat in ett pass hemma på lördag. Idag körde jag bara kardio på gymmet och ska se till att ta midjemåttet imorgon också!

Crosstrainer
60min nivå 12 (830kcal)

Mickee
2012-11-08, 21:08
Kul med utvärdering, ser riktigt bra ut!

jsavefors
2012-11-08, 21:20
bra form och roligt med utvärdering ante. Ser riktigt lovande ut detta!:)

Antevisu
2012-11-09, 09:50
Kul med utvärdering, ser riktigt bra ut!

bra form och roligt med utvärdering ante. Ser riktigt lovande ut detta!:)

Tackar boys! Kul att ni kommenterar, journalen känns så död annars ;)
Bättre ska det bli! *flex*

091112

Morgonvikt:84,2kg Midjemått:86,5cm (största under navel)

Då avslutar jag min "underskotts-vecka". Morgonvikten gick upp lite över senaste dygnet pga att jag gick loss på några skivor vörtbröd samt åt potatis efter gymmet. Vörtbröd asså, love that shit! *cupid*

Midjemåttet är samma som det varit i September osv, alltså "tangerat" det lägsta jag mätt någonsin vilket jag är glad med. Det betyder ändå att formen vid midjan är ungefär den samma :D

Nu blir det skola sen en helg hos familjen i GBG. Räknar med några extra kilo vätska och kommer tillbaka till HBG och rutinerna på söndagkväll.
På måndag sparkar vi igång det nya träningsupplägget som kommer sträcka sig till slutet av Januari om allt går som planerat.

STAY STRONG!

Jeml
2012-11-09, 11:47
riktigt bra ökningar du gjort på den korta tiden :thumbup:

Ang midjemåttet ska man väl mäta på smalaste stället runt naveltrakten? spelar antagligen ingen roll så länge man alltid mäter på samma ställe :)
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-11-09, 16:54
Tack Jeml!

Som du skriver är väl det viktiga att man mäter på samma ställe varje gång. Anledningen till att det blivit det största måttet precis under naveln är för att jag läste att det var den vanligaste mätpunkten :)

Antevisu
2012-11-11, 14:23
Snart är helgen hemma hos familjen över. Tänkte sammanfatta lite kort hur det sett ut hittills och vad jag tränade igår :)

101112

Åt god mat på fredagkväll när jag kom hem till morsan. Har skitit fullständigt i PF för att kunna passa på att pressa så mycket godsaker som möjligt :)
Blev ett pass på Classic Gym Härrya, riktigt hardcore och bra gym med härlig atmosfär. Ska se om jag kan få upp lite bilder någon dag för skojs skull.
Körde följande:

Militärpress
20x20
40x10, 10
50x8, 8, 8

Sittande hantelpress u. ryggstöd
17x12, 12, 12

Hantelcurls ss. axelflyes
3 set, 12/15 reps

Stångcurl
20x12, 12, 12

Pushdowns m. rep
20 reps

Axelpress i maskin (liknande hammerstrength)
3 set, 15 reps

Frenchpress maskin
3 set

Ingen vidare struktur eller så men bra tryck! Kul att träna med lillebror och hans polare samt att få se deras gym :)

111112

Farsdag, mat, skjutit lerduvor, mat hos farmor osv osv. Åker tillbaka till HBG ikväll, så ska bli spännande att se morgonvikten imorgon :D
Då börjar även det nya träningsupplägget!!! Taggad till tusen!

jsavefors
2012-11-11, 14:57
Skönt att släppa vardagen och allt vad den innebär ibland också. Tror att du kommer stå för en sjuk träningsvecka nu efter helgen. :)

Antevisu
2012-11-11, 15:32
Ja det är riktigt skönt faktiskt! Livet som student nere i HBG är väldigt inrutat, med skola, träning osv. Det skönaste är faktiskt att släppa tankarna om maten då jag har en tendens att göra det lätt för mig och äta samma saker hela tiden annars.

Jag kan nästan garantera att kommande vecka kommer bli galet bra. Har byggt upp mycket tagg och laddat med carbs hela helgen, hahaha :D

Antevisu
2012-11-12, 20:13
Ny fas i träningen - fokus volym!

121112
Morgonvikt: 85,7kg (+1,5kg över helgen)

Ny vecka, nytt upplägg med träningen och taggad till max *flex* . Som det syns på morgonvikten har jag laddat med carbs hemma hos familjen hela helgen, får väl se om den sjunker lite kommande dagar. Vägde 89,5kg på gymmet efter dagens pass, det var ett tag sen sist!

Dagens pass bjöd på blandade känslor. Tryck och pump i benen var 10/10 men vi (jag och mina två vapendragare/roomies/gymbros) blev så illamående att vi bröt efter 35min och tre övningar! *gah!* Tror aldrig jag mått så här dåligt av träning, inte ens av backintervaller... Vi avlöste varandra mellan seten utan extra vila, klockade vilan till mellan 90-120 sekunder. Så här såg passet ut iallafall:

Knäböj
50x15
70x15
80x15, 12, 10
70x12

Stela mark
50x15
70x10, 10
Hade helt sjuk pump i ländryggen....

Benpress (vikt utan släde)
100x15
150x15, 15, 15
1-2% från att spy. Såg stjärnor. Hoppas nästa benpass kan fortsätta efter benpressen.

Antevisu
2012-11-13, 20:38
131112
Morgonvikt: 85,2kg

Satan vilken träningsvärk jag har i benen idag, helt gaaalet! Kan knappt gå ner för trappor och det gör ont när jag sitter på röven :D

Var i skolan kl 10 för att plugga och fastade till 12, drog hem vid 14 och tvättade till 17. Sen drog vi till gymmet för ett lättare pass, såg ut så här:

Stående vadpress i smith dropset till kv
5 set, 47kg 20 reps > kv 15 reps

Vader i benpress
120x15, 15, 15, 15

Sittande vadpress
35x20, 20, 20

Maskincrunches
5 set, 20 reps

Stångcurl ss. sidolyft m. hantel
20x20, 20, 20 / 17x12, 12, 12

Kabelcurls
4 set, 10-12 reps

jsavefors
2012-11-13, 20:40
Bra pass ante!
Spännande ose utvecklingen med det nya upplägget:)

Antevisu
2012-11-13, 20:53
Tack mannen! Ja, det ska bli spännande att se hur det utvecklar sig.
Överlag är jag otroligt motiverad till träningen och njuter av varje pass, då brukar det gå bra oavsett typ av upplägg :D

jsavefors
2012-11-13, 21:44
Tack mannen! Ja, det ska bli spännande att se hur det utvecklar sig.
Överlag är jag otroligt motiverad till träningen och njuter av varje pass, då brukar det gå bra oavsett typ av upplägg :D

Precis.
Sen att variera träningen gör ju att du mår bättre både fysiskt och psykiskt. Kommer att bli en grym vecka!:)

Ristretto
2012-11-13, 21:51
Precis.
Sen att variera träningen gör ju att du mår bättre både fysiskt och psykiskt. Kommer att bli en grym vecka!:)

This.

Kör hårt!:)

Antevisu
2012-11-14, 11:24
Precis.
Sen att variera träningen gör ju att du mår bättre både fysiskt och psykiskt. Kommer att bli en grym vecka!:)

This.

Kör hårt!:)

Exakt, variation är nyckeln till framgång!
Tack Ristretto, hårt ska det vara! :)

Har ännu värre träningsvärk i underkroppen idag och nu börjar även värk i vaderna krypa fram.
Bröst och triceps idag på gymmet, sen eventuellt egna hamburgare hemma på det, kan knappt vänta! :D *flex*

Antevisu
2012-11-14, 21:44
141112
Morgonvikt: 86kg

Fan, nådde mitt högsta tak imorse med vikten. Hade tänkt innan att inte gå över 86kg morgonvikt för att slippa onödigt dietande till våren så får tänka lite på energiintaget eller höja taket :smash: Man vill ju inte gå miste om muskelökningar heller men får se hur jag gör.

Bröstpass idag och hade ett sju-helvetes-tryck. Riktigt fint :D Så här gick det!

90-120 sekunders vila mellan alla set - i hela passet

Bänkpress
40x15
50x15
70x15
80x12, 8
75x8
70x8
Strikt, kontrollerat och fokuserat. En rep från fail alla set typ.

Incline hantelpress
18x10, 9, 8
16x9
Sjukt låga vikter men precis som i bänken, pausade en sekund i botten varje rep och körde tills jag var en rep från fail. Galen pump!

Sittande kabelflyes nerifrån ss. uppifrån
3 set, 15-15/12-12/10-10 reps

Sittande axelflyes ss. lätta frenchpress
3 set, 12 reps

Enarms kabelpushdown/kickbacks
5 set, 10-15 reps

Pushdowns rep/stång
3 set, 15 reps

Ska knäppa någon skaplig nakenbild någon dag så ska ni få se hur formen är. *flex*

Antevisu
2012-11-16, 19:53
151112
Morgonvikt: 87,2kg midjemått: 88,5cm

9372093721

Kände mig slapp runt midjan och midjemåttet visade 2cm för mycket. Ska dra ner lite på käket några dagar tills jag är tillbaka på rätt spår.

Gym blev bara 30min crosstrainer.

161112
Morgonvikt: 86,2kg (strax över taket)

Dagsfärska bilder på ryggen efter dagens pass
937229372393724

Marklyft
50x15
80x10
110x10, 10
100x10, 10
80x10
Kort vila, svettigt som fan. Mega tryck i länden!

Chins med kv
13, 10, 8, 8
Strikta, långt över räcket med huvudet, tryck!

T-bar
25x15, 15, 15

Smala latsdrag
3 set, 12 reps

Baksida axlar
2 övningar i superset, 15-20 reps

Nu blir det jobb resten av kvällen. Trevlig helg! *flex*

Antevisu
2012-11-17, 16:06
171112
Morgonvikt: 84,7kg Midjemått: 87cm

Okej, fråga mig inte hur det är möjligt men fick tillbaka formen direkt. Ligger väl lite över midjemåttet så tänkte hålla nere maten lite nu under helgen och äta på mer till måndagens benpass. Har riktigt mycket träningsvärk i ryggen (redan...) och fortfarande i brösten från i onsdags. Var på gymmet idag och köttade axlar och lite triceps, blev ett riktigt bra pass!

Militärpress (lite pushpress)
20x15
30x15
40x15
50x12, 10
45x10, 11
40x12
Kort vila, svettigt och bra tryck!

Hängande frivändningar
50x12, 10, 10

Sittande hantelpress u. ryggstöd
15x15
18x14, 11
15x15, 12

Sittande axelflyes ss. hantelshrugs
3 set, 12/20 reps

Tricepsext. m. hantel sittande bakom huvudet
20x11, 10, 9

Enarms pushdowns
4 set, 10-15 reps

Repextensions ss. pushdowns
3 set, 12-15 reps

Jeml
2012-11-17, 19:03
fan va du åker bergodalbana med vikten:D

skönt att formen hämtade sig fort, ser förövrigt bra ut:thumbup:
hade inte gissat att du vägde ~85kg utifrån dom bilderna:p

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

jsavefors
2012-11-17, 23:58
riktigt bra form på framförallt ryggbilden där.
Du sitter på en riktigt fin form nu. Riktigt kul att se:)

Antevisu
2012-11-18, 18:42
fan va du åker bergodalbana med vikten:D

skönt att formen hämtade sig fort, ser förövrigt bra ut:thumbup:
hade inte gissat att du vägde ~85kg utifrån dom bilderna:p

Haha, jag vet. Har alltid haft en tendens att bli så men vet inte varför :smash:
Tackar och bockar, vad hade du gissat? Att jag ser tyngre eller lättare ut? :)

riktigt bra form på framförallt ryggbilden där.
Du sitter på en riktigt fin form nu. Riktigt kul att se:)
Tack man! För första gången i mitt liv lyckas jag hålla viktökningen i en "lagom" takt och på så sätt behålla formen. Riktigt nöjd över detta!

Såg på IG att du också satt ett vikt-tak, vad är tanken när du når det? Diet direkt eller ligga kvar på den vikten ett tag?

181112
Morgonvikt: okänd

Blev vilodag från träningen idag men tog med tjejen på spa! Fy satan vad skönt, bland det bästa jag gjort. Har aldrig fått riktigt massage innan och detta var underbart för ryggen! Badade även jacuzzi, fick rensat fötterna av lite fiskar och åt sjukt god thaimat efteråt. Bra söndag!

Jobb ikväll och imorgon blir det ben på gymmet. TAGGA

Jeml
2012-11-18, 18:48
Haha, jag vet. Har alltid haft en tendens att bli så men vet inte varför :smash:
Tackar och bockar, vad hade du gissat? Att jag ser tyngre eller lättare ut? :)



Haha :p kanske beror på att invägningarna inte sker efter samma förutsättningar?
t.ex. att du en dag väger dig 7 timmar efter senaste måltiden och att du dessutom kanske åt 4000+kcal just den dagen medans du en annan dag väger dig 12h efter senaste måltiden och du den dagen åt 2500 kcal?? :)

Lättare, åtminstone utifrån bilderna du är "un-pumped" på ;) men dina ben är ju maffiga, kanske gömmer en del kilon :D

Fan va skönt med massage !

Antevisu
2012-11-19, 09:45
Jeml: Haha, kan väl vara något sånt men det viktigaste är väl hur formen ser ut i spegeln. Lätt att haka upp sig på vågen..

Okej, ja benen har tagit sig ordentligt senaste året :) Massagen var underbar, riktigt värt!

Antevisu
2012-11-19, 09:49
93781
Här är en bild av formen igår efter spa för er som inte följer mig på IG.
Det var ganska spännande ljus i omklädningsrummet så knäppte en bild.
Thaimaten vi åt till vänster *flex* Inget filter.

Antevisu
2012-11-19, 19:44
191112
Morgonvikt: 86,2kg

Knäböj tid: 10min
20x15
50x15
70x15
80x15, 15, 15, 15
Tog alltså endast 10min att köra alla set utom det första med stången. Galen pump som vanligt och inget pausande mellan repsen. Höjde mig från förra veckan genom att köra 15 på alla 80-set och även att jag gjorde 80 sista och inte 75 som senast!

Benpress
100x15
130x15
160x15, 15, 15
Lite mer vila mellan set men detta tog ca 13 min att genomföra. Ingen utlåsning eller vila mellan reps här heller, kontrollerad excentrisk fas.

Stela mark
60x10, 10, 10
Otroligt tungt, svårt att få kontakt men blev bättre mot slutet.

Liggande lårcurl
20x12, 12, 12

Otroligt bra pass! Fortsätter jag så här kommer det bli en bra vinter *flex*

Jeml
2012-11-19, 19:48
Grymt böjt! Kan tänka mig att 15reps på 80kg svider!

Släpar baksida lår för dig? Verkar på vikterna, kanske sätta det på prio listan? :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-11-21, 17:43
Jeml: Tack mannen, det sved ordentligt och gör fortfarande så här två dagar i efterhand!
Jag är riktigt nöjd med böjandet i måndags och imponerad över att det endast tog 10min :D

Baksida lår har alltid släpat för mig men tror faktiskt att jag kommit ikapp rätt bra. Har varit prio på baksida i över ett år nu och ser man tillbaka på gamla benpass kör jag nästan aldrig någon isolation för framsida för att det ska jämna ut sig.
Angående vikterna behöver jag inte mer efter böj/benpress. Räcker med två hack/plattor (20) i liggande lårcurl och tolv kontrollerade reps för att jag ska dö!

Igår var jag på gymmet och körde men blev ingen update här. Skriver ner det nu så återkommer jag efter bröstpasset med ännu en update ikväll :)

201112

Crosstrainer
30 min, nivå 12, 425kcal

Maghjul
10, 10, 10

Vadpress i maskin ss. fällkniv på bänk
95x20 / 12
102x20 / 12
109x20, 20, 20 / 12, 12, 12

Stående vadpress i smith dropset tåresningar m. kv
ss. Stångcurl
3 set, 20 > 20 / 10 reps

Omvända latsdrag (fokus biceps)
3 set, 12-15 reps

Enarmscurl i kabel
3 set, 12 reps

Antevisu
2012-11-21, 20:39
211112
Morgonvikt: 85,5kg Midjemått: 87cm

Riktigt bra form i morse! Tog lite bilder där en åkte upp på instagram. Orkar inte lägga in någon här ikväll tyvärr. Blev ett ganska sent bröstpass idag då vi gick till gymmet kl 18.

Bänkpress
50x15
70x15
80x9
75x7
70x8
65x8
Galet bra tryck, körde långsamt och kontrollerat. Blev lägre vikter och färre reps än senast och tror delvis det hade pga utförandet med stopp i botten. Kunde inte göra en fler på något set och uppskattar vilan mellan set till ca 90 sekunder.

Incline hantelpress
18x8, 7, 6
16x9
Lätta vikter här med men kändes som fan. Paus i botten varje rep.

Smalbänk i smith
37x10
42x9
37x10, 10
Sällan jag kör detta men vill ju ha mer kött på triceps!

Frenchpress m. ez
27,5x10, 10, 8

Gigantset: Axelflyes, hantel "nerifrån-upp" (bröst) & triceps ext. m hantel bakom huvud
3 set, dropset i axelflyes 9x12 > 7x12 / 12-15 reps på de andra med

Enarms kickbacks (pushdowns) i kabel ss. axelflyes i kabel
3 set, 15-20 / 12 reps

Gött pass, bra tryck genom hela passet och det såg det bra ut i spegeln :D

Jeml
2012-11-23, 08:27
Grymt bänkat :thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-11-23, 16:42
Jeml: Thanks bro! Alltid lika kul att se dina inlägg här :)

221112
Morgonvikt: 85,9kg

Hann inte uppdatera här igår så blir en uppdatering idag istället. Var på gymmet igår och köttade rygg. Eftersom vi har finbesök över helgen blir det inget gym igen förrän söndag eller måndag.

Marklyft (6 set tog 17 min)
60x10
80x10
115x10, 10
110x10
100x10
80x10
Asså det här kan vara det jobbigaste jag gjort någonsin. Fy faaan säger jag bara. Hade sån pump i ländryggen att jag fick lägga mig mellan sista seten... Gaaalet.

Chins
15, 9, 8, 8
Inte lika långsamma som förra gången därför det blev lite fler första set. Runt 90 sekunder vila här som vanligt.

T-bar
4 set, 12-15 reps

Enarms kabelcurl
4 set, 12 reps

Kabelcurl ez ss. stående rodd (supinerat grepp)
3 set, 12/25 reps

Snuskigt svettigt och oerhört jobbigt pass. Vilan i helgen behövs!

jsavefors
2012-11-23, 17:12
Grymt bra med marken där.
Det känns så mycket mer och blir en större utmaning när man baserar det på tid. Fortsätt så!:)

Antevisu
2012-11-27, 16:39
Save: Tack! Köra mark på tid är fan riktigt hemskt asså :D Du borde testa det din sadist!

261112
Morgonvikt: 87,3kg

Blev ingen update igår så här kommer måndagens update! Efter vila från träning fre, lör och sön, krök tors och lör samt ostrikt kost under samma period kändes formen vattning och vikten var lite högre än vanligt. Drog ner lite på kollisarna och körde ett köttigt benpass som såg ut så här:

Knäböj (90sek vila)
50x15
70x15
80x15, 15, 15, 12
Sämre dagsform än senast och därför blev det riktigt tungt mot slutet! Tog tid så det inte blev mer än 90sek vila. Riktigt tungt!

Benpress
100x15
160x15, 15, 15, 15
Höjning med ett set från 130>160kg.

Stela mark
55x15, 15, 15
Kändes bra, lite bättre med kontakten än senast

Ska kila iväg till gymmet strax, så då blir det en uppdatering för idag (tisdag) :D

Jeml
2012-11-27, 16:48
stabilt benpass, riktigt bra att köra 15reppare på 80kg i böjen!

kort vila i mark är ..brutalt speciellt kombinerat med högreps (omkring 10reps) :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-11-27, 20:08
Jeml: Tack man, 15 reppare i böjen är köttigt som fan. Funderar på att köra någon vecka till sen höja vikterna och köra 12 reppare för att sedan fortsätta ner på 8 reppare sista veckorna. Får se hur det blir, tror på ett sådant upplägg.

Jag tror fan marklyft med kort vila är värre än böj, men det är typ som pest eller kolera :D

271112
Morgonvikt: 86,9kg

Vikten är på väg åt rätt håll, borde vara tillbaka på banan i slutet av veckan igen. Pluggade i skolan idag sex timmar, tenta tidigt imorgon så var på gymmet och körde ett lättare vader-mage-biceps-kardio pass. Såg ut så här!

Vader i benpress
50x25, 25, 25
100x20
130x20, 20, 20

Vader på bräda smith ss. fällkniv på bänk
37x20 / 12
67x15, 15, 15 / 12, 12 ,12

Vader i maskinpress (dropset)
130x20, 109x15, 95x15

Sittande vadpress ss. maskincrunches
4 set, 15/20 reps

Stångcurl ss. sidolyft med hantel
25x20, 15, 15 / 18x12, 12, 12

Enarmscurl i kabel
4 set, 12 reps

Crosstrainer
20min nivå 13 - 320kcal

Gött pass, 5h tenta imorgon 8-13, tvättid 12-17, bröstpass på gymmet efter det!

Antevisu
2012-11-28, 19:50
281112
Morgonvikt: 86,3kg

Gick upp okristligt tidigt 07.00 vilket är galet i mina studentmått mätt där en vanlig dag börjar med uppstigning vid 9-tiden. Gjorde klart tentan tidigt som gick bra sen chillade jag hemma framför kolo/youtube och tvättade. Gick till gymmet för ett bröstpass kl 17 som såg ut så här:

Bänkpress
50x15
70x15
80x12, 8
75x7
70x6
Fan vad man dör snabbt med kort vila. Förväntade mig fler reps men det kändes bra!

Incline hantelpress
19x8, 8, 7, 6
Ökning! Tryck!

Sittande bröstpress i maskin
3 set, ett dropset varje 15 > 10 reps

Frenchpress > smala pressar med ez
22,5kgx12-12, 12-10, 10-10

Sittande tricepsext m hantel bakom huvud
ss. axelflyes m. ett dropset
2 set, 10-12 reps

Sittande kabelflyes nerifrån > uppifrån
2 set, 12/10 reps

Pushdowns med rep
2 set, 30 reps

Helt okej pass, kändes bra men skulle nog tränat lite tidigare på dagen.

jsavefors
2012-11-28, 20:53
Grymt intensivta pass nu ante. Kul att se!:)

Jeml
2012-11-28, 20:54
vad kör du för vila? grymt med 12 reps på 80kg i bänken :thumbup:

vad hade du tenta i? :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-11-29, 09:54
Grymt intensivta pass nu ante. Kul att se!:)
Tack så mycket! Känns i kroppen och musklerna att man skruvat upp volymen några snäpp jämfört med förra upplägget *flex*

vad kör du för vila? grymt med 12 reps på 80kg i bänken :thumbup:

vad hade du tenta i? :)


Tack! Har gjort 16st på 80 senast jag testade att köra maxreps men då med studs. Dessa är kontrollerade där vissa reps görs med paus i botten så tror jag gör fler "ful-reps" på 80 nu ;)

Jag vilar max 90 sekunder, om jag kör någon "lättare" övning mot slutet av passet kan det bli kortare vila och ibland ingen alls om jag super-/gigantsetar övningar.

Hade tenta i affärsredovisning, 6hp tror jag tentan var på men är inte säker.
Vad pluggar du?

Jeml
2012-11-29, 10:26
okej, roligare att träna med kort vila ju :)

okej! fan 6hp låter som en ganska mastig tenta?
jag läser till ingenjör i industriell ekonomi:) läste lite strö företagsekonomi kurser förra våren också i brist på annat :p

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-11-29, 12:33
Ja, svettigare pass på kortare tid med förhoppningsvis bättre muskelutveckling.

Trevligt med industriell ekonomi, ja tentan var på 5 timmar och typ halva kursen.

Jeml
2012-11-29, 14:48
Ja, svettigare pass på kortare tid med förhoppningsvis bättre muskelutveckling.

Trevligt med industriell ekonomi, ja tentan var på 5 timmar och typ halva kursen.

ja precis :)

okej, segt jag tyckte det var väldigt många sidor att plöja igenom i diverse böcker inför tentor i dom ekonomi kurser jag läste :p

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-11-29, 20:31
291112
Morgonvikt: 86,1kg

Varit i skolan, fastade till 12.30, softade fram till 17 då jag var på gymmet. Hjälpte en tjejkompis med ett träningsupplägg så körde till och från med henne i två timmar. Skriver ner de övningarna som är värda att nämna (de som kändes).

Marklyft
5 set, 15 reps lätt

Stela mark
2 set, 15 reps lätt

Lårcurl
3 set till fail

Rövpress
3 set, 12-15 reps

Stångrodd
3 set, 12 reps

Breda latsdrag
3 set, 12 reps

Alternerade hantelcurls ss. hantelshrugs
3 set, 10-12 / 20 reps

Stångcurl i kabel
3 set, 10-15 reps

Svettigt pass men väldigt långt som sagt. Blev väl bättre bicepsträning än ryggträning. Imorgon blir det skola - vila - jobb och nästa pass blir väl på lördag. Trevlig helg!

Antevisu
2012-12-01, 18:52
94138
011212
Morgonvikt: 86,0kg

Tog en bild i morse efter att jag stigit upp. Ligger på min utsatta maxvikt och tänker alltså inte bli tyngre än detta innan diet som blir någon gång i vår. Ska bli riktigt spännande att se hur det går att hålla vikten, aldrig lyckats med det tidigare :D

Var på gymmet och körde lite press. Testade att maxa i bänken men fick lite hjälp på 117,5 så räknar inte det som ett pb, men annars är jag nöjd. Har aldrig varit så här stark procentuellt på kroppsvikten tidigare. Mitt förra pb i bänk 1x115 gjorde jag i Februari med en kroppsvikt på 92kg.

Bänkpress
50x5
70x5
80x1
90x1
100x1
110x1 (lätt!)
117,5x0
117,5x0
Som sagt, borde klarat första pb försöket men fick dålig träff och lite hjälp. Nästa gång jag försöker kommer jag säkert klara det!

Pushpress
20x15
50x12
60x10, 8
50x10

Frenchpress
4 set, 12-15 reps 2 forced reps varje set

Gigantset: axelflyes, framåtlutande axelflyes och hantellyft framåt
3 set, 12-20 reps

Omvänd pecdec
4 set, 15 reps

Enarms pushdowns ss m axelflyes i kabel
3 set, 12/10 reps

Fortsättning följer.. nu blir journalen: Konsten att behålla vikten och förbättra formen ;)

jsavefors
2012-12-01, 20:08
Bra form och bra pressar ante. Nästa försök så smäller du garanterat upp nytt pb. :)

Antevisu
2012-12-02, 16:36
Tackar Save! Det tror jag också så blir väl ett försök om två veckor eller något ;)

Jeml
2012-12-02, 17:21
bra form ante! armarna ser riktigt bra ut!
på den bilden ser det ut som benen släpar lite storleksmässigt? jäkligt definerade dock:thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-12-03, 01:13
Tack Jeml! Armarna har jag kämpat med och ser faktiskt skillnad sen några månader tillbaka, riktigt kul :D Tror det är bilden som spökar för benen är fas med resten, de får ju dock gärna bli större ;) Jobbar ju dock på baksida och vaderna som ser okej ut framifrån men saknar volym bakifrån, typ..

Antevisu
2012-12-03, 19:48
031212
Morgonvikt: 85,3kg

Blev lite chockad när jag ställde mig på vågen. Trodde verkligen inte att jag skulle tappa i vikt under helgen då det slank ner både det ena och det andra :smash: Men men, det kanske visar sig imorgon?

Var på gymmet idag iallafall och körde ben, sparkade igång passet vid 17.30 och det såg ut så här:

Knäböj (90 sek vila)
20x15
40x12
60x12
85x12, 12, 12, 12
Usch, fy, blä vad tungt det kändes idag. Första set gick bra vilket det brukar göra men sen tog det emot! Sänkte från 15>12 reps och höjde vikten från 80>85 men funderar starkt på att köra lägre vikt nästa vecka och få mer kvalitet i utförandet. Var tvungen att låsa ut knäna och vila sista repsen de två sista seten *spy*

Benpress
100x15
150x12
180x12, 12, 12
Kändes bra, höjde 20kg och gjorde 12or istället för 15. Brände skönt i benen!

Stela mark
50x15, 15, 15, 15
Lätt vikt men räckte gott och väl. Bra kontakt!

Enbens lårcurl
4 set, 12-15 reps

Antevisu
2012-12-04, 20:00
041212
Morgonvikt: 85,5kg

Skolan, fasta, äta, gym vid 17. Träningsvärk som fa-an i benen. *flex*
Dagens pass:

Crosstrainer (med Berkhan och Bodyradio i lurarna)
30min - nivå 13 (495kcal)
Bra tempo, bra svett!

Maghjul
10, 10, 10

Cablecrunches i latsdrag
5 set, 12-20 reps

Vader i benpress
100x30
130x25, 20, 20
100x25

Sittande vadpress ss. sidolyft med vikt
50x15, 15 / 15x15, 15

Stabilt pass! Imorgon blir det titz!

Jeml
2012-12-04, 20:23
riktigt starkt, både böjt och benpressat!:thumbup:

500kcal på 30min på crosstrainern är rätt bra tempo ju :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-12-04, 23:55
Tackar tackar! Böjen var hemsk som vanligt :(

Ja, det blir rätt tungt när man skruvar upp motståndet och pinnar på. Skulle nog jämföra det med 5min/km jogg så tror nog kaloriförbrukningen kan vara någorlunda korrekt :)

Antevisu
2012-12-05, 20:23
051212
Morgonvikt: 86,4kg

Jahopp, då var man över 86kgs-gränsen igen :smash:
Blir till att dra ner på kosten tors-fre för nu till helgen ska jag hem till familjen i GBG och bland annat besöka fitnessfestivalen. Mammas mat och ingen inplanerad träning för att man kan räkna med ett lätt kaloriöverskott.
Återstå att se hur mycket damage-control det blir nästa vecka med andra ord *popcorn*
Här är dagens pass:

Bänk
50x15
70x15
80x12, 9, 8
75x9
Ökning! Men körde utan några stopp i botten som senast vilket kan ha bidragit till ökningen. Körde strikta, kontrollerade reps med utlåsning. Kändes riktigt bra och höll nere vilan till ca 90sek som vanligt.

Incline hantelpress
20x8, 8, 7, 7
Ökning även här, kändes riktigt bra! Stopp i botten varje rep som vanligt.

Sittande kabelflyes (Nerifrån ss. från sidan)
3 set, 12-12 reps

Frenchpress med ez ss. smalbänk ss. axelflyes (lateralraises)
27,5x10/8, 10/8, 9/7
Axelflyes: 9x15, 15, 15

Dipsmaskin (+dropset varje set)
3 set, 15>10 reps

Enarms pushdowns ss. enarms axelflyes
2 set, 15/12 reps

Gött pass! Träningen känns bra just nu och det känns som att jag växer. Får väl kriga vidare och se helt enkelt *flex*

Jeml
2012-12-05, 20:27
fan dmg control är suger...

stabilt bänkat som fan:thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-12-05, 20:34
Ja damage-control är aldrig kul, men hellre det än att behöva dieta halva året :D

Tack!

Jeml
2012-12-05, 21:10
Ja damage-control är aldrig kul, men hellre det än att behöva dieta halva året :D

Tack!

ja absolut!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-12-06, 19:30
061212
Morgonvikt: 85,9kg wooho! :D

Då var man i fas igen med vikten, men har hållit nere maten lite idag ändå.
Fick en skev idé i skolan om att försöka lyfta totalt 20ton på ryggpasset men efter 50min, två övningar och spykänslor gav jag upp :D Hade jag inte haft fyra timmar jobb ikväll (20-24) där jag inte kan vara i ett apatiskt tillstånd så hade jag fortsatt.
Så här såg det ut i allafall:

Marklyft (död start varje rep)
50x10, 70x10, 100x10
120x10, 10, 10, 10, 10
Femte setet på 120 var svinigt. Vilan mellan seten blev lite längre än vanligt, cirkus 2,5-3min kanske. Efter detta blev det 5min vila..

Breda chins
5 set, 10 reps
Här kom spykänslorna. Det värkte i hela överkroppen inklusive bröst och axlar som fick lite pisk igår. Fifan!

Tid på passet ca 50min

Antevisu
2012-12-10, 18:59
101212
Morgonvikt: 85,1kg

Hade en sjukt trevlig helg i Göteborg hos familjen och lyckades med bedriften att tappa lite vikt för en gångs skull hemma. Vädret var kallt och på lördagen shoppade vi på dagen för att gå på Liseberg på kvällen i sådär småkyliga -15 grader. Var på Fitnessfestivalen hela söndagen vilket var riktigt bra och lika inspirerande som vanligt, tror aldrig man är så motiverad att träna som efter en hel dag där :D
Lördagen resulterade dock i en kraftig förkylning idag... Har nyst och snorat om vart annat så blev en taktisk vila från gymmet och träning så hoppas jag på gym imorgon!

Fitnessfestivalen i punktform
Köpte 1kg whey från Jabb för 100kr som smakar skit (blåbär/vanilj)
Köpte en UFC och Mutant t-shirt
Köpte lite mer aminosyror samt ett par wristwraps

Jeml
2012-12-10, 19:08
fan riktigt bra att reppa 120kgx10 5set i rad:thumbup: 5 set mark är tungt som faen!

hoppas du blir frisk snart, krya! :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-12-10, 20:27
Thanks man! Det var ett hemskt markpass det! :D

Antevisu
2012-12-12, 18:26
111212
Morgonvikt: 86kg

Tänkte trotsa förkylningen och köra ben så gick till gymmet.
Där upptäckte jag att träningsshortsen låg kvar hemma så jag nöjde mig med rehab i bastun vilket kanske var lika bra :smash:

121212 :hbang:
Morgonvikt: 85,3kg

94422
Bild från dagens pass med obligatorisk pump och optiljus!

Förkylningen har släppt och det var dags att få komma tillbaka till gymmet. Var i skolan idag från kl 8:00 (!!! *spy*) och fastade till kl 12 då jag klämde en vassleshake. Åt hemma vid 14.30 och var på gymmet vid 15.15. Riktigt härligt pass med bra tryck. Har aldrig känt mig så här stor och tycker även bilden talar lite för sig själv :d Nu är det bara att kriga vidare, här är dagens pass:

Bänk (90 sek vila)
20x15
50x15
70x15
80x12, 8
75x7
70x8
Galet tryck, men sänkning från förra passet. Kan bero på att jag varit förkyld eller på att vi klockade vilan och att jag fått lite längre vila annars..

Incline hantelpress
20x8, 7, 7, 7
Sänkte någon rep här med, men kändes bra!

Sittande kabelflyes (nerifrån > uppifrån)
3 set, 12-12 reps

Frenchpress > smala pressar
2 set 37,5kg 4-6reps
2set 32,5kg 4-6 reps

Benpress
100x20, 20
150x20, 20, 20
ss. med hantelkickbacks
6kgx12, 12, 12

Jeml
2012-12-12, 18:33
formen ser ju grym ut :thumbup:

riktigt bra bänkat och benpressat också! :)

Antevisu
2012-12-12, 18:37
Tack mannen! :D

Jag är riktigt nöjd över formen! Har aldrig haft så här bra form i december (offseason) någonsin. Förra året vägde jag runt 90kg vid denna tiden och hade gått upp typ 8kg på tre månader.

Jeml
2012-12-12, 18:39
Tack mannen! :D

Jag är riktigt nöjd över formen! Har aldrig haft så här bra form i december (offseason) någonsin. Förra året vägde jag runt 90kg vid denna tiden och hade gått upp typ 8kg på tre månader.

Ne, jag tror det är viktigt att hålla formen hyffsat på bulk också. Inte rusa som fan i vikt och bf osv..

Även george farah betonar hur viktigt det är i denna video, om du inte kollat den redan har du nåt att göra ikv :) Jag tyckte det var väldigt intressant faktiskt.

https://www.youtube.com/watch?v=WNgxBfWvIzE

Antevisu
2012-12-12, 18:59
Har inte sett hela filmen men sett att den finns. Får se om jag hinner se på den innan frugan kommer :D Tack för tipset!

PatJack
2012-12-12, 22:53
Bra form :) Bra jobbat!

Antevisu
2012-12-13, 18:44
PatJack: Tack så mycket! :D

131212
Morgonvikt: 85kg

Vanlig dag med skola, fasta till 12 etc. Kände mig ungefär som igår alltså lite småförkyld fortfarande så antog att det skulle gå lika bra att träna även idag. Kände dock i marklyften att orken inte fanns där så jag valde att köra lugnt resten av passet. Imorgon kväll blir det jobb så funderar på att vila helt för att bli av med förkylningen en gång för alla! Här är dagens pass:

Mark
50x10
70x10
100x10
120x10, 10
Tanken var att köra 4-5set på 120 men pga det jag skrev ovan avslutade jag efter två set.

Breda Latsdrag
5 set, 10-12 reps

Omvänd pecfly-maskin
4 set, 15 reps

Hantelshrugs ss. hantelcurls
25x20, 20, 20 / 14x10, 10, 10

Facepulls ss. hammercurls m. rep
3 set. 20-25 reps

Jeml
2012-12-13, 20:27
stabilt pass, segt att förkylningen inte släpper...

hur skiljer sig hammercurls med rep i cc mot hammercurls med hantlar tkr du? :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-12-14, 16:05
stabilt pass, segt att förkylningen inte släpper...

hur skiljer sig hammercurls med rep i cc mot hammercurls med hantlar tkr du? :)


Tack! Det hoppas jag med!

Hmm, tycker väl det är lite lättare att minska risken för att man kopplar in axlarna med rep. Men nu råkade det bara bli rep för att jag använde repet för facepulls, så av ren lathet helt enkelt :D Annars kör jag med hantlar ibland med.

jsavefors
2012-12-14, 16:13
grym form och i vanlig ordning stabila pass. Kul att se ante!:)

Antevisu
2012-12-14, 16:50
Tackar mannen! :)

141212
Morgonvikt: 85,1kg

Har helt galen träningsvärk i bröstet efter bröstpasset i onsdags. Skönt men på den nivån att det ändå inte är det :D Blir en vilodag idag för att se till så förkylningen är helt borta, känner mig ganska frisk annars men igår kändes det tungt. Jobbar kväll fre-sön så ska bli ett till pass i helgen där jag ska köra lite axlar, mage, vader osv. Får se vad det blir för skoj.

Trevlig helg!

Antevisu
2012-12-15, 17:16
151212
Morgonvikt: 85,1kg

Vikten har stabiliserat sig då jag vägt in på samma tre dagar i rad. Funderar på att öka maten lite, lite, lite under kommande vecka men tänker ändå på att det blir en vecka hemma hos familjen 21-28... :D

Förkylningen är borta, woop woop! Så jävla nice :) Var på gymmet och körde ett långt pass, riktigt gött. Jobb ikväll med. Det går bra nu ;)

Bänk
50x8
70x5
90x2
110x1
100x2 (+2 pass)
Med träningsvärk i tuttarna försökte jag ändå känna på lite vikter. Testade även mina nya wristwraps, aldrig använt det tidigare och det kändes bra. Däremot så märktes träni
ngsvärken så 110 kändes sjukt tungt så sket i att försöka slå nytt pb idag. Nästa gång kanske.

Pushpress
20x12
50x8
60x8, 8, 7
50x10
Bra tryck! Kändes fint och här var det skönt med wristwraps. Brukar få ont i handlederna annars ..

Hängande frivändningar
50x12, 10, 10
40x10
Sjukaste pumpen i underarmarna. Typ ända "underarmsträningen" jag får. Syftet är även att koppla in trapsen ordentligt och jag kör så explosivt jag kan.

Dips med kv
15, 15, 12
Tungt som vanligt. Vill bli bättre och borde köra dips oftare!

Maghjul ss. m. hantelshrugs
10, 10, 10 / 26x20, 20, 20

Incline crunches ss. axelflyes m. hantlar
4 set, 10-15 reps

Gött pass! Imorgon blir det nog vila men vem vet ;)

Antevisu
2012-12-17, 20:06
161212
Morgonvikt: 85,3kg

Vilodag, 5h julklappsshopping, kvällsjobb och en otrolig träningsvärk i trapsen från lördagens pass :D

171212
Morgonvikt: 87kg (!!!)

Åttiosju pannor, vad fan händer? :D Kan ha varit på grund av lite extra carbs igår men seriöst... Jävla berg-och-dalbana med vikten asså..
Satt i skolan länge idag, pluggar inför sista tentan innan jullov som är på torsdag. Gick till gymmet efter 17 för ett benpass. Såg ut så här:

Knäböj (90 sek vila)
20x15
50x12
70x12
80x12, 12, 12, 12
Lika tungt som vanligt. Fastän jag sänkte repsen från 15 kändes det mer i hela kroppen än benen. Funderar på att införa frontböj i framtiden men får se vad som händer. Nästa benpass kommer jag befinna mig i GBG.

Benpress
100x20
150x15
190x12, 12
180x12
Bra! Tungt men bra tryck i spirorna, rejäl ökning sedan sist. Lite längre vila, ej klockad men inte mer än 120 sekunder.

Stela mark
45x12, 12, 12, 12
Lätt vikt men behövdes inte mer. Kändes helt galet mycket i baksida lår!

Benspark
4 set, 15 reps, lätt vikt

Liggande lårcurl
3 set, 12 reps, lätt vikt

Jeml
2012-12-18, 13:15
jävligt starka böjar och benpressar :)

ang vikten, väger du dig alltid samma tid på morgonen och äter du sista målet på kvällen ungefär samma tid? annars kan det diffa sjukt mkt på morgonvikten trots ungefär samma kalori intag.

Antevisu
2012-12-18, 20:30
Tack Jeml! Böjen borde jag vara starkare i men är nöjd över benpressandet :)

Jag brukar äta och väga mig ungefär samtidigt men denna "toppen" var nog en kombination av mycket carbs (vätska) samt mer mat än vanligt på kvällen.. Tack för input!

181212
Morgonvikt: 86,6kg

Fortfarande 86+ vilket borde rättas till snart. Var i skolan länge idag, 9-17 vilket galet mycket i mina mått mätt :D Gick till gymmet vid 17.30 och körde ett vader-mage-biceps pass.

Vader i maskinbenpress
75x20
89x20
102x20
116x20
130x20, 20, 20, 20
Bra tryck, krampkänslor och mellan 60-90sek vila mellan set.


Stående vadpress på bräda i smith
47x20, 20, 20, 20

Crunches i ställning
20, 20, 20

Sittande vadpress
35x20, 20, 20, 20

Fällkniv ss. hantelcurls
12, 12, 12 / 15x12, 10, 10

Maskincrunches
20, 20, 20

Enarms curl i kabel
20, 15, 15 per arm

Bra pass! Så här borde vaderna piskas en gång i veckan, kommer garanterat kännas imorgon. Annars värker benen redan från gårdagens benpass, kommer väl inte kunna gå ner för trappan imorgon..

Antevisu
2012-12-19, 19:09
191212
Morgonvikt: 85,8kg *popcorn*

Back on track under 86 pannor! Pluggat hela dagen då det är tenta imorgon men självklart blev det gym ändå! Kändes bra och höll ett högt tempo genom hela passet med 90 sekunders vila mellan set och övningar.

Bänk
20x15
50x15
70x15
80x10, 8
75x7
70x7
Lite sämre reps än förra bröstpasset men kändes sjukt bra ändå!

Incline hantelpress
20x7, 6, 6, 5
Samma sak här, galet tryck!

Sittande kabelflyes nerifrån > uppifrån
8x12-12, 12-12, 12-12
Bra som vanligt, kommer ev. bild på Instagram sen!

Smalbänk
50x8, 5, 5
Sällan jag kör smalbänk men den korta vilan och tidigare pressar gjorde att triceps var helt slut..

Frenchpress m. ez
27,5x12, 10, 9

Bra pass med hög intensitet. Tenta imorgon som sagt samt jobb så blir ingen träning. Fredag morgon åker jag upp till GBG för en vecka så får se vad det blir för träning. Trevlig helg *flex*

Antevisu
2012-12-23, 16:13
94693
Bilden från bröstpasset som jag laddade upp på Instagram.
Kolla gärna in min profil för mer bilder, antingen via appen eller på http://instagram.com/antevisu

201212
Morgonvikt: 85,6kg

Skrev tentan, kändes osäkert som fan men fick resultatet dagen efter och klarade ett G! :D Överlycklig! Blev ingen träning pga 6tim jobb efter.

211212
Morgonvikt: 85,6kg

Tog bussen tidigt upp till GBG. Hängde med en av mina närmaste homeboys, vi såg på The Hobbit och drack ett par öl efteråt. Mycket trevligt!

221212
Morgonvikt: Okänd

94694
Jag och lillebror efter träningen på hans gym.

Blev ett axelpass med brorsan på lördagskvällen. Klockade all vila till 90 sekunder och det kändes riktigt bra. Vi körde på samma vikter på de första två övningarna, han är stark! *flex*

Pushpress
20x15, 15
40x15
50x12
60x10, 9
55x9, 8
50x11

Hängande frivändningar
50x12, 11, 10, 10

Stående axelflyes
4 set, 15 reps 10kgs hantlar

Facepulls i kabel m. rep
4 set, 20 reps

Bra pass! Ska bli spännande att väga sig hemma igen nästa lördag (29/12) för att se vad morgonvikten ligger på. The Carbloading Christmas has begun *popcorn*

Antevisu
2012-12-23, 21:30
231212
Morgonvikt: Fortfarande okänd

Dan före dopparedan och som tur var blev det ett pass. Jag och brorsan tog bilen genom snöoväder för ett benpass. Så här såg det ut:

Uppvärmning
3x100st hopprep
Lite stretch och "airsquats"

Knäböj (90sek vila)
20x15
50x12
70x12
80x12, 12, 12, 12
Kändes riktigt bra och lättare än förra benpasset! Ett gott tecken på ökad styrka *flex*

(90sek vila)

Stela mark (90sek vila)
70x15, 15, 12, 10

(90sek vila)

Hacksquat
4 set, 12 reps
Lätt vikt, maxdjup och bra pump!

Stående vadpress (60sek vila)
6 set, 15 reps

Bra pass, bra vikter, bra kontakt! Imorgon blir det mat *popcorn*

God jul vänner!

Inge Enveten
2012-12-23, 22:11
Keep it up big dawg :)

god jul och gott nytt! Ses i februari typ, will be epic :)

Antevisu
2012-12-23, 22:52
Yes man!

Bigger, faster, stronger 2013!

jsavefors
2012-12-24, 10:48
Bra jobbat ante. Stabila pass och härliga bilder.
Trääävligt jul!:)

Jeml
2012-12-24, 12:34
bra pass, formen ser bra ut :thumbup:
kul o träna med brorsan:)

god jul!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-12-25, 13:22
Bra jobbat ante. Stabila pass och härliga bilder.
Trääävligt jul!:)
Tack och god jul! Hoppas du växer ordentligt med julmaten nu ;)

bra pass, formen ser bra ut :thumbup:
kul o träna med brorsan:)

god jul!


God jul! Ja, det är alltid kul. Man får passa på när man kan *flex*

Antevisu
2012-12-26, 17:35
261212
Morgonvikt: Okänd

94753
Bild från dagens pass. Tyckte den blev ganska cool med Camera+ filter så det får ni ha överseende med *flex*

Två dagars vila från träningen med mycket god mat resulterade i ett mycket fint tryck på gymmet med bra motivation! Tränade med en av mina homebros som annars pluggar sjuksyrra i uppsala, mycket trevligt att kötta tillsammans och ta ikapp allt man missat :) Blev ett bröstpass på mitt gamla F&S.

Bänk
20x15
50x15
70x15
80x13, 9
75x7
70x7
90 sek vila som vanligt och bra tryck! Nöjd över att göra 13 kontrollerade reps första set på 80!

Incline hantelpress
20x8, 7, 6, 6

Stående kabelflyes (bild)
5 set, 12 reps

Frenchpress > smala pressar ss. axelflyes
27,5kg / 10kg 12-20 reps

Triceps pushdowns med rep
3 set, 20 reps

Bailah
2012-12-26, 18:37
Le shredder!

Antevisu
2012-12-26, 22:29
Le shredder!
*flex**flex**flex*

Kul att du kikar in i min journal Bailah! Jag brukar vara inne i din med men det var ett tag sen jag skrev nu. Får bättra mig! *slap*

Jeml
2012-12-27, 15:14
riktigt vassa bänks! du ser ut att hålla god form på bilderna du laddar upp:thumbup:

ingen koll på vikten i dessa tider förmodar jag? :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-12-28, 14:38
Tack Jeml!
Ja formen blir inte sämre i allafall eftersom jag inte låter mig själv bli fetare :)

Ingen koll överhuvudtaget :D Är hemma hos familjen, de har våg här men tycker det är skönt att ta en vecka utan att väga sig varje morgon! Söndag morgon blir nästa morgonvikt.

Har vilat igår och idag men imorgon ska jag försöka få ett träningspass när jag är tillbaka till Hbg.

God fortsättning vänner!

Antevisu
2012-12-30, 00:59
291212
Morgonvikt: Okänd

Tillbaka i Helsingborg så tog med en av mina äldsta gymbros Glenn no.1 på ett gött tränigspass. Försökte köra lite allt möjligt med stundande nyårsfirande runt hörnet.

Bänk
40x15
50x10
60x10
90x1
100x1
105x1
115x0, 0, 0
80x11
Ville tangera mitt tidigare PB fast med lägra kv men det ville sig inte. Det var dock sjuuuukt nära. Därav alla tre försök :D

Militärpress (strikt)
50x8, 7, 6
40x15, 12
Brukar ju köra pushpress så detta var intressant för att se hur styrkan är jämfört med tidigare då jag alltid körde strikt.

Axelflyes m. hantlar
12x12
11x12
10x12
9x15
8x12
Max 60sek vila, bra tryck! Finns bild på Instagram!

EZ-curl
4 set, 10-12 reps, tungt

Breda latsdrag
3 set, 12-15 reps

Omvämda smala latsdrag
2 set, 10 reps

Jeml
2012-12-30, 01:03
riktigt bra MPs ante!:thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Antevisu
2012-12-30, 01:40
riktigt bra MPs ante!:thumbup:


Thaaanks man! Kommer ihåg när jag vägde 75kg sommaren 2010 och knappt gjorde några reps på 40kg :D

Antevisu
2013-01-02, 17:39
311212
Morgonvikt: 86,4kg

020113
Morgonvikt: 87,9kg

Som ni ser så har jag lagt på mig en hel del vätska de senaste två dagarna. Blir till att komma tillbaka på banan med träning och kost så kommer det ordna till sig snart. Siktar på att komma ner till 86kg och hålla mig där under som planerat.

Gick till gymmet idag men hade inte huvudet på rätt ställe. Lyckades ändå köra ett helt okej pass för att inte tränat på några dagar och för att köra själv. Imorgon blir det överkropp sen ska jag tillbringa sista ledigheten uppe i Göteborg igen innan skolan börjar nästa måndag.

Benspark
4 set, 15 reps
Började med benspark för att jag haft lite känningar i höger knä senaste veckan. Tänkte ta det säkra före det osäkra och värma upp ordentligt.

Benpress
100x15
150x15, 15, 15, 15
Kändes bra men borde pressat mig mera.

Frontböj
20x10
50x10, 10, 10
Så jävla svag i frontböj! Kör det sällan och ville testa..

Liggande lårcurl
3 set, 12 reps

Vadpress i maskin
5 set, 15 reps

Sittande vadpress ss. maskincrunches
4 set, 15-20 reps

Bollcrunches med vikt
3 set, 10 reps

Antevisu
2013-01-03, 15:27
030113
Morgonvikt: 87kg

Andra passet detta året och blev överkropp! Vikten är på väg ner igen nu när jag tagit tag i kosten igen. Siktar på -86 på måndag. Åker till GBG igen över helgen innan skolan börjar på måndag. Strax cyklar jag till jobbet och jobbar 6 timmar cofffee här är dagens pass:

Bänk
20x15
40x15
50x12
70x12
80x12, 10, 8
Körde kort vila och utan pass. Var nära fail sista reppen av alla set på 80 :)

Chins breda strikta
19
12
10
Längesen jag matade reps nu och kändes bra. Strikt och kontrollerat. Ska bli spännande att se om jag slår mitt pb på 26st när jag dietat till sommaren och är lättare!

Incline hantelpress
20x10, 9, 9
Bra tryck! Samma utförande som vanligt.

T-bar
3 set, 12 reps

Bra pass, ganska kort pga jag har lite att fixa hemma. Jobb ikväll, trevlig helg!

Jeml
2013-01-03, 16:18
fan vad bra chinnat!! du håller en bra form av bilderna att döma på den vikten :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2