handdator

Visa fullständig version : Kost till Sparristarzan


Sparristarzan
2011-08-11, 18:43
Hej! Önskar få lite synpunkter och tips på framförallt min kost till min styrketräning. Motivationen är på topp, jag tycker det är skitkul o gymma och träna och gör vad jag kan för att lära mig ytterligare i mån av tid.

Målet är att jag ska bli större..... suck, ursäkta klyschan. Det trixiga är att jag inte vill deffa o bli tjock o dan i perioder.

Jag är 23 år, 189cm lång och har gått upp till 74-75 från taniga ~68kg sen början av förra sommaren. Börjar se ganska okej ut. Jag har en smal benstomme och hög ämnesomsättning men nu står det fan tvärstilla och har gjort i flera månader. Skulle väll vilja gå upp en 3 kg till.

Sommarkosten anpassat efter sommarjobbet. Det blir lite mer tid för äta när skolan drar igång igen.

Frukost: 3/4 Liter mellanfil + 1 dl havre + ett par skopor vassle samt lite frysta blåbär (Mums!=)) mixas och klunkas. Ibland tar jag en macka till om jag är hungrig.

Mellanmål: En burk kvarg+fun light
Lunch: En "Sallad" med tonfisk/kyckling/feta/bacon/pasta

BCAA+lite malto, en skopa innan träningen sen ner med lite i vattenflaskan o chippar under passet. (smakar saft)

EAA+malto direkt efter.

Middag: Knallar hem o trycker i mig lite sill (SALTSUG+omega 3), medans plattan blir varm o käkar typ sallad och kyckling eller någon wok. Ska jag köra mer kolisar här? typ pasta/ris

Kvällsmål, macka o kvarg eller ett par äggmackor.

-

Tränar 5 dagar i veckan normalt sett. Har tyvärr en dålig ovana att hitta karatefyllor kanske varannan lördag med studentpolarna, vilket innebär en bakissöndag utan träning. Väldigt väldigt dåligt för fortsatta träningsveckan?

Första intryck och lite konkreta tips så blir jag glad. *flex*

vicarious
2011-08-11, 18:46
Byt ut mellanmålet mot något energirikare. Kvarg är ju bland det kalorisnålaste som finns.

Byt ut salladen eller bara lägg till någon form av kolhydratskälla till lunch och middag. Ris, pasta, potatis eller dylikt.

Sparristarzan
2011-08-11, 19:21
"Det trixiga är att jag inte vill deffa o bli tjock o dan i perioder." där ska d sjlvf stå bulka! Lite för bråttom. Mer kolisar till middag o lunch! Fixar det! Förslag på mellanmål?