handdator

Visa fullständig version : dubbla pass per dag


gym
2011-08-18, 20:25
Hej, jag har nyligen blivit arbetslös så jag tänkte satsa på gymmet heltid för sysselsätta mig med något så jag hade tänkt att börja köra två pass per dag.

Så är det någon som har erfarenhet av att köra dubbla pass som kan ge lite tips på hur man skulle kunna lägga upp det, jag hade tänkt att köra ett styrke och ett konditions pass, sen hur mycket protein man ska käka för att inte tappa muskelmassa. Jag är tacksam för alla svar!

mvh/ GYM

willtjam
2011-08-18, 20:28
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82537

lofito
2011-08-18, 22:04
Stort proteintag, tung styrketräning, bra kost i övrigt och vila är ju bra riktlinjer att följa. För övrigt så har kondition en negativ inverkan på musklerna om du vill bygga. Men ibland då och då skadar inte, beror ju på hur ofta du hade tänkt lägga upp respektive pass.

Olaaa
2011-08-18, 23:04
Om han inte ska bli bodybuilder så tror jag inte det är så viktigt, däremot ska du inte träna för mycket, vila är viktigt det med. Tycker det är kan vara ganska dumt att träna alla muskler utom hjärtat, är trots allt den viktigaste muskeln även om den inte går att spänna på stranden så "alla" blir imponerade.

ceejay
2011-08-18, 23:35
Om han inte ska bli bodybuilder så tror jag inte det är så viktigt, däremot ska du inte träna för mycket, vila är viktigt det med. Tycker det är kan vara ganska dumt att träna alla muskler utom hjärtat, är trots allt den viktigaste muskeln även om den inte går att spänna på stranden så "alla" blir imponerade.

hjärtat tränar på bra under ett vanligt styrkepass.

Jokester
2011-08-18, 23:52
Stort proteintag, tung styrketräning, bra kost i övrigt och vila är ju bra riktlinjer att följa. För övrigt så har kondition en negativ inverkan på musklerna om du vill bygga. Men ibland då och då skadar inte, beror ju på hur ofta du hade tänkt lägga upp respektive pass.

Hur menar du nu?

Rahf
2011-08-18, 23:52
Tränar man tungt under två pass per dag så ska det till att finnas ett förflutet inom träning först. Jag har testat två pass om dagen och kände mig rätt trasig efter ett par dagar. Då var det tyngdlyftning och tunga basövningar under dagen, sen varierande och relativt lätt högrepsträning under kvällen. Under dagen gjorde jag ingenting ansträngande. Konsumerade stora mängder mat.

Hur menar du nu?

Han menar nog konditionsträning.

MtotheM
2011-08-19, 03:17
Hur menar du nu?

Konditionsträning på cellsignalväg aktiverar AMPK, som i sin tur aktiverar TSC1/2. TSC1/2 hämmar mTOR som i sin tur leder till minskad proteinsyntes.

Du kan läsa mer här:
http://traningslara.se/muskelbyggning-med-konditionstraning-funkar-det/