handdator

Visa fullständig version : Gammal mans transformation till conan


LillaGubben
2011-08-16, 18:58
Tänkte testa föra en journal här så jag kan hålla koll på vad jag gör i gymmet å skryta helt allmänt om hur vital och manlig jag är så utan att skriva för mycket skit så går jag till det vesäntliga.

Ålder: 36 å sliten
Tränings erfarenhet: ca 4 år på gym, varav det sista varit lite mer seriöst än dem andra.

Längd: 185 cm
Vikt: 115 kg (16% kropps fett)

Träningsupplägg: lite olika men kör efter Jim Wendlers 5/3/1 tycker det är roligt och det är det viktigaste för mig.

Mål: bli bättre än vad jag var igår, gå ner till 10% kroppsfett och ha roligt då jag tränar.

Matintag: 1 kg kyckling, 6 ägg, 4 dl mjölk, 6 dl proteinpulver, sötpotatis, havregrynsgröt. Det är basen i kosten sen tillkommer diverse ibland unnar mig sånt jag vill.

Börjar med Måndagens pass 2011-08-13

Uppvärmning med stretching och massa hopprep.
Lätta benböj 10x52.5 kg, 10x70 kg, 10x85 kg
Marklyft 5 progresivt tyngre set, 8 reps på 162.5
Plan hantelpress 8x55 kg, 12x50 kg, 18x45 kg
Mag hjulet 24 reps + massa reps med nackhuva

Avslutade med 6 sprinter i backe och dog

LillaGubben
2011-08-17, 19:35
Så då var det dags igen att försöka få lite muskler, har haft ont i armbågen hela jäkla dagen så kändes så där men var bara att driva ur min "pussyness" å försöka locka fram min inre manlighet så sagt å gjort väl framme till gymmet så kändes allt OK å tyckte minnsan att jag var lite lik Arnold pojken då jag gjorde en krabba inne på gymmets toalett (toa besök är A och O innan träning). Passet blev följande:

Stretching å massa hopprep som vanligt.
Lätta benböj 3x10
Bänkpress 5 uppvärmnings sett, 10x120kg
Hantelrodd 10x50kg, 20x60 kg (18 på vänster)
Lutande situps (vikt bakom nacken)10x5kg, 4!x10kg.
En massa reps med nackhuva

Backsprinter 7 st (kände mig våldtagen efteråt)

Allmänt gnäll: bänkpressen besvärade vänster armbåge nå inni Norden, måste börja köra hantelrodd med vänster först är riktigt klen i greppet där. Har ätit riktigt dåligt idag men ladda med en chockladboll så det jämnade ut sig.

Positivt: kände att jag närmade mig conan idag, levde om å hade mig som vanligt så säkerligen så dumförklarades jag allmänt på gymmet. Härligt å solig kväll också alltid ett pluss.

LillaGubben
2011-08-17, 21:27
Lägger ut en bild på min rygg har gått ner lite i vikt sen den så är inte riktigt lika go å mjuk, är för blyg för att visa framsidan å ryggen är det flesta folk ser åtminstonde i springspåret !

och ja jag tar en rök på bilden, är övertygad om att det är bra för prestationerna....

Ska skicka mer bilder då det ser bättre ut men detta är en start !

RolfR
2011-08-18, 11:23
Kör hårt! Inget är omöjligt!

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/01/22/article-1245227-07D6444A000005DC-252_468x312.jpg
Sorry, jag var tvungen. :em:

LillaGubben
2011-08-18, 11:38
Haha jepp jag närmar mig, ska jag bara Kirra en talkshow så blir det bra bulla av det hela....

LillaGubben
2011-08-19, 19:34
Så då har man varit och lallat på i gymmet igen riktigt skitväder idag så man var rent av sugen på att vara i en svettig lokal omgiven av svettiga människor i diverse storlekar å könsliga tillhörigheter. Kände mig INTE som Conan idag, jäkligt trött och sur men hade i alla fall inte ont i armbågen eller ryggen (som besvärat mig en längre tid nu) men va fan som den Svensk man är så valde man att fokusera på annat skit å vara sur å grinig som en oskuld i finnbastun.

Men nog snack om det här kommer kvällens pass:

Stretching och massa hopprep som vanlig.
Benböj 5 uppvärmnings set, 15x125kg
Stående press 5 uppvärmnings set, 9x80kg

Chins:
Brett grepp 16 st
Smalt grepp 6x20 kg (va fan?)
Smalt grepp 4x40kg (såja!)
Brett grepp 6x20kg (aldrig tetat med vikt här)
JÄTTE brett grepp 12 st

Hängande Benlyft (hela vägen till räcket) 5 st
En massa reps med nackhuva.

Backsprinter 8 stycken, jag kände mig död och våldtagen.

Negativt: Jag var förbannat sur å grinig, första chinsen med vikt var ovanligt tungt men det släppte, hade kunnat göra mer reps på benböjen men trodde jag skulle få hjärtinfarkt men för benen kändes det oförskämt lätt.

Positivt: Ingen smärta i kroppen det var längesedan jag inte hade ont någon stans jävligt skönt. Då jag började detta schema så maxade jag bara 120 i böj så det har gått framåt trotts alla problem med ryggen så det är riktigt roligt, går inte fort men jag har tid.

Nu får jag vila Lördag och Söndag så det så, inget tänk på träning alls bara loda på å studera skägget när det växer.

LillaGubben
2011-08-20, 12:57
OK tänkte hänga ut två bilder till som är relativt nya, har vid betraktande aningar om att kalipper mätningen var lite snäll skulle tippa på runt 20% kroppsfett men va fan vet jag, har aldrig varit i så bra form i alla fall så är ganska nöjd, bara bli lite större då kanske så vore det som mammas klappgröt.

Har tidigare skrivit att målet är 10% kroppsfett men har reviderat det, gillar mat för mycket för att gorma runt med deff å skit så fet men lycklig blir målet istället, är ändå ingen fotomodell så riktar in mig på att skrämma gamla tanter istället (????).

Så nästa bilder som kommer blir nog väldigt annorlunda, lite mera michellin gubbe kanske ! Men vem gillar inte runda och frodiga män ? (bear brothers)

LillaGubben
2011-08-22, 19:26
Så då var man hemkommen från ett pass igen, hade otroligt svårt att tagga mig idag, har haft en jävla massa ångest idag som jag inte riktigt kunnat precisera och ryggfan har varit väldigt av. Men efter att ha insett villken kärring jag är så tog jag mig i kragen och drog iväg till gymmet och resultatet blev följande:

Stretching och hopprep i olika hopp varianter.
Lätta benböj 3x10
Marklyft 5 uppvärmnings set, 7x170kg
Liggande hantelpress 9x55kg, 13x50kg, 20x45kg
Mag rullen 26 reps
Galet mycket reps med nackhuva

Backsprinter: 9 stycken (fy fan vad trött jag blev)

Negativt: Ryggen bråkade hela passet, vänster hand släppte i marklyftet

Positivt: Mycket mat har förtärts idag trotts allt, hantelpressen kändes väldigt stabil och hade bra och långsam negativ fas, det bästa av allt var att jag överlevde passet.

Nu är det bara två pass kvar innan avlastnings veckan det känns riktigt skönt, kommer eventuellt köra mer volym nästa cyckel om tid finns till det men det ser ljust ut.

Förresten om nu nån läser här och vill ni lyssna på lite bra musik istället för att läsa om mina mespass så klickar ni på länken nedan:

http://www.youtube.com/watch?v=GIbr1FGpp2w

Ajöken kröken !

LillaGubben
2011-08-24, 18:20
Strålande väder idag så riktigt pigg och vid gott humör så kändes riktigt roligt att dra ner till gymmet och få svettas lite, enda negativa med dagen är att axeln har varit ond som fan, börjar bli gammal och sliten som sagt önskar man hade kommit på detta med träning tidigare så kanske man haft bättre och friskare kropp idag, men va fan bara undanflykter då man inte vill inse att man är en fjolla. Så passet då.

Stretching och massa hopprep som vanligt
Lätta benböj 3x10
Bänkpress 5 uppvärmnings set, 9x125kg
Hantelrodd 25?x50kg, 15x50kg
Mage och massa nacke som avslut på passet

Positivt: ätit bra idag så energin var välldigt bra, körde en striktare variant av hantelrodden och den nöp välldigt bra faktiskt, vänstra handen kruppade inte som den brukar göra.

Negativt: Axeln var riktigt ondskefull. Orkade inte göra sprinterna. Kände mig fet och jävlig, fan hatar att man snart är 40 och ändå ska tjaffsa med sig själv om hur man ser ut det är fan i mig dåligt.

Och ett videoklipp på¨hantelrodden, filmade så jag kunde se min egen form på den och är riktigt nöjd, klent ja men vikterna kommer snart.

http://www.youtube.com/watch?v=gzMyD5GR9R0

LillaGubben
2011-08-25, 13:39
Så imorgon sista veckans träning, sen blir det en vecka hemma i Luleå efter det en vecka i Wales, funderar på att besöka temple gym i England hade varit maffigt att träna där, men vi får se, nu blir det extra hård träning nästa vecka så jag kan träna ölmuskeln i Wales.

Hade tänkt skriva precis hur jag äter här också.

Frukost: 6 ägg, 3DL havregryn, 1L grön mjölk
Lunch: 300 gram fågel/fisk/kött, potatis, 1L grön mjölk
Middag: samma
Kvällsmål: 5 ägg, 1 liter grön mjölk

Men ska ändra det till en lite mer hälsosam variant:

Exempel)
Frukost: 4 fiberbröd, 11 äggvitor, 3 hela ägg, 50 gram proteindrink
Lunch: Kyckling/renkött 400 gram, sötpotatis, sallad
Mellanmål: 50 gram protein drink, jordnötssmör
Middag: Som lunch
Kvällsmål: som mellanmål
Innan sovdax: 2 burkar tonfisk

Men nu är det dags att göra någon nytta.

LillaGubben
2011-08-25, 14:05
Och medans jag kommer ihåg det, har tagit ett kort på mina ben, vette fan hur man ska spänna skiten, är inte mycket konturer men dem är större än dem varit förut i alla fall, nu har jag blottat hela min kropp så nu slipper jag göra det något mer, känns otroligt obekvämt men bra att kunna jämnföra med längre fram för bättre ska det bli tro mig.

shadowfire
2011-08-25, 14:42
Jadu min gode herre, NÅGOT har du gjort rätt i varje fall. Det var mig då det gröndjävulska vilka lår du har lagt på dig med och överlag tycker jag det ser ut som om det finns en god massa under späcket där!

Vasst o klippa i sig 3 mjölkpaket om dagen med ;) ..
Ska följa detta, kör hårt nu!

LillaGubben
2011-08-25, 15:00
Jo benen har varit min svaghet bara kör ben i ca 1 år, hade alltid orsaker att skippa dem förut t ex jag reser mig från soffan då får jag gratis träning.

Hmmm inte för att vara den men drar i mig 4 liter mjölk per dag, använder bara babywipes efter toalett besök kan jag lova.

Roligt du tittade in å skrev en kommentar, det gillas

Mvh/LG

Sundqvist
2011-08-26, 01:49
Riktigt grymma ben!!

LillaGubben
2011-08-26, 16:29
Stora ben ja men är en del fett också, blir kul om ett år då jag ska försöka mig på en deff om det finns kvar något eller om det bara blir plockepinnar kvar.

Och nu till dagens pass, varit stressad hela dagen och väldigt trött har varit svårt att sortera tankarna och gårdagens krubb var allt annat än optimalt axeln har varit riktigt ajaj med milda ord men bara att köra försiktigt och se vad som händer.

Stretching och massa hopprep som vanligt.
Benböj 5 uppvärmnings set, 15x130 kg
Stående press 5 uppvärmnings set, 5x85 kg
Chins:
Breda 17 st
Smalt 8x20 kg
Smalt 5x40 kg
Brett 6x20 kg (aj i axeln som fan)
Smalt 2x60 kg (bara test här)
Massa reps med nackhuva och mage
Lite små disco sedan

Negatitvt: axeln var hemsk i alla övningar så tig det lungt i pressen. Trött.

Positivt: benböjen kändes lätt men blev vimelkantig av alla reps som vanligt. Chinsen kunde jag inte hänga ut helt för då dog axeln men fick köra lite halvfusk så funka det.

Allt som allt ett bra pass, nu bör det av till Luleå och sedan en sväng till pubarnas förlovade land...

LillaGubben
2011-08-26, 21:11
Ett litet videoklipp från chinsen, kunde tyvärr inte gå fullt djup å pallade bara upp till hakan fick så jävla ont i axeln på andra sätt så fjollade på så istället, märkligt nog fick jag mycket bättre kontakt i ryggen nu så kommer nog fortsätta så är ungefär lika stark i fullt utförande å detta så va fan ska ändå inte tävla.

Ww6ajojxa98

LillaGubben
2011-08-26, 21:21
Och ett videoklipp på en magövning som jag suger på, försöker febrilt bli starkare i den, men om två månader ska jag göra 15 stycken.....

YAbPscm1vQw

IronBug
2011-08-27, 17:08
Du var mig en trevlig gubbe, trots dina "råd till ungdomarna". Go Gubbe!

LillaGubben
2011-08-27, 17:20
Haha tack så mycket !

OscarErholt
2011-08-28, 00:17
Du ser väldigt mycket smalare ut än 115Kg det kan man ju direkt säga.. men det är ju olika från person till person. Starkt jobbat och som han ovan dig sa, dina tips va väl lite sisådär.. men du verkar väl mena väl ändå :thumbup:

LillaGubben
2011-08-28, 09:36
Du ser väldigt mycket smalare ut än 115Kg det kan man ju direkt säga.. men det är ju olika från person till person. Starkt jobbat och som han ovan dig sa, dina tips va väl lite sisådär.. men du verkar väl mena väl ändå :thumbup:

Jo jag är väldigt spinkig i grunden har väldigt dåliga anlag för styrka å storlek kan vara därför jag ser lite mindre ut än jag väger.

Ja man kan inte gå hem hos alla med sina tipps, men alltid kul å diskutera.

LillaGubben
2011-08-31, 18:40
Avlastningsvecka bara ett pass lite lungt.

Benböj 5x140, 4x160, 4x160
Mark 3x180, 3x200
Benpress + lårcurl
Hantelcurl 10x20, 10x25, 8x30 (vette attan om man ska räkna stången här)
Scottcurl 10x40, 8x50, 10x40
Mage

Så det var allt lite kass rygg å hamstrings.
Ikväll ska det bli bärs i Luleå och på söndag drar man till Wales för mer bärs...

Dogge21
2011-09-04, 17:10
Avlastningsvecka bara ett pass lite lungt.

Benböj 5x140, 4x160, 4x160
Mark 3x180, 3x200
Benpress + lårcurl
Hantelcurl 10x20, 10x25, 8x30 (vette attan om man ska räkna stången här)
Scottcurl 10x40, 8x50, 10x40
Mage

Så det var allt lite kass rygg å hamstrings.
Ikväll ska det bli bärs i Luleå och på söndag drar man till Wales för mer bärs...

Låter trevligt att åka över till Wales och inta lite B-vitaminer*cupid* med den uppladdningen lär det vara mycket krut i kroppen kommande träningsvecka:D och säg inte att du är en gammal man, du har ju dina bästa träningsår framför dig!

LillaGubben
2011-09-10, 10:00
Så var man hemma i Sverige igen på måndag är det dags att slåss med vikterna igen, käkat dåligt i 2 veckor och supit väldigt mycket så blir intressant men va fan det är under ooptimala förutsättningar man tränar viljan så man kan krossa hårdare. Så på måndag är det dags igen blir 4 gånger per vecka nu och tänkte sköta maten bättre än förr ingen optinojja med optimalt intag efter träningen å skit men bra käk 4 ggr om dagen och ca 320 gram protein tänkte faktiskt försöka få fram lite muskler som ligger dolt under späcket.

Men nu ska jag röra mig lite bland Stockholms fjollorna en stund innan tågresan hem...

LillaGubben
2011-09-12, 20:13
Så då var det dags för första passet efter hemkomsten, är galet laddad med B-vitamin efter all öl som jag svept där, 2p för en pint det bäddar för att en svensk viking ska överkonsumera. Var laddad som fan i psyket men kroppen kändes slapp och sliten men med lite pre workout som bestod av kraftigt masturberande till motorcyckel bilder så bar det av i regnet för att köra HÅRT.

Stretching och hopprep som vanligt
Stående press 5x40, 5x47.5, 3x57.5, 5x62.5, 5x70, 10x80 (kändes lätt)
Skivstångsrodd 90 grader 2x10x100, 10x110, 10x120, 10x100
DIPS 10xkv, 10x15, 10x20, 10x25, 10x30
Hantelcurl 10x20, 10x22.5, 10x25, 2x8x30
Supersett med
Framåtlutande sidolyft 5x15x12.5
Jävla massa nackhuva för fellatio muskeln.

Positivt: inga krämpor, fårvånansvärt bra tryck med tanke på all öl, roligt pass

Negativt: ides inte sprinta idag

Nu lite diverse finns saker som stör mig på gym ocg glädjer mig:

Störande moment
1. Snubbar som sliter av sig tröjjan på gymmet å självonanerar till sitt sexpack
2. Brudar som glider in med minishorts som nästan visar allt som sedan beklagar sig att nån spanat in deras röv då dem kört hantelrodd, vafan inte så konstigt att en 18 åring får halvstånd å råkar glo va fan förväntar ni er.
3. Att en del tar illa vid sig då man skäller ut vikterna innan man ska lyfta, är fan inget bibliotek. På gymmet ska man skrika å damma magnesium både som stark eller svag.
4. Att alla jävla fjollor till karlar ska deffa, va fan är det frågan om egenteligen, visst om man nu är fet men dessa pojkar är inte det men ändå snackas det tonfisk å ris och hur många brudar dem knullat i helgen.
5. Folk som tränar i tre timmar å sedan gnäller att dem är för små men ändå ska deffa fram 8 packet å ****** brudar.

Saker jag gillar
1. Bulkade snubbar (bara en fetish jag har)
2. Brudar som glor på MIN röv då jag kör rodd, jag gillar att vara ett köttstycke.
3. Överviktiga som tar sig till gymmet och förändrar sitt liv och med det menar jag inte att dem blir smala utan att dem blir hällsosammare och sedan för det tänket vidare till sina barn.
4. Äldre på gymmet, blir nästan tåröggd då en 70 åring gymmar det är aldrig försent.
5. hotpants på damerna.

Så det var allt !!!!!!!!

LillaGubben
2011-09-13, 21:27
ITS ON !

ok efter en slö dag så blev det ett sent pass höll aldrig på att hitta motivationen till att träna men klev sen ur min pussyness å bestämde mig för att nu jävlar ska det köras, passet blev följande:

Stretching, fick inte utrymme till hopprep ikväll
Marklyft 5 uppvärmnings set, 12x162.5
"lätta" good moornings 10x60, 10x70, 10x80, 10x90, 10x100
Mag rullen 4x15 rep, 1x10 rep
Shruggs 1x32x120
Massa reps med nackhuva

Positivt: bra grepp, ingen värk, maren tänkte jag egenteligen bara göra en 10 på men gjorde 12 kunde gjort mer men vill inte påfresta ryggen, länge sedan jag gjort good moornings å det gick väldigt bra ikväll.

Negativt: regnar å är mörkt, bara ätit 2 mål mat, kåt :(, ingen back löpning.

I morgon är det vila och natt jobb ska försöka ta mig i kragen med maten detta går inte i längden. Puss i stjärten å smek i ljumskeln osv....

soulie
2011-09-14, 08:21
Kul du är tillbaka och roligt att läsa din "störande och saker du gillar" på gymmet (:

Var förbi 360 och kikade lite, fastnade nog mest för "bakfickan" men får se om det blir något kort där och så, kör på friskvårds tillsvidare dock ska jag ta en kik på 24 hour fitness(eller vad det hette?) och hälsostudion

LillaGubben
2011-09-14, 15:38
Bara träna på nu..... Och ja mitt badrum är stökigt.

LillaGubben
2011-09-14, 15:39
Kul du är tillbaka och roligt att läsa din "störande och saker du gillar" på gymmet (:

Var förbi 360 och kikade lite, fastnade nog mest för "bakfickan" men får se om det blir något kort där och så, kör på friskvårds tillsvidare dock ska jag ta en kik på 24 hour fitness(eller vad det hette?) och hälsostudion

Jo bakfickan har väldigt bra grejjor..... Klart ett bra gym det där... Inte så dyrt heller har jag för mig...

LillaGubben
2011-09-15, 23:40
Så då har man kommit hem från träningen då, denna dag har varit så förbannat kass så det finns knappt. Kom hem ca 11 i morse efter jobbet å slocknade som ett spädbarn efter den fått bröstet, klockan tolv väckters jag av att någon tokfan ringde å vägrade ge upp trotts avancerad ignoreringstekniker tillslut svarade jag å då var det nån fan med jobbig röst som ville nått med pensioner hit å dit, han malde på sitt säljargument å mina trummhinnor ville hoppa ut å hugga ner han med machete, tillslut konstaterade jag för snubben att jag spänner på en ung rik fotomodel så min pension är redan tryggad sen la jag på.

Efter det lyckades jag somna om å sov hela till klockan halv två å då gick det inte att sova längre, dagen spenderades sedan i misär å jag var dryg som en brud med övertro på siott eget utseende. Bara lyckats käka två gånger å portionerna var i klass med en artonårig flicka med aspirationer som fotomodell, velade hela dan om jag skulle träna eller skita i det och klockan halv elva på kvällen så drog jag iväg till gymmet trött som fan.

Passet blev detta:

Inge stretching eller hopprep orkade inte det
Bänkpress 5 uppvärmnings set, 13x115 kg
Lutande hantelpress 10x45, 9x45, 8x45
Chins med olika grepp 5x10 reps
Tricepspress med rep 3x20x40 kg, 2x20x35 kg
Supersett
Face pulls 3x20x40 kg, 2x20x35 kg

Positivt: jag for å tränade
Negativt: Hela jävla dagen

Meeeeeeeen ny dag imorgon nu ska jag sova å kanske vara som folk imorgon och inte nå jävla skitstövel. GOD NATT !

LillaGubben
2011-09-16, 22:17
Så då var det veckans sista pass BEN på schemat

Stretching och massa hopprep
Frivändningar 5 uppvärmnings set, 5x85 (jätte lätt)
Benböj 5 uppvärmnings set, 10x130 kg (benen hade nog fixat 20 reps)
Benpress 10x200, 10x240, 10x280, 10x320, 10x340
Hängande benlyft 1x5 reps
Repdrag för mage 4x15x20 plattor

Negativt: Bara fått i mig 1 billys pan pizza, druckit lite vatten. Är nått som trilskas med min mage så får inte i mig krubb, nåja bara bita ihop. Blev yr i skallen på 3e reppet i benböj så körde dem sju sista repsen med 2 sekunders paus i bottenläget för att få lite extra träning å slippa reppa.

Positivt: Med tanke på allt gick det bra, bra pump i benen faktiskt, frivändningarna var en barnlek men vlle int reppa på dem utan fokuserade på form (obs jag gör inget hopp utan musklar upp skiten).

Nu ska jag vila helgen å hoppas ag kan börja äa, men bara bita ihop oavset ooptimala förhållanden bygger psyket.... Allid något.

LillaGubben
2011-09-19, 21:02
Så då var det dags igen då magen strular fortfarande så det är inte mycket kalorier i kroppen, trött som tusan men drog mig iväg till gymmet i alla fall det är fan när det är kasst man ska straffa sig, så till passet inga stordåd men jag överlevde å kommer således krypa närmare conan stadiet.

Inge stretching eller hopprep ikväll snurra bara på armarna lite halvfånigt.
Stående press 5 uppvärmnings set, 7x85 kg
Pendlay row* 3x10x100 kg, 1x10x110 kg
DIPS 10xkv, 10x15kg, 10x20kg, 10x30kg, 10x40kg
Skivstångscurl 20x40kg, 20x50kg, 15x60kg, 8x70kg (dog på alla sätt här)
Superset med:
Framåtlutad hantelsväng 3x20x15kg, 1x20x17.5kg

Negativt: Trött, inge mat i kroppen nästan, kass uthållighet

Positivt: ännu ett pass som körs å med tanke på allt är jag riktigt nöjd.

*Angående rodden fick jag höra att det jag kör heter pendlay row eller nått, visste inte det fanns olika versioner, men man lär sig nått nytt varje dag så nu skriver jag pendlay row...

Imorgon är det marklyft ser inte fram emot det alls.......

LillaGubben
2011-09-21, 09:40
Blir marklyft ikväll istället, första natten jag fåttmsova
Mermän 2-3 timmar, fortfarande svårt att äta tyvärr, funkar att drickammjölk dock(???) så dricker mycket mjölk tillsvidare ska bli kul då man kan börja käka å kliver ur skovet här då ska det bli andra bullar med vikterna...

LillaGubben
2011-09-22, 00:19
Snabbt pass, tordes inte påfresta kroppen för mycket å höll tillbaka.

Marklyft 5 uppvärmnings set, 8x170 kg
Strikta good moornings 3x10x80 kg, 1x10x90, 1x10x100 kg

Det var allt för dagen, 30 minuter tog det..... Klart å slut....

LillaGubben
2011-09-23, 18:50
Jäkla tung dag idag, jösses vad lite energi men träna gjorde lillagubben ändå. Passet blev då följande

Bänkpress 5 uppvärmnings set, 10x122.5 (Lätt men hade skum passare)
Högt lutad snebänk 3x10x80, 1x10x90, 1x5x100 (3 sek paus i botten)
Chins 5x6x15
Pushdowns superset med face pulls 5x20 lätta vikter bra pump)

Positivt: Kände mig extremt manlig av nån anledning
Negativt: Dålig energi, magen fortfarande paj MEN på bättrings vägen snart kan jag nog börja äta frukost lunch middag å avsluta med gainer i en halvliter mjöl, det har alltid funkat förr med min mage knappast optimalt men jag kommer nog snitta 5000 kcal och 300 gram protein längtar fan tills man blir lite mindre klen å bara presterar skitpass.......

Puss på snoken å sånt skit

LillaGubben
2011-09-25, 19:14
Tjo hopp !

Dagens pass:
Styrke frivändningar 5 uppvärmnings set, 3x90 kg
Benböj 5 uppvärmnings set, 8x140 kg
Benpress 10x200, 10x240, 10x280, 10x320, 10x360
Hängande benlyft 6 reps
Repdrag för mage 4x20x20 plattor

Positivt: Har kunnat äta bättre idag

Negativt: Kass rygg så tog det lite lungt

En kass form bild också, inte snyggt men blir bättre

LillaGubben
2011-09-28, 10:08
Ingen träning denna veckan måste låta mig bli helt kry å pigg nu har plågat kroppen bra som det är men med så lite mat så tar det ut sin rätt men har börjat kunna äta bättre som sagt å i slutet av veckan ska jag nog vara på topp i matväg.

Nästa vecka blir det återgång till Jim Wendlers helkropps schema igen eftersom jag gillar korta å effektiva pass utan fjanterier, maten kommer bli frukost - lunch - middag, å varje mål kommer att avslutas med en gainer i 5 DL standrad mjölk kommer även att överdosera C vitamin och käka zink och magnesium tabletter på kvällen nlir även multivitamin på morgonen. I näringsväg kommer det på ett ungefär bli 300 gram protein, 600 gram kolhydrater, 100 gram fett har aldrig räknat så här mycket förut.

Kommer köra backintervaller på löpmaskin (15 s jobb, 45 s vila, målet är först 20 sprinter)
4 gånger i veckan efter varje styrkepass och på Lördag.

Varje styrkepass kommer inledas med 10 minuters stretching och 450 hopp med hopprep i olika hopp varianter rullar även på en foam roller. På vilodagar blir det prommenad eller simmning i lungt tempo och stretchning för återhämtning + foam roller nacken kommer att tränas med nackbrygga varje vilodag och nackhuva på gymmet, man kan ALDRIG få för stor nacke.

På Torsdag dar jag utomlands och har tillgång till ett riktigt bra gym men många bodybuilders å powerlifters alltid kul att träna på sådana ställen då får man skrika å leva om utan att nån tycker man är fjäntig.

Kör hårt uppdateringar sker på Måndag.

LadyInRed
2011-09-28, 10:16
Låter riktigt härligt det där! Åker du utomlands för träningen eller är det bara slumpen att du hamnade bredvid det här gymmet? Lycka till!

LillaGubben
2011-09-28, 17:29
Låter riktigt härligt det där! Åker du utomlands för träningen eller är det bara slumpen att du hamnade bredvid det här gymmet? Lycka till!

Hejsan !

Reser mest för kultur ombytet och nöjjet. Angående träningen så ser jag alltid till att ett gym finns nära så man inte helt förslappas av alla onyttigheter man tenderar att överdosera på. Gymmet är riktigt bra och man kan nog få tipps om det mesta där.

LillaGubben
2011-11-12, 20:57
Nuså är man tillbaka efter en massa jäkla privata bekymmer å obefintlig träning, imorgon ska jag leta upp nått bra gym här i Eskilstuna och se om man inte kan få igång lite muskler, magen krånglar ännu så matintaget är helt obefintligt och har tappat både fett å muskler men det gör inte ett skit är på bana i livet nu i alla fall så som sagt imorgon kör jag igpng journalen igen å lägger ut nån bild på nuvarande form.......

soulie
2011-11-13, 23:43
Nuså är man tillbaka efter en massa jäkla privata bekymmer å obefintlig träning, imorgon ska jag leta upp nått bra gym här i Eskilstuna och se om man inte kan få igång lite muskler, magen krånglar ännu så matintaget är helt obefintligt och har tappat både fett å muskler men det gör inte ett skit är på bana i livet nu i alla fall så som sagt imorgon kör jag igpng journalen igen å lägger ut nån bild på nuvarande form.......

flyttat? /:

LillaGubben
2011-11-15, 14:16
flyttat? /:

Japp till E-tuna massa skit å elände så var dags för nystart, hälsan har vart skit men nu äre ändring på det !

LillaGubben
2011-11-15, 14:23
Ok träningen igår då på power gym E-tuna

Bröst, axlar, triceps
Lutande bänkpress 2 set upp till 110 kg
Lutande hantelpress 2 set upp till 45 kg
Maskin sväng ? 2 set

Stående press 2 set upp till 70 kg
Sidolyft 2 set upp till 17.5 kg
Sidolyft maskin 2 set max plattor

Tricepspress i maskin 2xmax plattor
Enarms tricepspress hantel 2 set upp till 20 kg
Dips i maskin 2 set upp till max

Äter välldigt lite å väger bara 100 kg nu
Kramperna har slutat nu dock å träningen gick ganska hyffsat....

LillaGubben
2011-11-15, 14:41
ca 100 kg i vikt nu, max 800 kcal går att käka per dag tyvärr å ingen träning på ett bra tag..

LillaGubben
2011-11-16, 21:53
Ben idag !

Front böj 2 set upp till 100 kg
Hacklift 2 set upp till 140 kg
Sittande benmaskin med ett ben 2 set
Liggande lårcurl 2 set upp till max plattor
Sittande lårcurl 2 set upp till 60 kg
Stående låecurl 2 set
Stående vadpress 2 set max plattor
Sittande vadpress 2 set upp till 90 kg
Lite mage.....

Kunde gått sämre å bättre men lite kul att vara lite smalare i alla fall händer lite mer då :)

LillaGubben
2011-11-17, 10:38
Dagens träning.....

Blir ut och springa i fin vädret idag, hurmlångt det blir har jag inte en susning om gör det mest för njutnings faktorn bor i närheten av en fin springslinga i skogen så det är aldrig fel..

LillaGubben
2011-11-19, 12:36
Gårdagens träning då. Rygg baksida axlar biceps

Chins 3x15
Drag bakom nacken 3 set upp till 100 kg
Hantelrodd 2 set upp till 60 kg
Rodd med skivstång i hörn 2 sett upp till 100 kg
Smalt latsdrag 2 set upp till 110 kg
Marklyft 3 set upp till 160 kg
Baksida axlar i maskin 3 set upp till 50 kg
Facepulls 2 set 70 kg
Hantelcurls 2 set upp till 25 kg
Scottcurl i maskin 2 set på okänd vikt
Kabelcurl 2 set 40 kg

Jobbigt pass hade inte kunnat äta mer än 2 mackor fick knappt behålla det. Less som fn på min mage nu, gått ner mer i vikt men verkar vara mest fett lite roligt att se alla ådror på benen å armarna i ofs.

LillaGubben
2011-11-19, 12:38
Och idag ska jag springa 5 km igen inte laddad alls drack lite mycket sprit i går kväll men bara bita ihop å ånga på lätt att hitta bortförklaringar men sanningen är att man kan inte alltid vara optimal.....

LillaGubben
2011-11-20, 17:23
Dagens disco träning: bröst, axlar, triceps

Bänkpress fötterna upp 3 set x 8-10 med 100 kg
Sittande bänkmaskin 3 set 12-15 upp till 40 kg
Lutande hantelsväng 3 set 8-12 upp till 30 kg
Dips 18, 15 med paus i botten

Stående hantelpress 2 set 8 reps 22.5 kg
Sittande sidolyft m hantlar 3 set 8 reps 17.5 kg
Kabel sidolyft 3 set 12-15 med 15 kg

Tricepspress med rep över huvet 3 set 8 med 70
Liggande tricepspress m hantlar 2 set 8 med 15 kg
Smal bänk 2 set 8 med 70 kg

Lite diverse mage

Ok pass körde allt med kontakt som fn var riktigt skönt svårt att köra tungt dock men just nu skiter jag i det....

LillaGubben
2011-11-21, 06:22
06:20 och snart dags att dra ut och springa man märker att kondisen snabbt kommer tillbaka och tempot i alla fall inte längre är som en rostig permobil villket känns skönt. Har även anmält mig till submission wrestling här i eskilstuna dem är tydligen ganska noga med vem som får komma och träna så jag får se om dem vill ha med en gammling i klubben skulle i alla fall vara kul att komma igång med lite kampsport igen.

Har även bestämt mig för att sluta röka och snusa har kohl i släkten och är inte särkillt road av tanken att åka på något sådant. Magen är lite bättre nu så snart kanske jag kan börja äta lite bättre kommer dock aldrig mera käka över 3000 kcal den sakenmär säker...

LillaGubben
2011-11-22, 08:28
Ok gårdagens alla pass då blev 2 styrke å 1 springpass.

Morgon: 5 km löpning
Lunch: vader, mage, axlar
Stående vadpress 5x12-15 på hela magget
Vadpress i benpress 5x12-15 upp till 340 kg
Hangande benlyft hela vägen till stången 1x10, 1x8, 1x6
Supersett
Situpps bräda 3x20-30
Oblique med hantel 3x25x20 kg
Stående twist med stång 2 minuter
Lätta sidolyft 4x15x10 kg
Sittande axelpress utan stöd 4 set 10-12 (tyngst 27.5 kg)
Enarms sidolyft i kabel 4x10-12 (tyngst 25 kg)
Smith press bakom nacken utan stöd 3x8-10(tyngst 60 kg)
Shruggs i maskin 3x10-12xmagget

Kvälls pass: Framsida ben
Benspark 5x12-15 (tyngst 55 kg)
Djuuupa Benböj i smith 5x8-10 (tyngst 140 kg)
Bred benpress 5x10-12 (tyngst 320 kg)
Gående utfall med hantlar 3x20 kg x 20 steg.

Riktigt roliga pass är medveten att detta nog är rejäl överträning men just nu har jag tid med sånt å behöver saker att göra så jag slipper tänka :)

LillaGubben
2011-11-22, 08:39
Ja så här ser jag ut nu, väldigt dåliga kort har en kass kamera på mobilen men det är på ett ungefär i alla fall, har aldrig haft någon super kropp och har inte riktigt generna för den men har aldrig varit så här smal i alla fall, lite roligare att träna faktiskt å är ju snart 40 år så va fan...

LillaGubben
2011-11-22, 19:12
Ok dagens pass:
Fm: vader, mage, biceps
Vader å mage som igår
Koncentrasionscurl 5x12x20 kg
Scott curl i maskin 5x10-12 upp till 50 kg
Hantelcurls 4x8-10x20 kg
Enarms scott curl i annan maskin 4x12x5 kg
Underarmscurls 3x15-20x50 kg

Em: bröst, baksida ben
Lätt hantelsväng 4x12x22.5 kg
Lutande hantelpress 5x10-12x40 kg
Bänkpress 5x8-10 upp till 90 kg
Bänkpress maskin övre bröst 5x12x20 kg per sida
Raka marklyft 4x8-10 upp till 140 kg
Liggande lårcurl 4x12 upp till 55 kg

Bra kontakt gick all in på det i båda passen fick dock slita hund.... Lite mer mat idag vullket kändes bra

LillaGubben
2011-11-23, 07:17
Försökte springa nu på morgonen men har en sjuk träningsvärk i vaderna måste gå på tå så illa är det så skippa springningen å stretchade istället har nu ett mål att kunna ta mig ner i split å spagat igen men det kommer nog dröjja en stund. Uppdaterar senare om för å eftermiddags passen.....

LillaGubben
2011-11-23, 16:51
Förmiddags pass: mage, triceps
Samma magövningar som vanligt
Enarms hanteltriceps press 4x12-15 (20 kg tyngst)
Pushdowns 5x10-12 hela magget
Press från pannan 5x8-10 (50 kg tyngst)
Kick backs 4x8-10 (17.5 kg tyngst)

Ska snart köra dagens andra pass....

LillaGubben
2011-11-23, 21:22
Så var kvällens pass avklarat: rygg, baksida axlar
Chins 5x12-15
Hantelrodd 4x10x52.5 kg
Stående pullover i kabelmaskin 5x12-15
Latsdrag 45 grader v hantag 5x12-15 (max 100 kg)
Framåtl sidolyft 4x10x15,12,10,10 kg
Stående rodd bakom ryggen 4x15
Omvända flyes i maskin 3x8 (max 40 kg)

Allt sjukt strikt med grym kontakt var riktigt jobbigt att tänka kontakt men bet riktigt bra det här med kontakt har jag verkligen underskattat förut.
Imorgon vila och arbetsintervju...

LillaGubben
2011-11-24, 07:28
Blev lite morgon träning innan dagens bestyr....

Intervall löpning i backe: ca 15 stycken

Mörkt och kallt ute och vaderna tog nästan livet av mig men då allt var avklarat var det riktigt skönt imorgon börjar tränings cyckeln om som förresten just nu ser ut så här.
Dag 1: fm - vader, mage, axlar. Em - framsida ben
Dag 2: fm - vader, mage, biceps. Em - bröst, baksida lår.
Dag 3: fm - vader, mage, triceps. Em - rygg, baksida axlar
Dag 4: vila
Osv....

Vet att det är överträning men kör inte särskilt tung å sattsar på att isolera varje muskel så det ska nog bli bra kommer dock bara köra så här några veckor innan jag skiftar om å tar det lite lugnare.

regus
2011-11-24, 08:05
Bra styrka! Ska du fortsätta deffa?

LillaGubben
2011-11-24, 16:25
Bra styrka! Ska du fortsätta deffa?

Tack, styrkan är lite off ännu men det gör inte så mycket blev himmla less på att vara stor å tjock. Och angående deffen jo jag tror 80-85 kg skulle vara riktigt fin form men går mer efter spegeln å har en del fett att ta bort än, lite segt i min ålder det där sissta men skam den som ger sig

LillaGubben
2011-11-24, 16:27
Kass på att spänna men testa nån form av posering i kallingar... Inte riktigt min grejj men va tusan... Tror ca 85 kg skulle vara bra form försvinner sido späcket men måste läsa på mer om krubb egenteligen emot att vara optimal men nu jävlar

LillaGubben
2011-11-25, 16:18
Första passet idag då: vader, mage, axlar
Vader å mage as usual

Lätta sidolyft 3x15-20x10 kg
Sittande hantelpress utan stöd 4x10-12 (max 30 kg)
Sidolyft i kabel 4x10-12 (max 30 kg)
Press bakom nacken i smith 3x8-10 (max 60 kg)
Shrugs i maskin 3x10 magget

LillaGubben
2011-11-29, 16:47
Ok lite nya mål nu att om 2 år tävla i classic bodybuilding/athletic fittness och fitness five, kommer ånga stenhårt på det å vill hellst uppnå det innan jag blir 40, om det är möjligt vette fan inga direkta gener men har benhårt psyke så framtiden får utvisa men 2 år är mitt mål å behöver meeeera muskler men vill först ner till ca 5% kroppsfett sedan hålla mig kring max 10% å bygga långsamt..... Har fett mätit mig igen å det visade på 10% ska lägga ut nån upodaterad bild på det.... Missat skriva några pass men här kommer morgonens.

Vader, mage, axlar
Vader mage sameold....

Lätta sidolyft 3x20x10 kg
Sittande hantelpress utan stöd 4x10-12 max 30 kg
Enarms sidolyft i kabel 4x10-12 max 6 plattor
Press bakom nacken utan stöd 3x8-10 max 65 kg
Shruggs i maskin 3x8-10 max plattor

Vid 18 snåret kör jag framsida ben (ush)
Har börjat kunna äta bättre nu ska börja äta tre gånger om dan nu sedan köra tre drinkar som mellan mål... Kommer just nu se ut ungefär såhär.

Frukost: 1 dl havregryn kokad i 2 dl minimjölk, 6 ägg (tre utan gula)

Lunch: 1 1/2 kyckling file, 1 dl ris

Middag: 2 tonfisk burkar, 1 dl ris

Sen lägga till drinkar blir ca 180-200 gram protein..

Så nu kör jag, ser ljust ut i alla fall å kroppen känns mycket bättre å har anpassat sig bra till hög volymen ända nackdelen är kanske att jag bor på gymmet men å andra sidan behöver hålla undan alla funderingar...

LillaGubben
2011-11-29, 17:04
Detta på en sjukt dålig diet så är inte särskilt stor mu inte men ligger på ca 98 kg, kommer nog fylla ut lite med mer protein tror jag, gäller bara att inte äta för mycket för fort nu så allt blir pankaka, är egenteligen ganska nöjd med tanke på hur det såg ut innan....

LillaGubben
2011-11-29, 20:58
Ok då var kvällens träning avklarad, var riktigt tungt idag.

Framsida ben:
Benspark 5x12-15 max 10 plattor
Front böj 5x15,12,12,10,15 max 100 kg
Hacklift 5x15,12,12,10,15 max 120 kg
Utfall med hantlar ca 20-30 meter med två 20 kg hantlar....

Död och slutkörd för ikväll imorgon fortsätter jag att straffa mig på gymmet ;)

LillaGubben
2011-11-30, 15:38
Så till förmiddags passet: vader, mage, biceps
Mage vader som vanligt

Koncentrasionscurl 3x12x22.5, 2x12x20
Scottcurl maskin 5x10-12 max alla plattor
Hantelcurl 4x8-10x20 kg
Enarms scottcurl i annan maskin 4x10-12 max 10kg
Underarmscurl 3x20 max 80 kg

Riktigt bra pump, ätit som planerat än så länge å magen funkar :)

LillaGubben
2011-11-30, 21:16
Kvällens pass: bröst, baksida lår
Lätt hantelsväng 4x15x22.5
Lutande hantelpress 5x10-12x40 kg
Bänkpress till halsen i smith 5x8-10 max 100kg
Sittande pressmaskin övre bröst 5x8-10x25 kg
Raka mark med hantlar 4x8-10 max 52.5kg hantlar
Sittande lårcurl 5x-10-12 max hela magget

Cardio 20 minuter....

Känns att man äter bättre nu minnst sagt känndes riktigt bra å körde fullt på kontakt å anspänning..

LillaGubben
2011-12-01, 16:02
Morron passet: vader, mage, triceps
Enarms french press 4x15 max 22.5 kg
Pushdowns 5x10-12 max 10 plattor
Press från pannan 5x8-10 max 50 kg
Kickback i kabel 4x10-12 max 6 plattor

Otrolig pump i dag fy fan, magen är fortfarande stabil, unna mig en kexchocklad har inte käkat godis på ca 3 månader vette fan om det var så gott som jag inbillat mig.

LillaGubben
2011-12-02, 08:00
Gårdagens kvällspass: rygg, baksida axlar
Latsdrag till bröstet 5x12-15 max 120 kg
Enarms rodd i maskin 5x8-10 max 70 kg
Drag bakom nacken 5x10-12 max 100 kg
Smalt v grepp latsdrag 4x10-12 max 100 kg
Framåtl sidolyft 4x10 max 22.5 kg
Rodd bakom ryggen 4x8-10 max vikter
Baksida axlar i maskin 3x10 max 10 plattor

Börjar känna mig rejält sliten nu faktiskt, kanske dags att gå in på ett 2-1-2 system nu å köra lite tyngre som omväxling, vila idag å eventuellt i morgon sedan kräma på igen....

LillaGubben
2011-12-10, 17:28
Hej !

Lever fortfarande å har kört på bra, lite bättre ätande nu men långt ifrån super bra men det kommer.
Kommer vila hela helgen nu ganska rejält övertränad men volymen har gett resultat. På Söndag kör jag igång med submission wrestling och då är det även dags att dra ner på styrke volymen, har köppt nya 5/3/1 boken och är riktig sugen på fas 4 av helkroppsprogramet, gillar tanken med helkropp och mycket benböj så gör nu en liten status uppdatering.

Ålder: 37
Vikt: 102 kg, 10% kroppsfett

Tränings schema:
Måndag
Benböj 5/3/1
- 3 set x 5 reps box jump mellan uppvärmnings seten.
- 3 set x 10 reps chins mellan arbets seten.
Power clean 5/3/1
- höft stretch mellan alla set.
Dips/hantelpress 3x10-15
- 3 set x 10 reps mellan varje set

Onsdag:
Benböj 75%x3, 85%x3, 95%x1
- 3 set x 5 reps box jumps mellan uppvärmnings set.
- 3 set x 10 reps chins mellan arbets set.
Benchpress 5/3/1
-10 reps chins mellan varje set inklusive uppvärmning.
Good mornings 3x10-15
- 3 set x 10 chins mellan varje set.

Fredag:
Squats 75%x3, 85%x3, 95%x1
-3 set x 5 reps box jumps mellan uppvärmnings set.
-3 set x 10 chins mellan arbets set.
Deadlift 5/3/1
-höft stretch mellan varje set.
Press 5/3/1
-3 set 10 reps mellan alla set.

Uppvärmning kommer vara:
Stretching som för övrigt kommer köra 10-15 minuter varje dag.
100 rep hopp
50 rep hopp höger ben
50 rep hopp vänster ben
100 rep hopp växelvisa ben
50 rep hopp växelvisa ben, höga knän
100 rep hopp.
Alla pass avslutas med 20 set back sprinter, hittat en riktig mördar backe här.

3 gånger i veckan blir det subbmission wrestling. Så nu blir det köra hårt.

LillaGubben
2011-12-11, 15:17
Dagens träning
Grappling 10:30-12:00. Det var galet roligt men känner att jag nog måste lägga ned rökningen i en snar framtid. Passet fokuserades på positioner å lite lås och hur man går igenom en gard å nått svep från garden.
Avslutades men några minuter markbrottning, fick köra med en 130 pannors snubbe det var riktigt positivt.

I morgon blir det styrketräning och back intervaller...

LillaGubben
2012-01-15, 16:12
Hej !
Lever fortfarande och tränar hårt, jobbet tar upp mycket tid å studier lika så, så har varit dåligt med lust att skriva journal men nu tänkte jag försöka igen så man får lite kontunuitet med det, jim wendlers helkropps schema fas 4 funkade galet bra och har matat på med vikterna riktigt bra, väger 104 kg nu i hyffsad form men nu vill jag fläaka på mig föredrar att vara stor om än lite fet, magrutor å akit känns mest fjolligt finns så mycket viktigare att sträva efter å jag e redan gammal å ful så nu kör jag hårt på att bli som ett troll ;).

Schemat nu:
Boring but bigg 4 ggr i veckan med frivändningar å skivstångscurls som extra övningar.

Mat:
4 måltider med: 60 gram protein, 100 gram kolisar, frukt/sallad + gainer (50 gram protte, 175 gram kolisar) med 5 DL grön mjölk, 3 skopor vaniljglass, 3 matskedar jordnöts smör, 1 banan.

Klockan 3 på natten blir det en till drink som ovan å sen somna om..

Tillskott:
Flameout, multivitamin, c vitamin.

zydar
2012-01-15, 16:58
Har du bara tränat i 4år? :-O

LillaGubben
2012-01-25, 09:17
Har du bara tränat i 4år? :-O

Hejsan !

Snart 5 år med lite uppehåll då å då, har verkligen inga super gener och var svag som en svag flicka då jag började men det kryper sakta frammåt....

LillaGubben
2012-01-25, 09:26
Inte gått riktigt som planerat alls får tullsvidare nöja mig med 2 pass i veckan har deloadat vikterna rejält med hur mycket skriver jag inte får då blir mes faktorn alldelena för bedrövlig, lämnar alltid flera reps i tanken åtminstonde för tillfället har haft en eländig förkylning jag INTE vill ha tillbaka, har även hållt upp med rökningen i hela 2 dagar men fuskar med snus.

Tränar också amerikansk fotboll på låg division 2 ggr i veckan och subbmission wrestling 2-3 ggr i veckan och dragit ner back sprinter till 4 ggr i veckan så håller mig igång prommenerar även 6 km till jobbet 6 ggr i veckan.

Men nu till Söndagens pass:
(skriver bara sista setet)
Frivändningar 3x95 (otroligt lätt och explosivt)
Benböj 12x132.5 (lätt och djupt)
Front böj 10x90 (svårt med stång placering så övar teknik)
Hängande benlyft 2 set x 12 reps

Var förkyld å jävlig men allt kändes välldigt stabilt men rökningen som har överdrivits rejält efter livets plötsliga motgångar har sabbat min syre upptagning rejält..

LillaGubben
2012-01-26, 09:53
Fortfarande riktigt förkyld.. Men körde ett pass igår.
Bänkpress 12x115 (ganska lätt men blev riktigt anfådd)
Suoersett chins 6x10 reps
Axelpress 10x70 kg (var jobbigt som tusan efter bänken)
Superset 5x5 reps x 15 kg

Efter det 1 1/2 h amerikansk fotboll, var väldigt anaträngd i andningen smartast hade nog varit att inte tränat igår men var tjurig som vanligt...

LillaGubben
2012-03-18, 12:49
Ska ta tag i skrivandet igen då, kör fortfarande JW 5/3/1 north of VAG med fina resultat och är lika kul som vanligt är lite restriktiv med vikterna dock å ligger ca 2-3 reps från fail i regel men när andan faller på å jag känner mig som 18 igen så mosar jag på som Conan. Så här kör jag just nu:

Söndag: press 5/3/1, dips 5x15, chins 5x10.
Måndag: mark 5/3/1, good mornings 5x12, hängande benlyft 5x??
Onsdag: bänk 5/3/1, hantelpress 5x15, hantelrodd 5x10.
Fredag: styrkevändningar 5/3/1, böj 5/3/1, benpress 5x15, lårcurl 5x12.

Mån, ons, fre kör jag backintervaller.
Varje pass inleds med stretching och hopprep ca 10-15 minuter.

Kosten:(mer opti än någonsin)

1. Proteindrink, omega 3, vitaminer
2. 1 1/2 dl havregryn, 2 ägg
3. Kött/fågel/fisk 200g, pasta/ris 50 g, sallad 100 g.
4. Keso+frukt eller 1 brk makrill + hårdbröskiva.
5. Som 3
6. Kesella, 5 nötter, fun light, hallon 50 g.

Efter träning: 2 bananer, proteindrink
Före träning: nån form av pre workout ska inhandlas.

Vikt: 100 kg, kroppsfett vette fan men är helt OK form.
Längd: 185 fortfarande

Ska träna runt 16:00 idag börjar på en ny tränings fas.

LillaGubben
2012-03-18, 18:16
Passet idag då:
Stående press 5x40, 5x45, 5x55, 5x60, 5x70, 7x80
Dips 3x15 med 20 kg, 2x15 kroppsvikt
Chins olika grepp 5x10

Magen var i uppror så hade noll bålstabilitet villket gjorde pressarna lite besvärliga men det funkade ändå, fick grotesk pump av viktade dipsen å gick inte köra alla set med 20 kg, en sidonotis om dipsen pausar alltid i bottenläget lite för att komma djupare lite stel i axlarna så behöver det.

LillaGubben
2012-03-19, 20:52
Lite knas i ryggen men inget att gråta över.

Marklyft 5x80, 5x100, 3x120, 5x130, 5x150, 10x170
Good moornings 5x12 på 60 kg
Hängande benlyft 3x5
Magmaskin 2x15 på 30 kg

15 sprinter på löpband 15 s på 45 s vila.

LillaGubben
2012-03-21, 08:55
ok en liten halv avslappnad formcheck för den som bryr sig å för framtida jämförelser inte mycket att hänga i granen men 100 kg står vågen på. Känns lite fånigt att ta kort i spegel men känns ännu fånigare att be nån göra det åt en.... Träning senare idag !

LillaGubben
2012-03-21, 16:56
Dagens pass, bra energi idag solen å värmen hjälpte till med der.

Bänkpress 5x52.5, 5x65, 3x80, 5x85, 5x100, 12x112.5
2 sekunders paus i botten på alla.
Snebänk 5x15 på 80 kg
Pump !
Hantelrodd 5x10 på 52.5 kg

15 sprinter på löpband i max lutning 15 s på 45 s av lite snabbare än sist...

Bra å snabbt pass inget till fail å inge märkvärdigt.

LillaGubben
2012-03-21, 19:45
Nån som kollar in här å känner dem har tipps på en bra pre workout som inte smakar helt skit lämna gärna det tippset här är ni goa, är kass på tillskotts sidan.

LillaGubben
2012-03-21, 20:02
För sakens skull så ska jag skriva exakta macro nutrienter på mitt matintag också för framtida referens...


Frukost 1: prot 33, fett 3, kolh 2
Frukost 2: prot 15, fett 16, kolh 38
Lunch: prot 44, fett 12, kolh 40
Mellis: prot 19, fett 8, kolh 13
Middag: prot 37, fett 7, kolh 54
Kvällis: prot 34, fett 5, kolh 14
Efter träning: prot 51, fett 2, kolh 47

Totalt: prot 234 (42%), fett 53 (21%), kolh 208 (37%)

Ska inte ta åt mig äran för detta kostschema är en kroppsbyggare som hjälper mig e värdelös på kost å sånt vill helst käka punchrullar å biskvier å pizza å hamburgare å dricka öl.

LillaGubben
2012-03-22, 13:27
Hade chocklad frossa idag, även om jag nu kör strikt så tror jag inte på att bara vara en slav man ska ge upp för frestelserna ibland å man tränar ju å lever sunt i övrigt så är inget att nojja över märkt att många som tränar hela tiden nyper i det lilla fett dem har och får ångest blir man sån försvinner ju vittsen med allt, livet är mer än att vara snygg eller rippad eller stor inget fel med mål men tror man ska ha viss distans alla blir inte bäst men såklart man ska sträva efter att bli så bra man kan ibland e man lite fet å ibland lite mer beach redo men det viktigaste är hjärtat å hjärnan. Så ät å lev för att prestera så löser sig det andra...... Eller så ser jag på saken...

majak0vskij
2012-03-23, 07:02
Nån som kollar in här å känner dem har tipps på en bra pre workout som inte smakar helt skit lämna gärna det tippset här är ni goa, är kass på tillskotts sidan.

Har provat 3 stycken:
Rage extreme: fresh pear (eller något sådant päron smakade det iaf): Den smakade päron faktiskt, helt ok. En 4/5. Fungerade utmärkt att springa på samt lyfta tungt. Mycket mycket stickningar dock.

Jacked extreme: red berries, smakar hallon men blandar sig sämre än Rage och man får därför obehagligt smakande rester på botten. Dock inte så illa att det verkligen hindrar från att få ned den.
Effekten är subtle, man märker den inte på samma sätt som rage men likförbannat kan man krama ur ett rep till eller två. Det är nice, inga stickningar alls. Dock har du ju det där med DMAA(om jag minns rätt), som har varit uppe till debatt.

Horsepower, utgav smak att vara lemon. Förbannat äcklig. Så äcklig att jag inte ens märkte av om den hjälpte presterandet eller inte. Hua. Köp den verkligen inte. Det var att tvinga i sig den och sedan hålla för munnen så den inte kom upp igen.

Kostnadseffektivast är nog ändå koffeintabletter om man får i sig sådana. Jag gör det inte.

Hoppas det hjälpte lite i valet och kvalet =)

majak0vskij
2012-03-23, 07:17
Har provat 3 stycken:
Rage extreme: fresh pear (eller något sådant päron smakade det iaf): Den smakade päron faktiskt, helt ok. En 4/5. Fungerade utmärkt att springa på samt lyfta tungt. Mycket mycket stickningar dock.

Jacked extreme: red berries, smakar hallon men blandar sig sämre än Rage och man får därför obehagligt smakande rester på botten. Dock inte så illa att det verkligen hindrar från att få ned den.
Effekten är subtle, man märker den inte på samma sätt som rage men likförbannat kan man krama ur ett rep till eller två. Det är nice, inga stickningar alls. Dock har du ju det där med DMAA(om jag minns rätt), som har varit uppe till debatt.

Horsepower, utgav smak att vara lemon. Förbannat äcklig. Så äcklig att jag inte ens märkte av om den hjälpte presterandet eller inte. Hua. Köp den verkligen inte. Det var att tvinga i sig den och sedan hålla för munnen så den inte kom upp igen.

Kostnadseffektivast är nog ändå koffeintabletter om man får i sig sådana. Jag gör det inte.

Hoppas det hjälpte lite i valet och kvalet =)
My bad Jacked xx ska det stå med smak av fresh fruits. Men det smakar hallon i vilket fall =)

LillaGubben
2012-03-23, 15:14
Tack så mkt ! Blir nog att testa rage extreme, var några på gymmet som rekommenderade den också, egenteligen tvivlar jag lite på tillskott känns mkt som pengar i sjön MEN den som inte prövar ska ju knipa igen å vore trevligt om det gav lite energikick å extra styrka är aldrig fel... Tack för att du tog dig tid till att snriva det uppskattas.

LillaGubben
2012-03-23, 15:18
Dagens träning, toppen energi men repsstyrkan är inte riktigt vad den borde, inget till fail som vanligt å inga hjältedåd men jag körde å svettades.

Frivändningar 5x45, 5x55, 3x70, 5x75, 5x85, 5x95
Benböj 5x60, 5x80, 3x95, 5x105, 5x120, 8x135
Benpress 3x15x260, 2x15x300
Stående lårcurl 5x12xallt på maskinen

15 sprinter i lutning 15 s på 45 s av, lite snabbare än sist.

LillaGubben
2012-03-25, 17:36
Dåligt med enerig idag, trött och omotiverad så körde bara minimum reps på pressen men körde i gengäld lite hårdare på dippsen.

Stående press 5x40, 5x45, 3x55, 3x65, 3x75, 3x82.5
Dips 5x15x20 kg
Chins 5x10

Å det var allt för denna dag, dippsen var passets höjdpunkt och pressarna var dagen mähä...

LillaGubben
2012-03-31, 16:56
Onsdags passet: (skriver bara sista set på basen)
Bänkpress 7x120
Press i maskin 15x25, 15x40, 10x50, 15x25
Hantelrodd 1x12x70

Fredagspasset (bara sista settet igen)
Styrkevändningar 3x100
Benböj 7x145
Stående lårcurl 3x10xallt

Det var allt nu blir det att slappa idag då.

LillaGubben
2012-04-01, 15:11
Dagens pass:

Stående press 5x40, 5x45, 3x55, 5x70, 3x80, 1x90
Skivstångsrodd 10x60, 10x70, 10x80, 10x90, 10x100
Dips 10xkv, 10x20, 10x30, 10x40, 10x20
Skicatångscurl 10x31, 10x34, 10x37, 10x41, 10x52
Supersett
Baksida axelmaskin 10x35, 10x40, 10x45, 10x50, 10x55

Inget till fail, otroligt lätt etta på 90 i pressen hade nog fått ut en femma men ett var målet idag...

LillaGubben
2012-04-03, 12:03
Gårdagens pass:

Marklyft 5x80, 5x100, 3x120, 5x150, 3x170, 3x190
Good moornings 3x12x60
Superset
Stående mage med vikt 3x15x50

Marken var löjligt lätt, använder bara mixat grepp på sista setet i mark behöver stärka mina klena händer.
Riktigt bra pass allt var lätt å långt från kapaciteten, otroligt att så lite kalorier ändå kan ge såpass med energi få se när det vänder väger fortfarande 100 men magen är mindre nu, roligt roligt men längtar efter att äta vad jag vill å bli go å tjock igen..

LillaGubben
2012-04-06, 13:20
Dagens pass:

Benböj 6x152.5 skitlätt kul att ryggen var stabil
Liggande bwnmaskin 5x10xmagget
Sittande lårcurl 3x15xmagget
Massa mage....

Bra pass, utan bälte som alltid men kanske borde skaffa för å skydda ryggen. Benböjjen var helt utan ansträngning villket kändes bra å fick psyket på rätt bana för mera vikter

Glad påsk !

LillaGubben
2012-05-17, 08:14
Gårdagens pass
Bänkpress 12x110 (säkert 5-6 repitioner kvar)
Lite disco bröst 6 set
Enarmdrodd i maskin 3x75
Sittande rodd 3xmagget+5 kg 10 reps