handdator

Visa fullständig version : Hård träning på kalori minus?


holme74
2011-08-13, 19:22
Tänkte höra vad resultatet blir om man kör 3 st styrkepass och en löprunda i veckan på kalori minus? Tappar man muskelmassa då eller bara fett?

:hbang:

King Grub
2011-08-13, 19:23
Det är fler faktorer som spelar in. "Kaloriminus" säger inget om kaloriunderskottets storlek i förhållande till kroppsfettmängden eller hur kosten ser ut.

holme74
2011-08-13, 19:41
Vet inte vad jag ligger på för % men är 190cm lång och 86kg. Ligger ca 500 kaloriminus och prioriterar protein. Har tränat frekvent i 1,5 år med gott resultat.

Ronn
2011-08-13, 20:22
Då går du förmodligen ner en del i fettmassa och behåller muskelmassa.

StampChamp
2011-08-13, 20:28
Kallar du det där hård träning? Om du nu inte kör världens monsterpass. :D Bara att köra på, sluta fundera så mycket och noja.. jag tränar 1-2 pass per dag och har till och med ökat i volym och lite i styrka!

willtjam
2011-08-13, 20:30
Du märker ifall du tappar i styrka.

MtotheM
2011-08-13, 21:21
Kallar du det där hård träning? Om du nu inte kör världens monsterpass. :D Bara att köra på, sluta fundera så mycket och noja.. jag tränar 1-2 pass per dag och har till och med ökat i volym och lite i styrka!

Ser inte varför det inte kallas för hårt, samtidigt som ditt kallas för hårt.

Dance
2011-08-13, 21:23
Kallar du det där hård träning? Om du nu inte kör världens monsterpass. :D Bara att köra på, sluta fundera så mycket och noja.. jag tränar 1-2 pass per dag och har till och med ökat i volym och lite i styrka!

Jeses 1-2 pass om dagen....gulp. Keep the hard working!!! :)

Jokester
2011-08-13, 21:27
Ser inte varför det inte kallas för hårt, samtidigt som ditt kallas för hårt.

Varför skulle 1-2 pass om dagen vara för hårt? Om man äter och vilar som man ska finns det ingen anledning till varför man inte kan köra så mycket om man nu har tid för det.

Sedan beror ju väldigt mycket på hur intensivt man tränar.

Jag skulle utan problem kunna träna 2 pass om dagen under bulk. Under deff håller jag mig till max 1 om dagen.

lofito
2011-08-13, 21:40
Varför skulle 1-2 pass om dagen vara för hårt? Om man äter och vilar som man ska finns det ingen anledning till varför man inte kan köra så mycket om man nu har tid för det.

Sedan beror ju väldigt mycket på hur intensivt man tränar.

Jag skulle utan problem kunna träna 2 pass om dagen under bulk. Under deff håller jag mig till max 1 om dagen.

Varför just 1 pass om dagen under deff och 2 kring bulk om du nu skulle köra så? Nyfiken på att höra vad du säger kring det bara.

Jokester
2011-08-13, 21:44
Varför just 1 pass om dagen under deff och 2 kring bulk om du nu skulle köra så? Nyfiken på att höra vad du säger kring det bara.

För att jag under bulk har hur mycket energi som helst och återhämtar mig mycket fortare. Under deff orkar jag mindre med tanke på att jag äter mindre, men framförallt mindre kolhydrater.

MtotheM
2011-08-13, 23:06
Varför skulle 1-2 pass om dagen vara för hårt? Om man äter och vilar som man ska finns det ingen anledning till varför man inte kan köra så mycket om man nu har tid för det.

Sedan beror ju väldigt mycket på hur intensivt man tränar.

Jag skulle utan problem kunna träna 2 pass om dagen under bulk. Under deff håller jag mig till max 1 om dagen.

Jag menade inte att han tränar för hårt utan undrade varför han anser att den andra personen inte tränar hårt medan han anser att han själv tränar hårt bara för att han tränar oftare.

Ser varför det kunde missuppfattas dock :)

1-2pass/dag kan vara ok, eller för hårt. Samma gäller 3 pass i veckan.

MtotheM
2011-08-13, 23:07
För att jag under bulk har hur mycket energi som helst och återhämtar mig mycket fortare. Under deff orkar jag mindre med tanke på att jag äter mindre, men framförallt mindre kolhydrater.

Frågan då är, orkar du mer på grund av energin eller på grund av att dina muskler återhämtas snabbare?

Jokester
2011-08-13, 23:16
Frågan då är, orkar du mer på grund av energin eller på grund av att dina muskler återhämtas snabbare?

Både och, när jag deffat ett tag kan jag vara helt slut och knappt orka röra mig efter ett pass, speciellt om jag kört ben. Under bulk kan jag utan problem köra ett till pass endast några timmar senare.

Men den stora skillnaden är ju återhämtningen. Fyller jag på ordentligt med kolhydrater direkt efter passet som jag gör vid en bulk så känner jag mig pigg och hyfsat fräsch igen rätt fort.

MtotheM
2011-08-14, 12:08
Både och, när jag deffat ett tag kan jag vara helt slut och knappt orka röra mig efter ett pass, speciellt om jag kört ben. Under bulk kan jag utan problem köra ett till pass endast några timmar senare.

Men den stora skillnaden är ju återhämtningen. Fyller jag på ordentligt med kolhydrater direkt efter passet som jag gör vid en bulk så känner jag mig pigg och hyfsat fräsch igen rätt fort.

Men du besvarar fortfarande inte min fråga. Att du orkar ett till pass har inte med musklernas återhämtning att göra utan av påfyllning av kolhydrater/Energi.

Olaaa
2011-08-14, 16:15
Mycket av återhämtningen har med CNS att göra också, det är inte bara mullorna. Tycker ditt upplägg ser bra ut TS utifrån den begränsade information som du gett.

daloatf
2011-08-14, 16:30
Går bra om du har högt proteinintag (2g+/kg). Och inte har för högt underskott.

Kör hårt!