handdator

Visa fullständig version : Vad behövs här?


Limpanz
2011-08-11, 20:58
Läst på lite och funderat på om detta är rätt forum, men jag testar!

Är en löpare som med ojämna mellanrum hänger på gymmet. Gick från soffpotatis till hårdträning alldeles för fort och svalt i princip mig själv vilket gjorde att jag blev hyfsat oproportionerlig.

Bild:

Till frågan då: Vad behövs för att jag ska få en proportionerligare och solidare överkropp i förhållande till benen? (Har i princip kärringformer just nu) Är det helheten, alltså mer överkropp overall?

Skulle det behövas fler bilder så säg till så ska jag försöka fixa. väger f.ö cirka 67 kilo, vilket jag antar att jag måste bygga lite på om jag ska få tillbaks 'et.

Thoughts?

Raggis
2011-08-11, 21:00
Mer av allt. Du har ju en rätt bra grund att bygga från, eftersom du är rätt rippad. En adekvat kost, och ett bra träningsschema innehållandes många basövningar, and you'll get there.

Nicklas86
2011-08-11, 21:02
Svårt o säga vad du behöver för att det ska bli mer proportionerligt till ben då man inte ser dina ben. Men rent spontant så skulle jag säga mer av allt.
Har du redan stora ben så lägg mest krut på överkroppen.

Östbergspojken
2011-08-11, 21:15
hur ofta vill du träna på gym, och vad är målet? lägg upp ett schema som du tycker känns bra.
Ät bra näringsrik mat, träna hårt och resultaten kommer!

Limpanz
2011-08-11, 21:23
hur ofta vill du träna på gym, och vad är målet? lägg upp ett schema som du tycker känns bra.
Ät bra näringsrik mat, träna hårt och resultaten kommer!

Jag löptränar mest just nu, men ska börja gymma till större del efter årsskiftet har jag tänkt, då jag kommer hem från Kenya.

Skulle vilja tävla i fitness i framtiden, och samtidigt hålla kvar mina löptider någorlunda. Kör väl cirka 5-6 pass i veckan varav 1-2 är gym, oftast bara ett så det säger väl sig självt lite. Skulle jag komma igång med gymmet hade det väl istället blivit lika många pass men kanske 1, max 2 cardio.

Ska försöka hitta ett bra träningsschema tills dess, tack för hjälpen =)

Östbergspojken
2011-08-15, 22:05
det viktiga i ditt fall är nog kosten ur min synvinkel, sedan kan man ju lägga upp träningen som det passar bäst för dig lixom.
ex:
mån:springa/mage
tis:bröst axlar triceps
ons:ben vader
tors:rygg biceps
fre:springa/mage
vila lör sön

ja som sagt man kan ju variera i sin oändlighet !

Gald
2011-08-15, 22:55
Skulle föredra lite bättre bild eller flera, framsida, baksida samt benen för att avgöra. Men skulle nog säga som de flesta, att du lägger på dig massa och går upp i vikt för det ser ut som du är väldigt liten.

Mvh

Limpanz
2011-08-15, 23:17
Lär väl komma tillbaka till det schemat i vinter, efter min löparresa :) Angående kosthållningen, hur menar du? Äter relativt strikt och oftast mat som ger hög mättnadsgrad, t.ex fiberberikad gröt m. whey 100 till frukost, Alltid bönor/spenat/broccoli till middagen och försöker ha ett sunt förhållande till mat.

Fast jag bör kanske ändra min synpunkt på det hela lite. Brukar ofta exkludera fettrika såser från middagen som serveras hemma, jag äter inte heller hämtmat (förutom sushi) eller snabbmat heller för den delen (Max, McD etc.) Äter inte heller godis/chips/snask mer än cashewnötter med väldigt långa mellanrum. Det ska väl inte heller behövas egentligen, jag kanske bara behöver trycka i mig mer =)

Jokester
2011-08-15, 23:24
Ät mer, klarar du inte att äta mer så får du äta kaloritätare.

derko
2011-08-16, 00:11
Väger du 67 kilo? Är du 2m lång?

Limpanz
2011-08-16, 08:24
184 cm och cirka 67, ja.

Spinkis
2011-08-16, 09:43
Du behöver äta och träna mer!

Limpanz
2011-08-16, 09:49
Nja, behöver byta fler löppass mot gym, kör en vilodag i veckan atm max.

lofito
2011-08-16, 10:04
Langa upp fler bilder - men du har en bra grund att stå på absolut. Tränar du hårt och några gånger i veckan samt käkar rätt och går upp 5-10 kg så tror jag du kan få till en riktigt bra kropp faktiskt med det utgångsläget du har nu. Men bulka inte för snabbt - då lägger du på dig massa fett. Gör det långsamt så kommer du se schysta resultat, det är jag säker på!