handdator

Visa fullständig version : Kombinerad Chins och dips ställning


Razorman82
2011-08-20, 15:45
Har ett litet bekymmer... Vi har nyligen fått tillökning i familjen, så min sambo tycker inte att jag ska spendera varannan dag på gymmet. Däremot tycker hon att jag kan köpa en kombinerad Chins och dips ställning och bara köra på den + cardio... Så min fråga är räcker det med den träningen, eller är det bara bortkastade pengar? Kan tillägga att det även går att göra diverse benlyfts övningar och armhävningar på denna ställning

willtjam
2011-08-20, 15:47
Räcker till vad? Till att bli bodybuilder?
Hur ska du träna benen?

Sheogorath
2011-08-20, 15:50
Har ett litet bekymmer... Vi har nyligen fått tillökning i familjen, så min sambo tycker inte att jag ska spendera varannan dag på gymmet. Däremot tycker hon att jag kan köpa en kombinerad Chins och dips ställning och bara köra på den + cardio... Så min fråga är räcker det med den träningen, eller är det bara bortkastade pengar? Kan tillägga att det även går att göra diverse benlyfts övningar och armhävningar på denna ställning

Du har täckt in hela överkroppen hyfsat iaf. Utsida axlar blir svårt och övre traps kommer inte få jättemycket pisk, men övre traps får du iaf med till viss del om du kör vanliga armsträck (särskilt om du sätter upp fötterna högt). Skaffar du hantlar också kan du köra sidolyft och axelpressar och så är saken biff. Korsryggen och benen är det däremot värre med. Viktbälte och viktkakor kan du ju behöva också för att belasta ordentligt, beroende på hur stark du är i förhållande till kroppsvikten.

Razorman82
2011-08-20, 15:55
Räcker för att hålla igång iaf 80% av vad jag har byggt upp hittills... Har kört basövningar för att sedan trötta ut det sista i div koncentrations övningar.. Har inte löst ben problemet än.. Hade jag haft plats så skulle jag införskaffat mig ett powerrack och en ordentlig skivstång och bänk, men har inte riktigt det utrymmet

Razorman82
2011-08-20, 16:03
Du har täckt in hela överkroppen hyfsat iaf. Utsida axlar blir svårt och övre traps kommer inte få jättemycket pisk, men övre traps får du iaf med till viss del om du kör vanliga armsträck (särskilt om du sätter upp fötterna högt). Skaffar du hantlar också kan du köra sidolyft och axelpressar och så är saken biff. Korsryggen och benen är det däremot värre med. Viktbälte och viktkakor kan du ju behöva också för att belasta ordentligt, beroende på hur stark du är i förhållande till kroppsvikten.

Ok är väl inte så jättestark men sist klarade jag 10,8,6 reps med mina 90 kg... Målet är ju att klara 3*10 men jag är inte riktigt där än :)

fredrik1
2011-08-20, 16:14
Köp hellre en skivstång med ställning, så kan du köra marklyft, knäböj och bänkpress (lägg dig på ett bord med ett täcke under om du inte vill köpa bänkpresssits elller vad fan det heter)