handdator

Visa fullständig version : Hur länge har ni tränat?


Arne Persson
2002-03-20, 23:59
Jag har endast tränat i 32 år. Startade 1970 som ambitiös 12 åring. Lär fortsätta....

[euphoria]
2002-03-21, 00:02
Jag har tränat i ca 4 år, kan inte tänka mig ett liv utan träning.

Arne Persson
2002-03-21, 00:03
Jag skall väl tillägga att jag ej ännu spräckt steroidmödisen, vilket jag är dj-vl-gt glad för idag..

VanDamage
2002-03-21, 01:16
Jag har tränat i drygt 1 år nu..

Arne: kan man se bilder på din kropp (i bodybuilding-syfte förstås..) på nätet? Hör/läser ditt namn ofta men har aldrig sett din dig på bild liksom.

Powerbear
2002-03-21, 05:09
Började träna för 21 år sedan och kommer säkerligen att fortsätta i många år till. Har man en gång börjat så kan man ej vara utan träning.
En livstil är det ju med allt vad det innebär.
:D

Fultjack
2002-03-21, 08:04
har väl tränat ett år och 2-3 månader :)
kan inte heller tänka mig ett liv utan träning

Anton
2002-03-21, 08:26
Tja, tolv år har det blivit nu i augusti..FAN vad tiden går!!!
Givetvis utan AAS, om man nu måste klargöra det.

Helen@
2002-03-21, 08:47
Okej, bra ämne, så man får något "hum" om kvalitén på medlemmarna här på Kolozzeum ;)
......har själv tränat seriöst sedan -89 med några få korta uppehåll på grund av olika skäl....tränar tävlingsinriktat och "lever" bodybuilding :D :) :D :)

mange_
2002-03-21, 08:48
SJälv har man tränat i ett halvår :D man ligger lite efter :)

blunder
2002-03-21, 09:00
Har tränat seriöst sedan slutet av april 2001. Så man har lite kvar till Arnes nivå.

[ 21 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

[ 21 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

Stickboy
2002-03-21, 09:58
Hej ca 7-8 år tyvärr med ett uppehåll på 3 år efter ca 5 år men nu är man tillbaka ordenetligt igen.

Sverker
2002-03-21, 10:32
Började träna våren 1982 :) . Om jag kör riktigt hårt skall jag nog komma ikapp Arne...någon gång...


Få se nu.. förra påsken var jag borta 10 dagar pga en lunginflamation.
1989 så sa kotknackaren till mig att vila från träningen så skulle han fixa ryggen åt mig. Jag vilade fyra veckor och gick till honom två gånger i veckan innan han sa att jag var ett omöjligt fall att hjälpa. Annars har jag tränat oavbrutet sedan -82. Någon som slår det ?

Viveqa
2002-03-21, 10:36
Efter att ha tagit mod till mig i ett halvår vågade jag i feb -97 för första gången besöka ett gym (16 år gammal).

Ville egentilgen börja styrketräna men skaffade ett 10-aerobic-kort, juni-97 bad jag om en styrkeinstruktion och blev hänvisad till "tanthörnan".

Eftersom jag hemskt gärna ville göra sådan styrketräning som "de stora grabbarna gjorde", men trodde att jag skulle skämma ut mig i så fall så smög jag dit en gång när gymmet var tomt (ringde till skolsyster och hostade lite).
Mycket riktigt så fastnar jag under 20kgs-stången i bänkpressen.. utan någon som kan hjälpa mig.. får krångla ner stången på golvet.

Men sedan så gick det faktiskt riktigt bra, över all förväntan, blev riktigt biten och började träna riktigt seriöst (nåja ambiöst, hade inte världens koll på det mesta nej) i några månader.

Började träna igen sommaren -99 efter att bara ha pluggat en massa och därmed gått upp 8kg på kort tid, och då målinriktat.
Med riktig koll =seriöst sedan feb -00.

Min träning för tillfället är skit :mad: :mad: :mad: .

P.g.a. en jobbig livssituation som inte angår någon och inte behöver ursäktas så har jag inte kunnat träna som jag vill på mycket länge, är tvungen att sitta hemma och vaka(vid datorn) blivit på gränsen till deprimerad och neurotisk och ej heller klarat av att sköta något som liknar en diet, börjar tröstäta när jag är stressad/ledsen, äter jättelite sedan o.s.v.

Hade hoppats på att det skulle ordna upp sig i tid så att jag skulle kunna snabbdeffa på något magiskt sätt och ändå tävla på fitness-sm, men gör dock mitt bästa för att ordna upp det hela så snart som möjligt nu. Så kommer att spendera mindre tid med att berätta min livshistoria på internet, är grymt frusterad så jävlar när jag börjar köra igen!!

MikeW
2002-03-21, 10:40
Jag har tränat i 2 år till sommaren!

Träning är det bästa som finns, enlig mig. jag längtar verkligen att få gå till gymmet.

nina
2002-03-21, 10:43
Jag har tränat simmning i ca 10år. Riktigt seriöst på slutet. Bröt 2 revben 97 och slutade då simma (: vet (i)egentligen inte varför men det bara blev så.

Sen hade jag ett träningsuppehåll på ca 3år och gick upp massvis i vikt. Och sen började jag styrketräna på Nautilus och nu tränar jag på (?) säger jag inte, men både kondition och snart styrka igen.

Oj va mycket jag skrev på så kort tid. Puh.

Så sammanlagt blir det 10år av träning.

Åse Columbus
2002-03-21, 10:47
Nu ska vi se....1982....det blir 20 år...??!!

vart tog tiden vägen!!! :D

Iaf så länge har jag tränat, förutom när jag haft personliga problem som inneburit kortare ( eller lite längre) uppehåll.

Tillbaka nu sedan 3 år och tränar 3-4 dagar i veckan. Har fått nått som heter genetisk artros i höfterna och kommer att vara tvungen att träna resten av livet *ler*, antingen jag vill eller ej! ;) :rolleyes:

Min livsstil njuter jag av även om jag ibland har perioder då jag bulkar till mig.... :o

Tycker fortfarande att det är det bästa sättet att påverka kroppens status på!

Åse :cool:

muskelbyggarn
2002-03-21, 11:06
Ja man undrar vad man hållt på med när man står och tittar sig i spegeln. 10 år och inte mer än det där :D

Vänl,,,
Tobbe

Frazze
2002-03-21, 11:22
Hm...okej... eftersom jag är en liten pojke :)

Tränat seriöst byggande i ett år.

Före det hockey i fjorton år.

de två sista åren av hockeyn har jag mest bara kört styrke ändå, på grund av en mängd hjänskakningar så blev det inga matchet den sista säsongen, så styrketränat i tre år då. Plus två år teknikinriktat innan det, men då var det inte prioriterat med styrken.

Gaaah. Alltså fem år. eller snarare fyra. fyra och ett halvt :)

Och enbart styrke i två och ett halvt-nästan. (lite hockey med påföljande skador emellanåt)

Nu säger vi så, så jag inte behöer räkna mer (som sagt, mycket hjärnskakningar-faktum är att jag betecknas som hjärnskadad :))

[ 21 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: Frazze ]

rota
2002-03-21, 15:15
Det börjar nog närma sig sju år för mig och det blir bara roligare för varje pass som går!

Pez
2002-03-21, 15:24
Tja... ca 2år (sedan feb-00) har det väl blivit än så länge med lite lattjande i omgångar tidigare.

Började för att jag var ett vrak rent fysiskt - klen och knubbig, fortfarande knubbig i mina egna ögon men inte så klen längre iallafall.

Heroinegirl - Hoppas du komer igång och klarar det, tycker det såg jävligt bra ut på dina bilder du postade tidigare! Lycka till!

/pez

Viveqa
2002-03-21, 15:41
[ 21 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: heroinegirl ]

Viveqa
2002-03-21, 15:42
[ 21 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: heroinegirl ]

Bobbokrull
2002-03-21, 15:58
Har mer eller mindre tränat sedan 1998 men det var så sent som denna sommar som jag bestämde mig för att bli mer "seriös"...dvs, mer noggrann med kost & vila, i somras skedde för övrigt mitt första inköp av kosttillskott. Och nu är man fast i "träningsträsket" :)

Drunken_Sailor
2002-03-21, 16:45
Har tränat se'n November 2000. Alltså ca. 1,5 år. Men seriöst har jag nog inte tränat mer än 8-9 månader max..
Började för att jag var liten å klen.. spe som fan.. men sen när jag lagt på mig lite vikt å var rätt nöjd, hade jag samtidigt lärt mig mer å mer om styrketräning och dessutom utvecklat ett "beroende". :) så här är man.. :D Tränar seriöst å så, men kosten har jag inte nån jätte koll på.. förutom målet direkt efter träningen.
Kan nog tänka mig å bli mer seriös i framtiden på den punkten dock.

Peace! :p

declint
2002-03-21, 16:57
Jag har tränat någonting så länge jag kan komma ihåg.
Började med fotboll som liten. Övergick till kampsport. Sen blev det amerikansk fotboll och innebandy.
Har styrketränat ca 7år (givetvis helt AAS fri).
Dom senaste 3åren har jag koncentrerat mig enbart på styrketräning eftersom jag går i skolan och faktiskt inte hinner utöva mer än en sak riktigt seriöst.

[ 21 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: declint ]

JJ
2002-03-21, 17:14
Hmmm, har styrketränat till och från sen jag var 14-15 (är nu gubbe, dvs 28 år), då i källaren hemma med B&K liggandes på golvet, men mest har jag hållit på med löpning, skidåkning m.m. och bl.a. klarat av en svensk klassiker 2 ggr. Så några riktiga muskler har man väl inte byggt förräns nu i höstas då jag bara kört styrka och skärpte upp kosten. Har ökat 4 kg sen dess, vilket är bra med tanke på att jag inte kört benen på allvar p.g.a. korsryggen. MEN, i tisdags började jag med benböj och ryggen verkar trivas med det. Känns ruggigt skönt, nu är det Breathing Squats som gäller! :D

HenkeGr
2002-03-21, 17:18
Farsan svarvade efter mycket tjat till två enkiloshantlar när jag var runt 8-9 år, senare blev det även ett par tvåkilos. Jag hade väl sett tyngdlyftare på Sportspegeln och ville bli lika stark. Sen har det rullat på i 16 år med kortare och längre uppehåll, och nu har min 8-årige kusin fått enkilosarna.

/Henke

JP
2002-03-21, 17:45
Dags för summering tydligen:
Hmm,
Fotboll, ishockey, basket, friidrott, volleyboll, handboll, skidor etc från fem-sex års ålder fram till debuten i styrkehallen i samband med friidrotten. Då var jag 14. Två år senare låg vikterna i knäböj (inte så att svansen släpade golvet, men hyfsat djupa) på runt 200 och bänken 137,5. Detta är vikter som än idag står sig gott på min all time highlista...
Gym "på riktigt" blev det från och med 1980 och sen har det rullat på. Helt off max tre veckor sen dess. Ganska ok tycker jag själv. Lite mindre imponerad av mig själv blir jag i och för sig när jag slår ut mina ökningar i vikt och omfång på olika kroppsdelar på den tid jag tränat. Då snackar vi gram per år...
men steroidmödisen är kvar... :D ;)

harri
2002-03-21, 18:33
Har tränat seriöst i ca 2 månader. Innan "tränade" jag styrka helt oregelbundet i 1 år, utan att öka ngt. Har t.ex ökat som fan i skivstångscurl sedan satsningen. Vill bli grov. :eek: :eek: :eek:

krambanan
2002-03-21, 18:47
Oj vad alla har tränat länge...känner mig i tryggt förvar här på kolozzeum iallafall bland alla experter :D

Själv har jag ridit sen jag har 7 år.Har haft min häst sen jag var 9 (Är 20 nu å hon är fortfarande lika söt) Började träna på friskis vt -01 mest bräda å medel. Ht -01 började jag köra mkt skivstångspass. Å sen feb - 02 är jag fast i gymet! :D Har nu på de två senaste månaderna lärt mig väldigt mycket om kost och träning och tycker själv att jag har rätt bra koll för att ha tränat så lite! Så nu vet ni allt om mig... ;)

Kram Maria

Dunder
2002-03-21, 18:59
tränat i lite mer än 1 år, har dock bara varit seriös kanske halva av tiden ...

emmzan
2002-03-21, 20:44
Började långpromenera för 1.5 år sen för att gå ner i vikt. började köra lite styrketräning hemma med hantlar och skivstång i garaget (vanligt då man är tjej eller hur!).

Gick ner mina överskottskilo. Fick en "knäpp" i somras och testade att gå på riktigt gym.. Fastnade direkt och har kört regelbundet sen dess. Styrketränar nu 3-4ggr/vecka och promenerar el. cyklar 5-6ggr/vecka innan frukost..

The Dwag
2002-03-21, 21:02
Tränat på gym sen 1994.

Åker till USA i morgon fredag.
När jag kommer hem skall jag på börja mitt livs första riktiga diet.

ABB RULES !!! :D :D :D

Allan
2002-03-21, 22:10
Maj 1975 tog jag för första gången i en lettrad stång. Körde tyngdlyftning under många år - är fortfarande stolt över en del av resultaten i tonåren. Till skillnad från Arne spräckte jag steroidmödisen tidigt - visste inte bättre på den tiden och var under stark påverkan av äldre, redan degenererade kamrater. Blandade under flera år styrkelyft och lyfting. Guschelov blev det bara tre kurer, och jag kan inte säga att ökningarna motsvarade mina förväntningar. Från 1986 blev det mer och mer byggning byggning, och mina sista lyft gjorde jag 1994. Kroppen har sagt ifrån - för många år med onaturliga vinklar har gett skador på - ja, listan är rätt lång. På grund av förkalkningar i axlarna är jag beordrad träning tills jag dör (annars får jag ont) - sämre ordniationer har man väl fått.


allan :eek:

Lave
2002-03-21, 23:37
Har kört styrketräning i ca 3 år. Varav 1,5 år seriöst då jag tänkt på kost, vila osv. Tränade löpning ett par år före det, men den slarvas det lite med nu.. Inte lika kul ;) Var borta 1,5 månader i somras pga personliga problem, flytt osv. Gick ner 5 kg.. Och upp 14kg när jag började må bra o köra på gymmet igen :D Har inte heller kört ngra AAS..

steefann
2002-03-22, 00:48
började träna på gymnasiet , hur gammal är man då?? typ 16, alltså för 10 år sedan och lyckades fixa en rätt bra fysik under två år trots att jag trodde att ris var det enda man behövde äta pga dess höga proteinhalt och att fett blev man bara fet av och skulle till alla pris undvikas.

Tog sedan ett avbrott på två år när jag hoppade över till musiklinjen där man var "störst och vackrast" om man kunde dricka 15 öl på en kväll. Min fysik förändrades drastiskt och efter de två åren där var det inte mycket kvar av mig, vägde 72 kg har jag för mig, bara muskler på benen.

Började sedan lumpen där jag åt rätt mycket samt tränade några gånger i veckan, efter lumpen så fortsatte jag att träna med en kompis, åt massor av gainer och proteinpulver och nådde en vikt av 92 kg innan det gått ett år sedan jag muckade.
Lyckades pressa upp 130 i bänk vilket jag tyckte var omåttligt coolt :)

Tränade lite för mycket, ofta 6-7 dagar i veckan och ca 1,5 timmar åt gången. Fritiden försvann och jag lade av med tränandet.

För ett 8 månader sedan började jag om igen och har kommit ikapp mina bästa dagar men tränar mindre och smartare samt äter bättre.

TommyBoy
2002-03-22, 09:04
Så länge jag minns...

Jag fick min första hantel i sjuårsåldern. När jag var 12-13 kompletterades hanten med ytterligare ett par, en kungsfjäder och en skivstång. Regelbundet började jag köra dips i fåtöljen, armhävningar, bicepscurl, m.m.

Precis innan min 15-årsdag klev jag in på Baltic Club i Malmö och där tränade jag tills Athletic Center öppnade. Jag blev en av de första medlemmarna och där har jag stannat sedan dess.

Det enda uppehållet jag haft är när jag började plugga och fick min son för ett par år sedan. Jag var trött på träningen och lade tvärt av. Tappade nästan varenda gram muskelmassa, blev lite blekfet men trivdes faktiskt riktigt bra under denna period.

Har nu tränat i ett år sedan detta tillfället och är större än någonsin, dessutom är träningen roligare än den varit på 10 år.

Totalt blir det c:a 15 år på gym och ytterligare något år hemma.

Gladiatorerna
2002-03-22, 09:57
Jag har tränat i ca 14 månader!

z_bumbi
2002-03-22, 13:08
Började 91-92 och har fortsatt av bara farten, men som de flesta säger som tränat ett tag.
"Om jag visste då vad jag vet idag om träning hur mycket bättre hade det inte gått."

Paloma
2002-03-22, 13:13
Jag har tränat styrketräning i 4 år...men sen 1 år tillbaks är det mer seriöst och allvarligt. Jag vill se hur långt jag kan komma med denhär kroppen!

Stålkrull
2002-03-22, 13:27
Ska berätta lite om min bakgrund, om det mot förmodan är någon som intresserad. Började med judo på sjuttiotalet och kom då i kontakt med skivstången för första gång. Fortsatte sedan att träna karate och även där ägnande jag mig åt att lyfta skrot. Blev ganska vältränad, 90 kg och 188 lång. I stor inget fett. Åkte till Japan och bodde på ett kloster under sju månader och tränade på heltid. Ja, ett klostrer. Det var ett Zen-kloster med karateutövande munkar.

En kort beskrivning av vistelsen där. Upp kl 05 och ut och springa barfota i ca en mil. Tre träningspass á 2 timmar och ett styrkepass per dag, sex dagar i veckan. Födan bestod av kokt ris och kokta grönsaker. Ett par gånger i veckan serverades det fisk, aldrig kött. Uppskattar i dag energiintaget till 1500 – 2000 kcal/dag. Var aldrig hungrig efter första veckan. Efter sju månader var jag i mitt livs bästa form, 77 kg tung. (Och Ni ska snacka om hardcore.)

Tillbaka i Europa försörjde jag mig som tränare några år. Tröttnade på karaten och bildade familj men fortsatte med styrketräning. Träningen har gått upp och ner, men sedan tre år tar jag det seriöst. Väger nu drygt 100 kg någotsånär fettfri (har aldrig mätt fetthalten utan använder spegel).

Sammanfattningsvis. 29 års styrketräning.

//Janne

[ 22 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: Stålkrull ]

Stickboy
2002-03-22, 13:35
stålkrull, du får en femma av mig för din kloster tid.
mycket imponerad. :eek:

nici
2002-03-26, 10:27
Jag har tränat seriöst i 1,5 år, skulle inte kunna vara utan träningen nu.

Gjorde ett tappert försök att börja gå till gymmet för drygt tio år sen men tröttnade snabbt. Måste ha berott på att jag gjorde misstaget att börja med aerobics klasser.
:D
Fick ont i knät och då var det inte så kul längre.

Har även tränat ju-jutsu tidigare och jag funderar lite smått på att börja med nån slags kampsport igen.

krakowww
2002-03-26, 12:50
Jag har tränat i ett och ett halvt år nu, jag tänkte bara testa men jag fastnade och lär hålla på länge till.

Iron
2002-03-26, 19:25
<<--------------Känner sej som ett spädbarn i detta sällskap heheh! tränat bara 8 månader :o

Forest
2002-03-27, 09:58
Hård men varierad träning mellan 1975-1988 (cykel, löpning, skidor) och var i allmänt mycket god form. 1.86 lång och mellan 69-75 kg med stora ben.

1988-2000 var träningsmässigt utförsbacke men livet var uppåt på alla andra vis. Trivdes alldrig med att långsamt tappa formen och gav mig väl ut på ett desperat jobbigt löppass en gång varannan månad.

För ca. 2 år sedan kom lyftet äntligen så sakteliga och jag ägnade mig mest åt löpning. Jag började komplettera med styrketräning och det är ju kul och har sakta tagit över huvudintresset. För 8 månader sedan köpte jag mitt första proteinpulver och i september 2001 startade jag min träningsdagbok här på Kolozzeum.

Jag vill inte få dålig kondis. Jag har som målsättning att fortsätta kunna springa 10 km utan större problem samtidigt som musklerna och styrkan gärna får öka.

Hoppas det ordnar sig för dig Heroingirl! Gör något åt din situation, det låter ju hopplöst trist!

johan***
2002-03-27, 10:14
Styrketräning halvserlöst sedan -98. Seriöst sedan -00. Innan det en låååång tid av kampsport, cykling, handboll, löpning, boxning... :D

Sjölin
2002-03-27, 10:16
Började som 13-åring att lyfta lite hantlar och tyckte att det var mycket kul, så i två år, 'tok' lyfte jag. Insåg med tiden att detta inte höll så jag började vid si sådär 15 och träna på riktig. Och jag håller på än idag och blir 'tokig' utan träning. Är nu 18 så 6 år fick jag det till att jag tränat.

Lumber Jack
2002-03-27, 13:40
Räknar man dom år som jag ägt ett gymkort så har jag tränat i 6 år dvs sen jag var 16.

Men sanningen är den att under sommaren får jag alltid ett starkt behov att vara större, vad ovanligt?!, så till hösten brukar jag köpa ett gymkort träna 2 månader lägga av helt, fråga mig inte varför, och tappa det lilla jag byggt. Sedan till våren, typ mars, få panik, tokträna till sommaren och sedan återigen lägga av helt och istället leva på sommardrycken öl och diverse andra alkoholrelaterade födoämnen. Sedan - se början av stycket.

Så svaret på frågan för min del är sedan i augusti, har kört seriöst i fråga om antalet pass sedan dess och überseriöst sedan i början av detta år, även om jag är i en svacka vad gäller mängden mat just nu.

Största skillnaden mot förut är att nu är varje pass (nåja...) kul i sig och jag tränar inte bara för att se bra ut till sommaren, även om det är en trevlig bieffekt.

So I'm here to stay!

Toya
2002-03-31, 10:22
Intressanta svar! själv började jag för 1,5år sedan när ja var ca:14 och har kört seriöst i nästan 1år! Har forfarande långt kvar till att bli den där Arnold Schwertenegger!

iconoclast
2002-03-31, 22:18
Jaha, jag drar min historia också :)

Efter att ha spelat fotboll i typ 9 år blev jag besatt av kampsport omkring '96. Började i samband med kampsporterna träna styrketräning som komplement, men ökade väldigt dåligt, förmodligen p g a av 7-9 kampsportspass i veckan, + extra löpning och värdelös kost.

De senaste 2 åren eller så har ägnats helt åt styrketräning...

Mia
2002-04-01, 18:00
Jag är nog "yngst" här :D

Simmade i flera år (3? 4? 5? 6?? Jag har blivit senil :( ) Slutade p.g.a mystisk knäskada och överbefolkade bassänger. Från att jag slutade simma tills i sommar tränade jag i stort sett inte alls, och drog allt större storlekar.

I somras bodde jag i Berlin ett tag, gick väldigt mycket och hann inte äta. Tills jag var på väg att tappa byxorna på gatan. Vet inte hur mycket jag gick ner i kilo, men från 48+ till 42 i storlek... Kom hem och fortsatte min fantastiska livsstil från innan sommaren. Gick upp igen, såklart. Började träna efter några månader, men p.g.a maten (ehum, godiset) gick jag inte ner. För några veckor sedan tog jag tag i både träning och mat och nu är jag äntligen på rätt spår. Målet är att gå ned så pass mycket att det är någon ide att bygga upp :D :D

agazza
2008-04-27, 15:41
6 år på gym, 2 år före det hemma i en sånhär multibänk från rusta.


Bump ;)

Raggis
2008-04-27, 15:49
1 ½ år.

rolf
2008-04-27, 15:51
Det blir fyra år i augusti/september! :thumbup:

joriice
2008-04-27, 15:58
hej gammal tråd ; )

Jag har just nu tränat i över ett och ett halvt år, lite mer, tränade hemma med maxvikt på 120 kg ungefär, men började gymma i januari.

Inge Enveten
2008-04-27, 16:00
2 år i Augusti. Har tyvärr tagit pauser från träningen vid några tillfällen.

Granstr0m
2008-04-27, 16:11
Jag har tränat i ett år, Ett liv utan träning? = Meningslöst

kalllee
2008-04-27, 16:19
Tränat sen mitten av förra sommaren, men har tränat seriöst i kanske 6 månader:cool:

Lepras
2008-04-27, 16:27
Lite småträning vid 16,började på gym vid 17tror ja,,så runt 4 år...

spange
2008-04-27, 16:44
utan kunskap, med 4kgs hantlar och en bänk med gummiband som belastning började jag i 10-11 årsåldern, sen väldigt mkt kondition(skidor/cykel/löpning) fram till 15 års åldern, sen dess seriöst på gym. så egentligen ca 8 års träning, men jag räknar det som cirka 3 år, iom att det var då jag började bedriva min nuvarande träningsform, med kunskaper om vad man egentligen håller på med;)
har egentligen bara haft ett uppehåll, det var 6 veckor i början av min gymkarriär då jag bara var less...annars har jag aldrig vart helt utan någon sorts träning vad jag kan erinra mig.

killer7
2008-04-27, 16:47
har tränat like lätt armhävningar och pull ups dryggt 2 år sedan gym 1 månad.

amincissez
2008-04-27, 16:49
Ridit sen barnsben.
Gymnastik judo konståkning låg mellanstadiet.
Gym sen 2001 .

Johan_P
2008-04-27, 16:49
Jag har tränat i ett år, Ett liv utan träning? = Meningslöst

Så dina förra år (utan träning) har varit helt meningslösa alltså? ;)

Jag har tränat tre år och två månader.

Dreas
2008-04-27, 16:49
Tränat i lite mer än 2 år:)

L-Sami
2008-04-27, 16:56
Började köra fridrott när jag var 7år, spelade innebandy nåt år och sen 8år basket, styrketränat har jag gjort i 6år. Tränat i 15år.

Gnusram
2008-04-27, 16:59
Styrketräning i lokal sen -86, innan det körde jag med ett par hantlar och en bullworker hemma. Bara överkropp såklart eftersom jag både spelade fotboll och cyklade till träningarna... :D

mariamaria
2008-04-27, 17:08
Blir ett år nu i maj :)

Fjällbrynt
2008-04-27, 17:09
10 års hockey, 10 års fotboll, nåt år bugg(tränat..?), 2 år karate
nu gäller styrketräning(2,5 år) och Rugby som jag har hållit på med i 4 år av och till

King Grub
2008-04-27, 17:19
Jag började träna 1 mars 1988.

Arne Persson
2008-04-27, 17:22
Jag har endast tränat i 32 år. Startade 1970 som ambitiös 12 åring. Lär fortsätta....

I år är det 38 år.... varav det senaste året har blivit ren skit pga av skilsmässan. Har sakta börjat träna hårdare igen.

Robban
2008-04-27, 17:26
Den 28 september 1993 började jag träna på KAC Gym Norrtälje. Började stenhårt med ett egenkomponerat program som var 4x bättre än andra program(trodde jag). Jag körde 12 set per övning ist för 3 som stod i böcker och tidningar. En härlig tid. Jag trodde seriöst att jag skulle ha den fysik jag nu kämpat fram efter max 5 år! *screwy* :D

Yankeee
2008-04-27, 17:43
Började styrketräna år 2000. Snart åtta år alltså.

wideheim
2008-04-27, 17:44
På gym sen augusti förra året. Sportade (ishockey) mellan 1995-2005. Ångrar lite att jag la av.

Frisk
2008-04-27, 17:47
Ca 16 år på gym med endast några korta upphåll

Guddi
2008-04-27, 17:51
Om man ska räkna knattefotboll så började jag vintern 1986 :)

Riktigt träning skulle jag nog säga att det började när man tränade fotboll 7-9 gånger/vecka runt 1997. Det var väl även då som det började bli ordentlig fysträning på vintrarna med, aldeles för mycket löpning och för lite styrka dock som det är i nästan alla fotbollsklubbar. Styrketräning själv började jag mer seriöst när jag drog ner på fotbollen för två år sen.

Marcs
2008-04-27, 17:52
I sommar blir det 13 år, började som 6 åring och blir i år 19. Tränat nästintill hela tiden men har haft något kortare uppehåll.

Har under åren tränat flertalet friidrotsgrenar, långdistanslöpning, cykling, styrketräning, kampsport och fotboll

Sniggel
2008-04-27, 18:03
Har snart styrketränat i tio år och också glad såsom Arne att jag inte provat steroider. Börjar komma i närheten av mina allra första styrkemål (att bli riktigt stark för min storlek) som gjorde att jag började träna, tålamod is the shit!

manmannen
2008-04-27, 18:13
Fotboll i 5 år och SL nu i 7-8 månader varav 5 varit seriöst.

surre 40
2008-04-27, 18:29
26 år -stånk och stön *flex* - varav 2:a till 4:e året mer seriöst än under någon annan period.

Jimmymardberg
2008-04-27, 18:41
Gym - Sen i mitten av Januari
Fotboll - 6-7år
Innebandy - 11år
Baseball - 2år
Tennis - 1år
Hockey - 4år

Bara välja vilken du/ni är intressant att veta :) (Om något är det)

Är 17½ år...

Syndicate
2008-04-27, 18:51
snart 3 år

Vinter
2008-04-27, 19:12
Gym 6mån.

Kampsporter runt 15år.

J_al
2008-04-27, 19:40
7 år gammal tråd:hbang: om inte mer

Yankeee
2008-04-27, 19:57
7 år gammal tråd:hbang: om inte mer

2008-2002=6

doommessiah
2008-04-27, 20:12
Jag har tränat styrkelyft ca ett år och några månader...innan dess tränade jag på friskis o svettis 10 månader...

hjalten
2008-04-27, 21:04
2 år! ^^

martin86
2008-04-27, 22:07
Drygt sex år tror jag.

Alexton
2008-04-27, 22:14
thaiboxning 5-6 år och innan dess siming 3 år. Fastnade på gymmet när jag upptäckte att tunga benövningar hjälpte mot mitt ena dåliga knä, det var nog 2 år sedan.

Fartman
2008-04-27, 22:32
Fyfan, har jag tränat i över 6år och inte ens kommit längre än såhär.. :(

dyxeldoff
2008-04-27, 22:38
styrketräning 5 år
SL 14 månader

Mr. Moose
2008-04-28, 06:40
Har tränat en massa olika sporter sen jag var 14 så det blir ganska exakt 35 år jag varit igång. Jobbar just nu med att komma i mitt livs form efter att ha haft ett oplanerat uppehåll ett par månader.

Kan följas här: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=2957708#post2957708
om nu någon skulle va nyfiken?

Per B
2008-04-28, 06:52
Höll på med allt möjligt när jag var yngre, men mest fotboll. Fotbollen har jag även tagit upp igen på äldre dar.

Vad gäller styrketräning så skaffade jag mitt första riktiga gymkort för nätt 3 år sedan: innan det var jag den "ofrivillige gymmaren" som provade på styrketräning nån gång ibland, men aldrig höll ut mer än några pass.

Sen jag skaffade gymkort har jag hunnit bryta handleden och haft ryggskott, så det var väl lite si och så med kontinuiteten fram till för 6 månader sedan: då började jag träna på SATS i samma trapphus som mitt kontor, och sen dess har jag tränat regelbundet och ganska seriöst.

Durre
2008-04-28, 10:02
Tränat lite mer än 1 år, väldigt nöjd med resultaten. Fler år ska det även bli :)

Black Panda
2008-04-28, 10:05
haha, jag har tränat i 2 veckor... :D

Durre
2008-04-28, 10:12
haha, jag har tränat i 2 veckor... :D

Bra de, se framåt, säger ba swiiiicchhh så har 1 år gått kan jag lova :)

Black Panda
2008-04-28, 10:13
Bra de, se framåt, säger ba swiiiicchhh så har 1 år gått kan jag lova :)

hehe jo det är nog så... :) aja så länge det kommer ge resultat så är det ju bra. :D

the_PL_man
2008-04-28, 15:28
Styrkelyftsinriktat: 20 år drygt......

bubbe
2008-04-28, 15:35
Styrkelyftsinriktat: 20 år drygt......

Imponerande! 20års erfarenhet av självplågeri.

Själv minns jag inte riktigt men tror det är ca 5 år som jag har kört på riktigt bra, sen att jag började redan på högstadiet att härja varje fredag på skolans gym, körde hemma och flera misslyckade vändor i badhusgyg och likn under 10 års tid, går nog inte räkna som riktig träning.

Solve
2008-04-28, 15:38
7månader :)

Klicken
2008-04-28, 15:42
7 månader här med :)

the_PL_man
2008-04-28, 15:46
Februari 1988, gick i nian. Vägde nog 63 kg, och bänkade en 3:a på 40 kg....
Nämn ett träningsmisstag, jag har garanterat gjort det. Men jag försöker lära upp en ny generation att göra rätt från början.

/the_PL_man

Imponerande! 20års erfarenhet av självplågeri.

Själv minns jag inte riktigt men tror det är ca 5 år som jag har kört på riktigt bra, sen att jag började redan på högstadiet att härja varje fredag på skolans gym, körde hemma och flera misslyckade vändor i badhusgyg och likn under 10 års tid, går nog inte räkna som riktig träning.

-S-T-
2008-04-28, 15:47
Cirka 2 år efter 27 års stillasittande. Nu kommer jag aldrig att sluta.

IggaN
2008-04-28, 17:48
6 månader styrketräning.

Bucyrus
2008-04-28, 18:31
37år när jag räknar med 4års simning i tonåren. Ja egentligen ytterligare 2 om tryckandet av kungsfjädern räknas :D

Baan
2008-04-28, 18:35
Började med hemträning -97 -98 faktiskt osäker på exakt när förutom att det var där någon gång :)

Eddie Vedder
2008-04-28, 18:45
Jag blir snart 21 och har tränat sedan 7 års ålder. Snart 14 år alltså. Vill påstå att jag blev satsande på fotbollen ganska tidigt, om det är något bra eller ej som barn låter jag vara osagt.

Styrketräning i gym började jag väl så smått börja med vid 14-15 års ålder och har väl tränat seriös styrketräning (med mer eller mindre hög prioritet) sedan 17 års ålder kanske. Då bröt jag nämligen benet och den perioden började styrketräningen på gym bli regelbunden.

ligne
2008-04-28, 18:50
6 år på gym, 2 år före det hemma i en sånhär multibänk från rusta.


Bump ;)

det var ju en riktigt gammal tråd du grävde upp =)

själv har man tränat på gym i knappt 10 år.

innan/under den tiden har det även blivit en hel del annat!

Damien Thorne
2008-04-28, 18:55
Har tränat i 16 år och 3 månader.

Jag började träna på gym den 27 eller 28 Januari 1992, skulle fylla 18år då.