handdator

Visa fullständig version : Väldigt stel, hård och ond rhomboideus/trapezius


feyin
2011-08-14, 21:21
Kön: Man

Ålder: 19

Längd och vikt: 178cm 78kg

Smärtbeskrivning: Det är en punkt på ryggen som är stenhård, ganska nära ryggraden i höjd med major rhomboideus eller typ lägsta fästet på trapz. Man känner liksom skillnad på den platsen och övriga delar när man trycker där, och trycker man där gör det ganska ont. När jag drar bak armarna som i en rodd stramar det och gör ont där. Samma när jag kör böj och för ihop skulderbladen samma känsla.

Tränar ca 4-5 ggr veckan styrketräning tungt hårt. Varje muskelgrupp vilar ca en vecka innan ny runda.

Tagit några tabletter, typ alvedon, ipren eller voltaren och isf hade det någon effekt?: Nej

Övriga/tidigare sjukdomar eller besvär: För ca 5-6 år sen skadade jag nacken vid studsmattehopp. Vilket medförde kraftig nackspärr ca en gång per månad som försvann mer och mer och nu får jag aldrig nackspärr mera. Känner mig dock fortfarande stel och "knackig" i nacken. Var då till en sjukgymnast som gav med massage med elektriska stötar vid trapz, det var skönt men det var nog det enda också.

Kan detta vara en massiv muskelknut eller finns det något mer jag bör söka hjälp för?