handdator

Visa fullständig version : Handleden paj?


Jacket1
2011-08-11, 14:49
Tjena, får svin ont av att lyfta tyngre saker i handleden. Här är en bild som visar precis vart jag får ont.

http://ccjennie.blogg.se/2010/september/handleds-ont.html

Någon som vet vad felet kan vara?

SirOrigami
2011-08-11, 14:59
Har haft samma problem. Speciellt vid militärpress. Men ej vid bänkpress. Jag lindade snortight och skippade militärpressarna i några veckor. Mitt berodde nog på nån nerv i kläm. Jobbskada från vårdarbete.

Handleden var lätt svullen oxå.

Jacket1
2011-08-11, 15:03
Fast får inte bara ont i gymmet, kan vara att jag bär en tyngre stekpanna med en hand t.ex..

eJohansson
2011-08-11, 15:23
Använd sökfunktionen här på forumet. Det finns hur många trådar som helst just om detta.

Crocker
2011-08-11, 15:24
Använd sökfunktionen här på forumet. Det finns hur många trådar som helst just om detta.
Aah, om en fråga är ställd får den inte ställas igen. :thumbup:

Jacket1
2011-08-11, 15:27
Johansson, vad är problemet då?

FLP
2011-08-11, 15:53
Johansson, vad är problemet då?

Det är väl svårt att svara på men jag hade liknande problem förut och vad jag gjorde va att jag la om lite i träningen, de övningar som gav smärta hoppade jag och ersatte med sådana som ej orsakade smärta.

Efter någon månad så var det borta och det var på samma ställe som bilden visade

loadout
2011-08-11, 16:04
Använd sökfunktionen här på forumet. Det finns hur många trådar som helst just om detta.
:smash:

mpjby
2011-08-11, 20:51
Har samma problem, men för mig är det bara bänkpress jag inte klarar av medans hantelpress går bra.

Tyvärr blir det aldrig bra för mig då jag tvingas göra tunga lyft hela tiden på jobbet som sliter på handlederna.. Får försöka ta det lugnt och hoppas att det löser sig.

Trashcan
2011-08-11, 21:05
Har haft ont på just det stället i ungefär ett år. Lyfta stekpanna var en typisk grej som gör ont. Tyvärr vet jag inte varifrån det kom eller vad man kan göra åt det. Det verkar som att det låååångsamt går över.

Niveus
2011-08-12, 10:21
Ingen spricka i båtbenet? (os scaphoideum)
Kan också vara ett ligament som är skadat.

Trashcan
2011-08-12, 11:45
Ingen spricka i båtbenet? (os scaphoideum)
Kan också vara ett ligament som är skadat.

Jag röntgade min skada, inget intressant visade sig på bilderna. Det betyder ju förstås inte att TS inte kan ha drabbats av det, men det kan ju vara bra att veta.

Jacket1
2011-08-15, 09:27
Jag röntgade min skada, inget intressant visade sig på bilderna. Det betyder ju förstås inte att TS inte kan ha drabbats av det, men det kan ju vara bra att veta.

Min magkänsla säger att vi har samma problem. När jag började gymma märkte jag dette vid chinsen, hade lite småont. Men för en vecka sedan lyfte jag och min kompis stora tunga säckar, och det var då jag började känna riktig smärta. Nu en vecka efter händelsen får jag ont bara jag "vrider" / "dansar" med handleden. Men om det inte är en spricka vad kan det vara då? Överansträngning?