handdator

Visa fullständig version : Skräddarsydd diet- och träningsschema efter testvärden?


fredrik1
2011-08-21, 21:03
Hej,

Läste en intervju med Joe Defranco, en tränare till college- och highschooleungdomar. Där såg jag något som är intressant, kanske inte för mig men för de som kommit längre i sin träning. Scrolla ner till fråga 23, där de diskuterar vilka resultat man kan få ut av att testa sina hormonnivåer och allergier, typ. Det intressanta är dock vad man kan få ut av detta, jag citerar;
"The results this type of program brings are drug-like."
Så vad anser ni? kan man höja sina resultat markan av att göra ett sådant test och lägga upp sin träning därefter?

T-Nation: That's amazing! Sounds just like Tim Patterson! (cough, cough) Do you work with your athletes on diet?

JD: Yes, all of them. Nutrition is the weak link for most athletes. Generally speaking, I have all of my athletes cut out sugars from their diet. This doesn’t mean cutting out carbs, just sugars. I use recommendations similar to John Berardi’s with regards to protein plus carb meals and protein plus fat meals. If an athlete is carrying too much bodyfat, I usually recommend two protein plus carb meals (breakfast and post-workout) and three protein plus fat meals. Athletes that are lean would eat five to six protein plus carb meals.

For my advanced athletes, I send them to my nutritionist, Dr. Tom Bilella, for a comprehensive nutritional screening. I work very closely with Dr. Bilella after he performs these tests on my athletes: Comprehensive Allergy Profile, Amino Acids Analysis, Adrenocortex Stress Profile, Male Hormone Profile, IGF-1 Assay (Somatomedin C), Essential and Metabolic Fatty Acids Analysis.

Once we get the test results, every athlete is treated as an individual. After the nutritional screening, Dr. Bilella prescribes an individualized diet and supplementation routine that I help the athlete carry out on a day-to-day basis. The results this type of program brings are drug-like.

http://www.defrancostraining.com/articles/38-articles/57-the-pro-maker-an-interview-with-joe-defranco.html

//L

Ronn
2011-08-21, 21:06
Off Topic: T-Nation ger mig rysliga hänt i veckan vibbar.

fredrik1
2011-08-21, 22:22
Off Topic: T-Nation ger mig rysliga hänt i veckan vibbar.

Zyzz?

Tolkia
2011-08-22, 09:43
Man kanske skall komma ihåg att "individualized" inte betyder mer än just anpassad till individen. Det behöver inte betyda mer i praktiken än att Kalle, som är tjockare, får äta mindre än Pelle, som är smalare, och att Kalle, som är allergisk mot stenfrukter, utesluter dessa ur kosten, medan Pelle, som är laktosintolerant, undviker mjölkprodukter. Voilá - individualized diets.