handdator

Visa fullständig version : Vilket märke & vad?


lurre86
2011-08-21, 17:21
Till frukost äter jag kvarg och en shake whey80. Shaken är till just för att få i mig snabbt protein efter en lång natts sömn.

Sen tar jag en whey direkt efter träning. Nu är påsen slut och ska inhandla nytt.


Vilket snabbt protein tycker ni är bäst? Kolos?

Något ni rekommenderar att ta precis innan träning, för att taga till?

Så lite tips på vad ni tycker är bra?

Nåt för frukost, nåt för efter träning och nåt för innan?

Doggeh
2011-08-21, 17:33
Jag har hört mycket gott om Kolos vassle men jag har inte prövat det själv så jag ska inte uttala mig om något. Jag brukar köpa det billigaste just nu som är whey FX eller det jag tycker är godast, self's micro whey.

Jag tycker Superpump MAX har varit över förväntningar men dessvärre är den jäkligt dyr. Därför kör jag på antingen Rage eller Brutal FX. Eftersom jag inte har så tung plånbok brukar jag köpa det mest prisvärda/billigaste.

Jag har läste lite om BCAA och det verkar som en lovande produkt för muskeltillväxt. BCAA är något du kan ta före, under och efter. Lite overkill kanske men jag prövar det just nu.

Sedan får man inte glömma det bästa. Kreatin <3

lurre86
2011-08-21, 17:42
Jag har hört mycket gott om Kolos vassle men jag har inte prövat det själv så jag ska inte uttala mig om något. Jag brukar köpa det billigaste just nu som är whey FX eller det jag tycker är godast, self's micro whey.

Jag tycker Superpump MAX har varit över förväntningar men dessvärre är den jäkligt dyr. Därför kör jag på antingen Rage eller Brutal FX. Eftersom jag inte har så tung plånbok brukar jag köpa det mest prisvärda/billigaste.

Jag har läste lite om BCAA och det verkar som en lovande produkt för muskeltillväxt. BCAA är något du kan ta före, under och efter. Lite overkill kanske men jag prövar det just nu.

Sedan får man inte glömma det bästa. Kreatin <3

BCAA är väl protein? I renare form?

King Grub
2011-08-21, 17:46
BCAA är inte ett komplett protein. Det är tre av dom tjugo aminosyror som ingår i protein.

Bjern
2011-08-21, 17:47
Vilket snabbt protein tycker ni är bäst? Kolos?

Något ni rekommenderar att ta precis innan träning, för att taga till?

Så lite tips på vad ni tycker är bra?

Nåt för frukost, nåt för efter träning och nåt för innan?

Det som är billigast och godast.

Någon form utav Pre-workout? Finns en hel drös.

Vassleprotein funkar både som mellanmål och runt träning.

lurre86
2011-08-21, 17:48
BCAA är inte ett komplett protein. Det är tre av dom tjugo aminosyror som ingår i protein.


Jaha okej:)


EEA till för innan träning?

Men snabbt protein skiljer det nåt på märkena förutom smaker och pris?

Bjern
2011-08-21, 18:00
EEA till för innan träning?

Men snabbt protein skiljer det nåt på märkena förutom smaker och pris?

Både före och efter.

Ja, andelen rent protein.

lurre86
2011-08-21, 18:23
Både före och efter.

Ja, andelen rent protein.



Så tar jag eaa efter så är det bra nog, då behöver jag inget annat efter träning, såsom whey80 tex?

frong
2011-08-21, 18:28
Så tar jag eaa efter så är det bra nog, då behöver jag inget annat efter träning, såsom whey80 tex?

Mat behöver du.

Bjern
2011-08-21, 18:31
Så tar jag eaa efter så är det bra nog, då behöver jag inget annat efter träning, såsom whey80 tex?

10g EAA är tillräckligt för stimulera muskeluppbyggnaden maximalt, 20g vassle har samma effekt, dvs tar du en av de två behöver du inte den andra.

McLR
2011-08-21, 19:27
Gymvaruhusets Vassle fx till frukost och efter träning ,sen jack3d innan träning.

lurre86
2011-08-21, 20:07
Mat behöver du.


Så jävla typiskt att nån måste kommentera det. Tråden handlar om tillskott inte mat. Okej?

lurre86
2011-08-21, 20:08
Gymvaruhusets Vassle fx till frukost och efter träning ,sen jack3d innan träning.


Okej. Tack för tipsen. Så vad är det som gör jack3d som är bra?:)

Doggeh
2011-08-21, 20:09
Okej. Tack för tipsen. Så vad är det som gör jack3d som är bra?:)

DMAA, som är dopingklassat förövrigt.

McLR
2011-08-21, 20:11
DMAA, som är dopingklassat förövrigt.

Fast jack3d är ju bättre än många andra produkter med DMAA, tycker jag!

lurre86
2011-08-21, 20:13
Vad är dmaa?

McLR
2011-08-21, 20:16
Vad är dmaa?

http://en.wikipedia.org/wiki/1,3-dimethylamylamine

Dopingklassad under tävling.

Doggeh
2011-08-21, 20:16
Geranium.

Saxat direkt från Dopinjouren.
"Några biverkningar som beskrivs: huvudvärk, kräkningar, agitation. Det finns tydligen också något fall där en 21-årig man som tog dimethylamylamin tillsammans med koffein och öl fick en hjärnblödning. ("Another bitter pill: a case of toxicity from DMAA party pills”. Gee P et al. N Zeal Med J 17 December 2010;123:124-127)"

Jag tror att det är så tragiskt att du kan bli avstängd från ditt gym om du tar DMAA. Om du åker dit dvs.

Zorban
2011-08-21, 20:48
Tycker Rage Nitro är väldigt bra innan träning för att tagga till. Piggnar till ordentligt och blir mer fokuserad. Jack3D är säkert bättre om man nu vill ta det.

Sålänge du får i dig tillräckligt med protein sett över hela dygnet (och inte gör uppenbart korkade saker som att inte äta någonting alls efter träning) så lär det inte spela så stor roll hur du gör. Jag tycker Star Nutritions whey är bra. Om du känner dig pigg på träningen så behöver du ingen PWO.

lurre86
2011-08-21, 21:05
Så jack3d e doping klassat? Då vill jag ej ha det.

lurre86
2011-08-21, 21:58
Så ett alternativ skulle va det här... Frukost whey 80.

Innan träning eaa efter träning eaa,, hur mkt eaa?

Doggeh
2011-08-21, 22:15
Så ett alternativ skulle va det här... Frukost whey 80.

Innan träning eaa efter träning eaa,, hur mkt eaa?

Jag brukar oftast följa doseringsschemat. I vanliga fall så är det 10g före och 10g efter. Jag har läst här på kolozzeum att man inte behöver ta EAA före om du har redan ätit ett mål innan. Men om du tränar på fastande mage bör man ta EAA före. Detta är upp till dig iofs.

yooii
2011-08-21, 22:52
Okej. Tack för tipsen. Så vad är det som gör jack3d som är bra?:)
Burken.

Man vet att det är bra grejer när det ser ut som att man har varit och handlat cellgifter.

lurre86
2011-08-22, 09:58
hur mycket är doseringen på EAA efter träning?
För visst är det ca 20-30 g protein man bör ha efter träning?

Ska lägga en beställning!
Blir whey,80 till frukost.

Eaa, innan och efter träning.


EDIT: såg ovan att nån skrev 10 g efter träning.. Men det blir ju inte så mkt protein, ca 9 protein, eller tänker jag helt fel nu?

vicarious
2011-08-22, 10:02
hur mycket är doseringen på EAA efter träning?
För visst är det ca 20-30 g protein man bör ha efter träning?

Ska lägga en beställning!
Blir whey,80 till frukost.

Eaa, innan och efter träning.


EDIT: såg ovan att nån skrev 10 g efter träning.. Men det blir ju inte så mkt protein, ca 9 protein, eller tänker jag helt fel nu?

10g rena EAA är det som gäller. Om du tar en produkt som är, säg 95% så måste du ju ta strax över 10g pulver för att få 10g rena aminosyror.

lurre86
2011-08-22, 10:04
10g rena EAA är det som gäller. Om du tar en produkt som är, säg 95% så måste du ju ta strax över 10g pulver för att få 10g rena aminosyror.


okej då förstår jag!

så det funkar att jag slutar med whey 80 efter gympasset å kör eaa?

via whey 80 får jag i mig 30 g protein.

vicarious
2011-08-22, 10:13
okej då förstår jag!

så det funkar att jag slutar med whey 80 efter gympasset å kör eaa?

via whey 80 får jag i mig 30 g protein.

Ja, antingen eller räcker. Du behöver inte båda whey och EAA vid ett och samma tillfälle.

lurre86
2011-08-22, 10:17
Ja, antingen eller räcker. Du behöver inte båda whey och EAA vid ett och samma tillfälle.

nej precis de var det jag mena=)

men via whey får jag ju i mig ca 30 g protein och via eea

10 protein?

skillnad?

vicarious
2011-08-22, 10:22
nej precis de var det jag mena=)

men via whey får jag ju i mig ca 30 g protein och via eea

10 protein?

skillnad?

10g EAA motsvarar ungefär 20g "vanligt protein", eller kanske t om något mer.

De flesta whey-sorter brukar innehålla ungefär 50% EAA, så antingen kan du ta 10g EAA eller ca 20g vassleprotein. Samma sak gäller för vassle, om du ska ha 20g rent vassleprotein behöver du mer än 20g pulver, eftersom proteinhalten i vassle oftast ligger mellan 75-85%.

lurre86
2011-08-22, 10:28
10g EAA motsvarar ungefär 20g "vanligt protein", eller kanske t om något mer.

De flesta whey-sorter brukar innehålla ungefär 50% EAA, så antingen kan du ta 10g EAA eller ca 20g vassleprotein. Samma sak gäller för vassle, om du ska ha 20g rent vassleprotein behöver du mer än 20g pulver, eftersom proteinhalten i vassle oftast ligger mellan 75-85%.

okej då förstår jag, tack=)

1 dl whey 80, brukar jag ta och det motsvarar ca 30 g protein..
Men 20 g protein är tillräkligt efter pass?

sen hör jag delade meningar om kolhydrater efter passet, vissa säger att ja man borde blanda ner kolhydrater i drinken efter, trots att man äter mat inom 2 timmar.

andra säger nej, strunta i kolhydraterna.

vicarious
2011-08-22, 10:32
okej då förstår jag, tack=)

1 dl whey 80, brukar jag ta och det motsvarar ca 30 g protein..
Men 20 g protein är tillräkligt efter pass?

Japp 20g protein är tillräckligt (eller 10g EAA)


sen hör jag delade meningar om kolhydrater efter passet, vissa säger att ja man borde blanda ner kolhydrater i drinken efter, trots att man äter mat inom 2 timmar.

andra säger nej, strunta i kolhydraterna.

Det är inget negativt att ta kolhydrater direkt efter passet, däremot fungerar det troligtvis lika bra att få i sig dom från mat efteråt. För de flesta dröjer det flera dagar innan man tränar samma muskler igen (om vi pratar styrketräning) och då är det inte så bråttom med återhämtningen och påfyllnaden av glykogen att kolhydratpulver direkt efter träningen är befogat.

lurre86
2011-08-22, 10:38
Japp 20g protein är tillräckligt (eller 10g EAA)



Det är inget negativt att ta kolhydrater direkt efter passet, däremot fungerar det troligtvis lika bra att få i sig dom från mat efteråt. För de flesta dröjer det flera dagar innan man tränar samma muskler igen (om vi pratar styrketräning) och då är det inte så bråttom med återhämtningen och påfyllnaden av glykogen att kolhydratpulver direkt efter träningen är befogat.

okej då förstår jag.

då är det helt meningslöst för mig att lägga pengar på kolhydratspulver.

Beställer kolos EAA=)

Har du något som du kan rekommendera å ta innan passet för att taga till lite?
Alt innan thaiboxnings pass eller gym.

vicarious
2011-08-22, 10:41
okej då förstår jag.

då är det helt meningslöst för mig att lägga pengar på kolhydratspulver.

Beställer kolos EAA=)

Har du något som du kan rekommendera å ta innan passet för att taga till lite?
Alt innan thaiboxnings pass eller gym.

Bra val :thumbup:

Koffein & bra musik i öronen brukar jag köra själv. Men om du vill finns det en uppsjö med PWO-produkter man kan testa.

Rage-produkterna är ganska omtyckta. Innehåller inte heller DMAA som är dopingklassat på tävling till exempel.

http://shop.kolozzeum.com/sv/prestationshojande/

lurre86
2011-08-22, 10:46
Bra val :thumbup:

Koffein & bra musik i öronen brukar jag köra själv. Men om du vill finns det en uppsjö med PWO-produkter man kan testa.

Rage-produkterna är ganska omtyckta. Innehåller inte heller DMAA som är dopingklassat på tävling till exempel.

http://shop.kolozzeum.com/sv/prestationshojande/

okej skitbra=)

nej något dopingklassat vill jag ej ha.
Finns en del koffeintabletter kanske ska testa det, vilka kör du?

Funderar på omega 3 kapslar, är kolos bra och prisvärda?
äter fisk 1 till 2 ggr i veckan.

BCAA är det något att ta under träningen?

vicarious
2011-08-22, 10:52
okej skitbra=)

nej något dopingklassat vill jag ej ha.
Finns en del koffeintabletter kanske ska testa det, vilka kör du?

Funderar på omega 3 kapslar, är kolos bra och prisvärda?
äter fisk 1 till 2 ggr i veckan.

BCAA är det något att ta under träningen?

FX och Body Science koffeintabletter & omega-3 just nu. Har ej testat Kolozzeums koffein, inte omega-3 heller för den delen. Har inte jämfört priset där.

BCAA behövs inte under träningen. Du ger kroppen tillräckligt med EAA eller vassle före/efter.

lurre86
2011-08-22, 10:55
FX och Body Science koffeintabletter & omega-3 just nu. Har ej testat Kolozzeums koffein, inte omega-3 heller för den delen. Har inte jämfört priset där.

BCAA behövs inte under träningen. Du ger kroppen tillräckligt med EAA eller vassle före/efter.


vilket märe på omega 3?
fx är vassle protein?

vicarious
2011-08-22, 10:59
vilket märe på omega 3?
fx är vassle protein?

FX. Det är ett märke och de har massa olika produkter. Du får googla dig fram eftersom man inte får länka till andra webshopar. Eller så köper du Kolozzeums ;)

lurre86
2011-08-22, 10:59
FX. Det är ett märke och de har massa olika produkter. Du får googla dig fram eftersom man inte får länka till andra webshopar. Eller så köper du Kolozzeums ;)


är nöjd med whey 80 från *************=)

har du bra koll på hur många kapslar omega som e rimligt?

McLR
2011-08-22, 11:23
är nöjd med whey 80 från *************=)

har du bra koll på hur många kapslar omega som e rimligt?

Det står ju på burken.

lurre86
2011-08-22, 13:43
vilka koffein tabletter kan ni rekommendera?

vill ha just innan träning för att tagga till innan träning.

är kolos bra?

vicarious
2011-08-22, 13:45
vilka koffein tabletter kan ni rekommendera?

vill ha just innan träning för att tagga till innan träning.

är kolos bra?

Jag har provat både apotekets, FX samt Body Science. Får effekt av alla. Ej testat Kolozzeums men de är säkert bra.

Doggeh
2011-08-22, 13:48
Ja, kolos är bra. Det är även med grönt te = extra fettförbränning.

lurre86
2011-08-22, 13:50
omega 3 kapslar vilka kan ni rekommendera där?

är det nödvändigt?

Doggeh
2011-08-22, 13:52
Omega 3 är alltid bra. Jag rekommenderar Omega FX. Billigast på marknaden och luktar inte konstigt.

vicarious
2011-08-22, 13:52
omega 3 kapslar vilka kan ni rekommendera där?

är det nödvändigt?

Nödvändigt, absolut inte. Finns det fördelar med omega-3? Ja.

lurre86
2011-08-22, 13:54
Nödvändigt, absolut inte. Finns det fördelar med omega-3? Ja.

okej, vilka fördelar är det då? ut träningssynpunkt?

lurre86
2011-08-22, 14:08
Omega 3 är alltid bra. Jag rekommenderar Omega FX. Billigast på marknaden och luktar inte konstigt.

okej tack, vart köper du det?

Är det bra jämfört med andra märken?

Doggeh
2011-08-22, 14:16
okej tack, vart köper du det?

Är det bra jämfört med andra märken?

Jag köper det på GV. Eller så söker du på Omega FX på internet. Man får inte länka till andra webshoppar på kolozzeum.

Det är helt klart godkänt. Den innehåller "standarden" 35 % omega 3, 180 mg EPA och 120 mg DHA.

lurre86
2011-08-22, 14:33
när är man egentligen i behov av kasein protein om jag äter kvarg? för då får jag ju i mig det där ifrån!

lurre86
2011-08-22, 14:38
fast ioförsig om jag ska gotta mig nån kväll med lite kvarg blandat med pulver så är det ju bättre med kasein än vassle=) eftersom jag då vill ha långsamt protein.

Zorban
2011-08-22, 15:45
fast ioförsig om jag ska gotta mig nån kväll med lite kvarg blandat med pulver så är det ju bättre med kasein än vassle=) eftersom jag då vill ha långsamt protein.
Det är ditt totala proteinintag som, i praktiken, kommer spela roll. Med tanke på hur pass ny du är behöver du inte tänka på sådant. Visst låter det rimligt att trycka i sig långsamt protein innan sömnen och sedan snabbt protein direkt när man vaknar, men jag tvivlar på att det blir någon skillnad alls så länge du äter ordentligt under dagen.

King Grub
2011-08-22, 15:47
Du är aldrig "i behov" av kasein. All vanlig mat ger långsamt protein. Kasein finns bara i mjölk, och du måste inte äta/dricka mjölkprodukter överhuvudtaget.

vicarious
2011-08-22, 16:40
okej, vilka fördelar är det då? ut träningssynpunkt?

Det får du ta reda på själv. Prova sök lite på nätet.

fast ioförsig om jag ska gotta mig nån kväll med lite kvarg blandat med pulver så är det ju bättre med kasein än vassle=) eftersom jag då vill ha långsamt protein.

Vassle är billigare.

Kung atlas
2011-08-22, 18:07
vilka koffein tabletter kan ni rekommendera?

vill ha just innan träning för att tagga till innan träning.

är kolos bra?

Jag gillar verkligen Allmax koffeintabbar som finns i kolloshoppen.

lurre86
2011-08-22, 19:31
Jag gillar verkligen Allmax koffeintabbar som finns i kolloshoppen.


Får testa dom en annan gång:(

lurre86
2011-08-22, 19:32
Har beställt kolos EAA 500 g, tyvärr fanns ej 750g i lager. Beställde även kolos koffeintabletter. Sen även beställt fx omega kapslar.