handdator

Visa fullständig version : Stretchmarks på triceps


scudmissile
2003-12-18, 13:43
Jag har fått en del stretchmarks/hudbristningar på triceps, inte så stora än dock och dom syns bara i rätt ljus. Bör jag fortsätta pumpa triceps eller hoppa över tricepsövningarna i 2-3 veckor?

palme
2003-12-18, 13:44
Vilken dum fråga! Fortsätt pumpa såklart!

King Grub
2003-12-18, 13:50
Stretchmarks försvinner inte för att du vilar några veckor. Inte heller motverkar det framtida bristningar. Vissa drabbas lätt av bristningar, andra inte, och det finns inget att göra åt dem. En riktig byggare har stretch marks.

Überbiffen
2003-12-18, 14:01
Tänkte slänga in en fråga här.. varför e vissa hudbristningar vita o vissa lila ?

King Grub
2003-12-18, 14:06
Originally posted by Überbiffen
Tänkte slänga in en fråga här.. varför e vissa hudbristningar vita o vissa lila ?

När vävnaden under huden (kollagen och elastin) inte hinner med vid tillväxt bildas de ärr-liknande märkena, som oftast är röda/lila till färgen till en början, men som bleknar med tiden.

Überbiffen
2003-12-18, 14:15
Originally posted by King Grub


När vävnaden under huden (kollagen och elastin) inte hinner med vid tillväxt bildas de ärr-liknande märkena, som oftast är röda/lila till färgen till en början, men som bleknar med tiden.

Har feta bristningar vid armhålan efter bröstträning som e lila.. o d nog en 1 ½ år sedan jag fick dom. Kommer dessa bli vita med tiden ? lr förblir vissa bristningar lila

TCOG
2003-12-18, 14:21
Originally posted by King Grub
Stretchmarks försvinner inte för att du vilar några veckor. Inte heller motverkar det framtida bristningar. Vissa drabbas lätt av bristningar, andra inte, och det finns inget att göra åt dem. En riktig byggare har stretch marks.

VA!??!?!.....kommer de aldrig gå bort?....jag fick mina stretchmarks för ca 6 mån sen.....och de har bleknat "lite" nu.....nu har jag på bröst/framaxel....bakaxel och lite på inre biceps....finns det absolut inget att göra?
Hört att man kan sola eller ta kräm eller nåt.....för nån gång vill jag att de ska gå bort....om alla riktiga byggare har de varför ser jag aldrig dom ha de?.....alla byggare som tävlar och sånt, har aldrig sett någon med bristningar de kanske/måste blekna då med tiden.....?

King Grub
2003-12-18, 14:32
Originally posted by TCOG


VA!??!?!.....kommer de aldrig gå bort?....jag fick mina stretchmarks för ca 6 mån sen.....och de har bleknat "lite" nu.....nu har jag på bröst/framaxel....bakaxel och lite på inre biceps....finns det absolut inget att göra?
Hört att man kan sola eller ta kräm eller nåt.....för nån gång vill jag att de ska gå bort....om alla riktiga byggare har de varför ser jag aldrig dom ha de?.....alla byggare som tävlar och sånt, har aldrig sett någon med bristningar de kanske/måste blekna då med tiden.....?

Nej, striae går aldrig bort. De bleknar och syns mindre, men försvinner inte. De kan synas mindre vid solning, men de finns där i alla fall. Tävlande byggare med riktiga motorvägsbristningar täcker ofta över dem vid tävlingstillfället med hudfärgade krämer.

Officer
2003-12-18, 14:33
Originally posted by TCOG


VA!??!?!.....kommer de aldrig gå bort?....jag fick mina stretchmarks för ca 6 mån sen.....och de har bleknat "lite" nu.....nu har jag på bröst/framaxel....bakaxel och lite på inre biceps....finns det absolut inget att göra?
Hört att man kan sola eller ta kräm eller nåt.....för nån gång vill jag att de ska gå bort....om alla riktiga byggare har de varför ser jag aldrig dom ha de?.....alla byggare som tävlar och sånt, har aldrig sett någon med bristningar de kanske/måste blekna då med tiden.....?


Om du kollar riktigt riktigt nära på de flesta kroppsbyggare så har varenda en stretchmarks, men all brunkräm och olja gör så det inte syns med all ljussättning m.m på scenen.
Tro fan att nån byggare (som tränat någorlunda länge och biffat up psig lite) inte har hudbristningar!

EDIT: Fan, Grub hann före som vanligt!

King Grub
2003-12-18, 14:34
Originally posted by Überbiffen


Har feta bristningar vid armhålan efter bröstträning som e lila.. o d nog en 1 ½ år sedan jag fick dom. Kommer dessa bli vita med tiden ? lr förblir vissa bristningar lila

De bleknar, men sådana som sitter vid ställen som sträcks ut ofta, typ vid armhålan, tar längre tid på sig än sådana som sitter på t ex låren eller skinkorna.

TCOG
2003-12-18, 14:39
Originally posted by boFFen


Vilka byggare tittar du på?
Ronnie Coleman: The unbelieveble
Han har bristningar över hela kroppen

har sett the unbelieveble och såg inte så mycket där faktiskt.....

TCOG
2003-12-18, 14:40
Originally posted by King Grub


Nej, striae går aldrig bort. De bleknar och syns mindre, men försvinner inte. De kan synas mindre vid solning, men de finns där i alla fall. Tävlande byggare med riktiga motorvägsbristningar täcker ofta över dem vid tävlingstillfället med hudfärgade krämer.

så då vet man det då......men känns jävligt fult om man sen ska gå på stranden iaf....

Officer
2003-12-18, 14:41
Originally posted by TCOG


har sett the unbelieveble och såg inte så mycket där faktiskt.....


Hehehe...
Titta mer noga. Titta på en tävlande byggare i +90 på nära håll utan massa olja, så ska du se på fan.

Karl_alfred
2003-12-18, 17:42
själv har man bara såna i början av låren och på skinkorna så de syns inte så mycket när man har kallingar på sig.

dude
2003-12-18, 17:45
har fått i armhålan och på biceps,, det konstiga var att jag fick de på biceps när jag hade gipsad hand tränade inte ens armar:confused:

Langster
2003-12-18, 22:11
Originally posted by dude
har fått i armhålan och på biceps,, det konstiga var att jag fick de på biceps när jag hade gipsad hand tränade inte ens armar:confused: Du kanske blev gravid... i armen... heh...

Metal_boy_
2003-12-19, 02:26
jag har me märken vid armhålor o inre biceps men va fan va stolt över era bristningar det är ett tecken på att man lyckats få tillväxt på musklerna!!:kickass: såvida man inte har gått upp 50kg i fett då för då får man ju också bristningar hehe:D

aliquis
2003-12-19, 10:11
Originally posted by TCOG
om alla riktiga byggare har de varför ser jag aldrig dom ha de?.....alla byggare som tävlar och sånt, har aldrig sett någon med bristningar de kanske/måste blekna då med tiden.....?

för att dom har flera liter brunkräm på kroppen?

kharon
2003-12-19, 10:43
Hehe hehe Jag tror att vi som en gång varit feta och slimmat ner oss inte kommer att drabbas av stretchmarks i första taget! Bra att ha lite rum i huden att växa i!! :D

Hahahaha må stretchmarks skyla era kroppar, smalingar! :thefinger

:cheers:

RealElwood
2003-12-19, 10:58
Polarens flcikvän gick loss på hans bristningar med lite olika krämer å tjafs. Dom försvann på en vecka ung. Dom kanske finns kvar men, men på huden syns det ingenting alls längre.

Å nu så har han börjat få det igen, då var hon framme med hudlotion direkt så upphörde det.

Metal_boy_
2003-12-19, 11:27
Originally posted by kharon
Hehe hehe Jag tror att vi som en gång varit feta och slimmat ner oss inte kommer att drabbas av stretchmarks i första taget! Bra att ha lite rum i huden att växa i!! :D

Hahahaha må stretchmarks skyla era kroppar, smalingar! :thefinger

:cheers:

du säger att ni slimmat ner er o sen att det e bra att ha lite o växa i..vilket måsste betyda slapp hud som hänger är det den ni växer i? nä då får jag fan hellre bristningar än att försöka gå och fylla en påse dag in och ut:thefinger

Hermes
2003-12-19, 12:10
Originally posted by Metal_boy_


du säger att ni slimmat ner er o sen att det e bra att ha lite o växa i..vilket måsste betyda slapp hud som hänger är det den ni växer i? nä då får jag fan hellre bristningar än att försöka gå och fylla en påse dag in och ut:thefinger

Hahaha, word! :D

JAM
2003-12-19, 12:20
Originally posted by scudmissile
Jag har fått en del stretchmarks/hudbristningar på triceps, inte så stora än dock och dom syns bara i rätt ljus. Bör jag fortsätta pumpa triceps eller hoppa över tricepsövningarna i 2-3 veckor? Jag har ca 15 cm långa områden på vardera triceps med 20-30 st centimererlånga bristningar. Bör du fortsätta pumpa triceps? Självklart! :bpump: :hbang: :D

kharon
2003-12-19, 17:28
Originally posted by Metal_boy_


du säger att ni slimmat ner er o sen att det e bra att ha lite o växa i..vilket måsste betyda slapp hud som hänger är det den ni växer i? nä då får jag fan hellre bristningar än att försöka gå och fylla en påse dag in och ut:thefinger

Ouch! Rebound! :thumbup:

Haha! Jo du har väl rätt... :D
Men en dag kommer påsen att vara fylld med kvalitetsfyllning! Det kan ni skriva upp!



På tal om salvor så finns det väl på apoteket nån salva som gravida kvinnor använder för att få bort stretchmarks på magen , som ju sväller upp en del. Jag har för mig det i alla fall.

King Grub
2003-12-19, 17:39
Originally posted by RealElwood
Polarens flcikvän gick loss på hans bristningar med lite olika krämer å tjafs. Dom försvann på en vecka ung. Dom kanske finns kvar men, men på huden syns det ingenting alls längre.

Å nu så har han börjat få det igen, då var hon framme med hudlotion direkt så upphörde det.

Då kan det väl knappast vara striae det var frågan om. Det finns inga krämer som tar bort dessa på någon vecka så där utan vidare.

Metal_boy_
2003-12-19, 18:59
[QUOTE]Originally posted by kharon
[B]

Ouch! Rebound! :thumbup:

Haha! Jo du har väl rätt... :D
Men en dag kommer påsen att vara fylld med kvalitetsfyllning! Det kan ni skriva upp!

det tror jag nog..vi alla har olika startpositioner men har möjligheten att få en bra fysik =)

TCOG
2003-12-19, 19:02
Originally posted by King Grub


Då kan det väl knappast vara striae det var frågan om. Det finns inga krämer som tar bort dessa på någon vecka så där utan vidare.

när jag var i mitt hemland i sommaren.....så tränade jag där på ett gym....och de var några som hade bristningar och sånt....men de sa att man ska ta nån fet kräm på bristningarna innan man tränar, så kommer fettet från krämen gå in i huden på något konstigt sätt....vet inte, men jag tror nog inte på d....kanske inom 10 år har forskningen hittat nåt läkemdel....

core
2003-12-19, 19:32
Kommer aldrig försvinna när man väl fått dem.

Däremot tror jag att man kan förebygga dem genom att smörja in huden regelbunden. Det är i alla fall vad jag hört, någon som kan bekräfta?

Edit: hur fungerar tatueringar på stretchmarks? kommer det se för djävligt ut eller?

JAM
2003-12-19, 19:33
Originally posted by TCOG
men jag tror nog inte på d....kanske inom 10 år har forskningen hittat nåt läkemdel.... Det gör inte jag heller. Vad gäller forskning så tror jag inte att det har så hög prioritet...

King Grub
2003-12-19, 19:40
Originally posted by JAM
Det gör inte jag heller. Vad gäller forskning så tror jag inte att det har så hög prioritet...

Det tror jag. Forskning finansierad av kosmetikabranschen, inte medicinsk forskning. Det finns säkert hur mycket pengar som helst att hämta från kvinnor som vill bli av med spåren av graviditeten.

scudmissile
2003-12-19, 20:45
King Grub, du tror alltså inte att jag får mer hudsträckningar om jag fortsätter att träna triceps än om jag håller upp med det i 2-3 veckor? jag har väldigt lätt att få det verkar det som..
:cryout:

King Grub
2003-12-19, 20:51
Originally posted by scudmissile
King Grub, du tror alltså inte att jag får mer hudsträckningar om jag fortsätter att träna triceps än om jag håller upp med det i 2-3 veckor? jag har väldigt lätt att få det verkar det som..
:cryout:

Du kanske inte får några hudbristningar under viloperioden, men det hindrar dem inte på något sätt från att börja dyka upp igen upp när du börjar träna och växa igen.

JAM
2003-12-19, 22:33
Originally posted by King Grub


Det tror jag. Forskning finansierad av kosmetikabranschen, inte medicinsk forskning. Det finns säkert hur mycket pengar som helst att hämta från kvinnor som vill bli av med spåren av graviditeten. Hmm, det förstås... Jag tänkte inte alls på kosmetikaföretagens forskning... Men visst, att många kvinnor vill bli av med bristningar från graviditeten och är berädda att lägga en massa pengar på det, det tror jag också på!

scudmissile
2003-12-20, 02:49
Det suger ju _EMORMT_ mycket att ha massa sträck enligt mig, en fråga om prioriteringar antar jag :(

Hnke
2003-12-20, 03:59
sola mkt så ser det lite bättre ut iaf.

RealElwood
2003-12-20, 16:48
Originally posted by King Grub


Då kan det väl knappast vara striae det var frågan om. Det finns inga krämer som tar bort dessa på någon vecka så där utan vidare.

Jag kan inte säga helt hundra vad det var. Allt jag vet är att han fick dessa s.k bristningar i tonåren när vi tränade, sen vet jag att dom syns längre. Dom var ju bleka innan, men nu finns dom inte kvar. Striae eller inte, borta är dom som sagt

King Grub
2004-01-01, 07:28
Det du har beskrivit låter som om det med största sannolikhet är striae.

Ankarby
2004-01-01, 13:40
Sedan jag började smörja in armar, axlar och bröst med hudkräm innan passen har inga fler bristningar uppståt. Kan ju dock vara av annan anledning att man slutat växa :D

doz
2004-02-10, 17:27
Först vill jag be om ursäkt för att jag drar upp en gammal tråd men denna är utmärkt för min fråga. ;)

Jag har ganska mycket bristningar på magen (runt naveln) fick dom när jag minskade i midjemått så det borde inte ha något att göra med att huden blir uttöjd.
Hur kan dom ha/varför kan dom ha uppstått? Kan det bero på att kroppen inte har fått tillräckligt av något?

Sen till er som envisas med att stretchmarks borde försvinna, har ni inga ärr på kroppen t ex sen ni va små? Dom försvinner ju aldrig helt dom blir ju bara blekare, samma sak gäller stretchmarks, bristningar och allt vad det nu kallas.

JAM
2004-02-10, 17:31
Originally posted by doz
Först vill jag be om ursäkt för att jag drar upp en gammal tråd men denna är utmärkt för min fråga. ;)Det är väl alldeles utmärkt, det tyder bara på att du, till skillnad från många andra, har sökt runt och läst på! ;)

Jag har dock inget svar på din fråga... :em:

King Grub
2004-02-10, 17:32
Jag har ganska mycket bristningar på magen (runt naveln) fick dom när jag minskade i midjemått så det borde inte ha något att göra med att huden blir uttöjd.
Hur kan dom ha/varför kan dom ha uppstått? Kan det bero på att kroppen inte har fått tillräckligt av något?

Även om 9 fall av 10 beror på att man vuxit för snabbt någonstans, finns det andra orsaker som kan tänkas. Visst kan brist på olika saker, zink t ex, ligga bakom. Och hormonförändringar är en tänkbar bov.

Sen till er som envisas med att stretchmarks borde försvinna, har ni inga ärr på kroppen t ex sen ni va små? Dom försvinner ju aldrig helt dom blir ju bara blekare, samma sak gäller stretchmarks, bristningar och allt vad det nu kallas.

Nu är det inte huden som har brustit, utan vävnaden under huden. En helt annan sak.

scudmissile
2004-02-10, 17:39
kommer och snor min tråd vavava :D

doz
2004-02-10, 18:43
Originally posted by King Grub
Jag har ganska mycket bristningar på magen (runt naveln) fick dom när jag minskade i midjemått så det borde inte ha något att göra med att huden blir uttöjd.
Hur kan dom ha/varför kan dom ha uppstått? Kan det bero på att kroppen inte har fått tillräckligt av något?

Även om 9 fall av 10 beror på att man vuxit för snabbt någonstans, finns det andra orsaker som kan tänkas. Visst kan brist på olika saker, zink t ex, ligga bakom. Och hormonförändringar är en tänkbar bov.

Sen till er som envisas med att stretchmarks borde försvinna, har ni inga ärr på kroppen t ex sen ni va små? Dom försvinner ju aldrig helt dom blir ju bara blekare, samma sak gäller stretchmarks, bristningar och allt vad det nu kallas.

Nu är det inte huden som har brustit, utan vävnaden under huden. En helt annan sak.
Ok, tack för svaret!
Nu tänkte jag att det fungerar på samma sätt men tydligen inte, så nu lärde jag mig något nytt igen och det tackar vi för :)

doz
2004-02-10, 18:45
Originally posted by scudmissile
kommer och snor min tråd vavava :D
Hehe, förlåt? :rolleyes:


Hehe coola smilies på detta forum föressten! :hbang: