handdator

Visa fullständig version : Hälsopedagogiska programmet, Högskolan i Gävle


Maysan
2011-08-11, 13:59
Nu när jag slutar gymnasiet så drar jag blickarna framåt och funderar på att fortsätta utbilda mig direkt. Vid nästa tillfälle att anmäla sig så kommer jag ansöka om en plats på högskolan.

Har du gått den utbildningen eller har du tankar på att börja på skolan också?

Har även planer på att skaffa boende där nere (antingen på campuset eller i staden). Visst det finns en massa nackdelar men även sjukt härliga fördelar.

Fördelar: Man får planera sina måltider och köpa det själv, inget tjat och gnat, kortare till skolan, testa på nya gym *flex*, odla getskägg medans ingen "knows about it" och att kunna möblera sin lägenhet utan att ens flräldrar/syskon lägger sig i + en massa andra positiva fördelar :)

Nackdelar: Det kostar en hel del (boende och mat), man måste göra allting själv (kan ses som en fördel).


Jag tror detta kan leda till något positivt *cupid*

mvh
Maysan :thumbup:

Madame
2011-08-11, 14:14
Handlar denna tråd om att få flytta hemifrån å bo själv, eller om utbildningen du tänkt söka? Vad är det du vill ha svar på, om du ska läsa just den linjen eller ha en ursäkt att flytta hemifrån? :)

Maysan
2011-08-11, 14:22
Haha jadu, var meningen att skriva lite om utbildningen och skolan men fick ett sådan "flytta-hemifrån-kick" och börja skriva en massa offtopic :P

Men nu ska jag iväg till gymmet, kan skriva mer om skolan och utbildningen senare :smash:

Mental
2011-08-11, 14:25
Haha jadu, var meningen att skriva lite om utbildningen och skolan men fick ett sådan "flytta-hemifrån-kick" och börja skriva en massa offtopic :P

Men nu ska jag iväg till gymmet, kan skriva mer om skolan och utbildningen senare :smash:

Jag gillar det! En TS som går oftopic i sitt inledande inlägg!

Gävle är en mysig stad, lagom liten och intim utan att bli bonnig.
Men utbildningen i sig är väl kanske inte så jättetoppen, vad tänkte du bli när du blir stor undrar jag?