handdator

Visa fullständig version : Vad tror ni????


Adrian
2003-12-19, 00:38
Tjaa allesammans

Har tänkt på detta ämne skit lång tid nu... Vad sägs om Fattiga riddare direkt efter ett hårt pass.. Är inte detta något av det bästa alternativen.finns både Snabba kolhydrater i formfranskan/mjölet, och så massa Proteiner i Äggen och mjölken.. förslag vad tror ni är detta ett bra alternativ?

Ps för dom som inte vet vad fattiga riddare är för nått så kommer ett snabbt recept

1 port/2skivor bröd

2st skivor vittbröd (tex formfranska,toast osv)
1ägg
en skvätt mjölk
ca 1msk mjöl
kanel, eventuellt lite socker,vaniljsocker

blanda allt tills det blir en pannkaks liknande smet sen doppa brödet och stek på låg värme,, rekommenderar teflon panna utan fett :)

MVH Adrian

Halib
2003-12-19, 00:41
Proteininnehållet är långt ifrån vad man behöver efter träning...

King Grub
2003-12-19, 07:37
För mycket fett från äggulan och på tok för lite protein, särskilt snabbt sådant, för att passa direkt efter träningen, som sagt. Någon gång - självklart, men inget att ha som stående efterträningsmål, tror jag.

Adrian
2003-12-19, 15:29
oki man tackar men asså OM jag nu äter dessa så brukar jag äta ca 4-6st såå gott+ utan ägg gulan utan bara med äggvitan

MVH Adrian

King Grub
2003-12-19, 17:45
Originally posted by Adrian
oki man tackar men asså OM jag nu äter dessa så brukar jag äta ca 4-6st såå gott+ utan ägg gulan utan bara med äggvitan

MVH Adrian

Antagligen för lite protein i alla fall. Du får nog sätta i dig 10-15 ägg (vitan) efter träningen för att uppfylla proteinbehovet. Minimum!

Adrian
2003-12-20, 01:58
Jepps det har du rätt i. Men vad tycker du att jag ska äta efter träning.. då snackar jag inte om HARD CORE utan tex 45min hård simning ?? vore tacksamm för svar. Har nämligen haft min frosseri dag idag så imon e de träning i högsta grad som gäller.. så var e det som gäller efter ett tränings pass. går det bra med tex keso och en banan lr går det bra med Risgrynsgröt( de e ju jul snart)+ lite jul mat skadar aldrig:thumbup: alla förslag är välkomman

MVH Adrian

King Grub
2003-12-20, 11:11
Originally posted by Adrian
Jepps det har du rätt i. Men vad tycker du att jag ska äta efter träning.. då snackar jag inte om HARD CORE utan tex 45min hård simning ??

Proteindrink och lösgodis/druvsocker. Har du inte tagit ut dig totalt behöver du ju inte äta 1 gram kolhydrater per kilo kroppsvikt, utan kan begränsa dig till t ex hälften.

Hnke
2003-12-21, 04:57
Proteindrink efter passet e ju inte helt fel + en massa kolhydrater

Eller Gainer om du inte pallar trycka i dig en massa mat

Adrian
2003-12-21, 09:36
Hnke.. hehe det är precis tvärtom, jag vill typ käka lite annorlunda mat efter träningen som jag annars aldrig brukar käka... som tex gele hallon, vitt bröd m,m men tack för tipset :) andra förslag är gärna välkomna

MVH Adrian

King Grub
2003-12-21, 09:41
Originally posted by Adrian
Hnke.. hehe det är precis tvärtom, jag vill typ käka lite annorlunda mat efter träningen som jag annars aldrig brukar käka... som tex gele hallon, vitt bröd m,m men tack för tipset :) andra förslag är gärna välkomna

MVH Adrian

Kolhydraterna är alldeles utmärkta att äta i form av gelégodis. Proteindrinken är dock svårare att ersätta, utan att koka och äta 20 äggvitor.

Diana
2003-12-21, 19:15
eller lägga alla råa vitorna i en skål osså in i micron, men förbered dej på att behöva skura micron efter ett sånt företag:D