handdator

Visa fullständig version : småätning?


wimpy
2011-08-17, 16:49
har det nåt å sæga i viktuppgång/nedgång om man småæter? nu tænker jag alltså av den maten å de kcal man skal ha i sig dagligen..

tex nær jag står å gør maten å de kcal jag skal ha før dagen, (vilket kan ta uppåt 2h) så står jag gærna å småæter/æter min frukost medans jag gør maten.. (vilket inte oftast blir førens efter en morgon træning nånstans mellan12-14)
ibland oxo på jobb ( tex en burk tofu som "snacks" som jag kan mumsa på nån h ) :D

vet att detta sækert inte e helt optimalt men hur påverkas kroppen av detta?

Fugly
2011-08-17, 16:51
Du får i dig mer kcal helt enkelt.

Ronn
2011-08-17, 16:52
Allt du äter räknar du till ditt kcal intag, inte svårare än så.

Kan du inte skapa en samlingstråd med alla dina frågor iställe för att skapa nya trådar titt som tätt?

Varför funkar ditt å men inte ditt ä och ö?

wimpy
2011-08-17, 16:52
Du får i dig mer kcal helt enkelt.

hur kan det bli mer kcal om jag æter utifrån den mat jag tænkt få i mig under dagen? blir det automatiskt mer kcal om man æter maten smått hela tiden æn om man æter dom tillsammans i en enda stor måltid ?

King Grub
2011-08-17, 16:54
Nej, det blir ingen speciell skillnad. Gör så om du trivs med det. En nackdel är däremot helt klar: det är betydligt sämre för tänderna.

Ronn
2011-08-17, 16:55
hur kan det bli mer kcal om jag æter utifrån den mat jag tænkt få i mig under dagen? blir det automatiskt mer kcal om man æter maten smått hela tiden æn om man æter dom tillsammans i en enda stor måltid ?

Det gör ingen skillnad för vikten om du exempelvis äter 2000kcal spritt på 3 måltider eller 6, det är fortfarande samma mängd energi.

wimpy
2011-08-17, 16:55
Allt du äter räknar du till ditt kcal intag, inte svårare än så.

Kan du inte skapa en samlingstråd med alla dina frågor iställe för att skapa nya trådar titt som tätt?

Varför funkar ditt å men inte ditt ä och ö?

så då spelar det ingen roll om man hur man tidsmæssigt æter sina kcal?

trodde forum var tillfør frågor å diskussion? så kommer ju frågor upp lite allt eftersom..

før att jag bor i oslo å har norskt tangentbord :hbang:

wimpy
2011-08-17, 16:57
Nej, det blir ingen speciell skillnad. Gör så om du trivs med det. En nackdel är däremot helt klar: det är betydligt sämre för tänderna.

haha det e sant :thumbup:
så førbrænningen påverkas inte tex?

King Grub
2011-08-17, 16:57
Vi har inga regler som säger att man är begränsad till att skapa ett visst antal trådar per vecka.

King Grub
2011-08-17, 16:57
så førbrænningen påverkas inte tex?

Nej. Inte sett över ett 24-timmarsperspektiv. Många små mål påverkar ämnesomsättningen många gånger, fast lite varje gång. Färre och större mål = större påverkan, mer sällan. Skillnad över 24 timmar: ingen.

wimpy
2011-08-17, 16:58
Vi har inga regler som säger att man är begränsad till att skapa ett visst antal trådar per vecka.

tack! :thumbup: det kænns ju bra å veta nær man får klagomål på att man e "før aktiv" :D

Ronn
2011-08-17, 17:03
trodde forum var tillfør frågor å diskussion? så kommer ju frågor upp lite allt eftersom..

Det var bara en fråga inte en uppmaning, såklart forumet är till för att diskutera jag tycker bara det är lättare att navigera forum om det inte dyker upp för många aktiva trådar allt för frekvent.

wimpy
2011-08-17, 17:16
Nej. Inte sett över ett 24-timmarsperspektiv. Många små mål påverkar ämnesomsättningen många gånger, fast lite varje gång. Färre och större mål = större påverkan, mer sällan. Skillnad över 24 timmar: ingen.

ok, ingen skillnad i upptag av maten heller?