handdator

Visa fullständig version : Tråden för alla oss som skriker på gymmet


IronBug
2011-08-16, 15:34
Ämnet dök upp på ett annat forum. Många verkar anse att man av respekt för andra inte ska ge ifrån sig ett knyst när man tränar.

Jag har inga problem med att folk stönar och ryter till, så länge det är mycket vikt på stången. Då kan man fråga sig vad som är mycket vikt. Det är såklart individuellt, men taniga personer som skriker är bara ett irritationsmoment (för mig). Självklart kanske jag är ett irritationsmoment för vissa då jag själv stönar, skriker och pustar, men jag bryr mig ej då det är något som kommer av sig själv beroende på hur taggad jag är och hur tungt det känns.

Finns säkert 50-11 trådar, men vad anser du?

lofito
2011-08-16, 15:42
Jag skriker inte utan pustar mer för att det ska bli lättare på något sätt. Andas ut och in samt lite lätt pustar för att få de där sista repsen. Känns bättre på något sätt :)

Ademius
2011-08-16, 15:43
Så länge det kommer naturligt har jag inga problem med det. Folk som gör sig till är dryga. Jag tycker inte att man ska behöva hålla igen bara för att att vara vissa på gymmet till lags

rooz
2011-08-16, 15:44
Är jag ensam så blir det mer stånk & stön. Vid KB-swingande så andas jag dock jävla högt:D

hidden
2011-08-16, 15:49
Grymtar osv när jag behöver det... Även om jag kör "lätta vikter", så kan man få en hel del mjölksyra... då stönar man lite.

Robbmeister
2011-08-16, 15:53
Jag ser då inga problem med att folk pustar och stönar lite på ett gym för det hör till.
Fast ibland kan det bli störande , senast var det när min träningskompis började skrika när jag körde bänk.
''-KOM IGEN !!! DU KLARAR EN REP TILL !!!'' skrek han så spottet flög ner i ansiktet när jag låg där , helt försvarslös... (no homo) :D

Vunnis
2011-08-16, 15:55
Morra lite måste man få göra. :)

Jhe
2011-08-16, 15:57
Till TS - Hur kommer det sig att du stör dig på taniga folk som inte har lika mycket vikt på stången som du anser är mycket ?

Själv stör jag mig gränslöst på alla personer som ska stöna å skrika såfort de ska lyftas något, gärna brukar även dessa personer tycka om att dunka ner vikterna (vid marklyft osv) lite extra efter avslutat set, spelar absolut ingen roll om de handlar om 100 eller 250kg.

Finns verkligen ingen mening i att låta förutom "se på mig" faktorn.

Om det kommer helt obevisst är det dock en helt annat sak, men tror knappast det är de vanliga fallet, då det bland annat skrevs "beror på hur taggad jag är" ;)

Pansartax
2011-08-16, 15:58
Ibland om man inte pyser ut luft genom munnen när man lyfter tungt eller bara försöker andas genom näsan så känns det som om man ska explodera, mycket obehagligt.

Således gör jag ljud ifrån mig när jag tränar, ibland ryter man ju till omedvetet och totalt okontrollerat också (Ops).

davvvan
2011-08-16, 16:08
Pustar och andas ganska högt, flåsar... Skriker dock aldrig och tycker det är ganska löjligt när de överspända typerna på gymmet gör det.

Edit. Okej, om jag tränar med en kompis så blir det ju lite högre röst för att tagga upp honom... men inte mer än så.

Eddie Vedder
2011-08-16, 16:11
Att göra i från sig ett högt ljud av ansträngning har jag inte problem med. Jag har stött på ungdomar som skriker och leker i gymmet och det störde.

polat
2011-08-16, 16:12
jag håller med dig om att det är okej att man stönar och ryter.
Men när man börjar låta som en gorilla, ja då har du gått för långt....... :)

MAXX
2011-08-16, 16:21
Är det här okej?

Wl0RF65VLHQ

:D

Yes
2011-08-16, 17:11
Jag bryr mig inte om folk för oväsen, och jag bryr mig inte heller om folk stör sig på min träning - om det så gäller stånkande, klonkande eller hur mycket/lite vikt jag lyfter.

Det är ett gym, inte en syjunta. Enda som kan vara störande är att avsiktligt föra överdrivet mycket oväsen. Jag lider dock inte av koncentrationssvårigheter så det är inget problem.

vicarious
2011-08-16, 17:14
Till TS - Hur kommer det sig att du stör dig på taniga folk som inte har lika mycket vikt på stången som du anser är mycket ?


+1, jävligt skumt sätt att resonera på.

Hamsterkakan
2011-08-16, 17:16
jag bryr mig inte om folk för oväsen, och jag bryr mig inte heller om folk stör sig på min träning - om det så gäller stånkande, klonkande eller hur mycket/lite vikt jag lyfter.

Det är ett gym, inte en syjunta. Enda som kan vara störande är att avsiktligt föra överdrivet mycket oväsen. Jag lider dock inte av koncentrationssvårigheter så det är inget problem.

1+

beckman88
2011-08-16, 17:59
Jag skriker inte, dock pressar jag ofta ut luft mellan tänderna vid tunga reps. Vana från thaiboxningen och brottningen antar jag.

Talus
2011-08-16, 18:05
Jag skriker inte, dock pressar jag ofta ut luft mellan tänderna vid tunga reps. Vana från thaiboxningen och brottningen antar jag.

Ah, det där är ju det mest irriterande ljudet i gymmet. "TSSST" ;)

spoon
2011-08-16, 18:07
Pustar och frustar gör man ju när man tar i. Ibland kan det till och med bli ett vrål efter att man har satt ett pb och adrenaliet pumpar ut ur öronen. Annars håller jag mig ganska lugn tyst och fin.

IronBug
2011-08-16, 18:43
Om det kommer helt obevisst är det dock en helt annat sak, men tror knappast det är de vanliga fallet, då det bland annat skrevs "beror på hur taggad jag är" ;)

När man satsar så har man inte möjlighet att tänka på varken att "nu ska jag skrika" eller "nu ska jag vara tyst". Så det är helt omedvetet, för min del.

+1, jävligt skumt sätt att resonera på.

Jag håller med. 100kg som max för en tanig kille är lika tungt som 200kg som max för en större kille. Så resonemanget är jävligt dumt, men ändå känner jag så.

drakfelt
2011-08-16, 19:29
körde ben på ett friskis i malmö och skriker utav bara fan på sista seten benpress
(skriker dock inga obsceniteter utan bara vrålar).

följande händer:

först kommer tjejen från receptionen fram och skrattar lite och säger "usch vad du låter, lite väl tunga vikter om du måste skrika så högt kanske?" (förmodligen hennes schysta sätt att säga håll käften)

SEN på nästa set kommer hon fram igen och formligen ryter "NU får du vara tyst, du skrämmer hela anläggningen, annars får du gå"

åsikter?

rooz
2011-08-16, 19:30
körde ben på ett friskis i malmö och skriker utav bara fan på sista seten benpress
(skriker dock inga obsceniteter utan bara vrålar).

följande händer:

först kommer tjejen från receptionen fram och skrattar lite och säger "usch vad du låter, lite väl tunga vikter om du måste skrika så högt kanske?" (förmodligen hennes schysta sätt att säga håll käften)

SEN på nästa set kommer hon fram igen och formligen ryter "NU får du vara tyst, du skrämmer hela anläggningen, annars får du gå"

åsikter?
Att du är en MES.

Lyssna på en receptions-kärring*rolleyes*

drakfelt
2011-08-16, 19:32
Att du är en MES.

Lyssna på en receptions-kärring*rolleyes*

jag slutade ju inte? problem :smash:??

C.E.J.
2011-08-16, 19:32
Har av nån anledning börjat derpa på gymmet. Blir self-conscious och undrar om folk tycker det låter roligt :em:

Såg att rooz skrivit i tråden - nice.

rooz
2011-08-16, 19:34
jag slutade ju inte? problem :smash:??

Du började ju lyssna:smash:

drakfelt
2011-08-16, 19:36
Du började ju lyssna:smash:

du är jättetramsig nu

karlingen
2015-02-04, 08:40
http://www.expressen.se/halsoliv/halsa/skrik-pa-bara--det-lindrar-smartan/

Rikard Jansson
2015-02-04, 08:57
http://www.expressen.se/halsoliv/halsa/skrik-pa-bara--det-lindrar-smartan/

Fast jag får ju ont i halsen när jag skriker.

karlingen
2015-02-04, 09:04
Fast jag får ju ont i halsen när jag skriker.

Du skriker inte tillräckligt högt