handdator

Visa fullständig version : Gaaah - help me!


swiftin
2003-12-18, 23:24
Jag är 16 år och har tränat på gymet i ungefär 7 månader, varav 3 månader av dem är seriösa. (innan körde ja uteslutande bänkpress när ja va på gymet:em: )

Jag är 184 cm lång och väger 81 kilo. Jaja, här är lite resultat på min träning.
Har tyvärr inga bilder på hur ja såg ut innan, men jag var ganska liten och spinkig då har ja för mig ;)


http://upl.mine.nu/uplfolders/upload3/a1.JPG
http://upl.mine.nu/uplfolders/upload3/a2.JPG
http://upl.mine.nu/uplfolders/upload3/a3.JPG
http://upl.mine.nu/uplfolders/upload3/a4.JPG
http://upl.mine.nu/uplfolders/upload3/a5.JPG

...och jag vet att mina bröstvårtor hänger lite snett. vad ska ja göra åt det?

Jaja! Enjoy!

shirunai
2003-12-18, 23:38
vars är ditt underhudsfett ?

och varför ska du bort med det ? bättre att bygga.

Überbiffen
2003-12-18, 23:42
Förstår mig inte på folk som ska börja me cardio innan dom ens hunnit bygga massa.

Fortsätt att äta mycket och träna mycket ! Bränna underhudsfett kan du vänta med..

swiftin
2003-12-18, 23:43
Originally posted by Überbiffen
Förstår mig inte på folk som ska börja me cardio innan dom ens hunnit bygga massa.

Fortsätt att äta mycket och träna mycket ! Bränna underhudsfett kan du vänta med..


vet att ja inte har så mycke massa än men inte så skoj att va på stranden o se alldeles fet o äckli ut. eller hur? ;)

Officer
2003-12-18, 23:44
Du är typ 16 år? (enligt din profil iallafall.)

Du ska fan inte bekymra dig om att deffa bort underhudsfett som du ändå inte har så mkt av i jämförelse till muskelmassa, så träna bara på och ät bra mat istället för att krångla till det hela.
Se till att bygga lite muskelmassa först innan du ens tänker orden "bränna underhudsfett".

swiftin
2003-12-18, 23:47
Nu tog ja bort det där ang. att bränna underhudsfett! nöjda? :D

Skulle va skoj me lite synpunkter på vad jag släpar med & så!

Überbiffen
2003-12-18, 23:52
Originally posted by swiftin
Skulle va skoj me lite synpunkter på vad jag släpar med & så!

Typ.. träna på som en galning.. allt ! Du har precis börjat o knappt hunnit utveckla någon direkt muskulatur där d ena släpar efter d andra.

:bpump: :eating: :sleep:

LunaSpice
2003-12-18, 23:54
Ät, ät, ät och ät. Sen ska du äta, äta lite till och slutligen äta. Du kan även slänga in lite hård styrketräning samt konditionsträning och ev. köpa dig ett vassleproteintillskott.

:eating: :eating: :eating: :bpump:

Min prio för din del iaf =)

Patriarch K
2003-12-18, 23:56
Hmmm...jag har tränat nästan lika länge som swiftin (jag 10 månader, han 7 månader. Men vi båda började seriöst i augusti)
Och vi är nästan exakt lika starka i alla övningar (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=17013)...kan det vara gener som spökar?

swiftin
2003-12-18, 23:57
Originally posted by LunaSpice
Ät, ät, ät och ät. Sen ska du äta, äta lite till och slutligen äta. Du kan även slänga in lite hård styrketräning samt konditionsträning och ev. köpa dig ett vassleproteintillskott.

:eating: :eating: :eating: :bpump:

Min prio för din del iaf =)


Jag skulle vilja äta, men... förra året vägde jag 70 kilo och var 181, nu är jag 184 och väger 81. Har mao upp en hel del. Vill inte gå upp jättemycket mer då ja tycker ja har ganska mycket fett som det är redan nu.

Eller borde ja kanske gå uppemot 90? :confused:

Überbiffen
2003-12-19, 00:01
Originally posted by swiftin
Vill inte gå upp jättemycket mer då ja tycker ja har ganska mycket fett som det är redan nu.

Vart fan har du fått d ifrån ? Mycket fett ? Var ? Ät mer, träna hårdare, sov längre !

:thumbup:

kellarsp0ket
2003-12-19, 08:22
Ääääh.. jag började inte tänka "hm.. ja kanske borde köra en mini deff" förrän jag hade 91cm i midja. Å då var d bara en minimal deff ja tänkte mig, typ ner till 84-85cm..
TRÄNA, ÄT, SOV!
Jag lovar, sköter du din kost behöver du inte gå upp nå mer i fett, å när du då får mer muskler kommer d inte se ut som du har så mycke fett ändå, eftersom musklerna tar överhanden.

swiftin
2003-12-19, 08:56
OKéj. Men det är så att jag & Patriarch_K är i princip lika starka i de flesta övningar, men ändå så syns det bra mycket bättre på han att han tränar än det gör på mig pga att han inte har något fett på kroppen + att jag har en hel del. Det va därför ja tänkte mig en liten deff till sommaren för att det ska synas mera, men ni säger att ja inte ska deffa.

Kan det va så att jag bara har mycket mindre volym än Patriarch_K i jämförelse med styrkan?

shirunai
2003-12-19, 09:01
Jag förstår hur du känner, den där fettnojjan som ofta finns hos folk som inte styrketränar seriöst, eller i början av deras karriär där de bryr sig om mer omgivningen än sin egen utveckling, mina kompisar är där.

Försök äta bra mat, stora portioner i husmanskost, GLÖM INTE frukosten, sen ta något mellanmål, du vet nog själv vad bra mat.
Jag tycker din utveckling ser väldigt bra ut och du ska vara nöjd med dig själv, om ett år kommer du förstå vad jag säger.

Edit: angäende poserna ska jag hjälpa dig lite så det går bättre att bedömma, jag vet det är svårt, i dubbelbicep bakifrån ska du inte dra ihop skulderbladen, försök skjuta ut latsen.
Samma med främre dubbelbiceps du har mer massa än du visar

edit2: fina axlar i dubbelbicce bakifrån

mangemani
2003-12-19, 17:08
Originally posted by Überbiffen
Förstår mig inte på folk som ska börja me cardio innan dom ens hunnit bygga massa.

Fortsätt att äta mycket och träna mycket ! Bränna underhudsfett kan du vänta med..


och om man redan var grymt överviktig när man väl började med styrketräningen,är det då lika oförståligt?

kharon
2003-12-19, 18:18
Tycker inte du ska deffa.

Satsa på att bygga mera lats och mer massa överlag.
Ät träna sov. Satsa på sommarn2005 eller senare istället så kommer du att vara vass! Du är ju ung och har hur lång tid på dig som helst!

Hellre en sommar då man krossar allt, än att köra flera somrar som en klen fis och se ut som om man spelar fotboll istället för att lyfta helvetes tunga vikter!

0.02$

Überbiffen
2003-12-20, 00:32
Originally posted by mangemani



och om man redan var grymt överviktig när man väl började med styrketräningen,är det då lika oförståligt?

Självklart inte. :)

swiftin
2003-12-24, 22:19
Originally posted by kharon
Tycker inte du ska deffa.

Satsa på att bygga mera lats och mer massa överlag.
Ät träna sov. Satsa på sommarn2005 eller senare istället så kommer du att vara vass! Du är ju ung och har hur lång tid på dig som helst!

Hellre en sommar då man krossar allt, än att köra flera somrar som en klen fis och se ut som om man spelar fotboll istället för att lyfta helvetes tunga vikter!

0.02$

ok. jag lyssnar väl på ditt och flera andras råd då ;)

har föressten ökat ifrån 80kg i bänkpress till 87,5kg på 2 veckor :devil: