handdator

Visa fullständig version : Frågor om muskler och överskott


Shobre
2011-08-21, 21:54
Hej!

Jag väger 75kg och är 1,84.

Fråga 1: Om jag ökar min vikt till 81kg ungefär till vintern, hur många kilo kommer det vara muskler ungefär?

Fråga 2: Är 1kg muskler tillräckligt för att se resultat på kroppen?

Jag hade tänkt att öka tills 81kg till vintern och sedan deffa mig till cirka 77kg för att få bort fettet under bulken och få fram musklerna som jag bulkat.

Vet att jag inte borde deffa men jag är 16 år och vill se ripped ut även om jag är lite smal.

Skulle uppskattas om ni tog er tid.

MVH

lofito
2011-08-21, 22:01
Hur träningsvan är du?
Att tänka på är att, normalt sett ökar man på med muskler 0,5 - 1 kg under ett år om man är hyfsat träningsvan. Som nybörjare går det lite fortare men efter några år får man räkna med lite lägre. Det beror på hur snabbt du ökar - ökar du i vikt fort kommer du i stort sett bara dra på dig fett och massa vätska men kanske känna dig större och tro att det är muskler, men så är inte fallet.

Hur ser du ut nu? En bild vore på sin plats. 75 kg är ju ok, men beror på hur du ser ut. Varför inte bara träna stenhårt, äta rätt och vila emellanåt samtidigt som du går upp i vikt sakta men säkert? Alternativt att du först gå ner 5-6 kg för att därefter gå upp - dvs. skynda långsamt är alltid bäst.

bulletin
2011-08-21, 22:01
1. Går inte att säga. Du kan bara äta massa skitmat och gå upp i massa fett, eller träna skitbra och äta nyttigt med ett kcal överskott men hur mycket muskler kan vi inte säga.