handdator

Visa fullständig version : Hur ser mitt dagliga matintag ut? Kommer jag över 150-160 g protein?


wonnz
2011-08-13, 16:47
Är rätt ny här på kolozzeum och tänkte om någon kunde hjälpa mig!
Äter ungefär samma sak varje dag. Unnar mig godis m.m ibland osv.
Hur mycket protein ungefär får jag i mig? Räcker det ska jag höjja?

Frukost:1dl havregrynsgröt + 5äggvitor, 1 näve russin och 2 matskedar jordnötssmör 1-2 dl mjölk

Mellanmål:1-1,5dl vassleprotein

Lunch: Pannkakor + glass + sylt
1ägg+2 äggvitor, 1dl proteinpulver,lite vanilinsocker,bakpulver,1matsked mjöl,skvätt mjölk

Middag:3kycklingfileer + ris och bearnaisesås? (stavning)

Mellanmål:1-1,5dl vassleprotein

Kvällsmål:500g kesella eller 1,5dl bs kasein (gör pudding) + skvätt glass till

Dom dagar jag tränar ser likadana ut men kör 1dl vassle efteråt och 1dl havregryn+3äggvitor+1näve russin när jag kommer hem.

Vad tycker ni om detta schema?

Eddie Vedder
2011-08-13, 16:49
Det är väldigt mycket energi skulle jag gissa. Men det behöver du kanske, det vet ju ingen annan än du. Bort med alla russin och ersätta de kalorierna med lite äggulor är i alla fall vad jag skulle ändra primärt.

wonnz
2011-08-13, 16:54
Det är väldigt mycket energi skulle jag gissa. Men det behöver du kanske, det vet ju ingen annan än du. Bort med alla russin och ersätta de kalorierna med lite äggulor är i alla fall vad jag skulle ändra primärt.

Tack för svaret!

Så du tycker jag ska plocka bort lite russin och köra med äggulorna som jag slänger?

Hur många kcal ungefär tror du jag ligger på? Är det för lite proteiner i min mat just nu?

Jokester
2011-08-13, 16:57
Varför man slänger äggulor och sedan har i jordnötssmör och russin i gröten förstår jag inte.

wonnz
2011-08-13, 17:01
Varför man slänger äggulor och sedan har i jordnötssmör och russin i gröten förstår jag inte.

Vad är det du inte förstår utav det?
Jag gillar jordnötssmör? Jag gillar russin? Jag tycker det är väldigt mycket godare med lite jordnötssmör i gröten än några gulor.

Ekonomiskt sett bryr jag mig inte.

Eddie Vedder
2011-08-13, 17:07
Vad är det du inte förstår utav det?
Jag gillar jordnötssmör? Jag gillar russin? Jag tycker det är väldigt mycket godare med lite jordnötssmör i gröten än några gulor.

Ekonomiskt sett bryr jag mig inte.

Ändra inget då. Jag sa bara vad jag själv hade gjort. Bara ett förslag.

Olaaa
2011-08-13, 18:02
Vad är det du inte förstår utav det?
Jag gillar jordnötssmör? Jag gillar russin? Jag tycker det är väldigt mycket godare med lite jordnötssmör i gröten än några gulor.

Ekonomiskt sett bryr jag mig inte.

Tänk på de svältande barnen i Afrika!

Edit: OnT Det ser ut som det finns rätt mycket du kan dra ner på och äta äggulorna för övrigt. Men du gör som du själv vill.

lofito
2011-08-14, 00:13
Käkar du alltid eller väldigt ofta pannkakor + glass + sylt till lunch? Tycker inte det är en stabil lunch, men det är bara jag. Är ju mycket snabba kolhydrater och en del socker etc. som inte är önskvärt innan träning.

Jag tycker som Vedder, det verkar vara en hel del energi i det här och lite protein. Blir du ens mätt på det du äter? Om du skulle justera matvanorna lite grann skulle du få i dig mindre kcal men med en mättnadskänsla samt mer protein. Pannkakor + glass är för mig inte "riktig" mat.

benacii
2011-08-14, 01:05
Käkar du alltid eller väldigt ofta pannkakor + glass + sylt till lunch? Tycker inte det är en stabil lunch, men det är bara jag. Är ju mycket snabba kolhydrater och en del socker etc. som inte är önskvärt innan träning.

Jag tycker som Vedder, det verkar vara en hel del energi i det här och lite protein. Blir du ens mätt på det du äter? Om du skulle justera matvanorna lite grann skulle du få i dig mindre kcal men med en mättnadskänsla samt mer protein. Pannkakor + glass är för mig inte "riktig" mat.

+1. man blir ju förbannad när man får pannkakor i skolan och ska kunna prestera bra på ett benpass 5timmar senare..

davvvan
2011-08-14, 01:52
Jag blev glad när jag fick god mat i skolan.

King Grub
2011-08-14, 09:22
Svårt att hitta bättra mat att ladda på inför en prestation än pannkakor och glass.

Fredrik_S
2011-08-14, 09:27
+1. man blir ju förbannad när man får pannkakor i skolan och ska kunna prestera bra på ett benpass 5timmar senare..

Har du provat att äta ett rejält lass med glass och pannkakor 5 timmar före ett benpass? Trycket glädjen och styrkan borde slå i taket jämfört med en kycklingsalladsladdning.

vicarious
2011-08-14, 09:42
Det där är utan tvekan minst 150-160g protein.

Eddie Vedder
2011-08-14, 10:47
+1. man blir ju förbannad när man får pannkakor i skolan och ska kunna prestera bra på ett benpass 5timmar senare..

Ja tänk om nu kunde få torr kycklingfilé med ris istället, eller kvarg och FUN Light. Bättre laddning kan man ju inte få. ;)

Hur kan pannkakor INTE vara grymt som laddning?