handdator

Visa fullständig version : Kroppen sa ifrån


Bizarro
2011-08-12, 14:45
Tjena, hade då precis inlett min "bulk" som går ut på att proppa i mig en jävla massa käk samt börja med en uppladdningsfas innan gymmet, där jag käkar två tallrikar havregrynsgröt 60 minuter och 30 minuter innan, därefter protein och snabba kolhydrater en kvart innan.
Har också införskaffat mig kreatin.
Men igår, efter två tallrikar havregrynsgröt, så fick jag en gainer av polarn, och därefter spydde jag som en jävla gris och mådde illa resten av dan, sen på kvällen/natten har jag sprutlackerat toaletten ur andra änden, mår litterally skit.
Nu funderar jag på att ta det lite lugnt då jag inte är van att grisa så mycket, tror det får räcka med en tallrik pasta innan gymmet och protein efter, och när mitt vassle är slut så köper jag nog EAA och tar det innan.

Men nu till nästa problem, vill egentligen inte bulka, vill snarare gå ner något i fettprocent men känner att det inte är aktuellt med min nuvarande vikt(73kg,186cm) och muskelmassa, när anser ni att man kan börja deffa?
Räcker kanske att styrketräna och köra lite mer cardio, får väl ha tålamod..

Detta blev iaf ett stort bakslag med träningen och är inte taggat att gå till gymmet alls, speciellt inte när jag ev. är magsjuk atm, sen så har jag sabbat fas 1 med kreatinet, inte käkat 4 teskedar per dag som jag skulle.
Borde jag vänta någon vecka och börja ta det igen eller ska jag bara köra?


Hoppas någon satt igenom hela tråden, Mvh Biz

Jokester
2011-08-12, 14:50
Tror nog inte det var mängden mat som gjorde dig dålig i magen utan vilken sorts mat det var. Jag hade också blivit dålig i magen av så mycket gröt.

KaptenKrok
2011-08-12, 14:56
Det är lugnt. Kör på med kreatinet.

Bit ihop. Träna ändå. Du kommer bli jettestor och stark.

Bizarro
2011-08-12, 14:58
Tror nog inte det var mängden mat som gjorde dig dålig i magen utan vilken sorts mat det var. Jag hade också blivit dålig i magen av så mycket gröt.

Okej, men kände verkligen att det var gainern som gjorde det, typ som att det blev för mycket overall, dom proppar ju trots allt i typ 500 kcal i dom där..

Maod
2011-08-12, 15:04
Du behöver väl inte käka så jäkla mycket tätt inpå passet?! Ät efteråt istället.

Att "proppa i sig en jävla massa käk" kommer antagligen leda till onödigt mycket fett.
Med dina mått hade jag fortsatt bulka ett tag till. Men på ett lite mindre överskott.
Ge allt på gymmet bara så kommer det nog bli bra till slut.

Kör med 1-2 tsk kreatin per dag skippa uppladdningen.

bear.flowertwig
2011-08-12, 15:11
Har du något riktigt kostupplägg eller är det bara "käka så mycket som möjligt"? Grisbulk är ju bara onödigt och jobbigt att skala av sig efteråt.

daloatf
2011-08-12, 15:12
Har man över 15% BF borde man deffa. Annars bygg.

Ladda med hyffsat mycket mat 3h innan och kör mycket mat efteråt så ska du se att det kommer vara bättre.

Eddie Vedder
2011-08-12, 15:14
dom proppar ju trots allt i typ 500 kcal i dom där..

Hur många kcal det blir beror ju på dig. Du tar så lite/så mycket som du själv vill.

Bizarro
2011-08-12, 15:15
Har du något riktigt kostupplägg eller är det bara "käka så mycket som möjligt"? Grisbulk är ju bara onödigt och jobbigt att skala av sig efteråt.

Jag försöker hålla mig till som mål, 140g protein, 70g fett, resten kolhydrater iaf.
Sen så äter jag ju bra f.ö. men nej, har inget riktigt kostupplägg för jag är lite för lat för att väga mat och räkna ut kcal och närningsvärden m.m. försöker äta så bra som möjligt dock.

Har man över 15% BF borde man deffa. Annars bygg.

Och hur räknar man ut det? Spelar vikten ingen roll?

Ladda med hyffsat mycket mat 3h innan och kör mycket mat efteråt så ska du se att det kommer vara bättre.

Mh, hört att målet som ska vara 3h innan ska vara det viktigaste nästan.

Kischen
2011-08-12, 15:18
Mh, hört att målet som ska vara 3h innan ska vara det viktigaste nästan.

Det stämmer bara om du själv inte kan prestera utan det annars är det inte något viktigt alls. Målen efter är viktigast generellt.

daloatf
2011-08-12, 15:18
Jag vill inte ha så mycket mat i matsäcken när jag tränar. Därför äter jag jag tre timmar innan för att inte få uppstötningar och sånt härligt. Men allt är ju personligt. Gillar man trycka mat innan så man blir lite seg så är det upp till en själv. Hitta nåt som passar dig och kör på!

TheIsh
2011-08-12, 15:35
Du kommer inte orka mer för att du drar ett grismåltid 3h innan ett pass. I bästa fall mår du sämre av det. Det är min erfarenhet i alla fall. Inte ohört att folk äter väldigt lite under ett par dagar och sedan gör ett PB. Lite snabba kollisar och EAA innan duger ju fint.

Något jag tjatar otroligt mycket om, men det förtjänas att tas upp igen:
Gör man sånt man inte vill så tappar man motivationen. Mår du inte bra av att äta innan så gör inte det. Även om det skulle ge ett bättre resultat (vilket jag knappast tror att det gör), så skulle det ändå skita sig i längden om man inte kan hålla det på sikt.

1684_
2011-08-12, 15:40
min enda reaktion: SÅÅÅ mycket mat för ett gym pass och så jäkla tätt inpå? Fy fan, jag själv äter ett bra mellanmål eller normal måltid, 2½-3tim före gymmet. Då e man go hungrig efter med!!!

tobnotch
2011-08-12, 15:41
Du kommer inte orka mer för att du drar ett grismåltid 3h innan ett pass. I bästa fall mår du sämre av det. Det är min erfarenhet i alla fall. Inte ohört att folk äter väldigt lite under ett par dagar och sedan gör ett PB. Lite snabba kollisar och EAA innan duger ju fint.

Alltså. Vill bara få detta uträtt. Är det inte så att EAA ska intas på tom mage för att stimulera proteinsyntesen maximalt? då ska man väl inte blanda det med kollisar?

Eddie Vedder
2011-08-12, 15:43
Alltså. Vill bara få detta uträtt. Är det inte så att EAA ska intas på tom mage för att stimulera proteinsyntesen maximalt? då ska man väl inte blanda det med kollisar?

Med kolhydrater i pulverform går det bra. Studierna är ofta med EAA tillsammans med strösocker.

TheIsh
2011-08-12, 15:47
Vad Eddie skrev. Jag var nog lite otydlig där vad jag menade med "snabba kolhydrater"
Dextros, maltodextrin osv var det jag syftade på i alla fall.

Bizarro
2011-08-12, 16:09
Vad är era synpunkter på deff då?
Jag vill alltså gå ner i fettprocent, men vet inte om jag har råd att tappa för många kilon..
Hur mycket tycker ni man bör väga som regel innan man ligger på 500kcalunderskott ett tag?

King Grub
2011-08-12, 16:12
Det handlar inte om vad man väger, utan om hur fet man är.

För en kroppsbyggare finns det inga vinster med att låta sig bli tjockare än att man har en fettprocent på max 15%. Fortsatt överätning är mer negativt än positivt.

Bizarro
2011-08-12, 16:17
Det handlar inte om vad man väger, utan om hur fet man är.

För en kroppsbyggare finns det inga vinster med att låta sig bli tjockare än att man har en fettprocent på max 15%. Fortsatt överätning är mer negativt än positivt.

Enligt YMCA-formeln Utgår ifrån ditt BMI
Kroppsfett i % 17 Kroppsfett i % 13

stafh
2011-08-12, 16:19
Hur länge har du tränat och vad har du för mål? Varför inte bara träna ordentligt och äta ad libitum ett tag och se vad som händer? Blir du fetare än vad du vill vara får du äta lite mindre, och blir du inte stark nog får du äta lite mer.

Bizarro
2011-08-12, 16:26
Hur länge har du tränat och vad har du för mål? Varför inte bara träna ordentligt och äta ad libitum ett tag och se vad som händer? Blir du fetare än vad du vill vara får du äta lite mindre, och blir du inte stark nog får du äta lite mer.

Tränat i ett år om inte mer, men har haft breaks till och från, körde inte helt optimalt ett tag och kunde väldigt lite gällande kost så har inte ätit tillräckligt mycket för att bygga. Dock fått upp styrkan och tekniken, fått lite former också och blivit hårdare.
Grejen är den att jag anser att min kropp är så jävla skumt formad, jag vill minsta i fettprocent och bli hård överallt, men samtidigt så väger jag inte särkilt mycket heller.
Svårt att få i mig så pass mycket protein och fett man ska ha i sig också, fick ett tips att ha massa kycklingklubbor i kylskåpet vilket har hjälpt en del samt mitt vassle men finner det omöjligt att ha koll på kosten varje dag..
Får inte dom resultat jag vill ha helt enkelt..

Mitt mål skulle väl vara en rippad Cam Giggandet eller något underklädesmodell, vill bara vara ådrig och hård i princip med så lite fettprocent som möjligt

cero
2011-08-12, 16:39
Tycker du gör det väldigt svårt för dig.

Ät som vanligt, och ät mycket efter träningen. En massa "uppladningsfaser" med gröt 2 gånger innan träningen tycker jag bara låter löjligt och besvärligt. 2g/kg kv protein och lite extra mat sett över en hel dag är allt som krävs.

Att få i sig mycket protein/energi brukar generellt sett inte vara särskilt svårt, om man inte är väldigt tung. Läs detta, så kan du bulka på ett lite mer bekvämt sätt: http://traningslara.se/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/

Vill du veta mer om deff: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Exempel på hur man får i sig protein lätt:

Gör en omelett på 5 ägg - 40g protein
En 35 g vassle drink - 30g protein

Redan där har du 70g protein på 10 minuter.

Bizarro
2011-08-12, 16:51
Tycker du gör det väldigt svårt för dig.

Ät som vanligt, och ät mycket efter träningen. En massa "uppladningsfaser" med gröt 2 gånger innan träningen tycker jag bara låter löjligt och besvärligt. 2g/kg kv protein och lite extra mat sett över en hel dag är allt som krävs.

Att få i sig mycket protein/energi brukar generellt sett inte vara särskilt svårt, om man inte är väldigt tung. Läs detta, så kan du bulka på ett lite mer bekvämt sätt: http://traningslara.se/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/

Vill du veta mer om deff: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Exempel på hur man får i sig protein lätt:

Gör en omelett på 5 ägg - 40g protein
En 35 g vassle drink - 30g protein

Redan där har du 70g protein på 10 minuter.

Tack för tipsen





Ska nog helt enkelt köra på mitt press- och dragdominanta träningsschema ett tag och ligga på 2000kcal varav 140g protein och 70g fett, utan att varken deffa eller bulka.

Tack för hjälpen :)

1684_
2011-08-12, 18:49
Va inte så nojig, utan lev "normalt" om man nu kan de ens... vad e ens normalt? Vad jag syftar på e att slappna av, känn av själv. Visst ska man ha motivation till saker och tycka de e roligt men de får inte gå över gränsen så länge man inte "lever" på det som en betalt idrottstjärna typ gör. Tävlande e ju oftast inne i allt med kost å träning, de förstår jag, har själv varit aktiv tävlande i OL & SL men om man har eget mål, typ bygga så e de bara å se till å äta bra och träna regelbundet och hårt, resten sköter kroppen själv... Hoppas jag e tydlig, jag e rätt flummig...

Bizarro
2011-08-13, 13:48
Va inte så nojig, utan lev "normalt" om man nu kan de ens... vad e ens normalt? Vad jag syftar på e att slappna av, känn av själv. Visst ska man ha motivation till saker och tycka de e roligt men de får inte gå över gränsen så länge man inte "lever" på det som en betalt idrottstjärna typ gör. Tävlande e ju oftast inne i allt med kost å träning, de förstår jag, har själv varit aktiv tävlande i OL & SL men om man har eget mål, typ bygga så e de bara å se till å äta bra och träna regelbundet och hårt, resten sköter kroppen själv... Hoppas jag e tydlig, jag e rätt flummig...

Heh, jo tydlig nog, förstår vad du menar. Ville bara ha klar struktur på just kosten iaf, med tanke på att jag inte varit särkilt rutinerad.
Tack :)