handdator

Visa fullständig version : En övning då och då?


NickeJ
2011-08-19, 03:50
Det finns säkert trådar om det här, men jag har försökt hitta dem utan att lyckas... iallafall, vad får det för effekt om jag istället för att köra ett ordentligt träningspass leker med mina vikter hemma, eller gör andra övningar, utspritt över dagen, det vill säga en muskelgrupp av och till, när man tar paus från arbetet eller så? Hur dåligt är det?

Ronn
2011-08-19, 05:28
Det finns säkert trådar om det här, men jag har försökt hitta dem utan att lyckas... iallafall, vad får det för effekt om jag istället för att köra ett ordentligt träningspass leker med mina vikter hemma, eller gör andra övningar, utspritt över dagen, det vill säga en muskelgrupp av och till, när man tar paus från arbetet eller så? Hur dåligt är det?

Om du inte tränar tungt och du inte äter i anslutning till träningen så är den enda effekten att du slösar bort tid. :)

aranada05
2011-08-19, 14:43
Det lär helt klart hjälpa mer än att inte göra något alls. Men att avsätta en tid för att träna "for real" och ta ut sig är säkert mer effektivt :P

NickeJ
2011-08-19, 20:27
Ronn: Jag lyfter förstås lika tungt och mycket som jag hade gjort om jag hade varit på gym, och ser till att få i mig någonting proteinhaltigt i samband med det. Jag sprider bara ut det.

flipp
2011-08-19, 20:42
Jag tror det kan vara bra. Testa! Föreställer mig att det framför allt är bra om man vill bli stark. Då tänker jag främst på att man kan köra samma övningar ofta med hög belastning men exempelvis bara ett set utan att gå till failure.