handdator

Visa fullständig version : kreatin + protein


jakkez
2011-08-21, 12:42
har beställt Kreatin Monohydrate och Whey-80
nu undrar jag hur jag ska på bästa sätt inta domma två olika kosttillskotten.
gymmar 4 gånger i veckan .
proteinet före och efter träningen?
kreatinet närsom helst under dagen?:smash:

Kimkay
2011-08-21, 12:48
Kreatin kan du ta när som helst, gärna i kombination med kolhydrater. Proteinpulver är lämpligt att ta direkt efter träning, eller när du behöver utöka ditt proteinintag under dagen.

jakkez
2011-08-21, 12:57
okej , ska jag dela upp kreatin intaget i fyra delar eller kan ja ta allt direkt?.
hur funkar det med domma två kosttillskotten dom dagarna jag inte gymmar?

Kimkay
2011-08-21, 13:02
Kreatin kan du ta 5 gram om dagen, oavsett om du tränar eller inte. någon uppladdningsfas behövs inte. Proteinpulver kan du ta på vilodagar om du vill, om du behöver utöka ditt proteinintag, men det är inget måste.

jakkez
2011-08-21, 13:21
okej tack:)

OnMyWay
2011-08-21, 13:28
någon uppladdningsfas behövs inte.


Que???

Crocker
2011-08-21, 13:41
Han har rätt, vad menar du OMW?

SiSenior
2011-08-21, 14:03
Que???

När man börjar ta kreatin kan man använda sig av en uppladdningsfas i form av ett intag på 5g kreatin 4 gånger per dag under fem dagar. Detta mättar muskulaturen på kreatin och man behöver efter detta bara inta 5g/dag för att hålla uppe nivåerna. Uppladdningsfas är inget måste och man får troligen samma effekt av att inta 5g/dag konstant. Skillnaden blir att det tar längre tid att mätta muskulaturen.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=105194

Doggeh
2011-08-21, 14:17
Whey 80 på morgonen, som mellanmål (om du vill) och efter träningen.

Kreatin tar jag i samband med kolhydrater. Om jag har tränat så tar jag kreatinet efter träning med något som är rikt på kolhydrater. Just nu har jag kolhydrater i pulverform och tar det direkt efter träning. Om jag inte har kolhydratspulver så tar jag kreatin efter avslutad middag/lunch whatevs så länge det är efter träningen. På träningsfria dagar så tar jag kreatin efter frukosten.