handdator

Visa fullständig version : 2 pass / dag


Pintan
2011-08-20, 12:39
har bara hittat trådar som handlar om 2 pass per dag med 1 kondition och 1 srtyrkepass...

har fått mitt chema nu inför skolstarten och kommer vissa dagar ha chansen att träna både morgon och eftermiddag.
min fråga är om det finns något negativt med detta i form av muskel utveckling och återhämtning. min tanke vad att splitta kroppen, tex bröst på förmiddan och rygg på eftermiddan. vad tror ni om det? kommer kroppen kunna återhämta sig och bygga lika mycket som om jag kört ett pass per dag? någon annan som har erfarenhet av detta?


tack för hjälpen

HulkH
2011-08-20, 13:05
Om du söker en del så finns det flera trådar om att konditionsträning inte är så optimalt för muskelutveckling.

Om du kan köra tex bröst på förmiddagen och rygg på eftermiddagen är helt upp till dig, klarar dig kropp att återhämta sig så kommer du troligtvis tjäna på det, annars inte.

Pintan
2011-08-20, 13:30
Om du söker en del så finns det flera trådar om att konditionsträning inte är så optimalt för muskelutveckling.

Om du kan köra tex bröst på förmiddagen och rygg på eftermiddagen är helt upp till dig, klarar dig kropp att återhämta sig så kommer du troligtvis tjäna på det, annars inte.

precis kanske skrev lite otydligt men jag skall alltså inte träna konditionspass alls, utan 2 styrkepass per dag. har inte hittat nån tråd som tar upp just 2 styrkepass per dag utan bara de som tar upp 1 styrkepass och 1 konditionspass.

StampChamp
2011-08-20, 15:10
Våga testa utan att fråga och oroa sig hela tiden vad som är mest optimalt, jag körde två styrkepass och ett konditionspass per dag ett tag och det funkade.

Just nu kör jag igenom kroppen 3ggr i veckan och en hel del cardio, ändå har jag ökat i volym bättre nu trots att det egentligen är "fel" att träna så enligt alla andra.

HulkH
2011-08-20, 16:07
Våga testa utan att fråga och oroa sig hela tiden vad som är mest optimalt, jag körde två styrkepass och ett konditionspass per dag ett tag och det funkade.

Just nu kör jag igenom kroppen 3ggr i veckan och en hel del cardio, ändå har jag ökat i volym bättre nu trots att det egentligen är "fel" att träna så enligt alla andra.

Är väl ingen som säger att det är fel, snarare inte optimalt för muskeltillväxt?

Pintan
2011-08-20, 16:27
Våga testa utan att fråga och oroa sig hela tiden vad som är mest optimalt, jag körde två styrkepass och ett konditionspass per dag ett tag och det funkade.

Just nu kör jag igenom kroppen 3ggr i veckan och en hel del cardio, ändå har jag ökat i volym bättre nu trots att det egentligen är "fel" att träna så enligt alla andra.

jo du har rätt ska sluta optinoja. man har ju blivitlite skadad av allt byggarsnack sedan man började med styrketräning. när jag var yngre och tränade var man ju ute med polarna hela dagen och sportade, klättrade, lirade fortboll etc för att sedan på kvällen träna stenhårt i 90-120 min, inget snack om överträning inte.

så länge man (jag) håller sig från fail och inte kör extremlånga pass skare nog inte vara några problem egentligen.

tack för eran input!