handdator

Visa fullständig version : Special stång.


Baler Evans
2011-08-14, 20:26
Jag och min vän ska hoppa på West side schemat nu och köra det seriöst ett tag framöver. Ni som är insatta förstår vikten och den självklara fördelen med att ha olika stänger i detta schemat. Så av för den insatte självklara anledningar så spekulerar jag i att köpa en sådan. Men vilken O_O det är endå runt 6000 kr som jag kommer investera och det dröjer nog länge innan jag köper en ny igen.. jag älskar ju bänkpress det är lixom WOW helt fecking underbart så en buffalo hade jag ju älskat mer än något annat. Men jag har drömmar om strongman också där en fat bar eller appolo axel skulle vara perfa och de går ju också att bänka med.. Men det jag tro vi båda skulle ha mest nytta av vore antingen en combo, saftey squat eller camber var. Iom att en combo bar har det bästa av både safety och camber så borde den vara ett uppenbart val? vad tycker ni kolloiter?

P.S tänkte beställa ifrån extremepower.se men får ju inte länka till andra webbshoppar så kolla där.

Rahf
2011-08-14, 20:30
Har ni en ordinär styrkelyftstång eller tyngdlyftarstång?

Baler Evans
2011-08-14, 20:37
har nyköpt eleiko stång samt lite grövre bar. behöver special annars hade jag inte velat lägga pengar på en..

Rahf
2011-08-14, 20:40
Jag tycker att det är något du kanske ska fråga nere hos "Tävlande/Aktiva". De, om några, kan tänkas använda det. Vet också att det finns en liten grupp med starka grabbar som tränar Strong Man, minns dock ej klubbnamnet.

elo_
2011-08-14, 20:53
Skulle jag skaffa specialstänger skulle jag köpa en safety squat bar och en buffalobar, en fatbar kan man imitera med en vanlig stång och fatgripz etc.

Baler Evans
2011-08-14, 20:53
Menar du kärvaryd strongman?

Baler Evans
2011-08-15, 16:25
bump, några fler som har någon tanke kring frågan?

z_bumbi
2011-08-15, 16:38
En axel gör man lätt av ett rör (50 mm).

Sen vet jag iofs inte varför man behöver så mycket extra stänger för att köra Westside inspirerat?