handdator

Visa fullständig version : Är Paulún nått å ha?


Barbastark
2011-08-17, 22:09
Det var genom Paulún som jag egentligen introducerades till allt gällande näringslära och jag gillade honom!

Men det känns som att han fått mycket kritik det senaste, eller har jag fel?

Så undrar, är det han lär ut bra grejer, eller bör jag söka mig till andra källor?

MVH B

Perramja
2011-08-18, 08:59
Beror lite på om man gillar kappvändare eller inte, personligen har jag lite svårt föpr sådana;)

Nitrometan
2011-08-18, 09:24
Vad menar du med kappvändare?

Att han kan ändra sina åsikter när forskning visar på nya saker?

Att han kan anpassa det han säger/skriver efter den publik han vänder sig till?

Jag tycker att han är duktig på att förmedla kunskap kring kost.

Catstyle
2011-08-18, 09:34
Vad menar du med kappvändare?

Att han kan ändra sina åsikter när forskning visar på nya saker?

Att han kan anpassa det han säger/skriver efter den publik han vänder sig till?

Jag tycker att han är duktig på att förmedla kunskap kring kost.
Eller att han skor sig på rådande trender för att tjäna pengar, trots att han förkastat desamma tidigare? :)
Inte för att det nödvändigtvis är något fel i det, men det kan ju svida i ögonen på en del.

Leifallan
2011-08-18, 11:57
Att han skor sig på det han utbildat sig på ser jag inga som helst problem med. Men vad är det han har förkastat? Jag tycker Paulún är oerhört kunnig. Jag tycker dock att det är lite förvånande att han släppte "äta var tredje timme"-köret tidigare.

Eddie Vedder
2011-08-18, 11:59
Att han kan ändra sina åsikter när forskning visar på nya saker?

Gör han det menar du? Det tycker jag verkligen inte att han gör faktiskt.

Men som svar på topic tycker jag väl att man kan lyssna på Paulún utan att riskera några jättekonstiga råd. Det är ju inte särskilt extremt varken hit eller dit. :)

Nitrometan
2011-08-18, 12:02
Gör han det menar du? Det tycker jag verkligen inte att han gör faktiskt.
Jag vet faktiskt inte. Jag har inte läst nåt av Paulún på jättelänge. Inte sett eller lyssnat på honom sen nån fitnessmässa på 90-talet

Jag ville bara höra hur han motiverade kappvänderiet.

Jag tycker det är jättekul att herr P kan tjäna penagr på sin passion och sitt intresse.

Tacos
2011-08-18, 12:52
Så undrar, är det han lär ut bra grejer, eller bör jag söka mig till andra källor?

MVH B

Ja och Ja.

Tycker du kan lyssna på honom, men inte enbart på honom.

Försök att vara öppen när det gäller kost och träning. Sug in information från alla möjliga håll och forma sedan det till en modell som funkar för dig.

Alla har vi olika förutsättningar när det gäller kost och träning. Något som är kanon och funkar perfekt för en person, kanske är helt förkastligt för en annan.

Allt är inte svart och vitt.