handdator

Visa fullständig version : Vila + Proteinintag


knuckles
2011-08-14, 00:30
Är lite osäker på om jag får i mig tillräckligt med protein varje dag, tränar oftast 4-5 gånger i veckan, med en dags vila.

Frukost: 1-2dl fiberberikad havegrynsgröt, nötter, proteinberikad müsli(15% protein) och mjölk (blandar ihop) + 2 kiwis.

Middag: Det som finns

Kvällsmat: 2 mackor med makrillsfiléer i tomatsås. Även broccoli, lite nötter, mjölk och någon frukt. Proteinberikad müsli. (30% protein)

Det jag tränar varje dag är först: Jogging 1mil följt av ca 30min-1h Sparring på boxsäcken, hoprep, tynglyftning och situps/olika magövningar/armhävningar. (milen tar ca 40-50 min)

Brukar vila en dag i veckan men ibland blir det 2. Vissa säger att man inte ska bry sig om träningsverken, men är det inte då kroppen bygger upp musklerna?http://www.budo-fitness.cc/os2/product_info.php?products_id=1022&osCsid=848b72b079a7f702c8d9084c6c7bf08c
http://www.budo-fitness.cc/os2/product_info.php?products_id=1023&osCsid=848b72b079a7f702c8d9084c6c7bf08c

lofito
2011-08-14, 00:41
Jag tycker det ser lite tunt ut med proteiner.
Dessutom säger du 'Middag: Det som finns', hjälper ju inte direkt.

Jag är inte speciellt förtjust i mackor - byt ut det mot några ägg istället.
Käkar du ingen kvarg eller något? Mättar riktigt bra i förhållande till den låga kcalen samt att det finns en del protein i det.

knuckles
2011-08-14, 00:49
Jag tycker det ser lite tunt ut med proteiner.
Dessutom säger du 'Middag: Det som finns', hjälper ju inte direkt.

Jag är inte speciellt förtjust i mackor - byt ut det mot några ägg istället.
Käkar du ingen kvarg eller något? Mättar riktigt bra i förhållande till den låga kcalen samt att det finns en del protein i det.

Lite svårt med middagen, men burkar oftast bli något med kött. Har funderat på kvarg, vet dock inte hur det smakar. Förut åt jag ägg efter morgonpasset till frukost men slutade av någon anledningen, tror det är dags att införa det igen. Det är även fiberrika mackor.

vicarious
2011-08-14, 09:46
Tillräckligt med protein för vad?

Vad gör du när du kör "tyngdlyftningen"?

knuckles
2011-08-14, 10:36
Tillräckligt med protein för vad?

Vad gör du när du kör "tyngdlyftningen"?

Lyfter 2 hantlar på ca 8kg vardera.

blackindia
2011-08-14, 10:53
Lite svårt med middagen, men burkar oftast bli något med kött. Har funderat på kvarg, vet dock inte hur det smakar. Förut åt jag ägg efter morgonpasset till frukost men slutade av någon anledningen, tror det är dags att införa det igen. Det är även fiberrika mackor.

Grovt bröd är nog bra, känns som du kör rätt mycket konditon så du behöver nog kolhydraterna också. Lägg hellre till nått ägg i så fall.
Angående kvarg så började jag med det för ett tag sen. Provade blanda med allt möjligt (sylt, jordnötsmör, bär, saft osv) men tyckte inte om det nått vidare. Nu kör jag istället kvarg blandad med naturell yoghurt. Den finns på Lidl i 250 gram förpackningar för ca 5:- styck. Lite mindre protein o lite dyrare än enbart kvarg, men å andra sidan kan jag äta den direkt ur burken. Smakar helt ok. Brukar äta en i stort sett varje dag precis innan jag går o lägger mig.

knuckles
2011-08-14, 13:49
Grovt bröd är nog bra, känns som du kör rätt mycket konditon så du behöver nog kolhydraterna också. Lägg hellre till nått ägg i så fall.
Angående kvarg så började jag med det för ett tag sen. Provade blanda med allt möjligt (sylt, jordnötsmör, bär, saft osv) men tyckte inte om det nått vidare. Nu kör jag istället kvarg blandad med naturell yoghurt. Den finns på Lidl i 250 gram förpackningar för ca 5:- styck. Lite mindre protein o lite dyrare än enbart kvarg, men å andra sidan kan jag äta den direkt ur burken. Smakar helt ok. Brukar äta en i stort sett varje dag precis innan jag går o lägger mig.

Låter bra, blir nog att införskaffa lite kvarg och se hur det blir. :) Brukar också äta yoghurt med 2% fett. Vet inte om det är för mycket, men det finns ju högre fetthalt.

Eddie Vedder
2011-08-14, 14:05
Låter bra, blir nog att införskaffa lite kvarg och se hur det blir. :) Brukar också äta yoghurt med 2% fett. Vet inte om det är för mycket, men det finns ju högre fetthalt.

Nej det är inte för fett.