handdator

Visa fullständig version : 1 och ett halvt års krigande! Vad tycks?


Alzie
2011-08-15, 12:06
Kan även tillägga att jag är 94a (dvs 17 år).

http://img825.imageshack.us/img825/360/freefter.png

Bra resultat efter 1.5 års seriös träning? Vad tycker ni?
Edit: kan även tillägga att den senaste bilden var efter 3 veckor semester, då mycket skräpmat slunkit ner och ingen träning vilket nog gjorde att rutorna hade gömt sig lite :(

Alzie

Spinkis
2011-08-15, 12:30
why the sadface? Bra resultat!

stridis
2011-08-15, 12:38
Hur går det nu med Aina?:D

HulkH
2011-08-15, 12:49
Bra resultat efter 1.5 års seriös träning?


Alzie

Bra resultat bara fortsätta kötta på! :thumbup:

Hur länge har du tränat totalt?
Längd, viktskillnaderna på bilderna?

Alzie
2011-08-15, 12:55
Bra resultat bara fortsätta kötta på! :thumbup:

Hur länge har du tränat totalt?
Längd, viktskillnaderna på bilderna?

Tack kompis!
Alltså jag tränade inte när den första bilden togs, började träna styrketräning ca 2 månader efter den.
Har dock kört kanske 1 år och 9 månader totalt, körde dock ganska oseriöst de 2 första månaderna då jag i princip inte visste någonting om styrketräning, och så har jag inte kört 1 månad denna sommar och så körde jag inte på 2 månader förra sommaren, så det blir ca 1 och ett halvt år :)

daloatf
2011-08-15, 13:11
Good job!

Nykropp
2011-08-15, 13:19
Riktigt bra ökning ju! Synd att Aina kommer hitta dig nu bara. ;)

HulkH
2011-08-15, 14:46
Tack kompis!
Alltså jag tränade inte när den första bilden togs, började träna styrketräning ca 2 månader efter den.
Har dock kört kanske 1 år och 9 månader totalt, körde dock ganska oseriöst de 2 första månaderna då jag i princip inte visste någonting om styrketräning, och så har jag inte kört 1 månad denna sommar och så körde jag inte på 2 månader förra sommaren, så det blir ca 1 och ett halvt år :)

Okey, låter bra, du svarade dock bara på en fråga. ;)

Bra resultat bara fortsätta kötta på! :thumbup:

Hur länge har du tränat totalt?
Längd, viktskillnaderna på bilderna?









Synd att aina kmr ta dig också, förstöra din träning bara sådär...:cool:

olle lindblad
2011-08-15, 14:50
Mycket bra resultat. Bra jobbat!

Gabriel174
2011-08-15, 15:20
Bra ökningar!

Crocker
2011-08-15, 15:28
Bra resultat!
Program?

Gald
2011-08-15, 16:07
Mycket starkt jobbat, grymt resultat ska själv göra något liknande, ta bild på när jag gymat 1 år och 1 och ett halvt år får se om jag lyckas få lika bra resultat!

Alzie
2011-08-15, 16:16
Tack grabbar, uppskattas! *flex**flex*
Haha mjo man får passa sig för aina, farligt det där!

Längdskillnad mellan bilderna har jag faktiskt ingen aning om, sorry! Kanske 5-8cm?
Är i alla fall 185cm~ lång nu.

Vikt är jag inte heller riktigt säker på, tror jag vägde runt 55-60~ på den första bilden och på den andra bilden vägde jag 72.

De första 4 månaderna körde jag nog en 4 split, och sedan vilade 2 dagar. Är inte säker dock.

Sedan körde jag några månader lågvolymsträning, där jag körde 2 muskelgrupper/pass, varannan dag. Det blev 6set/muskelgrupp, oavsett om den var stor eller liten. Detta träningssätt gav väldigt lite för mig.

Efter det har jag kört 3split/4split sedan en dag vila, sedan kör jag samma igen, så har jag kört ända fram tills denna sommar. Har kört högvolym, ca 15-25 set per muskelgrupp. Och det har gett muskelökningar, dock inte så mycket styrka (klarar t.ex. bara av 10 reps på 60kg bänkpress), lite styrka har det nog ändå gett. Har hela tiden varierat från att köra 3-6 reps till 8-12 och ibland 15 till och med. Men jag har inte ändrat träningsvolymen/frekvensen även om jag kört låg- eller högreps..
Kan t.ex. sett ut så här:
1. Bröst Axlar
2 Rygg Biceps
3 Triceps
4 Vila
Sedan om igen

Eller t.ex:
1 Axlar Biceps
2 Triceps
4 Vila
5 Rygg, lite biceps (10 set kanske, när jag kör biceps med axlarna kanske ja körde 20)
6 Bröst
Sedan om igen

Nu (sedan 2 veckor tillbaka) har jag börjat köra:
1Bröst Axlar Triceps & Knäböj
2Vila
3Rygg Biceps Mage & Marklyft
4Vila
Sedan börjar det om.

Detta kör jag för att öka i styrka. Kör ca 8-10set/muskelgrupp, lite mindre för mindre muskler (t.ex 2-4 på biceps)

Vad tror ni om det senaste? Antar att det är viktigt att öka i styrka då och då för att kunna fortsätta med sina muskelökningar när man börjar köra lite mer högreps och frekvent (?)

Det kanske blev lite rörigt men hoppas ni förstår.

Alzie

Fnys
2011-08-15, 16:57
Imponerande resultat men faktumet att du inte tränar ben drar ner betyget väldigt mycket. :s

bulletin
2011-08-15, 17:02
Imponerande resultat men faktumet att du inte tränar ben drar ner betyget väldigt mycket. :s

Han tränar visst ben. På Axlar, bröst o triceps eller vad det nu var hade han ju också knäböj. Såg nu att han började med det för två veckor sen.

Grym skillnad dock. Gillar armarna :)

Hur åt du?

1684_
2011-08-15, 17:47
Fyfan vad fint, hur har kostuppläget sett ut om dagarna egentligen? :D haha

SiSenior
2011-08-15, 19:15
Det där kan inte vara samma person. Finfina ökningar manneps

Alzie
2011-08-15, 20:06
Thanks guys!

Ojsan, har gymschemat i mobilen och hade glömt att skriva in ben i schemat! Brukade köra 2-3 benövningar (inkl knäböj) när jag körde triceps och 1 övning på vader.

Numera vet jag inte om det räcker med att endast köra böj och marklyft för ben eller om man ska lägga till nått mer som benspark o så?

Angående kosten så kan en dags kost se ut så här:
Frukost: Müsli, 3-4 ägg, ärtor, vassle protte, Linfröolja, Selen, D-vitamin, B-vitaminer

Lunch: Skolmat på vardagarna, (väldigt snålt men har på senaste tiden varit väldigt charmig mot den ryska mattanten, så jag får några köttbullar extra) Äter även mycket sallad när jag äter i skolan

Innan träning: PWO, aminosyror

Efter träning: Aminosyror och banan

30 min efter träning: Potatis, kycklingfilé, sallad, 500g keso, B-Vitaminer

3 timmar efter träning: Kycklingwok,

Innan läggdags: 500g Kvarg, B-vitaminer

Dricker alltid vatten vid måltider.

Emellan måltiderna kan jag ibland ta vassle, nötter eller något sådant.

Har aldrig i hela mitt liv räknat kalorier, men har alltid ätit väldigt mycket protein, och medelmåttligt med kolhydrater.

Har aldrig bulkat/deffat, utan alltid ätit samma, har dock kört mer cardio vid "deff", dvs 1 månad innan sommaren typ. (HIIT intervaller) kanske 2 ggr/veckan vid "bulk" och 3-4 ggr/veckan vid "deff". Har liksom alltid sett magrutorna någorlunda bra.

Funderar på att öka kolhydraterna och bulka upp mig nu för bättre ökningar, vad tycker ni?

Kan även tillägga att jag nu skippar alla mjölkprodukter eftersom jag vill se om det är en anledning till acne. Det medför att jag äter mer kött, ersätter vassle med fria aminosyror.

Xtronal
2011-08-15, 20:31
Riktigt bra ökning ju! Synd att Aina kommer hitta dig nu bara. ;)

Vad menar du med det :confused:

Fugly
2011-08-15, 20:40
Vad menar du med det :confused:

Hans avy, förstod inte det förut heller hehe :)

bra jobbat! Mått på arm?

Stefan J
2011-08-15, 21:58
Kan även tillägga att jag är 94a (dvs 17 år).

http://img825.imageshack.us/img825/360/freefter.png

Bra resultat efter 1.5 års seriös träning? Vad tycker ni?
Edit: kan även tillägga att den senaste bilden var efter 3 veckor semester, då mycket skräpmat slunkit ner och ingen träning vilket nog gjorde att rutorna hade gömt sig lite :(

Alzie

Från sunk till hunk!

Bra jobbat!

Lavesson
2011-08-16, 01:08
Det där är riktigt bra! :)

Ponitus
2011-08-16, 01:24
Grym förändring! Keep up the good work!

beckman88
2011-08-16, 17:57
Kan bara hålla med alla andra *bow* Sjukt bra ökningar, plus att det är snygga ökningar. Vem som kan lägga på sig massa men att få det att se snyggt ut är en annan sak ;)

För att du ska få något att jobba mot så skulle jag vilja se lite mer volym på Brösten!

Machop
2011-08-17, 20:51
Jävlar vilka ökningar! Sjukt motiverande

Ser ut ungefär som du gjorde på bild 2.
Speciellt imponerad av dina armar, vad mäter dom och hur såg/ser dina armpass ut?

Alzie
2011-08-18, 13:49
Tack allihopa, ni ger mig endast mer motivation till att fortsätta! :cool:

Omkrets runt armen tror jag är runt 35 cm~.

Angående brösten så glömde jag tillägga att jag det första året av träning körde jag endast bänkpress, hantelpress och armhävningar, inga andra övningar på bröst, vilket jag tror att jag inte har kunnat få en optimal muskeltillväxt i brösten då jag fått mycket bättre resultat när jag har börjat variera mer och lägga till andra övningar.

SteveMiller
2011-08-18, 14:36
Riktigt bra jobbat grabben!

Alzie
2011-08-25, 07:08
Tack SteveMiller!

För er som undrar hur ryggen ser ut, ingen jättebra bild men den får duga tills vidare.
(Tagen ca 2 månader sedan)

http://img59.imageshack.us/img59/9041/ryggbre.jpg

andyone
2011-08-25, 10:38
Bra jobbat! Vilka övningar kör du på ryggpassen? Om du kör chins, hur gjorde du i början för att klara fler reps? Negativa reps tex.

gurkvatten
2011-08-25, 21:12
Är i alla fall 185cm~ lång nu.

Vikt är jag inte heller riktigt säker på, tror jag vägde runt 55-60~ på den första bilden och på den andra bilden vägde jag 72.



Först av allt: Grymt imponerande förändring, Underbar form på den senare bilden.

Måste dock ställa mig tveksam till det i citatet. Kan du verkligen väga så lite som 72? Tycker det ser ut som du borde väga ganska mycket mer. Är själv ungefär lika lång som dig, en eller två centimeter längre kanske, men väger typ 10 kilo mer, ser dock inte alls lika stor ut som dig!

Har visserligen en fettprocent som är lite högre än din, men är ändå relativt deffad.

Alzie
2011-08-26, 19:41
andyone: Har kört ganska många övningar för rygg, förr i tiden då jag körde högvolym kunde jag köra 3 roddövningar och 3 "chinsövningar" dvs. då du drar upp digsjälv. Det gav mig volym.

Notera att om du vill klara fler reps, dvs bli starkare, bör du köra lågreps (2-5 reps) och inte alls många övningar, kanske endast 1 roddövning (t.ex. stångrodd, eller någon annan du tycket känns skön och tar på ryggen) och 1 chinsövning, gärna chin-ups. Om du är stark/väger lite så använd gärna ett bälte o häng vikter för att det ska bli tungt och för att du endast ska klara ett fåtal reps.

Ibland (på styrkefasen) kan du använda ett bälte och hänga en tung vikt, och sedan ha en låg chinsstång (alternativt lägga en bänk eller liknande under) för att kunna trycka upp digsjälv med benen på den koncentriska fasen, och sedan hålla emot så mycket du kan på den excentriska fasen. Notera att när du kör hårt excentriskt bör du ge musklerna bra med tid att återhämta sig.

(Jag anser att för att öka i styrka bör man köra lågreps och lågvolym, även vila mycket. Har funkat för mig.)

Detta är det som har funkat för mig, alla är olika och man vet långt ifrån vad som är optimalt för varje person. Men ge det ett försök ;)

gurkvatten: Tack mannen! Hm, har kanske lägre fettprocent än vad du tror, eftersom att man vanligtvis brukar se alla mina 6 rutor på bilder, men vet inte vad som hände med denna. Och nu när jag tänker efter kan jag ha vägt runt 75 då bilden togs, men inte mer.