handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag gå tillväga?


dennipavlovic
2011-08-15, 22:32
Shena allihopa... till frågan.. kan man bygga bra fastän man ligger på balans?!.. har planerat att lägga mig på cirka 2500 kcal /dag.. väger 77-78 och är 169 cm lång..
Detta eftersom efter min deff så har jag fått lite fläsk på mig o då istället för att deffa igen att bygga i 6-7 månader på en balans och det är då jag undrar ifall man kan få bra resultat med balans kcal.. hoppas ni förstår vad jag menar! :)

Ponitus
2011-08-15, 22:54
Det går.
Proteinsyntesen är aminosyreberoende, inte kcal-beroende.

dennipavlovic
2011-08-15, 23:00
Det går.
Proteinsyntesen är aminosyreberoende, inte kcal-beroende.

får la köpa in EAA.. och se ifall det går bra :) tack Ponitus

Jokester
2011-08-15, 23:01
Vad är viktigast? Att behålla låg fettprocent eller att bli större? Du kan bygga muskler på balans/underskott, men det kommer ta längre tid.

dennipavlovic
2011-08-15, 23:06
Vad är viktigast? Att behålla låg fettprocent eller att bli större? Du kan bygga muskler på balans/underskott, men det kommer ta längre tid.

Inte precis så att jag har låg fettprocent... vill bli större.. öka och bli större det är ju det man strävar efter, men fettfri massa.. men kan det blir ett snyggt resultat?? det är ju trots allt 6-7 månader

Jokester
2011-08-15, 23:11
Ja, du kan säkert lägga på dig lite massa och tappa fett samtidigt, men det kommer ju inte bli lika mycket massa som om du bulkat. Du får väga för och nackdelar och se vad som är viktigast för dig.

dennipavlovic
2011-08-15, 23:14
Ja, du kan säkert lägga på dig lite massa och tappa fett samtidigt, men det kommer ju inte bli lika mycket massa som om du bulkat. Du får väga för och nackdelar och se vad som är viktigast för dig.

bulka= äta mycket nästan så man blir fet men endå bygga muskler.. kolla min tråd 15 veckor bulk så förstår du nog ;)
Bygga= Äta normalt o kötta på med bra resultat i handen.

Jokester
2011-08-15, 23:18
bulka= äta mycket nästan så man blir fet men endå bygga muskler.. kolla min tråd 15 veckor bulk så förstår du nog ;)
Bygga= Äta normalt o kötta på med bra resultat i handen.

Bulk är bulk, vad du beskriver är grisbulk.

dennipavlovic
2011-08-15, 23:20
Bulk är bulk, vad du beskriver är grisbulk.

lol :(

vicarious
2011-08-16, 06:53
Det går.
Proteinsyntesen är aminosyreberoende, inte kcal-beroende.

Riktigt så enkelt är det inte. Vore det så skulle ju alla som äter protein efter träningen bli grova oavsett hur lite energi man äter.

får la köpa in EAA.. och se ifall det går bra :) tack Ponitus

Det där blev en grov feltolkning av det Ponitus skrev.

Anders The Peak
2011-08-16, 07:19
Om någon vill fördjupa sig lite kring det här med träning och näring/protein. (http://www.uni.edu/dolgener/Advanced_Sport_Nutrition/Protein_metabolism_exercise.pdf)

lofito
2011-08-16, 08:11
Håll dig så smal som möjligt under så långa perioder som möjligt, satsa på att bli starkare och lägga på dig kvalitativ massa under LÅNG tid. Gå upp långsamt i vikt, låt det ta sin tid och undvik att bli fet. Att vara fet är inte bra på något sätt, man bygger inte muskler snabbare, man får deffa längre och det är sämre för hälsan.