handdator

Visa fullständig version : proteinpulver..sätt att variera?


wimpy
2011-08-14, 15:42
tjoho!

Jag har trøttnat så sjukt på proteinshakes, smakar ju inge vidare å tar tid å få i sig...*gah!* så nån som har tips på vad man kan gøra istællet? eller anvænda i mat så det blir en ikke drickbar konsistens?

å nej... fluff e vidrigt! haha :D
(har choklad å jordgubb)

sissa
2011-08-14, 15:54
smoothie med proteinpulver i. strunta i pulvret och ät kesella med nåt sött i (tex saft)

Ronn
2011-08-14, 15:54
Blandprotein + mjölk + kylskåp = chokladpudding.

HulkH
2011-08-14, 15:57
Bara använda fantasin, testa hälla ner pulvret i olika sorters saker du gillar att dricka. :D

wimpy
2011-08-14, 15:57
smoothie med proteinpulver i. strunta i pulvret och ät kesella med nåt sött i (tex saft)


ah blir ju sjukt mkt kesella då..vilket jag redan tycker jag trycker i mig massor av.. vilket resulterar i att jag trøttnar,, haha
trøttnar rætt fort på maten.. :D
men kesella, bær å søtningsmedel e en favvorit ! då går det ner mkt :D

wimpy
2011-08-14, 15:58
Bara använda fantasin, testa hälla ner pulvret i olika sorters saker du gillar att dricka. :D

fast det e just det dær med å dricka jag inte gillar :P
Gillar å tugga maten ;)

wimpy
2011-08-14, 15:59
Blandprotein + mjölk + kylskåp = chokladpudding.

blandprotein e då?

hm bara a lite lite mjølk i da så den blir tjock typ?
kænns som om det kommer påminna om fluff konsistens, vilket e oætbart hehe :D

vicarious
2011-08-14, 16:05
tjoho!

Jag har trøttnat så sjukt på proteinshakes, smakar ju inge vidare å tar tid å få i sig...*gah!* så nån som har tips på vad man kan gøra istællet? eller anvænda i mat så det blir en ikke drickbar konsistens?

å nej... fluff e vidrigt! haha :D
(har choklad å jordgubb)

Ät proteinrik mat istället då. Det är inget särskilt med proteindrinkar, det är vanligt mjölkprotein.

blandprotein e då?

hm bara a lite lite mjølk i da så den blir tjock typ?
kænns som om det kommer påminna om fluff konsistens, vilket e oætbart hehe :D

Det är som det låter, en blandning av olika proteinsorter :) Vanligaste blandningen är vassle+kasein men det finns även blandprotein som innehåller äggprotein till exempel. Kaseinet har en annan konsistens än vassle, det blir mer trögflytande och tjocknar till sig lättare. Perfekt för pudding med andra ord.

wimpy
2011-08-14, 16:13
Ät proteinrik mat istället då. Det är inget särskilt med proteindrinkar, det är vanligt mjölkprotein.



Det är som det låter, en blandning av olika proteinsorter :) Vanligaste blandningen är vassle+kasein men det finns även blandprotein som innehåller äggprotein till exempel. Kaseinet har en annan konsistens än vassle, det blir mer trögflytande och tjocknar till sig lättare. Perfekt för pudding med andra ord.

ja vet, men jag æter inte køtt (fisk dock) å behøver shakesen før å komma upp i proteinmængden.. vilket jag endå tycker e svårt,, kesella, ost, rækor, tofu, ægg står bla på menyn,, å trycka en massa soja e sådær bra har jag hørt..(?)
trøttnar oxo sjukt fort på maten så jag måste variera mig.. :D

hm vet faktiskt inte vad det e jag har hemma,, tror det e en kasein å en vassle faktiskt..

Ronn
2011-08-14, 16:16
blandprotein e då?

hm bara a lite lite mjølk i da så den blir tjock typ?
kænns som om det kommer påminna om fluff konsistens, vilket e oætbart hehe :D

Blandprotein = mjölkprotein, jag använder double pro (god smak också).

Exempel 3dl lättmjölk 2-2,5dl pulver, efter 30-45minuter i kylskåpet blir konsistensen som chokladpudding inte som fluff.

Olaaa
2011-08-14, 16:38
Mixa i en bit banan, eller annan frukt. Kakao/cankao, vaniljpulver. Om du bulkar eller har kalori över är chokladpudding med grädde inte helt fel, extra kakak/cankao i också och lite vaniljpulver och sötningsmedel i grädden.

vicarious
2011-08-14, 16:40
Blandprotein = mjölkprotein, jag använder double pro (god smak också).

Exempel 3dl lättmjölk 2-2,5dl pulver, efter 30-45minuter i kylskåpet blir konsistensen som chokladpudding inte som fluff.

Vassle och kasein är mjölkproteiner även om de inte är blandade tillsammans.

Pompere
2011-08-14, 17:54
Vassle + gröt = bra skit

Wooster
2011-08-14, 18:49
Börjat blanda whey fx vanilj med lidl-kvarg. Tycker det blir grymt gott. Smackar mycket likt Arlas vaniljyoghurt, fast med galet mycket bättre macros.

SirOrigami
2011-08-14, 22:17
3 skopor whey + 1000g kvarg + vatten och cornflakes = 210g protein o lite carbs. Mums

Fru_Flisa
2011-08-14, 22:25
Jag brukar blanda i kakao för att bättra på smaken. Annars kan du prova byta smak eller märke på pulvret, jag tycker många är ok men har stött på några riktigt vidriga.

Pansartax
2011-08-14, 22:30
tjoho!

Jag har trøttnat så sjukt på proteinshakes, smakar ju inge vidare å tar tid å få i sig...*gah!* så nån som har tips på vad man kan gøra istællet? eller anvænda i mat så det blir en ikke drickbar konsistens?

å nej... fluff e vidrigt! haha :D
(har choklad å jordgubb)

Du har inte funderat på att svepa i dig? Ta 2-2,5 dl vatten så glider det ner lätt.

Kallt vatten är att rekommendera också, då smakar det mindre.

wimpy
2011-08-15, 15:11
Du har inte funderat på att svepa i dig? Ta 2-2,5 dl vatten så glider det ner lätt.

Kallt vatten är att rekommendera också, då smakar det mindre.


hehe jaa fast det går lixom inte,, blir så tjock o konstig konsistens då :D

wimpy
2011-08-15, 15:12
Jag brukar blanda i kakao för att bättra på smaken. Annars kan du prova byta smak eller märke på pulvret, jag tycker många är ok men har stött på några riktigt vidriga.

bara kakao ? inget søtningsmedel da?
hade i lite søtningsmedel igår,, blev pytte lite bættre,, men fortfarande svårdrucket.. hehe

vicarious
2011-08-15, 17:42
Kan du verkligen inte äta mer mat då? Kött, fisk, fågel, kvarg, ägg. Jobbigt att tvinga i sig proteindrinkar.

wimpy
2011-08-17, 16:27
Kan du verkligen inte äta mer mat då? Kött, fisk, fågel, kvarg, ägg. Jobbigt att tvinga i sig proteindrinkar.

jag førsøker..men trøttnar ju så fort på maten.. måste ha variation, gillar ju mat, å då god mat, att æta bara før å æta blir sjukt trisst..då æter jag inte alls ist, hehe ..:D
å så æter jag inget røtt køtt å i princip aldrig kyckling..så rækor, kesella(dyrt dock! bor i oslo..) fisk, tofu å ægg står væl som grund på min mat meny.. æta 1000g kesella varje dag lr tofu osv blir fort tråkigt,, hehe, så hade vart enklare med protein pulvret :D

Luttis
2011-08-17, 18:34
Börjat blanda whey fx vanilj med lidl-kvarg. Tycker det blir grymt gott. Smackar mycket likt Arlas vaniljyoghurt, fast med galet mycket bättre macros.

+1



(fast jag använder naturell yoghurt och Fairings Vanilla Ice Cream. Rekommenderas!!)